רשתות חברתיות פייסבוק גוגל
צילום: Istock

הבעיה של פייסבוק עם הבוט של הליכוד: סקר ש"צובע" פרופילים

פניית פייסבוק למפלגה היא בעקבות סקר בבוט שבאמצעותו ניסה הליכוד לצבוע ולאפיין פרופילים - ובמילים אחרות דיוק הקמפיין עד לרזולוציה גבוהה ככל האפשר מול הגולשים
משה בנימין |

3 שבועות לפני יום הבחירות, הקמפיינרים של הליכוד בגזרת הדיגיטל מנסים לייעל את העבודה והשימוש בתקציב הפרסום ועוברים על כללי הקהילה של פייסבוק.

כפי שנחשף אתמול (ב') בחדשות 12, קמפיין הליכוד שבמסגרתו הופעל בוט - מערכת רובוטית אוטומטית שניהלה שיחות בצ'אט פייסבוק עם גולשים זוהתה כפעילות אסורה על פי פייסבוק שהעבירה למפלגה דרישה לחדול מכך. לאייס נודע כי הכלי שאותו הפעיל הליכוד בצ'אט, שבגינו פנתה פייסבוק אל המפלגה הוא סקר שבאמצעותו ניסה הליכוד לצבוע ולאפיין פרופילים לטובת עבודה מול מיקרו סגמנטים - ובמילים אחרות דיוק הקמפיין עד לרזולוציה גבוהה ככל האפשר מול הגולשים. 

בישורת האחרונה של מערכת בחירות שהפייסבוק ובכלל הדיגיטל משמש בה שחקן מרכזי הפעילות של הליכוד גם אם חרגה מסכמת הכללים הבלתי נגמרת של פייסבוק נראית כדבר טבעי למדי. בניסיון לייעל את הוצאת הכסף על פרסום מטורגט בסושיאל, אנשי הדיגיטל של הליכוד מנסים להבין את הקהל שעומד מולם באמצעות הסקרים, במסווה של שיחה לגיטימית עם ראש הממשלה - בוט או לא בוט.

בהנחה שהמידע הנאגר ינותח ויאופיין על פי תמלול השיחות והלך הרוח של הגולשים כפי שעולה מהדיאלוג עם הבוט, בליכוד יוכלו לדעת בדיוק מי הם האנשים שצפויים לבחור במפלגה, מי מתנדנד ומתלבט וצריך עידוד "בכיוון הנכון" ומי צפוי לבחור במפלגה אחרת. כך יוכלו לנהל את התקציב בדרך החכמה ביותר ולהזרים לדוגמא את רוב התקציב למתנדנדים על חשבון אלו שכבר הביעו את נכונותם לבחור בליכוד. 

מגילי ארג'נטרו - צוות הדיגיטל של הליכוד נמסר בתגובה: "אנחנו לא מדברים על תכני הקמפיין".

מפייסבוק נמסר בתגובה: "שימוש בבוט הוא פרקטיקה מוכרת שאין בה הפרה של מדיניות החברה. בימים האחרונים צוות המדיניות של פייסבוק עומד בקשר עם אנשי הדיגיטל של קמפיין הליכוד על מנת לדייק את אופן השימוש שהם עושים במערכת זו, כפי שנעשה עם כל גורם במערכת הפוליטית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״