CBS פרסמה ש"3 פלסטינאים נהרגו" – לע"מ שוקלת שלילת תעודות עיתונאי לכתבים זרים
הידיעה שפרסמה אתמול רשת CBS באתר האינטרנט שלה בעקבות הפיגוע בירושלים בו נרצחה הדר כהן, עורר זעם רב בישראל. בכותרת המטעה נכתב כי "3 פלסטינאים נהרגו", כאשר בפועל מדובר ב-3 מחבלים שפתחו בירי עם תתי מקלע ודקרו את קורבנותיהם.
ציוץ ברשת אלג'זירה אף גרוע מכך: "3 פלסטינאים נוראו ונהרגו על ידי המשטרה הישראלית בשער דמשק בירושלים המזרחית הכבושה".
גופי ההסברה הישראלים, לע"מ ומערך ההסברה במשרד ראש הממשלה, פנו למערכת CBS בדרישה לשנות את הכותרת, וזו אכן שונתה לכותרת שגם היא מעוררת כעס: "משטרת ישראל הרגה 3 פלסטינים - מחבלים לכאורה". בכתבה עצמה לא צוין כי שוטרת נרצחה באירוע ושוטרת אחרת נפצעה קשה, כשניסו למנוע את הפיגוע.
בסטטוס שפרסם ראש לשכת העיתונות הממשלתית, ניצן חן, כי "הפעם לא נעבור בשתיקה, נשקול לשלול תעודות עיתונאי מעיתונאים ועורכים אשר מתרשלים בעבודתם, ונותנים כותרות ההפוכות מן המציאות".
האזינו לשיחה בתכנית הבוקר של רדיו תל אביב על מצב ההסברה של ישראל
ואולם, לא ברור האם ניתן לשלול תעודת לע"מ מעיתונאי, כאשר הכותרות ניתנות על ידי המערכת שאינה יושבת בישראל. על פניו מדובר על הליך שכולל איסוף "ראיות" נגד הגוף שמסקר בצורה מוטה את האירועים, זימון העיתונאי למעין שימוע, ובהמשך שלילת תעודת העיתונאי שלו.
אייס ניסה לברר את הדבר עם ניצן חן, ואולם הוא סירב לעשות זאת וניתק את השיחה.
אגב, דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, אמר הבוקר לשרה ב"ק ברדיו גלי ישראל: "זה מישהו שיושב בניו יורק וכנראה יש לו כוונות זדון. אנחנו בודקים אפשרות לשלול את תעודות העיתונאי של כמה אנשים כאן בארץ במידה והם היו מעורבים בדבר. זה חורג מעיתונות, מדובר באנשים שמשתמשים בכלי תקשורת עמדה פוליטית אנטי ישראלית. אין שום סיבה שאנחנו נארח בקרבנו אנשים שהם אויבים ושהם פשוט מזריקים פה רעל לתוך המערכת".
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
