הקלדה שיווק דיגיטלי לפטופ
צילום: Istock

3 דרכים לשיווק מהיר וחסכוני שלא מצריכות תקציב

נקסט קייס |

עסקים קטנים של איש אחד, לא תמיד יכולים להרשות לעצמם לפרסם בצורה אקטיבית. עלויות הפרסום בדיגיטל ממשיכות להאמיר, ועסק קטן שרוצה לקבל יותר חשיפה, לידים ומכירות עלול למצוא את עצמו בבור תקציבי.

 

כדי שהעסק יוכל ליהנות מחשיפה ראשונית, לכל הפחות, יש מספר דרכים בהן ניתן להשתמש בלי לשבור תוכנית חיסכון. חלק מהדרכים חינמיות, וחלק מוצע בתשלום סמלי שכל אחד בהחלט יכול לעמוד בו.

 

כרטיס עסק בגוגל מפות

זה חינם, זה מהיר (יחסית) וזה מהווה פתח לעוד לידים שלא הייתם יכולים לקבל ממקור אחר. תוצאות המפה של גוגל משולבות גם בתוצאות החיפוש הרגילות, כאשר בכל פעם מופיעים 3 עסקים מובילים לפי הקריטריונים של גוגל.

 

כדי להשתחל פנימה לתוצאות המפה, יש להקים פרופיל ב"גוגל לעסק שלי" (חפשו את זה בגוגל והיכנסו למערכת עם חשבון ג'ימייל קיים או חדש). מלאו את הפרופיל ככל האפשר - שם עסק, כתובת מדויקת, טלפון, כתובת אתר (אם יש), קטגוריה ראשית בה פועל העסק (חובה, אל תשכחו), שעות פעילות וכמה שיותר תמונות.

 

לאחר ההקמה תתבקשו לאמת את הפרופיל - בדרך כלל באמצעות גלויה שתישלח אליכם בדואר, לכתובת העסק שסיפקתם בתהליך הרישום. אחרי שתקלידו את המספר הסידורי של הגלויה בפרופיל, תקבלו פרופיל מאומת שיתחיל להופיע בגוגל עבור חיפושים הקשורים אליכם.

 

גוגל לעסק שלי מביא לכם יותר כניסות אורגניות לאתר, והכי חשוב - מייצר לכם שיחות טלפון מלקוחות פוטנציאליים היישר מהתוצאות בגוגל. כשנותנים לכם לידים חינם - כדאי מאוד שתיקחו.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"
 

קידום פוסטים בפייסבוק

לעסקים של איש אחד בדרך כלל אין זמן ללמוד לתפעל מערכות פרסום, בטח ובטח כשמדובר במערכות מורכבות כגון גוגל או פייסבוק. כדי שבכל זאת העסק יוכל לקבל מינימום חשיפה, מומלץ להשתמש באפשרות של קידום פוסטים בפייסבוק (לבעלי עמוד פייסבוק עסקי).

 

היתרונות בקידום פוסטים הם מיידיות וחיסכון כספי - יוצרים פוסט שמותאם לקהל היעד שלכם, ולאחר שמקליקים על Boost בחלק התחתון ניתן לבחור מהי מטרת הקידום (כניסות לאתר, מעורבות גולשים, לידים), טרגוט קהל היעד, מה התקציב שאתם מוכנים להשקיע וכמה זמן יימשך הקידום.

 

בצורה כזו אפשר לפרסם פוסטים לקהלי יעד מוגדרים, בתקציבים קטנים של כמה עשרות שקלים בכל פעם. שחקו עם ההגדרות כל פעם מחדש, בדקו מה עובד הכי טוב עבורכם ומה מביא את מרב התוצאות.

 

פרסום מאמרי יח"צ

גם בעידן הדיגיטל, מאמרי תוכן הם דרך מצוינת לקבל יותר חשיפה ואף לשפר ביצועים בתוצאות החיפוש האורגניות. נגמרו הימים בהם צריך לשלם עשרות אלפי שקלים למאמר יח"צ באתרי התוכן הגדולים; כיום קיימות מספר אפשרויות לרכישה של מאמרי יח"צ בעשרות ומאות שקלים בלבד למאמר.

 

המאמרים מתפרסמים בכמה מאתרי החדשות והתוכן הגדולים ביותר, וניתן לבחור גם באתרים פחות מוכרים (כגון מגזינים ומקומונים לסוגיהם). יש לזכור שהעלות לפרסום באתרים הגדולים ביותר עדיין מגיעה לכמה אלפי שקלים - אבל כהוצאה בודדת (ולא כתשלום חודשי לספק כלשהו). בהחלט משתלם לרכוש כמה מאמרים כאלה באופן חד פעמי, שיישארו באוויר למשך זמן רב.

 

אם בחרתם באופציה הזו תצטרכו לספק מאמר מוכן, ורצוי מאוד שיכלול את שם העסק שלכם יחד עם קישור לאתר (במידה שיש אתר). בצורה כזו תגדילו את מספר הופעות המותג שלכם בתוצאות החיפוש. מאמר אחד בחודש הוא המינימום הדרוש, אבל אם יש באפשרותכם לשלם על יותר - עשו זאת. לאחר שהמאמר שלכם עלה לאוויר, השקיעו בהפצתו גם במקורות נוספים - בעמוד הפייסבוק של העסק, באתר הבית (תחת עמוד "כתבו עלינו" או "מהתקשורת") וכן הלאה.

 

לסיום

יש עוד כמה וכמה אפשרויות לשיווק מהיר בעלויות זניחות, כגון צילום סרטונים והפצתם ביוטיוב ובפייסבוק (העסקי שלכם); הרשמת משתמשים לניוזלטר (מייל צ'ימפ מאפשר עד 2,000 נרשמים חינם) וכן הלאה. כדאי להתייעץ עם איש מקצוע שיכיר לכם את האפיקים המתאימים, כדי שתוכלו להתקדם בעצמכם.

 

רוצים לשמוע על עוד אפשרויות לשיווק אפקטיבי? בכנס Next Case 2019, שיתקיים ב-11 בדצמבר, תוכלו ללמוד על עשרות מקרי בוחן אמיתיים שהצליחו להביא מקסימום תועלת לעסקים, חברות וארגונים כגון נסטלה, מיקרוסופט, וואלה שופס, אל על ועוד.

כנס נקסט קייס הוא היחיד והגדול מסוגו בישראל המציג אך ורק מקרים אמיתיים, 100% פרקטיקה שתוכלו גם אתם ליישם. הכנס מאורגן זו השנה השביעית על ידי אנגורה מדיה, בעלת אתר Askpavel לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי. לפרטים והרשמה >>>

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״