סקר TGI: התחנות הארציות התחזקו, ומה קורה בקרב בין קול ברמה לקול חי
גם בבניין החוטים בירושלים, וגם ברחוב יהודה ימית ביפו, יכולים להיות מרוצים מנתוני סקר TGI שמתפרסמים היום (יום ב'), במסגרתו עולה כי התחנות הארציות המובילות, רשמו עלייה בחשיפה.
סקר TGI בודק את שיעור החשיפה בקרב בוגרים בני 18 ויותר, של עיתונים ותחנות הרדיו, על סביב שנתי וחצי שנתי. את הסקר עורכת קנטאר מדיה מחקרי TGI מקבוצת קנטאר מדיה (לשעבר TNS טלגאל), תחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום.
מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. סקרTGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-31 מאז השקתו.
הארציות מתחזקות, רשת א' ומורשת צנחו
כמו בכל הסקרים החצי שנתיים האחרונים, גם הפעם מובילה גלגלצ עם חשיפה של 29.9% ב-6 החודשים האחרונים, מול 29.4% ב-6 החודשים הראשונים של 2014. אחריה נמצאות רשת ב' עם חשיפה של 25.6%, התחזקות ביחס ל-25% שקיבלה בחציון שלפני כן, והיא מובילה שוב בקרב תחנות האקטואליה, על פני גל"צ - שהתחזקה גם כן מ-24% בחצי הראשון של 2014, ל-24.6% בחצי השני של השנה.
- TGI: ירידה ברווח התפעולי והנקי למרות צמיחה בהכנסות וברווח הגולמי
- TGI בוחנת כניסה לתחום המיגון, האם העסקה טובה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רשת ג' ממשיכה במגמת ההתחזקות, וקיבלה 14.7% בחצי השנה האחרונה, מול 13.8% בחצי שנה שלפני כן, 13.3% בחצי השני של 2013, ו-11.1% בחציון הראשון של אותה שנה.
אחרי שזינקה מ-4.1% ל-4.8%, יורדת רשת א' שוב ל-4.1% ב-6 החודשים האחרונים. רשת מורשת צנחה מ-2.7% ב-6 החודשים הראשונים של 2014, ל-1.8% בחצי השני של השנה החולפת. רשת 88FM עלתה מ-6.1% ל-6.8%.
התחנות האזוריות: ירידה לרובן, רדיוס זינקה
התחנה האזורית המואזנת ביותר היא רדיו ללא הפסקה, אולם היא ממשיכה לאבד חשיפה: הפעם החשיפה עמדה על 8.7% מול 9% בחצי הראשון של 2014, ו-10% בחציון המקביל ב-2013.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
למקום השני חזרה תחנת רדיוס, שרשמה חשיפה של 7.9%, התחזקות מ-6.8 בחצי הראשון של 2014. רדיוס עקפה את אקו99, שמגמת ההתחזקות שלה נבלמה - כשירדה מ-8% ל-7.3% בחודשים האחרונים. לפני שנה החשיפה של התחנה עמדה על 6.9%, ולפני שנה וחצי - 5.3%.
בשאר תחנות הרדיו נרשמה מגמה מעורבת: בגזרת העולות ניתן למנות את לב המדינה שזינקה מ-3.5% ל-4.8% אחרי ההתרסקות לפני חצי שנה אז ירדה מ-5.75; אמצע הדרך 90FM שקפצה מ-1.8% ל-2.5%; רדיו תל אביב שהתאוששה אחרי הירידה הדרסטי לפני חצי שנה, ועלתה מ-2.9% ל-3.2%; רדיו דרום שהתחזקה קלות מ-1.9% ל-2%; כך גם צפון ללא הפסקה שעלתה מ-1.6% ל-1.8%; ורדיו חיפה עם עלייה קלילה מ-1.2% ל-1.3%.
בגזרת היורדות: קול רגע נחתכה ב-40% מ-2.6% ל-1.6% בחצי השנה האחרונה; רדיו חיפה שירדה מ-3.6% ל-3.4%; ורדיו דרום 101.5FM שאיבדה 20% כשירדה מ-1.5% ל-1.2%.
רבים מרימים גבה מדוע רדיו ירושלים, תחנת הרדיו היחידה בירושלים רבתי עם פוטנציאל האזנה של מאות אלפי אנשים, אינה מופיע ברשימת התחנות האזוריות. הסיבה היא כי התחנה אינה עובדת עם שפ"א, שידורי פרסומת בתחנות רדיו אזוריות, ולכן נתוניה אינם מתפרסמים.
לדברי מנכ"ל התחנה, גדי קסטיאל, "מבחינה כלכלית, התחנה החליטה לא לעבוד עם שפ"א עוד מהקמתה, ובמבחן התוצאה ההחלטה הייתה מוצדקת מאד".
ראש בראש - בעזרת השם
בגזרת תחנות הרדיו הדתיות חרדיות שפועלת תחת פיקוחה של הרשות השנייה, נרשם סטטוס-קוו בין 2 החרדיות - קול ברמה וקול חי, על רקע הפיצול במפלגת ש"ס, ופרישתו של אלי ישי למפלגה חדשה שהקים.
קול ברמה ירידה מ-6.1% חשיפה ב-6 החודשים הראשונים של 2014, ל-5.5% בחציון האחרון, ואולם גם קול חי ירדה, מ-5.6% ל-5.1%, והיא חזרה לרמת חשיפה זהה לזו שהייתה לה לפני שנה בדיוק.
המגמה בגלי ישראל, הפונה לקהל חובשי כיפות סרוגות והמתיישבים ביהודה ושומרון, נקטעה, ואחרי סדרה של סקרים בהם היא התחזקה, הפעם התהפכה המגמה. החשיפה לתחנה עמדה בסקר הנוכחי 1.9%, היחלשות קלה ביחס ל-2% שקיבלה בסקר הקודם, ולאחר שהשליחה התחזקות של 66% בשנה וחצי החולפות, עד הסקר הנוכחי.
- 4.יורם 12/05/2015 16:04הגב לתגובה זולא הבנתי עד כה מרוב אחוזים ובלבולי שכל כמה מאזינים יש לרדיו... נראה לי לא רציני לכתוב אחוזים. אחוזים ממה ? לפחות תכתבו כמה מאזינים יש בכלל לרדיו בישראל ואז אני לבד לתרגם אחוזים למספרים..אבל בחייאת אפילו לא את זה ?
- למדת את לימודי הליבה בביה"ס? (ל"ת)שי 08/08/2016 06:42הגב לתגובה זו
- 3.לילך 27/01/2015 12:59הגב לתגובה זורדיו ירושלים התחנה הטובה ביותר !!! לא סוקרים אותה כי היא לא עובדת עם שפ"א.
- 2.צליל 26/01/2015 15:21הגב לתגובה זוהסקר אפילו לא מזכיר אותם כי לא רצו להעליב את הירושלמים. צריך להחזיר את הרדיו ירושלים לבעלי הבית הקודמים אולי המצב ישתפר.
- יורם 26/01/2015 16:53הגב לתגובה זואולי בלילה כשהשחקים יורדים
- 1.מישו 26/01/2015 12:28הגב לתגובה זואקו99 זינקה, כפי שכתוב בכותרת משנה, או ירדה מ-8% ל-7.3%? אולי התכוונתם שהיא זינקה כלפי מטה?
- אין על 99! אלופים (ל"ת)אין על 99! אלופים 26/01/2015 14:06הגב לתגובה זו
- BJ PEN 09/02/2015 13:56רדיוס מפרפרים אותם בלי להניד עפעף,99 כל כך התייאשו מהתחרות שלהם ברדיוס בשעות הלילה שהם עברו לנגן מוסיקה מהמחשב,רק מראה לך שגם תוכניות ללא ההאזנה כמו סלקט וסמאש ברדיוס ניצחו את 99 בהליכה!
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
