'ריפרש' על הכוונת של השוק: אדם שוב מנהל מגעים על הכנסת שותף לחברה
חברת המדיה החברתית ריפרש בבעלותו של אדם שוב, מחוזרת בשנה החולפת על ידי משקיעים ועשויה לשנות את מבנה הבעלות. לאייס נודע כי בחודשים האחרונים ניהל שוב מגעים מול 2 משרדי פרסום לפחות בנוגע למכירת מניות השליטה בחברה.
שוב, שמחזיק ב-100% ממניות ריפרש שהוקמה ב-2007, ניהל בתחילה מגעים לשיתוף פעולה עם משרד הפרסום באומן בר ריבנאי בניהולו של יוסי לובטון. הרעיון היה לבסס מודל עבודה משולב בין יחידות פנימיות של באומן בר ריבנאי וריפרש ללקוחות משרד הפרסום, ולאחר מכן לממש אופציה לרכישת מניות החברה, אך מהלך שכזה לא הבשיל לכדי מעשה.
המשרד השני שמולו התנהל מו"מ מתקדם הוא גיתם BBDO, שהביע עניין ברכישת מניות שליטה בריפרש ובשבועות האחרונים המגעים בין הצדדים האיצו והעסקה הייתה על סף חתימה. עם זאת, גורמים המכירים את הפרטים סיפרו לאייס כי בימים האחרונים גם אופציה זו הגיעה אל סיומה לאחר מחלוקות בין שוב ובעלי גיתם.
ריפרש היא אחת מחברות הסושיאל הוותיקות בישראל. היא הוקמה בימיה היפים של תעשיית הדיגיטל בישראל, בשנים בהן הצמיחה בתחום היתה בשיאה. שוב, שלפני כן שימש כמנהל הרשת החברתית המצליחה באותה עת - TheMarker Café, היה שם בזמן הנכון ובמקום הנכון כדי להציע לשוק את הנדבך הדיגיטלי הלוהט של אותה התקופה - עולם הניו מדיה. ההצעה המסחרית כללה בלוגים, רשתות חברתיות וקהילות, הקמת זירות לשיתוף ושירות לקוחות, ובשנים האחרונות בעיקר ניהול הפעילות בעמודי הפייסבוק.
רווח נקי של 1.5 מיליון שקל בשנה
על פי הערכות בשוק, ריפרש היא אחת מהחברות הרווחיות בשוק הפרסום עם רווח נקי של 1-2 מיליון שקלים בשנה בכל אחת מ-8 השנים בהן היא פעילה. החברה מעסיקה כ-10 עובדים ובראשם המייסד, הבעלים והמנכ"ל אדם שוב. לאייס נודע עוד כי הכנסת שותף לחברה אינה צפויה לסמן את סוף דרכו של שוב בניהולה, שימשיך לשמש כיו"ר פעיל. בחודשים הקרובים שוב צפוי להיעדר לרגל נסיעת לימודים לארה"ב.
יצוין עוד כי בשנתיים האחרונות פנה שוב לעסקים נוספים, בעיקר נדל"ן, במקביל לניהול ריפרש. על פניו נראה כי הרעיון להכניס שותף לחברה, בדמותו של משרד פרסום גדול נועד כדי להעניק לריפרש גב מקצועי רחב יותר להמשך כדי לבסס את מעמדה בשוק, וכן כדי לגלגל לכיסו של שוב הון נזיל בעבור מניותיו.
בהתאם למעמדה בשוק הניו מדיה, ריפרש ניהלה בשנים האחרונות את תקציבי הסושיאל של כמה מהלקוחות הגדולים בישראל, ובראשם בנק לאומי שהפנה מיליוני שקלים בכל שנה לפעילות זו. פעילות המדיה החברתית של לאומי בקדנציה של ריפרש ידעה עליות ומורדות. הבנק היה הראשון והיחיד בישראל שמגייס כוח אדם באמצעות רשתות חברתיות. הבנק היה גם הראשון שהקים לעצמו בלוג שהפך לימים לבלוג הפעיל ביותר של ארגון מסחרי. מעל במה זו הוכרזה גם פרישתה של גליה מאור.
- שובו של הפריים טיים
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
מנגד עמד הבנק במרכז הפיאסקו של פרויקט '2 מיליון סיבות'. הפרויקט בו נדרשו עמותות להציג עצמן ולנסות לזכות בהצבעת הגולשים. כאשר 60 מהן היו אמורות לזכות בתרומה כספית מבנק לאומי מתוך 2 מיליון שקלים שהקצה הבנק. את שנתו הראשונה סיים הפרויקט בהצלחה וחשיפה משמעותית לפעילות הקהילתית של הבנק, למרות ביקורות מצד גורמים שונים. עם זאת, את שנת הפעילות השנייה (2011) הוא לא זכה לסיים לאחר סערה שהחלה בעקבות צירופה של תנועת אם תרצו - תנועה חוץ פרלמנטרית שמגדירה עצמה כ"פועלת לחיזוק ולקידום ערכי הציונות בישראל", לתחרות התרומות. מאות מלקוחות הבנק הביעו את אי שביעות רצונם בעמוד הפייסבוק של לאומי והבנק אולץ להכריז על ביטול הפרויקט.
- 10.תותח על ונשמה טהורה שאתה! (ל"ת)דובי 10/06/2015 00:55הגב לתגובה זו
- 9.מלךךךךךךך, קח אותי גם (ל"ת)דודבדני 29/04/2015 14:40הגב לתגובה זו
- 8.לקוח לשעבר 29/04/2015 11:53הגב לתגובה זומתנהל בכוחניות, רודה בעובדיו ותחמן כפייתי
- רוני לב - לקוח בהווה 29/04/2015 14:39הגב לתגובה זוהורגים אותי תמיד המתוסכלים המרירים הקנאים והמתחזים בחושך של האינטרנט. מאחל לך בגלגול הבא להיות עם רבע מהיכולות המקצועיות שלו ועם עשירית מהנשמה הטובה שגיליתי מאחורי המעטה הקשוח.
- 7.חתייכיייי (ל"ת)אוריה 28/04/2015 20:58הגב לתגובה זו
- 6.רק אומר 28/04/2015 20:53הגב לתגובה זוהחרם על הבנק אורגן על ידי יריב אופנהיימר. כל הלקוחות שאיימו היו שמאל קיצוני
- 5.רוית בן ישי 28/04/2015 13:58הגב לתגובה זואחד המוכשרים. לאב יו!
- 4.מירב זיו 28/04/2015 12:45הגב לתגובה זוהאדם הזה.
- 3.דניאל 28/04/2015 12:29הגב לתגובה זוקנה את ריפרש היום ב 50% הנחה וקבל אדם שוב ב- 0.99 אג'
- 2.אחד מהמדיה 28/04/2015 12:12הגב לתגובה זוואני בטוח שרק טוב יצא מהחיבור הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלה שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
- תזמון קומי לקוי (ל"ת)שרוליק 28/04/2015 14:17הגב לתגובה זו
- 1.זיו 28/04/2015 11:51הגב לתגובה זומפרגן לו מכל הלב. הרים עסק מדהים בעשר אצבעותיו.

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.