הפקת ה-TV הגדולה בישראל: הנה כל הפרטים שגילינו על 2025
ברבעון הראשון של 2019 קשת צפויה לעלות לשידור עם המגה-ריאליטי הגדול והמושקע ביותר בתולדות הטלוויזיה בישראל. השם הזמני של הפורמט הוא '2025' ולפחות על פי התחושות במשרדי הפרסום והמפרסמים אליהם קשת כבר פנתה, מדובר בהפקה בקנה מידה בינ"ל, בסכומי עתק שעומדים על 50-60 מיליון שקלים להפקה והשקה בישראל, לצד השקעה עתידית אופציונלית בסכום זהה, בחו"ל, שתגדיל את ההשקעה של קשת ל-100-120 מיליון שקל. הנה פרטים נוספים על אלה שפרסמנו אתמול (יום ג').
"עד היום, למרות כל הצלחות העבר, לא יצא מישראל לעולם פרויקט שהצליח להימכר כהפקה למספר עונות כגון 'הישרדות' או 'האח הגדול', אבל כאן מדובר באירוע שהוא באמת חסר תקדים, בסדר גודל שטרם נראה בישראל. אם אני הבעלים של קשת אני מודה שמשקשקות לי הביצים מזה", כך אומר לאייס בכיר בשוק התקשורת שמעורה בפרטי ההפקה. ולמרות זאת נציין כי קשת כבר רשמה הצלחה דומה בעבר עם הפורמט שפיתחה לתכנית 'הכוכב הבא' (עליית המסך) שנמכר ל-30 מדינות ובחלק מהעולם כבר רץ זו העונה ה-4 ברצף.
המופע של טרומן עם האח הגדול פוגש את מראה שחורה
ממה שפורסם כבר בעבר ומפרטים נוספים שהגיעו לידי אייס עולה כי ההפקה הגרנדיוזית תמוקם ביבנה, בשטח שממוקם בכניסה לעיר. על פי גורמים בשוק, קשת תקים באזור "עיר קטנה שמדמה סוג של שכונה" מרושתת במצלמות, שבהתאם לשם "2025", תציג לצופים מציאות של עיר עתידנית. פרסומאי בכיר הגדיר בשיחה עם אייס את ההפקה כ"'מופע של טרומן' פוגש את 'האח הגדול' פוגש את 'מראה שחורה'".
ככל הנראה, מהמעט שנשמר בחשאיות לגבי חוקי הפורמט, עולה כי המתמודדים שמלוהקים בימים אלו למגה-ריאליטי של קשת, יידרשו לבצע משימות אך ההבדל יהיה בכך שלא יהיו בו הדחות. גורם נוסף מוסר לאייס כי "הליהוק לתכנית צפוי להיות שונה מהליהוק הלכאורה מייצג של האח הגדול בסגנון המקומות שמשוריינים למישהו מקהילת הלהט"ב, דתי, ערבי וכו'". העיר-שכונה תבנה באופן שדומה ככל האפשר לאזור מגורים אמיתי, דהיינו, עם מתקנים כגון אזורי מסחר, בנק, קולנוע, פאב שכונתי ועוד.
מטבע הדברים "השותפים" של קשת הם שוק הפרסום והמפרסמים, שאמורים להחזיר לקשת את ההשקעה הכספית תמורת החשיפה לקהל, במה שצפוי להיות הדבר הגדול הבא. בשוק מסבירים לאייס שהפקת '2025' נמצאת כעת במעלה סדר העדיפויות של קשת עם משאבים רבים שמופנים אליה. התחושות בקרב מי שנחשף להפקה הן שמדובר בריאליטי "שימציא את הטלוויזיה מחדש". להערכה הזו שותפים רבים בתעשיית התקשורת-פרסום-תוכן שיווקי שנכון לנקודת זמן זו מדברים על התכנית באופן חיובי. אחד מהם אומר לאייס: "אני בתחושה שזה יצליח מאוד. יש שם איזו אנרגיה של משהו טוב".
עם זאת, רובם ככולם מודעים להימור הגדול מאוד שקשת לוקחת ולסיכון הרב שהוא טומן בחובו. "אם זה ייכשל זה יהיה אסון" אומר לאייס בכיר בתעשייה. "אם זה ייפול, זה יהיה כישלון קולוסלי שיבוא לידי ביטוי גם בפן הכספי וגם בפן התדמיתי של קשת". במבט על השוק כולו ברמה הגלובלית, יש מי שמתאר את המהלך של קשת כאקט שיוצא נגד המגמה. "אם אתה מסתובב בפסטיבל מיפ (להפקות טלוויזיה ופורמטים, מ"ב) אתה רואה שהנטייה היא ללכת על הפקות קטנות בעלויות נמוכות וקשת הולכת הפוך, על הפקה יקרה מאוד".
קודם יבנה - אחר כך העולם כולו
ההנחה הרווחת בקרב אנשי המדיה בשוק הישראלי היא שקשת במקרה הטוב תרוויח מעט אם בכלל או שתצליח להחזיר את ההשקעה כדי לסיים את העונה הראשונה של התכנית באופן מאוזן. אבל, הם מסבירים, זו לא באמת המטרה הסופית של החברה. ההפקה הישראלית המקומית שכרגע עומדת לנגד עיניהם של אנשי קשת, משמשת גם מטבע הדברים כמעבדה שעליה יוכלו לבסס מכירה עתידית של הפורמט לשוק הבינלאומי. הבעיה או המכשול שאותו קשת תצטרך לעבור הן העלויות הקבועות שכרוכות בפורמט שדורש "הקמת שכונה".
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
אך גם לזה מצאה קשת פתרון, כפי שמסבירים יודעי דבר לאייס. החזון של החברה שכבר קנתה לעצמה שם בגזרה הבינלאומית הוא העתקת התכנית, הן מבחינת התוכן והן מבחינת תכניות הבנייה לאתר בינלאומי, למשל באירופה שבו יוכלו רוכשי הפורמט, מכל מדינה להגיע ולצלם עונת שידורים בשיטת סרט נע. הפתרון הזה דומה במהותו למה שנעשה בהפקות כגון הישרדות שבמסגרתן, צוותי הפקה ומשתתפים טסים לאתר בחו"ל למשך מספר חודשים וחוזרים עם תכנית לעריכה במדינת האם. לאייס נודע עוד, כי חברות הפקה בחו"ל שעמם מנהלת קשת קשר מסחר פעילים כבר הביעו עניין רב.
מבחינת המפרסמים בישראל מדובר מחד בתעלומה שקשת לא ששה לנדב עליה פרטים בהרחבה ומנגד, אולי בזכות זאת, בפרויקט יוקרתי ומרתק שהם רוצים לקחת בו חלק. הבאזז שמתחיל להתפתח סביב התכנית בימים אלו תופס תאוצה עד כדי כך שבכיר במדי אומר לאייס: "יש התעניינות מצד הלקוחות שלי, עוד לפני שקשת בכלל פנתה אליי. המספרים על הסכום שמושקע נזרקים לאוויר וזה רק מעודד את האטרקטיביות גם אם מדובר בהגזמה מתוכננת מצד קשת".
על הסיכוי מול הסיכון אומרים הפרסומאים כי, עצם העובדה שמדובר בפרויקט שקשת "שמה עליו הכל" מוריד במידת מה את הסיכון מכיוון שהיא תעשה הכל כדי שזה יצליח. העובדה שארז טל ויורם זק, שניים מהמוחות המבריקים של הטלוויזיה הישראלית (גם אם שנוים במחלוקת) עומדים מאחורי ההפקה תורמת גם לתחושת הביטחון הכללית. "אתה לא יודע מה יהיה שם בדיוק", אומר לאייס איש פרסום, "אתה מהמר ועושה אחד ועוד אחד כשיש לך את זק וטל וגוף התוכן הכי טוב בארץ אז ההימור פחות מסוכן".
- 13.אחת שיודעת 19/02/2019 08:57הגב לתגובה זוותוכנית משעממת מאוד. מקווה ש קארמה תשלם לו .
- 12.פנינה 04/02/2019 19:57הגב לתגובה זונקווה שלא יסגרו מצלמות כל הזמן, כמו שיורם זק אוהב אני לבטח לא אשלם בשביל ערוץ שימרוט את עצב ויתן לי בלאו הכי את החלקים העסיסיים בתכנית בפריים טיים
- 11.ויקטור 25/01/2019 01:35הגב לתגובה זוכיום אני רואה את הפרומו של 2025 וזה יהיה הדבר הבא שישבור את הריאלטי של האח הגדול בנוסף מספיק שקולו הרך והעדין של יורם זק יהיה בתוכנית רק בשביל זה שווה צפייה.
- סוטה.. (ל"ת)חמימו 27/01/2019 23:41הגב לתגובה זו
- חחחחחח (ל"ת). 11/02/2019 13:16
- 10.אבי 24/12/2018 11:12הגב לתגובה זומה השתגעתם העיר יבנה רגוע הנחתתם לי מאחורי הבית חבורה של. מטומטמים עם משימות ורמקולים
- 9.הבוז לקנאים (ל"ת)תמר 18/11/2018 22:41הגב לתגובה זו
- 8.בדרך לנפילה הגדולה 28/10/2018 08:27הגב לתגובה זוקשת בדרך לצניחה בחודשים הקרובים אתה תבין לאיזה הפסדים אתה מוליך את החברה שאתה עומד בראשה, אנחנו נחרים את התוכניות של קשת עד שהדבר הזה יעלם לנו מהעניים.
- 7.אני 25/10/2018 16:20הגב לתגובה זומסוכן מאוד מאוד ואז יגידו טוב... אז לא נשלם את מחויבות התוכן לרגולטור... נתמזג או משהו כזה... אלעק מלחמה פמניסטית מיותרת... יורם זק מקודם ומקבל עוד צעצוע וכח ליד... ב2025 הרייטיניג יהיה עשרוני לטלוויזיה
- 6.ארט וונדלי 25/10/2018 16:09הגב לתגובה זומין הסתם בסין רוסיה מרכז אסיה יקנו את זה(קרוב לוודאי).אז אולי ההשקעה תוחזר
- 5.oferdesade 25/10/2018 14:42הגב לתגובה זו... אבל בלי הכשרון.
- 4.שושנית 25/10/2018 14:01הגב לתגובה זוצום קל!
- ???????? (ל"ת)איךזהשאתהככהחזזזק 07/02/2019 07:16הגב לתגובה זו
- 3.קשת מתאבדת 25/10/2018 10:27הגב לתגובה זותתחילו להשקיע בתוכן מעניין, סטייל נטפליקס
- 2.את מי הוא יטריד שם? מר זק חומק מאחריות שוב על סמים ודנה (ל"ת)דורית 24/10/2018 18:48הגב לתגובה זו
- מה הכוונה סמים? ועל דנה הוא הרי שילם ביוקר תרתי משמע (ל"ת)לי 25/10/2018 02:03הגב לתגובה זו
- 1.חבל על הכסף... פשיטת רגל. (ל"ת)צחי 24/10/2018 16:51הגב לתגובה זו
- יוסי 29/01/2019 08:22הגב לתגובה זו60 מליון שקל זה כלום כסף בשבילהם
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
