19 גברים, רק 3 נשים: כנס התקשורת שמדליק את הרשת
זאב ינאי, שהוזמן לקחת חלק בכנס חיפה לתקשורת אסטרטגית, קורא למוזמנים גברים בפאנלים לוותר על מקומם לטובת נשים. יו"ר איגוד היח"צ איתן הרשקו: הוזמנו נשים שנאלצו לבטל הגעה
פוסט של העיתונאית שירה הדס נקר הצליח להצביע שוב על הבעייתיות שבייצוג נשים בציבוריות הישראלית. הדס נקר התייחסה בפוסט שפרסמה בשבוע שעבר בפייסבוק, לכנס חיפה השני לתקשורת אסטרטגית, שמארגנים איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור, ואוניברסיטת חיפה.
נקר בדקה ברשימת המשתתפים ומצאה כי היא כוללת 19 גברים, ורק 3 נשים. "כאילו בתקשורת ויחסי ציבור אין רוב נשי (דווקא יש). מה התירוצים הפעם?".
דבריה של הדס נקר הובילו למהלך של אחד מהמוזמנים לכנס - יועץ התקשורת זאב ינאי, שהצהיר כי יוותר על מקומו בפאנל לטוב אישה: ינאי כתב בדף הפייסבוק של PRguru: "אני קורא לכם חבריי למושבים להציע נשים שייתווספו לפאנלים, ואם אין מקום עבורן - אפשר גם לוותר לטובן על מושבכם בכנס הנחשב. בנוסף, עזרו למארגנים ותביאו בתגובות שמות של יועצות תקשורת המתאימות לשבת בכנס".
לדבריו, "בכנס המכובד והמוערך יש רק 3 נשים מול 19 גברים. כמי שמאמין בשיוויוניות, אני רוצה לעזור למארגניו להביא אל הבמה את הקול הנשי. אני חושב שגברים במיוחד חייבים לשים לב לאיזון בכנסים בהם אנחנו משתתפים ואותם אנחנו מארגנים. רק כך ניצור עולם שיוויוני. וזה דורש מאיתנו הקרבה, כמו לפעמים לוותר על הכבוד שניתן לנו, כדי לתת כבוד לקול של האחרת".
פיני קבסה, סגן יו"ר איגוד יועצי התקשורת, כתב בתגובה לינאי כי "האיגוד פנה לנשות תקשורת להשתתף בכנס. כל אחת מסיבותיה, לא יכולה היתה להשתתף או שביטלה ברגע האחרון את השתתפותה. נשמח מאוד להיעזר בבמה זו לצרף נשות תקשורת המעוניינות להשתתף בכל אחד מהדיונים שיהיו בכנס. ברור שכל אחד מהמשתתפים בדיונים כולל אותי מוכנים לפנות, ברצון רב, את מקומנו לטובת כל מי שתרצה לקחת חלק בדיונים".
- יש תוצאות בבחירות לאיגוד היח"צ. אבל חלק מהמידע נותר חסוי
- ביקורת על איגוד היח"צ: "הורג את התחום, צריך גוף חדש"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעיית ייצוג הנשים בתקשורת, עולה בכל כנס ותכניות פאנל בטלוויזיה. בשנים האחרונות זכה למשל כנס אילת לעיתונות לביקורת על מיעוטן של נשים שלקחו חלק בפאנלים השונים. גם בפאנלים של מהדורות שישי בערוצי הטלוויזיה זוכות נשים לייצוג נמוך משמעותית מאחוזן באוכלוסייה, ולאו דווקא בנושאים ביטחוניים למשל.
יו"ר איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור איתן הרשקו מסר לאייס: "איגוד יועצי התקשורת ויחסי הציבור בישראל פועל על פי תפיסה שיוויונית ולא מגדרית. כך עשינו בעבר וכך נעשה בהווה ובעתיד. באשר לכנס חיפה השני לתקשורת אסטרטגית שולבו מלכתחילה נשות יחסי ציבור ועיתונאיות בתוכנית על פי התאמה מקצועית לתכנים בקבוצות הדיון בכנס, לצערנו חלקן נאלצו לבטל הגעה בשל אילוצים משרדיים ואישיים. למרות פירסומה של התכנית, אנו פועלים לשלב נשות מקצוע נוספות לקבוצות הדיון ונפרסם בקרוב עדכון לתוכנית הכנס. אנו פועלים בנחישות מקצועיות וידיים נקיות למען כלל העוסקות והעוסקים בתחום יחסי הציבור, הדוברות והתקשורת בישראל וכל זאת בלא ליאות ובהתנדבות מלאה".
- 5.כנס פייק, נושא פייק, סטודנטים פייק. מי עוד לומד תשקורת? רק הטפשים (ל"ת)עלובי החיים 03/07/2017 00:35הגב לתגובה זו
- 4.יועץ תקשורת זוטר 02/07/2017 21:19הגב לתגובה זותסתכלו על רשימת המשתתפים בפאנלים ותראו שאלה אותם שמות בכל כנס על נושא זה. מדברים אל עצמם.. יש כל כך הרבה נשים באקדמיה שמלמדות יחסי ציבור ויעוץ אסטרטגי וןאף אחת מהן לא ברשימת הכנס ! כל השאר בבל"ט
- 3.אורן 02/07/2017 14:51הגב לתגובה זוכבר מביך
- זאב ינאי 02/07/2017 16:18הגב לתגובה זוזאב הוא אדם דוחה ומגעיל. יש שמועות שהוא חוטף תינוקות מבתי יולדות ומכין מהם פאייה. את זה הוא מגיש לחבריו ב-BDS בעודו לובש מדי SS תוך שירת ההמנון הפלסטיני. והכי גרוע, הוא חושב שנשים שוות לגברים.
- אורן 03/07/2017 11:24תפרוש יא עייף
- 2.עתיר 02/07/2017 14:34הגב לתגובה זופנו לארבעה נשים לפחות שאני מכיר, שפשוט סרבו להגיע כי זה כנס מצ'עמם. דברו על הבעיה האמיתית - לא על השטויות
- 1.יועץ תקשורת בכיר 02/07/2017 14:00הגב לתגובה זומה שמעניין את האיגוד הלא רלוונטי הזה, אך ורק טובתו של יו"ר האיגוד וקידומו האישי

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.