19 גברים, רק 3 נשים: כנס התקשורת שמדליק את הרשת
זאב ינאי, שהוזמן לקחת חלק בכנס חיפה לתקשורת אסטרטגית, קורא למוזמנים גברים בפאנלים לוותר על מקומם לטובת נשים. יו"ר איגוד היח"צ איתן הרשקו: הוזמנו נשים שנאלצו לבטל הגעה
פוסט של העיתונאית שירה הדס נקר הצליח להצביע שוב על הבעייתיות שבייצוג נשים בציבוריות הישראלית. הדס נקר התייחסה בפוסט שפרסמה בשבוע שעבר בפייסבוק, לכנס חיפה השני לתקשורת אסטרטגית, שמארגנים איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור, ואוניברסיטת חיפה.
נקר בדקה ברשימת המשתתפים ומצאה כי היא כוללת 19 גברים, ורק 3 נשים. "כאילו בתקשורת ויחסי ציבור אין רוב נשי (דווקא יש). מה התירוצים הפעם?".
דבריה של הדס נקר הובילו למהלך של אחד מהמוזמנים לכנס - יועץ התקשורת זאב ינאי, שהצהיר כי יוותר על מקומו בפאנל לטוב אישה: ינאי כתב בדף הפייסבוק של PRguru: "אני קורא לכם חבריי למושבים להציע נשים שייתווספו לפאנלים, ואם אין מקום עבורן - אפשר גם לוותר לטובן על מושבכם בכנס הנחשב. בנוסף, עזרו למארגנים ותביאו בתגובות שמות של יועצות תקשורת המתאימות לשבת בכנס".
לדבריו, "בכנס המכובד והמוערך יש רק 3 נשים מול 19 גברים. כמי שמאמין בשיוויוניות, אני רוצה לעזור למארגניו להביא אל הבמה את הקול הנשי. אני חושב שגברים במיוחד חייבים לשים לב לאיזון בכנסים בהם אנחנו משתתפים ואותם אנחנו מארגנים. רק כך ניצור עולם שיוויוני. וזה דורש מאיתנו הקרבה, כמו לפעמים לוותר על הכבוד שניתן לנו, כדי לתת כבוד לקול של האחרת".
פיני קבסה, סגן יו"ר איגוד יועצי התקשורת, כתב בתגובה לינאי כי "האיגוד פנה לנשות תקשורת להשתתף בכנס. כל אחת מסיבותיה, לא יכולה היתה להשתתף או שביטלה ברגע האחרון את השתתפותה. נשמח מאוד להיעזר בבמה זו לצרף נשות תקשורת המעוניינות להשתתף בכל אחד מהדיונים שיהיו בכנס. ברור שכל אחד מהמשתתפים בדיונים כולל אותי מוכנים לפנות, ברצון רב, את מקומנו לטובת כל מי שתרצה לקחת חלק בדיונים".
- יש תוצאות בבחירות לאיגוד היח"צ. אבל חלק מהמידע נותר חסוי
- ביקורת על איגוד היח"צ: "הורג את התחום, צריך גוף חדש"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעיית ייצוג הנשים בתקשורת, עולה בכל כנס ותכניות פאנל בטלוויזיה. בשנים האחרונות זכה למשל כנס אילת לעיתונות לביקורת על מיעוטן של נשים שלקחו חלק בפאנלים השונים. גם בפאנלים של מהדורות שישי בערוצי הטלוויזיה זוכות נשים לייצוג נמוך משמעותית מאחוזן באוכלוסייה, ולאו דווקא בנושאים ביטחוניים למשל.
יו"ר איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור איתן הרשקו מסר לאייס: "איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל פועל על פי תפיסה שיוויונית ולא מגדרית. כך עשינו בעבר וכך נעשה בהווה ובעתיד. באשר לכנס חיפה השני לתקשורת אסטרטגית שולבו מלכתחילה נשות יחסי ציבור ועיתונאיות בתוכנית על פי התאמה מקצועית לתכנים בקבוצות הדיון בכנס, לצערנו חלקן נאלצו לבטל הגעה בשל אילוצים משרדיים ואישיים. למרות פירסומה של התכנית, אנו פועלים לשלב נשות מקצוע נוספות לקבוצות הדיון ונפרסם בקרוב עדכון לתוכנית הכנס. אנו פועלים בנחישות מקצועיות וידיים נקיות למען כלל העוסקות והעוסקים בתחום יחסי הציבור, הדוברות והתקשורת בישראל וכל זאת בלא ליאות ובהתנדבות מלאה".
- 5.כנס פייק, נושא פייק, סטודנטים פייק. מי עוד לומד תשקורת? רק הטפשים (ל"ת)עלובי החיים 03/07/2017 00:35הגב לתגובה זו
- 4.יועץ תקשורת זוטר 02/07/2017 21:19הגב לתגובה זותסתכלו על רשימת המשתתפים בפאנלים ותראו שאלה אותם שמות בכל כנס על נושא זה. מדברים אל עצמם.. יש כל כך הרבה נשים באקדמיה שמלמדות יחסי ציבור ויעוץ אסטרטגי וןאף אחת מהן לא ברשימת הכנס ! כל השאר בבל"ט
- 3.אורן 02/07/2017 14:51הגב לתגובה זוכבר מביך
- זאב ינאי 02/07/2017 16:18הגב לתגובה זוזאב הוא אדם דוחה ומגעיל. יש שמועות שהוא חוטף תינוקות מבתי יולדות ומכין מהם פאייה. את זה הוא מגיש לחבריו ב-BDS בעודו לובש מדי SS תוך שירת ההמנון הפלסטיני. והכי גרוע, הוא חושב שנשים שוות לגברים.
- אורן 03/07/2017 11:24תפרוש יא עייף
- 2.עתיר 02/07/2017 14:34הגב לתגובה זופנו לארבעה נשים לפחות שאני מכיר, שפשוט סרבו להגיע כי זה כנס מצ'עמם. דברו על הבעיה האמיתית - לא על השטויות
- 1.יועץ תקשורת בכיר 02/07/2017 14:00הגב לתגובה זומה שמעניין את האיגוד הלא רלוונטי הזה, אך ורק טובתו של יו"ר האיגוד וקידומו האישי
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
