ברעם מוותר על זכיון הפרסום בנתב"ג - "המחיר עלה"

על פי החוזה בין הצדדים, מחיר זיכיון הפרסום מוצמד לתנועת הנוסעים ומכיוון שכך, המחיר שברעם נאלץ לשלם לרש"ת עולה בהתאם. עם זאת ברעם מציין כי ישקול השתתפות במכרז חדש
משה בנימין | (7)

3 שנים לאחר שזכה במכרז הפרסום של רשות שדות התעופה, גיא ברעם מוותר על הזיכיון, 6 שנים לפני תום החוזה המקורי שעומד על 9 שנים. ממכתב שהוציא ברעם ללקוחותיו והגיע לידי אייס עולה כי המניעים שהובילו את ברעם להחלטה הם עלויות הפרסום שהאמירו בהתאם לתנועת הנוסעים שעלתה והגיעה לשיא ב-2016.

על פי החוזה בין הצדדים, מחיר זיכיון הפרסום מוצמד לתנועת הנוסעים ומכיוון שכך, המחיר שברעם נאלץ לשלם לרש"ת עולה בהתאם. במקביל מציין ברעם כי שטחי הפרסום בנתב"ג הצטמצמו מה שמהווה פגיעה כפולה ביכולתו לממש את הזיכיון באופן רווחי. על פי ההחלטה המשותפת לשני הצדדים, החוזה יסתיים רשמית בסוף שנת 2016 ובכך יחתום ברעם תקופה ארוכה של 12 שנים בהן שימש כזכיין הבלעדי של רשות שדות התעופה.  

 

במכתב שהוציא ללקוחותיו כתב ברעם: "בשנים האחרונות תנועת הנוסעים עלתה בקצב גבוה והגיעה לשיא בשנת 2016, עם גידול של למעלה מ 15% לעומת שנת 2015. לצד הגידול החיובי בנתוני החשיפה לפרסום, מחיר הזיכיון שלנו עם רש"ת (המוצמד לתנועת הנוסעים) עלה באופן משמעותי ולצערנו ללא היכולת שלנו להצמיד את מחירי הפרסום לעלייה; נוסף לכך צרכים תפעוליים של נתב"ג הביאו לצמצום בשטחי פרסום. בימים האחרונים הוחלט כי ההסכם שלנו עם רש"ת יסתיים ביום 31.12.2016, ולאור זאת הנני מודיע כי בהתאם לסיכום, ההסכם בינינו יסתיים גם הוא באותו מועד".

 

עוד כותב ברעם ללקוחותיו: "בימים אלה, רש"ת בוחנת אפשרויות להמשך הקשר אתכם, אם תהיו מעוניינים בכך וזאת עד למועד בו יבחר זכיין על בסיס מכרז שאמור להתפרסם. עם פרסום המכרז ולמידתו, נשקול השתתפותנו. במידה ותהיו מעוניינים בהמשך פרסום בתקופת הביניים, ניתן ליצור קשר עם הגב' מירי בן הרוש - נציגת רש"ת".

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    שאפו ענק על קמפיין גולדסטאר!!! (ל"ת)
    משרד פרסום 11/12/2016 09:23
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אחד שיודע 10/12/2016 09:08
    הגב לתגובה זו
    כשצריכה לשלם לקבלנים וחברות הנותנות שרות , מורידה מחירים באכזריות ובתנאי תשלום ארוכים בלתי אפשריים . אבל מבעלי הזכיונות היא גובה תשלומי עתק ללא כל פרופורציה.
  • 5.
    גיא תצליח עשית בשכל תמשיך לעשות דברים יפים (ל"ת)
    אייל 08/12/2016 17:35
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אין ספק שנתב"ג לא יהיה אותו הדבר בלי ברעם.... (ל"ת)
    יעל 08/12/2016 17:35
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אפרת 08/12/2016 17:32
    הגב לתגובה זו
    מהכרות עם חברת ברעם חבל מאוד שהם יוצאים מנתב"ג חברה רצינית שעשו פרוייקטים מיוחדים ואיכותיים שלא ראיתי בשום נמל תעופה בעולם...
  • 2.
    דנה מנהלת שיווק 08/12/2016 17:26
    הגב לתגובה זו
    הפסד גדול לנתב"ג שחברה מקצועית ונפלאה כמו ברעם לא תפעל שם יותר....
  • 1.
    גנות 08/12/2016 13:39
    הגב לתגובה זו
    הפרסום כל-כך יפה שם. הם עשו עבודה מעולה. הפסד גדול לבן גוריון
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.