אגד נכנעה לביקורת ברשתות ובתקשורת: פרסמה מודעת אבל חדשה עם שמות ההרוגים
חברת אגד פרסמה הבוקר (יום ה') מודעת אבל חדשה בעיתונים החרדיים, שכוללת את שמות 6 קורבנות תאונת הדרכים הקטלנית בכביש 1 מתחילת השבוע. פרסום זה הגיע לאחר יומיים של ביקורת ציבורית קשה, בעיקר ברשתות החברתיות ובהמשך גם על בתקשורת החרדית והכללית.
שלשום פרסמה החברה ביומונים החרדיים מודעה בה נכתב "אבלים דואבים וכואבים על מותם של 6 נוסעי קו 402 בתאונה הטראגית". הביקורת לא איחרה לבוא והחברה ספגה "מכות" מכל קצות הקשת הפוליטית והחברתית, כאשר הטענה המרכזית נגדה הייתה התעלמותה וזלזולה בקורבנות. ח"כ שלי יחימוביץ' כתבה בפייסבוק כי "מודעת האבל שפרסמה חברת אגד על הרוגי התאונה היא מופת של עוות מוסרי כזה. איזו קהות חושים, איזו אטימות גמורה לסבל הזולת שהוא 'האחר'. איזו גזענות".
בטור שפורסם באייס, כתב העיתונאי החרדי ישראל כהן מאתר כיכר השבת כי למרות שהציבור החרדי נמנה על צרכניה הכבדים של התחבורה הציבורית, הרי שאגד בסופו של דבר לא סופרת את אותם משום שהחרדים צריכים אותה - והם למעשה לקוח שבוי.
לדבריו, "מצופה היה מחברה בסדר גודל של אגד להרכין ראש, להתנצל ולבקש סליחה", כתב. "במקום לומר טעינו, אנחנו מתנצלים, נפיק לקחים, בחרו בחברה - מיד לאחר שנשמעו הטענות בכלי התקשורת נגד התנהגות הנהג בכביש ופרסום פרטי התאונה משנת 2013 - שלא להתנצל אלא להצהיר כי הכל היה כשורה וכי הנהג כבר שילם את חובו לחברה. (באגד) בחרו לעשות טעות כפולה ומכופלת – התעלמו משמותיהם המלאים של ההרוגים, כאילו אינם נחשבים, והסתפקו בציון המשפר הכללי, דבר המביע בנושא לכל – גם זלזול בקורבנות ובבני משפחותיהם. האם אנחנו מספרים עבור אגד?".
- אגד משיקה את egg, אפליקציית תחבורה ציבורית ללא פרסומות
- קיסטון צמחה ב-19% בהכנסות; צופה הכנסות של 300 מ' השנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבדיקה שערכה חברת הניטור ברשתות Vigo עבור אייס, עולה כי התאונה בירושלים זכתה ל-4,000 אזכורים במדיה החברתית בשבוע האחרון, 3,000 מהם (75%) עסקו באגד. היחס לאגד היה מאד ביקורתי: 71% מהפוסטים ביקרו את החברה, 18% לא הביעו עמדה ורק 11% הגנו על החברה.
בעוד 30% מהפוסטים הביקורתיים התייחסו לנהיגה של נהגי אגד, 70% (כ-2,000 פוסטים) התייחסו למודעת האבל: אגד הואשמה בחוסר רגישות, באטימות וביחס לא הולם כלפי האוכלוסייה החרדית. באופן מפתיע הביקורת לא הגיעה מהזירות החרדיות אלא דווקא מחילוניים מוטרדים שהציפו את הרשתות. אגב, מרבית הביקורת על המודעה כוונה נגד ההנהלה וראשי אגד.
איש יחסי הציבור של אגד, אריה פרנקל, אמר אתמול בראיון לתכנית 'חדש על הבוקר' עם נועם זיגמן ברדיו קול ברמה כי הוא עומד מאחורי המודעה: "אני ניסחתי אותה, כתבתי כמה וכמה טיוטות של המודעה הזאת עם שמות ובלי שמות וסופו של דבר אחרי התלבטות קשה - זאת ההחלטה שקיבלתי והעברתי לאישור של אגד".
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
פרנקל הוסיף עוד כי אני חייב לומר שהמודעה הזאת לא נכתבה בדיו וגם לא במדפסת אלא בדמעות, יש לי מעורבות רגשית בתאונה הזאת (פרנקל הוא קרוב משפחתה של חנה פרנקל שנהרגה בתאונה, א"כ), אני האחרון שאפשר להאשים אותו בזלזול או בהתנשאות". הוא הוסיף ואמר כי "אני לא זוכר עוד מודעה שהקדשתי לה כל כך הרבה זמן כמו במודעה הזאת. אני חייב לומר שכל מודעה שמתפרסמת בעיתונות החרדית עוברת גם תחת ידם של המבקרים. ואף אחד מהמבקרים לא העירו הערה. כנראה שזה לא כצעקתה".
גם דברים אלו, על אף הכאב הכבד בו שרוי פרנקל בשל האובדן המשפחתי, לא עשה שירות טוב לחברה, וגם פה היא ספגה ביקורת. הבוקר כבר פורסמה המודעה החדשה שכללה את שמות הקורבנות.
הבוקר טוען ישראל כהן מ'כיכר השבת' בשיחה עם אייס כי "הלחץ ברשתות החברתיות כמו גם הדיווח באתרי האינטרנט התחיל את תופעת המחאה העממית שצברה תאוצה. במקום להתנצל באגד בחרו להסביר טיעון מגוחך שכך מקובל במגזר, מה שהגביר את הכעס בציבור הרחב. בהמשך הצטרפו גם השבועונים ואפילו העיתונות הממסדית לגל הזעם מה שלא הותיר ברירה אלא לפרסם את המודעה המתוקנת".
מאגד נמסר: "אנחנו לא מגיבים".
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
