TAKE
צילום: יח"צ

סלקום TV - מאחורייך: Take תשיק את 'הטלוויזיה החברתית' בשבוע הבא

חברת Take צפויה לצאת לדרך עם קופסת אנדרואיד חכמה וזולה במיוחד, כבר בבשבוע הבא. בתקציב הפרסום יטפל משרד 'שביט וזהו' של אסי שביט
ליאור נאור | (8)

שוק הטלוויזיה ממשיך לסעור. אחרי השקת סלקום TV, צפויה חברת Take מקבוצת פל לצאת לדרך עם שירות טלוויזיה חדש. על פי הערכות, השקת השירות תיערך בשבוע הבא, כשהמחיר צפוי להיות זול יותר משירותי הטלוויזיה של סלקום. למעשה, מסתמן כי דמי המנוי יעמדו על כמה עשרות שקלים בחודש בלבד.

בדומה לסלקום TV, תציע Take למנוייה ממיר היברידי, המאפשר צפייה בערוצי עידן פלוס, לצד שירות VOD אינטרנטי, אך גם ערוצים לינראים - צעד ממנו נמנעה סלקום מטעמים רגולטורים. כמו כן ישמש הממיר כסטרימר ביתי וכן יאפשר חיבור לפייסבוק. הכוונה של Take היא לשים דגש על הרשת החברתית, כך למשל לחצן יעודי בשלט יאפשר צפייה בכל הסרטונים מה-wall של המשתמש, וכן יהיה ניתן לזמין חברים לצפייה משותפת בתכניות. בנוסף, כפי הנראה, הממיר החדש יתמוך גם בחיבור WIFI, ולא יחייב כבל רשת פיזי כמו בסלקום TV. 'טלוויזיה חברתית' (צילום מסך מעמוד הפייסבוק של החברה) ב-Take עושים שימוש בממיר מבוסס אנדרואיד, עליו הולבש פתרון ממשק אותו פיתחה חברת קומיגו של דב מורן, ומבטיחים כי לא מדובר במשהו הדומה למוצרים הנמצאים היום בשוק. בחברה אומרים כי מעצם השימוש באנדרואיד, יהיו בממיר פיצ'רים רבים המוכרים ממערכת ההפעלה, כמו למשל גישה אל חנות האפליקציות Google Play וכן גלישה בדפדפן אינטרנט, זאת באמצעות שלט הממיר, אשר ישמש גם כעכבר אלחוטי. אך Take אינה לבד בעניין הממשק, על פי פרסומים גם חברת אורנג', שלפי שעה ממתינה עם כניסתה לשוק הטלוויזיה, משתמשת בפיתרון אותו פיתחה קומיגו. נכון לעכשיו מדגישים ב-Take את שירות הטלוויזיה בלבד, אך בחברה מרמזים כי בעתיד תכנס גם אל שוק האינטרנט והטלפון הקווי, זאת מתוך כוונה לשווק ללקוחותיה חבילות טריפל, כפי שצפוי לעשות גם רמי לוי בעתיד. אך בינתיים נראה כי החברות ממתינות ומסתכלות מהצד על השירותים הנוספים, וזאת לעד שיתפזר הערפל סביב השוק הסיטונאי.   גם ב-Take וגם ברמי לוי נמצאים בלחץ רב בניסיון לצאת לשוק מוקדם ככול האפשר, זאת במטרה להקדים את חברת גולן טלקום, הצפויה לצאת בחודש יוני הקרוב עם ה'גולן בוקס', ולספק שירותי טלוויזיה משלה. לצורך השקת המוצר, שכרה Take את משרד הפרסום שביט וזהו שהוקם לפני מספר חודשים, עם פרישתו של אסי שביט מהשותפות במשרד בחברון זלצמן שביט. הדגש של משרד הבוטיק החדש הוא בגזרת הלקוחות הקטנים-בינוניים, המחזיקים בתקציב הנע בין 200 אלף שקל ל-3 מיליון שקלים.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    מוטי מישעלי 08/05/2015 10:34
    הגב לתגובה זו
    התקינו Xbmc בחינם על המחשב שלכם בבית לא צריך להמציא את הגלגל מחדש בהצלחה
  • 7.
    נ. 19/04/2015 13:16
    הגב לתגובה זו
    ונהנים מכל רגע :)
  • 6.
    ששון ויקר 13/04/2015 09:19
    הגב לתגובה זו
    הם משגעים אותי עם המחירים הגבוהים שלהם. החברה הכי יקרה בארץ ויש להם אותם תכנים כמו אצל המתחרים . בית הקלפים בסלקום וקומדיות סוג ב' כמו בהוט. למה להשאר במחיר גבוה?
  • 5.
    דוד ששון 12/04/2015 15:42
    הגב לתגובה זו
    מקווה שהמעסיקים בהוט לא קוראים טוקבקים
  • 4.
    ערן 12/04/2015 14:56
    הגב לתגובה זו
    זו הטעיה חמורה בפרסום!
  • 3.
    oferdesade 12/04/2015 13:48
    הגב לתגובה זו
    בסלקום לא. אם כן, אנא צרו קשר.
  • 2.
    ששון 12/04/2015 12:36
    הגב לתגובה זו
    מחיר גבוה לא מוצדק
  • 1.
    דודי 12/04/2015 12:35
    הגב לתגובה זו
    ביי ביי יס היקרנים
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.