הקלדה שיווק דיגיטלי לפטופ
צילום: Istock

3 דרכים לשיווק מהיר וחסכוני שלא מצריכות תקציב

נקסט קייס |

עסקים קטנים של איש אחד, לא תמיד יכולים להרשות לעצמם לפרסם בצורה אקטיבית. עלויות הפרסום בדיגיטל ממשיכות להאמיר, ועסק קטן שרוצה לקבל יותר חשיפה, לידים ומכירות עלול למצוא את עצמו בבור תקציבי.

 

כדי שהעסק יוכל ליהנות מחשיפה ראשונית, לכל הפחות, יש מספר דרכים בהן ניתן להשתמש בלי לשבור תוכנית חיסכון. חלק מהדרכים חינמיות, וחלק מוצע בתשלום סמלי שכל אחד בהחלט יכול לעמוד בו.

 

כרטיס עסק בגוגל מפות

זה חינם, זה מהיר (יחסית) וזה מהווה פתח לעוד לידים שלא הייתם יכולים לקבל ממקור אחר. תוצאות המפה של גוגל משולבות גם בתוצאות החיפוש הרגילות, כאשר בכל פעם מופיעים 3 עסקים מובילים לפי הקריטריונים של גוגל.

 

כדי להשתחל פנימה לתוצאות המפה, יש להקים פרופיל ב"גוגל לעסק שלי" (חפשו את זה בגוגל והיכנסו למערכת עם חשבון ג'ימייל קיים או חדש). מלאו את הפרופיל ככל האפשר - שם עסק, כתובת מדויקת, טלפון, כתובת אתר (אם יש), קטגוריה ראשית בה פועל העסק (חובה, אל תשכחו), שעות פעילות וכמה שיותר תמונות.

 

לאחר ההקמה תתבקשו לאמת את הפרופיל - בדרך כלל באמצעות גלויה שתישלח אליכם בדואר, לכתובת העסק שסיפקתם בתהליך הרישום. אחרי שתקלידו את המספר הסידורי של הגלויה בפרופיל, תקבלו פרופיל מאומת שיתחיל להופיע בגוגל עבור חיפושים הקשורים אליכם.

 

גוגל לעסק שלי מביא לכם יותר כניסות אורגניות לאתר, והכי חשוב - מייצר לכם שיחות טלפון מלקוחות פוטנציאליים היישר מהתוצאות בגוגל. כשנותנים לכם לידים חינם - כדאי מאוד שתיקחו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"
 

קידום פוסטים בפייסבוק

לעסקים של איש אחד בדרך כלל אין זמן ללמוד לתפעל מערכות פרסום, בטח ובטח כשמדובר במערכות מורכבות כגון גוגל או פייסבוק. כדי שבכל זאת העסק יוכל לקבל מינימום חשיפה, מומלץ להשתמש באפשרות של קידום פוסטים בפייסבוק (לבעלי עמוד פייסבוק עסקי).

 

היתרונות בקידום פוסטים הם מיידיות וחיסכון כספי - יוצרים פוסט שמותאם לקהל היעד שלכם, ולאחר שמקליקים על Boost בחלק התחתון ניתן לבחור מהי מטרת הקידום (כניסות לאתר, מעורבות גולשים, לידים), טרגוט קהל היעד, מה התקציב שאתם מוכנים להשקיע וכמה זמן יימשך הקידום.

 

בצורה כזו אפשר לפרסם פוסטים לקהלי יעד מוגדרים, בתקציבים קטנים של כמה עשרות שקלים בכל פעם. שחקו עם ההגדרות כל פעם מחדש, בדקו מה עובד הכי טוב עבורכם ומה מביא את מרב התוצאות.

 

פרסום מאמרי יח"צ

גם בעידן הדיגיטל, מאמרי תוכן הם דרך מצוינת לקבל יותר חשיפה ואף לשפר ביצועים בתוצאות החיפוש האורגניות. נגמרו הימים בהם צריך לשלם עשרות אלפי שקלים למאמר יח"צ באתרי התוכן הגדולים; כיום קיימות מספר אפשרויות לרכישה של מאמרי יח"צ בעשרות ומאות שקלים בלבד למאמר.

 

המאמרים מתפרסמים בכמה מאתרי החדשות והתוכן הגדולים ביותר, וניתן לבחור גם באתרים פחות מוכרים (כגון מגזינים ומקומונים לסוגיהם). יש לזכור שהעלות לפרסום באתרים הגדולים ביותר עדיין מגיעה לכמה אלפי שקלים - אבל כהוצאה בודדת (ולא כתשלום חודשי לספק כלשהו). בהחלט משתלם לרכוש כמה מאמרים כאלה באופן חד פעמי, שיישארו באוויר למשך זמן רב.

 

אם בחרתם באופציה הזו תצטרכו לספק מאמר מוכן, ורצוי מאוד שיכלול את שם העסק שלכם יחד עם קישור לאתר (במידה שיש אתר). בצורה כזו תגדילו את מספר הופעות המותג שלכם בתוצאות החיפוש. מאמר אחד בחודש הוא המינימום הדרוש, אבל אם יש באפשרותכם לשלם על יותר - עשו זאת. לאחר שהמאמר שלכם עלה לאוויר, השקיעו בהפצתו גם במקורות נוספים - בעמוד הפייסבוק של העסק, באתר הבית (תחת עמוד "כתבו עלינו" או "מהתקשורת") וכן הלאה.

 

לסיום

יש עוד כמה וכמה אפשרויות לשיווק מהיר בעלויות זניחות, כגון צילום סרטונים והפצתם ביוטיוב ובפייסבוק (העסקי שלכם); הרשמת משתמשים לניוזלטר (מייל צ'ימפ מאפשר עד 2,000 נרשמים חינם) וכן הלאה. כדאי להתייעץ עם איש מקצוע שיכיר לכם את האפיקים המתאימים, כדי שתוכלו להתקדם בעצמכם.

 

רוצים לשמוע על עוד אפשרויות לשיווק אפקטיבי? בכנס Next Case 2019, שיתקיים ב-11 בדצמבר, תוכלו ללמוד על עשרות מקרי בוחן אמיתיים שהצליחו להביא מקסימום תועלת לעסקים, חברות וארגונים כגון נסטלה, מיקרוסופט, וואלה שופס, אל על ועוד.

כנס נקסט קייס הוא היחיד והגדול מסוגו בישראל המציג אך ורק מקרים אמיתיים, 100% פרקטיקה שתוכלו גם אתם ליישם. הכנס מאורגן זו השנה השביעית על ידי אנגורה מדיה, בעלת אתר Askpavel לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי. לפרטים והרשמה >>>

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.