'ריפרש' על הכוונת של השוק: אדם שוב מנהל מגעים על הכנסת שותף לחברה

בחודשים האחרונים ניהל שוב מגעים עם באומן ולאחר מכן, עד לפני מספר ימים, עם גיתם. על פי הערכות הרווח הנקי של ריפרש מדי שנה עומד על כ-1-2 מיליון שקלים 
משה בנימין | (12)

חברת המדיה החברתית ריפרש בבעלותו של אדם שוב, מחוזרת בשנה החולפת על ידי משקיעים ועשויה לשנות את מבנה הבעלות. לאייס נודע כי בחודשים האחרונים ניהל שוב מגעים מול 2 משרדי פרסום לפחות בנוגע למכירת מניות השליטה בחברה. 

שוב, שמחזיק ב-100% ממניות ריפרש שהוקמה ב-2007, ניהל בתחילה מגעים לשיתוף פעולה עם משרד הפרסום באומן בר ריבנאי בניהולו של יוסי לובטון. הרעיון היה לבסס מודל עבודה משולב בין יחידות פנימיות של באומן בר ריבנאי וריפרש ללקוחות משרד הפרסום, ולאחר מכן לממש אופציה לרכישת מניות החברה, אך מהלך שכזה לא הבשיל לכדי מעשה.

המשרד השני שמולו התנהל מו"מ מתקדם הוא גיתם BBDO, שהביע עניין ברכישת מניות שליטה בריפרש ובשבועות האחרונים המגעים בין הצדדים האיצו והעסקה הייתה על סף חתימה. עם זאת, גורמים המכירים את הפרטים סיפרו לאייס כי בימים האחרונים גם אופציה זו הגיעה אל סיומה לאחר מחלוקות בין שוב ובעלי גיתם.  

ריפרש היא אחת מחברות הסושיאל הוותיקות בישראל. היא הוקמה בימיה היפים של תעשיית הדיגיטל בישראל, בשנים בהן הצמיחה בתחום היתה בשיאה. שוב, שלפני כן שימש כמנהל הרשת החברתית המצליחה באותה עת - TheMarker Café, היה שם בזמן הנכון ובמקום הנכון כדי להציע לשוק את הנדבך הדיגיטלי הלוהט של אותה התקופה - עולם הניו מדיה. ההצעה המסחרית כללה בלוגים, רשתות חברתיות וקהילות, הקמת זירות לשיתוף ושירות לקוחות, ובשנים האחרונות בעיקר ניהול הפעילות בעמודי הפייסבוק. 

רווח נקי של 1.5 מיליון שקל בשנה

על פי הערכות בשוק, ריפרש היא אחת מהחברות הרווחיות בשוק הפרסום עם רווח נקי של 1-2 מיליון שקלים בשנה בכל אחת מ-8 השנים בהן היא פעילה. החברה מעסיקה כ-10 עובדים ובראשם המייסד, הבעלים והמנכ"ל אדם שוב. לאייס נודע עוד כי הכנסת שותף לחברה אינה צפויה לסמן את סוף דרכו של שוב בניהולה, שימשיך לשמש כיו"ר פעיל. בחודשים הקרובים שוב צפוי להיעדר לרגל נסיעת לימודים לארה"ב. 

 

יצוין עוד כי בשנתיים האחרונות פנה שוב לעסקים נוספים, בעיקר נדל"ן, במקביל לניהול ריפרש. על פניו נראה כי הרעיון להכניס שותף לחברה, בדמותו של משרד פרסום גדול נועד כדי להעניק לריפרש גב מקצועי רחב יותר להמשך כדי לבסס את מעמדה בשוק, וכן כדי לגלגל לכיסו של שוב הון נזיל בעבור מניותיו.

בהתאם למעמדה בשוק הניו מדיה, ריפרש ניהלה בשנים האחרונות את תקציבי הסושיאל של כמה מהלקוחות הגדולים בישראל, ובראשם בנק לאומי שהפנה מיליוני שקלים בכל שנה לפעילות זו. פעילות המדיה החברתית של לאומי בקדנציה של ריפרש ידעה עליות ומורדות. הבנק היה הראשון והיחיד בישראל שמגייס כוח אדם באמצעות רשתות חברתיות. הבנק היה גם הראשון שהקים לעצמו בלוג שהפך לימים לבלוג הפעיל ביותר של ארגון מסחרי. מעל במה זו הוכרזה גם פרישתה של גליה מאור

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מנגד עמד הבנק במרכז הפיאסקו של פרויקט '2 מיליון סיבות'. הפרויקט בו נדרשו עמותות להציג עצמן ולנסות לזכות בהצבעת הגולשים. כאשר 60 מהן היו אמורות לזכות בתרומה כספית מבנק לאומי מתוך 2 מיליון שקלים שהקצה הבנק. את שנתו הראשונה סיים הפרויקט בהצלחה וחשיפה משמעותית לפעילות הקהילתית של הבנק, למרות ביקורות מצד גורמים שונים. עם זאת, את שנת הפעילות השנייה (2011) הוא לא זכה לסיים לאחר סערה שהחלה בעקבות צירופה של תנועת אם תרצו - תנועה חוץ פרלמנטרית שמגדירה עצמה כ"פועלת לחיזוק ולקידום ערכי הציונות בישראל", לתחרות התרומות. מאות מלקוחות הבנק הביעו את אי שביעות רצונם בעמוד הפייסבוק של לאומי והבנק אולץ להכריז על ביטול הפרויקט.   

 

בנוסף ללאומי טיפלה ריפרש בתקציבי מפעל הפיס, רכבת ישראל, קבוצת כלמוביל, גזית גלוב ועוד. לפני מספר שבועות סיים המשרד את ההתקשרות עם מפעל הפיס שעל פי חוק חובת מכרזים הוציא את תקציב הסושיאל שלו למכרז פומבי. בשנה החולפת זכתה החברה במכרזים על תקציבי משרד הבריאות, הכנסת ועוד. 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    תותח על ונשמה טהורה שאתה! (ל"ת)
    דובי 10/06/2015 00:55
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מלךךךךךךך, קח אותי גם (ל"ת)
    דודבדני 29/04/2015 14:40
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    לקוח לשעבר 29/04/2015 11:53
    הגב לתגובה זו
    מתנהל בכוחניות, רודה בעובדיו ותחמן כפייתי
  • רוני לב - לקוח בהווה 29/04/2015 14:39
    הגב לתגובה זו
    הורגים אותי תמיד המתוסכלים המרירים הקנאים והמתחזים בחושך של האינטרנט. מאחל לך בגלגול הבא להיות עם רבע מהיכולות המקצועיות שלו ועם עשירית מהנשמה הטובה שגיליתי מאחורי המעטה הקשוח.
  • 7.
    חתייכיייי (ל"ת)
    אוריה 28/04/2015 20:58
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    רק אומר 28/04/2015 20:53
    הגב לתגובה זו
    החרם על הבנק אורגן על ידי יריב אופנהיימר. כל הלקוחות שאיימו היו שמאל קיצוני
  • 5.
    רוית בן ישי 28/04/2015 13:58
    הגב לתגובה זו
    אחד המוכשרים. לאב יו!
  • 4.
    מירב זיו 28/04/2015 12:45
    הגב לתגובה זו
    האדם הזה.
  • 3.
    דניאל 28/04/2015 12:29
    הגב לתגובה זו
    קנה את ריפרש היום ב 50% הנחה וקבל אדם שוב ב- 0.99 אג'
  • 2.
    אחד מהמדיה 28/04/2015 12:12
    הגב לתגובה זו
    ואני בטוח שרק טוב יצא מהחיבור הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
  • תזמון קומי לקוי (ל"ת)
    שרוליק 28/04/2015 14:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זיו 28/04/2015 11:51
    הגב לתגובה זו
    מפרגן לו מכל הלב. הרים עסק מדהים בעשר אצבעותיו.
חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים. 

חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.