רדיו חינוכי: החינוכית משיקה 5 פודקסטים חדשים

עם ערוצי יוטיוב חזקים ועמוד פייסבוק פופולרי, באיחור קל מצטרפת החינוכית לטרנד הפודקאסטים, עם 3 סדרות למבוגרים ו-2 לילדים, שכבר זמינים ברשת
אלכסנדר כץ |

החינוכית נכנסת לעולם הפודקאסטים ומשיקה 5 פודקאסטים חדשים הזמינים כבר ברשת. מדובר ב-3 סדרות למבוגרים וב-2 נוספות לילדים. בין יוצרי הסדרות ניתן למצוא את רן לוי, יובל מלחי, ירדן בר כוכבא, דידי שחר, ענת קורול ואסף בקר.

 

בשנים האחרונות, כחלק מהמהפכה הדיגיטלית שעברה החינוכית, היא מתחזקת ערוצי יוטיוב הזוכים למאות מיליוני צפיות, עמוד פייסבוק מדובר עם כ-150 אלף עוקבים ושורה של אפליקציות. את טרנד הפודקאסטים היא אימצה קצת באיחור, אבל אף פעם כנראה לא מאוחר מדי, בעיקר לנוכח החוזקה של החינוכית בדיגיטל.

 

המנכ"לית הנכנסת של החינוכית, ד"ר אורנה שמחון, הסבירה כי מדובר בהתפתחות טבעית מבחינת החינוכית: "אנו עדים לשינוי מתמשך בדרכי צריכת התוכן ומחויבים להתאים עצמנו לקהל כולו. לאחר מהפכת הדיגיטל ומהפכת התוכן שעברה החינוכית בשנים האחרונות, אך טבעי הוא להשיק את המיזם החדש - חינוכית בפודקאסטים. כשידור ציבורי, מחויבותנו להמשיך להציע לציבור הישראלי את התוכן האיכותי ביותר בכל הפלטפורמות הקיימות".

 

הפודקאסט הראשון הוא מלחמת העולם השנייה והיסטוריה כללית בהפקת פודקאסט ישראל. 30 פרקי הסדרה יביאו את סיפורה של מלחמת העולם השנייה ברצף כרונולוגי, מדוע פרצה, מדוע יפן גררה את ארה"ב למלחמה ומדוע היטלר תקף את רוסיה. כל פרק יהיה בן 50 דקות. יוצר ומגיש: יובל מלחי.

 

פודקאסט נוסף הוא על טבע האדם והעשרה והרחבת דעת בתחום המדעים, בהפקת חברת ההפקה יולי אוגוסט. פודקאסט תחקירים העוקב אחר התנהגות אנושית או תכונה המשותפת לכולנו ומתחקה אחר המקורות שלה - האבולוציוניים, הנסתרים והבלתי נראים. כל פרק מתוך 15 הפרקים בהגשתה של ענת קורול, מבוסס על תחקיר ישיר עם האנשים שסיפורם שופך אור על נושא הפרק ומורכב מ-3 סיפורים ותחקירים שיוצגו תחת נושא מרכזי אחד. אורכו של כל פרק הוא 30 דקות.

 

פודקאסט אחר הוא האוניברסיטה הקטנה של המדעים והעשרה והרחבת דעת בתחום המדעים, בהפקת פודקאסט ישראל. הפודקאסט בהנחייתו של רן לוי מבוסס על ספרו 'האוניברסיטה הקטנה של המדעים', ומביא דוגמאות, אנקדוטות וסיפורים מכל תחומי המדע והטכנולוגיה העיקריים: חלל, רפואה, ביולוגיה, פיזיקה, מדעי כדור הארץ ,כימיה ועוד. בכל פרק מבין 60 הפרקים, יובא סיפור קצר באחד מתוך מגוון של נושאים מדעיים. אורך כל פודקאסט הוא 5 דקות.

 

לילדים יהיו 2 פודקאסטים. הראשון הוא תסכיתים של סיפורי ילדים בהקפת שולה שפיגל. מדובר בסדרת סיפורים מוכרים ומקוריים של נורית זרחי ב-15 פרקים על מכשפה בשם תנינה. הפרקים סובבים סביב דמות קבועה בשם "תנינה", מכשפה הגרה במעלית עם חתול בשם קורקבן. הסיפורים עוסקים בסופו של דבר בניסיון שלה להבין את העולם ולהיות חלק ממנו. עריכת תוכן, בימוי, הלחנה ועריכה מוזיקלית - ירדן בר כוכבא ודידי שחר. כל פרק יהיה בן 7 דקות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

והפודקאסט הנוסף לילדים הוא "ראש מלא סיפורים" בהפקת שולה שפיגל. מדובר בפודקאסט שכל אחד מ-15 פרקיו מוקדש ליצירתו של סופר ילדים ישראלי בעל שם, בהם שלומית כהן-אסיף, לאה גולדברג, מרים ילן שטקליס, מיריק שניר, עודד בורלא, מאיר שליו ודויד גרוסמן. בכל תכנית יהיה ביצוע של סיפורים ושירים מתוך יצירותיהם של הסופרים במטרה ליצור הכרות עם עולמו הפנימי  ויצירותיו. הסיפורים והשירים מעוטרים במוזיקה מקורית ויוקראו ויבוצעו על ידי ירדן בר כוכבא, דידי שחר ושחקנים נוספים. בר כוכבא ושחר גם ערכו את התוכן, ביימו, הלחינו וערכו מוזיקלית. כל פרק בן 20 דקות. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים.
ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.