מיכאל הנגבי עסק משפחתי
צילום: צילום מסך

מהשוקו אל האינטרנט: סרטון של מיכאל הנגבי זכה בתחרות סרטוני רשת

הנגבי ושותפיו זכו ב-40 אלף שקלים ויוטסו להשתלמות בבית יוטיוב בלונדון. סך כל הפרסים שחולק בתחרות עומד על 120 אלף שקלים.

ליאור נאור |

עסק משפחתי, פיילוט אינטרנטי לסדרה עלילתית, זכה שלשום (יום ג') בגמר המסלול המקצועי בתחרות 'יוצרים ברשת 2.0', שנערכה ביוזמת איגוד המפיקים בישראל בשיתוף יוטיוב ומשרד הכלכלה. יוצרי הסרט מיכאל הנגבי, גל דרן, ניר נחום, דניאל אדר, אורן קסטנבאום ורודי סעדה, זכו פרס כספי של 40 אלף שקלים ויוטסו ללונדון, שם יעברו השתלמות ב-יוטיוב Space.

הפיילוט אותו יצרו מציג סדרה קומית, בה שני אחים יורשים מאביהם חנות כלי עבודה, מה שעד מהרה יוצר בין האחים מאבקים על ניהול החנות.  

אל המקום השני הגיע טריילר לסדרת רשת בשם אלישע ודג הזהב אותו יצרו שמעון מימרן, עמרי שנהר, ארז ברנהולץ ואלעד גולדמן. הטריילר שהפיקו מציג סדרת רשת עלילתית, העוקבת אחר סיפורו של שחקן תיאטרון כושל, המקבל דג זהב שהופך לכוכב הכי גדול בארץ. יוצריו זכו בפרס של 20 אלף שקלים.

אל המקום השלישי הגיע פיילוט נוסף לסדרת אינטרנט בשם 'שיחות יוצאות'. יוצריו, יוגב יפת וניר ברגר, זכו בפרס של 15 אלף שקלים. בנוסף החליטו השופטים להעניק פרס כספי מיוחד, בסך 25 אלף שקלים, לסרטון בשם 'בור בלי תחתית'. מדובר בטריילר לסרט אנמציה על מובטל עני, שחייו משתנים לאחר שמצא בור ענק שנפער בפתח ביתו. את הטריילר יצר דורון שלו דהן. . במסלול הסטודנטים זכה סרטון בשם הרומן שלי עם דאע"ש, פיילוט לסדרת רשת סאטירית-פרודית, העוקבת אחר רומן, בחור שעוזב את הארץ כדי להתגייס לארגון לדאע"ש. יוצריו, דימה קונופליוב ומיכאל שטרן, זכו בפס כספי של 20 אלף שקלים, וכן יוטסו גם הם להשתלמות בלונדון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.