עסקת הענק של ברעם: 45 מיליון שקל לשלט דיגיטלי על עזריאלי

מבדיקת אייס עולה כי אף קמפיין פוליטי לא יעלה עליו עד ליום הבחירות משום שצבר ההזמנות מראש של מפרסמים עתידיים תופס את כל מלאי הפרסום
משה בנימין | (4)

חברת שילוט החוצות ברעם פרסום מקורי בבעלותו של גיא ברעם תשיק שלט חוצות דיגיטלי על גבי קניון עזריאלי בתל אביב באחת העסקאות המושקעות ביותר בתחום החוצות. ברעם ישלם 45 מיליון שקל על שימוש ל-10 שנים בשלט שיציג טכנולוגיה מתקדמת בעלת רזולוציה גבוהה. 

 

עסקת הנדל"ן (למעשה) נחתמה מול קניון עזריאלי כאשר עיריית תל אביב נהנית מאגרת השילוט שתשלם ברעם. גודלו של השלט הוא 100 מטר רבוע ולדברי החברה הוא השלט הדיגיטלי הגדול ביותר בתל אביב. הוא יפעל גם בשעות היום ברזולוציה של 4K וייחשף לכחצי מיליון איש בכל יום, כולל הנוסעים בציר דרך בגין ויציאות איילון דרום וצפון, כמו גם תנועת הולכי רגל באזור הקריה, עזריאלי ותחנת רכבת השלום. 

 

בהשקעה של 45 מיליון שקל ל-10 שנים, המשמעות היא שהחברה תדרש להרוויח על השלט יותר מ-4.5 מיליון שקל (כולל מיסי עירייה והוצאות נוספות) בכל שנה כדי להיות רווחיים. מנגד, בשונה משלטי החוצות הסטטיים המסורתיים, שלט החוצות הדיגיטלי מאפשר הצגה של יותר מקמפיין אחד ובנוסף לזאת מוריד את עלויות ההפקה ל-0 מכיוון שהצגת הקמפיינים מסתכמת בהעלאת קובץ בלבד ללא צורך במתקינים כפי שנהוג בשלטי נייר/בד. 

בחברה מסבירים לאייס כי ההגבלה תהיה ל-6 קמפיינים בו זמנית בלבד כדי להעניק לכל מפרסם את זמן המסך הראוי. הצגת הקמפיינים מסונכרת גם לזמני הרמזורים בצומת, כל שהחשיפה לנהגים בצומת תהיה מיטבית ככל האפשר. השלט יתחיל לפעול בתחילת חודש מרץ ומבדיקת אייס עולה כי אף קמפיין פוליטי לא יעלה עליו עד ליום הבחירות, ולא מטעמים אידאולוגיים של החברה אלא משום שצבר ההזמנות מראש של מפרסמים עתידיים תופס את כל מלאי הפרסום עד לבחירות ויותר.  

גיא ברעם, מנכ"ל ובעלי החברה: "חטיבת הדיגיטל של ברעם פעילה מזה כשנתיים בפריסת מסכי ענק ברזולוציות גבוהות בתוך קניונים ועל גבי קירות של מבנים חיצוניים. שילוט על גבי מסכים דיגיטליים מציע יתרונות רבים למפרסם הן מבחינת עלויות והן בהעברת מסר, כאשר לקוח הרוכש שלט לשבוע, יכול להעביר מספר מסרים לפי בחירתו ואף להתאים את הקמפיין בהתאם למזג האוויר ביום מבוקש, או להפוך את השלט לאינטראקטיבי עם הקהל".

עוד מוסיף ברעם, כי "פעילות שילוט חוצות באמצעות מסכים דיגיטליים גדולים מוכרת מהערים הגדולות והמרכזיות בעולם, כמו ניו יורק ולונדון. העניין של מפרסמים בישראל בשילוט זה הולך וגובר ואני מאמין שלא ירחק היום עד שנייצר לנו את 'כיכר פיקדילי' או ה'טיימס סקוור' המקומי שלנו, כאן בישראל".

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    טרולולו 28/02/2019 12:02
    הגב לתגובה זו
    מערכת אייס היקרה . אנא בדקו שוב ...אסור לו להעלות שם פרסום פוליטי .... אתם העתונאים של העיתונאים ..... איפה בדקתם ????
  • 3.
    קול ממש 26/02/2019 17:14
    הגב לתגובה זו
    פשי
  • 2.
    מוישה 25/02/2019 21:12
    הגב לתגובה זו
    מה נשאר ממנה?
  • 1.
    מושלם!!!! טיימסקוור זה כאן! תתחדשו (ל"ת)
    מיכל 25/02/2019 12:35
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.