שרוליק איינהורן
צילום: בועז ארד
בלעדי

הפרסומאי של הליכוד: שרוליק איינהורן ינהל את הקריאייטיב

איינהורן יעץ בעבר לאביגדור ליברמן ולגילה גמליאל. העבודה שלו במסגרת קמפיין הליכוד לבחירות תיעשה בהפרדה מ'אלנבי' שבו הוא שותף באמצעות חברת PERCEPTION שבבעלותו 
משה בנימין | (4)

שרוליק איינהורן, שותף ואחד ממייסדי משרד הפרסום אלנבי הוא הפרסומאי ואיש הקריאייטיב שילווה את מפלגת הליכוד במירוץ לבחירות - כך נודע לאייס. 

במסגרת הרזומה הפוליטי שלו, איינהורן שימש כיועץ אסטרטגיה ותקשורת של שר הבטחון אביגדור ליברמן ממפלגת ישראל ביתנו, וכן שימש כיועץ של השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל ממפלגת הליכוד.

העבודה שלו במסגרת קמפיין הליכוד לבחירות תיעשה בהפרדה ממשרד הפרסום אלנבי שבו הוא שותף ואינו נמצא בצד הימני של המפה הפוליטית. בבחירות 2015 משרד הפרסום (השותפים יחד, כולל איינהורן) ליווה את מפלגת מרצ, אולם לאחר פחות מחודש נפרדו הצדדים לאחר מחלוקת על האסטרטגיה התקשורתית. 

איינהורן ישולב בצוות הקמפיין הבכיר של הליכוד שכולל את עופר גולן, דובר ראש הממשלה ומנהלי הקמפיין והאסטרטגיה יונתן אוריך וטופז לוק. איינהורן יספק את שירותיו למפלגה באמצעות חברה בבעלותו, נפרדת ממשרד הפרסום, בשם PERCEPTION. עוד בצוות כפי שפורסם באייס, גילי אג'נטרו ופליקס גוטקוביץ' בגזרת הדיגיטל. 

קמפיין הליכוד יצא לדרכו בימים האחרונים ונפתח בסערה תקשורתית, תרתי משמע, עם מודעת חוצות שעליה הופיעו תמונות של העיתונאים אמנון אברמוביץ' וגיא פלג מחדשות 12, רביב דרוקר מחדשות 13 ובן כספית ממעריב, ממבקריו של ראש הממשלה לצד הכיתוב "הם לא יחליטו. אתם תחליטו". בתחילה עלו המודעות כטיזר ללא אזכור לליכוד ויממה לאחר מכן הופיע בתחתית השלטים הכיתוב: "דווקא נתניהו! הליכוד".

מהליכוד נמסר בתגובה: "אנחנו לא מתייחסים לצוות הקמפיין". 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    טליה 09/01/2020 12:48
    הגב לתגובה זו
    שרוליק איינהורן עוד יישב בכלא אם לא על מה ש(לכאורה) עשה בהטרדת עד המדינה אז על כל הפשעים האחרים שלו מאחלת לו להירקב שם
  • 3.
    ירו 18/09/2019 21:48
    הגב לתגובה זו
    כסף זה לא הכל שרוליק, אתה עוד תגלה את זה
  • 2.
    שני 22/01/2019 00:10
    הגב לתגובה זו
    .
  • 1.
    ברכוזאור 21/01/2019 22:13
    הגב לתגובה זו
    יש מצב שיעשה יותר נזק מתועלת
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.