תקציב היח"צ של הדואר במכרז: מקסימום ריטיינר - 18 אלף ש'

התנאי שעשוי להותיר רק כ-15 משרדים גדולים בתמונת התקציב, הוא הדרישה ךהוכיח עבודה בשנים האחרונות עם 3 גופים בהיקף של 200 אלף שקל לפחות
משה בנימין | (2)

חברת דואר ישראל יוצאת למכרז את תקציב הייעוץ התקשורתי - כך נודע לאייס. מדובר על ייעוץ למחלקת הדוברות וליחסי ציבור. בין תנאי הסף הנדרשים להתמודדות על המכרז אפשר למנות ותק וניסיון של 5 שנים לפחות ב-5 השנים האחרונות במתן שירותי ייעוץ בתחום יחסי ציבור וייעוץ אסטרטגי תקשורתי.

 

הדואר דורש עוד מהמתמודדים העסקה של לפחות 8 עובדים בעלי ניסיון מקצועי במתן שירותי ייעוץ בתחום יחסי הציבור / ייעוץ אסטרטגי תקשורתי, ומספר זה לא כולל עובדי מנהלה ומזכירות. השירות לדואר יוענק על ידי 2 יועצי תקשורת לפחות, שיספקו את השירותים בפועל לפי התנאים האלו: לפחות אחד מן היועצים המוצעים הוא שותף בחברה או מנכ"ל; ליועץ השני המוצע - ראש הצוות המוצע למתן השירותים ניסיון של 5 שנים לפחות ב-5 השנים האחרונות שקדמו למועד האחרון להגשת ההצעות למכרז, במתן שירותי יחסי ציבור ויעוץ אסטרטגי תקשורתי וכמו כן לראש הצוות המוצע תואר אקדמי מוכר.

בהיבט הכספי תנאי הסף דורשים מחזור כספי שנתי בהיקף של לפחות מיליון שקל ב-2014 ו-2015. התנאי שעשוי להשאיר משרדים רבים מחוץ לתמונה ולהותיר כ-15 משרדים גדולים בתמונת התקציב, הוא דרישה כי במהלך 3 השנים האחרונות שקדמו למכרז העניק המתמודד שירותי ייעוץ בתחום יחסי הציבור ל-3 גופים לפחות בהיקף של 200 אלף שקל לפחות, לכל אחד מן הגופים. דהיינו, מדובר בריטיינר חודשי של כ-16.5 אלף שקל - השמור ללקוחות גדולים במיוחד. 

עוד עולה מפרטי המכרז, כי תינתן עדיפות למשרדי יחסי ציבור בעלי ניסיון ביוזמות תקשורתיות ובניהול משברים תקשורתיים בתחום הקמעונאות, הצרכנות, הפיננסיים והאינטרנט, וכי המשרדים מוזמנים להציע 2 אופציות: האחת בריטיינר חודשי, שאינו עולה על 18 אלף שקל בחודש, והשנייה לעובד מטעם המשרד שיעבוד באופן קבוע בתוך דואר ישראל בריטיינר שלא יעלה על 24 אלף שקל בחודש. המכרז הוא ל-3 שנים עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות.

 

המכרז יוצא לדרכו חצי שנה לאחר בחירתו של הדואר של נוי קדם-מדמון לתפקיד דוברת החברה. קדם, לשעבר דוברת פלאפון, החליפה את מיה אבישי בתפקיד לאחר כהונה של 3 שנים. ב-5 השנים האחרונות משרד היח"צ של הדואר היה קמיר-בכר, המתמחה בייעוץ תקשורתי לחברות ומשרדים ממשלתיים. בחלק מהזמן אף שימש כדובר החברה, עד שנכנסה קדם-מדמון לתפקידה.

בשנה האחרונה הדואר מראה סימני רענון שעשויים לשפר את תדמיתו הארכאית. בין השירותים שנוספו לו נמנים הזמנת תור באפליקציה, משלוח מסרונים על קבלת חבילות, פתיחת 320 מרכזי מסירת חבילות עם שותפים כגון שופרסל, קבוצת עזריאלי, ביג, המשביר לצרכן ועוד, שיתוף פעולה עם Gett למסירת חבילות תוך חצי שעה, וקודם לכן שיתופי פעולה עם ענקיות הסחר המקוון ebay ו-next

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מיכאל 23/01/2017 13:45
    הגב לתגובה זו
    מחיר המקסימום צריך לעלות לפחות ל-25 אלף כדי שיפגוש את המציאות בלא פחות מ-15
  • 1.
    שי 23/01/2017 13:01
    הגב לתגובה זו
    לקוח שדורש עבודת יח״צ אינסופית נותן תנאי סף לא הגיוניים. מחיר מקסימום של 18,000₪ אומר שמשרדים גם יורידו את המכנסיים וישימו מחיר של 10,000₪
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.