3 דרכים לשיווק מהיר וחסכוני שלא מצריכות תקציב
עסקים קטנים של איש אחד, לא תמיד יכולים להרשות לעצמם לפרסם בצורה אקטיבית. עלויות הפרסום בדיגיטל ממשיכות להאמיר, ועסק קטן שרוצה לקבל יותר חשיפה, לידים ומכירות עלול למצוא את עצמו בבור תקציבי.
כדי שהעסק יוכל ליהנות מחשיפה ראשונית, לכל הפחות, יש מספר דרכים בהן ניתן להשתמש בלי לשבור תוכנית חיסכון. חלק מהדרכים חינמיות, וחלק מוצע בתשלום סמלי שכל אחד בהחלט יכול לעמוד בו.
כרטיס עסק בגוגל מפות
זה חינם, זה מהיר (יחסית) וזה מהווה פתח לעוד לידים שלא הייתם יכולים לקבל ממקור אחר. תוצאות המפה של גוגל משולבות גם בתוצאות החיפוש הרגילות, כאשר בכל פעם מופיעים 3 עסקים מובילים לפי הקריטריונים של גוגל.
- הכנס של טבע - השלב הבא באסטרטגיית החברה; איך תגיב המניה?
- השקעות, פנסיה ונדל"ן בגובה העיניים: ערב הצעירים של ביזפורטל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כדי להשתחל פנימה לתוצאות המפה, יש להקים פרופיל ב"גוגל לעסק שלי" (חפשו את זה בגוגל והיכנסו למערכת עם חשבון ג'ימייל קיים או חדש). מלאו את הפרופיל ככל האפשר - שם עסק, כתובת מדויקת, טלפון, כתובת אתר (אם יש), קטגוריה ראשית בה פועל העסק (חובה, אל תשכחו), שעות פעילות וכמה שיותר תמונות.
לאחר ההקמה תתבקשו לאמת את הפרופיל - בדרך כלל באמצעות גלויה שתישלח אליכם בדואר, לכתובת העסק שסיפקתם בתהליך הרישום. אחרי שתקלידו את המספר הסידורי של הגלויה בפרופיל, תקבלו פרופיל מאומת שיתחיל להופיע בגוגל עבור חיפושים הקשורים אליכם.
גוגל לעסק שלי מביא לכם יותר כניסות אורגניות לאתר, והכי חשוב - מייצר לכם שיחות טלפון מלקוחות פוטנציאליים היישר מהתוצאות בגוגל. כשנותנים לכם לידים חינם - כדאי מאוד שתיקחו.
- מי הזיז את מדורת השבט שלי?
- שלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תיסגר או לא תיסגר: מה יקרה לגלי צה"ל וכמה היא מפסידה בשנה?
קידום פוסטים בפייסבוק
לעסקים של איש אחד בדרך כלל אין זמן ללמוד לתפעל מערכות פרסום, בטח ובטח כשמדובר במערכות מורכבות כגון גוגל או פייסבוק. כדי שבכל זאת העסק יוכל לקבל מינימום חשיפה, מומלץ להשתמש באפשרות של קידום פוסטים בפייסבוק (לבעלי עמוד פייסבוק עסקי).
היתרונות בקידום פוסטים הם מיידיות וחיסכון כספי - יוצרים פוסט שמותאם לקהל היעד שלכם, ולאחר שמקליקים על Boost בחלק התחתון ניתן לבחור מהי מטרת הקידום (כניסות לאתר, מעורבות גולשים, לידים), טרגוט קהל היעד, מה התקציב שאתם מוכנים להשקיע וכמה זמן יימשך הקידום.
בצורה כזו אפשר לפרסם פוסטים לקהלי יעד מוגדרים, בתקציבים קטנים של כמה עשרות שקלים בכל פעם. שחקו עם ההגדרות כל פעם מחדש, בדקו מה עובד הכי טוב עבורכם ומה מביא את מרב התוצאות.
פרסום מאמרי יח"צ
גם בעידן הדיגיטל, מאמרי תוכן הם דרך מצוינת לקבל יותר חשיפה ואף לשפר ביצועים בתוצאות החיפוש האורגניות. נגמרו הימים בהם צריך לשלם עשרות אלפי שקלים למאמר יח"צ באתרי התוכן הגדולים; כיום קיימות מספר אפשרויות לרכישה של מאמרי יח"צ בעשרות ומאות שקלים בלבד למאמר.
המאמרים מתפרסמים בכמה מאתרי החדשות והתוכן הגדולים ביותר, וניתן לבחור גם באתרים פחות מוכרים (כגון מגזינים ומקומונים לסוגיהם). יש לזכור שהעלות לפרסום באתרים הגדולים ביותר עדיין מגיעה לכמה אלפי שקלים - אבל כהוצאה בודדת (ולא כתשלום חודשי לספק כלשהו). בהחלט משתלם לרכוש כמה מאמרים כאלה באופן חד פעמי, שיישארו באוויר למשך זמן רב.
אם בחרתם באופציה הזו תצטרכו לספק מאמר מוכן, ורצוי מאוד שיכלול את שם העסק שלכם יחד עם קישור לאתר (במידה שיש אתר). בצורה כזו תגדילו את מספר הופעות המותג שלכם בתוצאות החיפוש. מאמר אחד בחודש הוא המינימום הדרוש, אבל אם יש באפשרותכם לשלם על יותר - עשו זאת. לאחר שהמאמר שלכם עלה לאוויר, השקיעו בהפצתו גם במקורות נוספים - בעמוד הפייסבוק של העסק, באתר הבית (תחת עמוד "כתבו עלינו" או "מהתקשורת") וכן הלאה.
לסיום
יש עוד כמה וכמה אפשרויות לשיווק מהיר בעלויות זניחות, כגון צילום סרטונים והפצתם ביוטיוב ובפייסבוק (העסקי שלכם); הרשמת משתמשים לניוזלטר (מייל צ'ימפ מאפשר עד 2,000 נרשמים חינם) וכן הלאה. כדאי להתייעץ עם איש מקצוע שיכיר לכם את האפיקים המתאימים, כדי שתוכלו להתקדם בעצמכם.
רוצים לשמוע על עוד אפשרויות לשיווק אפקטיבי? בכנס Next Case 2019, שיתקיים ב-11 בדצמבר, תוכלו ללמוד על עשרות מקרי בוחן אמיתיים שהצליחו להביא מקסימום תועלת לעסקים, חברות וארגונים כגון נסטלה, מיקרוסופט, וואלה שופס, אל על ועוד.
כנס נקסט קייס הוא היחיד והגדול מסוגו בישראל המציג אך ורק מקרים אמיתיים, 100% פרקטיקה שתוכלו גם אתם ליישם. הכנס מאורגן זו השנה השביעית על ידי אנגורה מדיה, בעלת אתר Askpavel לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי. לפרטים והרשמה >>>
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
