נתניהו ערוץ 20
צילום: מסך ערוץ 20

בצל האיום בהחזרת הרישיון: ערוץ 20 פורש מוועדת המדרוג

יממה לאחר הפצצה שהטיל מנכ"ל הערוץ כשאיים להחזיר את רישיון ההפעלה, טוענים כעת בערוץ כי מדידת הרייטינג אינה מהמנה. מנכ"ל הוועדה למדרוג שולל את הטענות
אלכסנדר כץ | (1)

ערוץ 20 הודיע לוועדת המדרוג על החלטתו לפרוש ממנה. במכתב שהעביר לוועדה למדרוג, הודיע מנכ"ל הערוץ שכי פרנץ על סיום ההתקשרות עם הוועדה. במכתבו הסביר כי מאחורי ההחלטה עומדות טענות חוזרות של הערוץ על עיוותים במדידת הרייטינג ותת ייצוג חמור של מיעוטים, לרבות דתיים.

 

במכתב שהעביר היום (יום ד') למנכ"ל הוועדה למדרוג שמואל שם טוב, כתב פרנץ: "ערוץ 20 הלין לא אחת בפניך ובפני גורמים רלוונטיים נוספים, על כי הוועדה הישראלית למדרוג בראשותך, אינה עומדת בדרישת הממונה על ההגבלים העסקיים, וחוטאת למטרתה, לקיים מדידה של צריכת אמצעי התקשורת בישראל, באופן יעיל, מדויק, אמין ואובייקטיבי".

 

במכתב פורטו רצף של טענות שכבר הועלו ב-3 השנים האחרונות בפני הוועדה, כגון העובדה שמדגם הפאנל מתאפיין בתת-ייצוג של מיעוטים, לרבות דתיים, "באופן הפוגע במדידת שיעורי הצפייה של הערוץ ובכך פוגע פגיעה בלתי מידתית בהיתכנותו הכלכלית. מציאות מתמשכת זו, שבה שיעורי הצפייה המתפרסמים - על פיהם נמכרים זמני הפרסום - אינם משקפים את המצב בפועל, פגעה בהפעלתו של הערוץ".

 

עוד צוין במכתב: "כערוץ ייעודי, ערוץ 20 סובל מהיותו מיעוט בוועדה, הנשלטת על ידי גופי השידור הגדולים, ואין באפשרותו להעלות כל הצעה, שכן היא מיד נפסלת על-ידי הרוב החזק. כראיה לכך, ניסיונותיו של הערוץ לשנות ולהשפיע על המכרז למפעיל החדש של הפאנל, ובעיקר לעניין שינוי שיטת הטכנולוגיה באמצעות המפעיל במכרז החדש, עלו בתוהו".

 

לסיכום נכתב: "קיים חוסר אמינות של הנתונים, חוסר שוויון בין משתתפי הוועדה וחוסר רצון או יכולת של מנהליה להביא לשינוי אמיתי ולהפעיל את הוועדה על-פי ייעודה. התנהלות זו פוגעת בהמשך קיומו של הערוץ, ומהווה חלק משמעותי בהחלטה על סגירתו. לפיכך אנו מפסיקים את חברותנו בוועדה".

 

הוועדה למדרוג כוללת את ערוצי הטלוויזיה הארציים והייעודיים - קשת 12, רשת 13, ערוץ עשר, כאן 11, ערוץ 20, ערוץ 9, חינוכית 23, ערוץ 24, והלא TV. הוועדה מודדת רייטינג גם של ערוצים נוספים שאינם חברים בה, אבל לא מפרסמת את נתוני הצפייה שלה. היום פורסם בגלובס כי גם כאן 11 וחינוכית 23 שוקלים לפרוש מהוועדה בשל ביקורת מצדם לגבי המכרז שנוגעות למכרז החדש.

 

אתמול הודיע ערוץ 20 על כוונתו להחזיר את רישיון ההפעלה שלו למועצת הכבלים והלוויין, ולהתחיל להתכונן לסגירה, וזאת לטענת אנשיו, התנכלות הרגולציה נגדו. בהמשך כינס המנכ"ל פרנץ את עובדיו והבטיח להם כי זכויותיהם לא ייפגעו. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עדי 24/12/2017 13:33
    הגב לתגובה זו
    יאללה הביתה....
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.