חצי שעה של השראה: ערן גפן מארח את ג.יפית
אין בן אדם בישראל שלא מכיר את ג.יפית, הדמות הטלוויזיונית שהמליצה לנו על אלפי מוצרים בהפסקת הפרסומת. אבל כמה מאיתנו מכירים את אשת העסקים יפית גרינברג, ואת סוד הצלחתה?
בראיון לערן גפן במסגרת הפודקסט "חצי שעה של השראה", ג.יפית שעברה בין כל עולמות התוכן האפשריים: מהעיתונות, לטלוויזיה, לדיגיטל ועד הקמעונאות, מדברת על עקרונות הניהול של בעסקים שלה, הכוללים את סטימצקי, עסקי נדל"ן ופרסום.
העקרונות של ג.יפית פשוטים אך ברורים: ראשית, לגישתה, היא לא מוכרת זמן - אלא שכל; שנית, הצוות שאתה הוא מיוחד: היא מצפה ממי שעובד איתה להיות "נשמה", שזה אומר להיות מדויק; ושלישית, תמיד היא פעלה בתוך ענפים במצבי משבר ודווקא אז הצליחה. גם סיפור רכישת רשת סטימצקי, הוא כזה שהתחיל ממשבר. הרכישה על ידי גרינברג הצילה אותה כמעט ברגע האחרון, ובאמצעות אסטרטגיה הפכה אותו ביחד עם הצוות שלה ממותג על סף התרסקות למותג חזק ומצליח.
ואם מדברים על ענף במשבר, יש לה מבט ביקורתי על ענף הפרסום. לתפיסתה, עידן הפרסום הקונבנציונלי כפי שהכרנו אותו כבר לא קיים, ולא - אמאזון לא מפחידה אותה.
- ג.יפית ב-2013: הוצאה של כ-68 מיליון שקל לפרסום בטלוויזיה - 25% בערוץ 10
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 1.קובי 25/02/2019 18:15הגב לתגובה זועבדתי אצלה. רפש של אישיות.
- כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)גם זה יעבור... 26/02/2019 14:26הגב לתגובה זו

השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 עם נוכחות רצינית של 204 אלף צופים, שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, שבה צפו 302 אלף איש; חדשות 13 עם 145 אלף צופים ואילו המהדורה המרכזית של כאן 11 נמצאת באופן עקבי על 50 עד 60 צופים וסוגרת את הרשימה עם נתונים חלשים
כמו תמיד, רייטינג מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ואמש עמדה על 12.9% רייטינג עם 302 אלף צופים, אבל לאחרונה, המגמה היא שבמקום שסך כל המהדורות המתחרות יעמוד על חצי מכמות הצופים של חדשות 12, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עולה לבדה לכ-66% מכמות הצופים, עם 204 אלף צופים ו-6.7% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 6.6% אבל 145 אלף צופים. מעניין מה היו התוצאות לו היו משנים את שיטת הרייטינג.
עם זאת, סיפור מרכזי לא פחות הוא הסיפור של מהדורת החדשות המרכזית של כאן 11, ולמרות מגישים איכותיים, טלי מורנו וטל ברמן, היא מדשדשת ומציגה תוצאות חלשות מאד, כשאמש כמות הצופים היתה 58 אלף איש בלבד, עם 2.4% רייטינג.
בפריים טיים, איך לא, הלהיט של רשת, "האח הגדול" מנצח את כולם, עם רייטינג של 16.2% ו-408 אלף צופים, ואחריו "מאסטר שף" היציבה, עם 13.4% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים חוזרת ומזנקת, לאחר תקופה של ירידה, ועומדת על 7.4% רייטינג ו-223 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", זכתה ל-1.3% רייטינג בלבד, עם 26 אלף צופים בסך הכל. השידור הציבורי בבעיית רייטינג קשה.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-91 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.9% רייטינג ו-36 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.7% ו-77 אלף צופים, אחריו במקום השני המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.9% בלבד ו-43 אלף צופים ואחריהן מאחור נמצא "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.