
אאוטבריין, וידאו בפייסבוק וקידום מדויק: איך ייראה הפיד שלנו בבחירות 2015?
נדמה כאילו רק אתמול התפעלנו מסרטון האנימציה המגניב של בנט על מפת הדרכים, שוחחנו עם יאיר לפיד ושלי יחימוביץ'בפייסבוק ושיחקנו באפליקציה השנונה של מרצ. בבחירות הקודמות, הרגשנו את הפוליטיקאים קרובים אלינו מתמיד. הם שוחחו איתנו ממש כמו חברים, הם דיברו אלינו בגובה העיניים, הרפו מהסיסמאות של פעם. והנה אנחנו שוב, בחירות 2015 - והשאלה הגדולה היא - לקראת מה הולכים הפעם? באיזה כלים דיגיטליים ישתמשו הפוליטיקאים בקמפיין הקרוב כדי לשכנע אותנו להאמין להם? והאם בכלל אפשר להפתיע אותנו? והרי התחזית: תוכן פייסבוק - המאסה הקריטית אמנם חלפה רק שנה, אבל בפייסבוק, אנו מתעוררים כל בוקר למשהו חדש. בבחירות הקודמות כבר היו אלו שהבינו שהתוכן הוא הכל. יאיר לפיד, עיתונאי רהוט הבין שהמדיום הוא המסר, ניצל וסחט את יכולותיו המופלאות לתפארת. פוסטים מרגשים, אישיים, מהלב, עם קורטוב של שנינות - כל אלו עשו את העבודה. גם בנט, הכוכב העולה של המדיה החברתית דאז ושל הבחירות בכלל, הבין שמהפייסבוק, תגיע הבשורה. בחירות 2015 בפייסבוק, גם הפעם, יתמקדו בייצור תוכן איכותי. מכיוון שלא כולם ניחנו בכישורי כתיבה מופלאים, כולם ניחנו בדוברים ויועצי תקשורת שלרוב אמונים על משבצת התוכן. לאחרונה, יותר מתמיד, פייסבוק שמה דגש על תוכן טהור ומנמיכה תוכן שיווק, לכן נצפה לראות מעט אימג'ים עם מסרים תעמולתיים או טקסטים שיווקיים שחוזרים על עצמם. תוכן וידאו בפייסבוק כחלק ממלחמתה הגוברת של פייסבוק בגוגל, נותנת הרשת החברתית את כל כולה בנושא הוידאו. ניגון אוטומטי על הוול, הגברת הויראליות של וידאו המועלה ישירות לפייסבוק (ולא דרך לינק יוטיובי) וקבלת סטטיסטיקות מפורטות לכמות צפיות ואיכותן. מכיוון שבחירות הן בסך הכל קמפיין של מס' חודשים וההסתכלות היא לטווח קצר, אין כל כך משמעות לקידום אורגני (אלא אם כן יש תכנונים קדימה, לאחר הבחירות) ולכן, עבור הפצה מיידית ועוצמתית לסרטון, נראה יותר ויותר כאלו שיעלו ישירות לפייסבוק. קידום ממומן - מדויק, חכם ולא מפריע היכולות של פייסבוק לטרגט את קהל היעד שלנו משתדרגות מדי יום וסביר להניח שהפוליטיקאים יעשו בו שימוש כדי להגיע לקהל בוחרים מפולח ברמת הפינצטה. אחד הכלים המשמעותיים ביותר הוא כלי ה-Audience המאפשר להזין מאות ואלפי כתובת מייל מרשימות שנאספו במרוצת השנים (מתפקדים, מתעניינים וכו') אל תוך מערכת הפרסום ומיד לאחר מכן להצליב אותה עם המידע שכבר יש לפייסבוק על אותם אנשים ובום - להגיע לקהל יעד, במקרה זה בוחרים, מטורגט ביותר. דוגמא נוספת, מדהימה לא פחות, היא כלי ה-Look a like, המאפשר, ממש כפי שהוא נשמע, להזין את פייסבוק במידע שיש לנו על קהל יעד מסוים ולבקש ממנו לאתר קהל גולשים נוסף ברחבי הרשת, שיש לו מאפיינים אישיות והרגלי צריכה/גלישה דומים. כך שאם למשל יש בידי 'הבית היהודי' רשימת מיילים/ מבקרים באתר שומרי מסורת, בני 40 פלוס, שהתפקדו בעבר למפלגה, יוכל בנט בלחיצת כפתור, לאתר גולשים בפייסבוק בעלי מאפיינים דומים. צפוי שגם בו נראה לא מעט שימוש של פוליטיקאים במערכה הקרובה. אאוטבריין: קראת את המצע שלי? עכשיו בוא להצביע! אל תתפלאו אם אחרי שתקראו כתבה מעניינת על יוקר המחיה, תקבלו המלצה לכתבה נוספת שמסבירה כיצד ניתן להילחם בתופעה, ש"במקרה" תשב באתר תוכן של אחד המתמודדים. זהו רבותי, השימוש שיעשו הפוליטיקאים בכלי הנהדר והטרי יחסית, אאוטבריין. החברה הישראלית שהפכה למפלצת בינלאומית והשיגה את התואר "גוגל של המלצות התוכן" היא כוכב עולה במדיה האינטרנטית. עבודה נכונה עם הכלים של אאוטבריין, מאפשרת לנו להמליץ לגולש שקרא טקסט כלשהו ברחבי הרשת (כתבה, מאמר, בלוג) לקרוא גם את הטקסט שלנו מיד לאחר מכן. בנוסף יאפשר הכלי למפלגות "לצבוע" את כל אותם גולשים שבחרו לקרוא את הטקסט שלהן ולהגיש להם את המסר שלנו באופן ייעודי בגוגל ובפייסבוק. וכך, אלפי גולשים ש"במקרה" קראו את הפתרון של מפלגה X להורדת מחירי הדיור, "במקרה" גם יקבלו מודעת פייסבוק המזמינה אותם להתפקד לאותה מפלגה ולהיאבק יחד במפלגה המתחרה. גוגל נשאר גוגל בל נשכח את המנוע הגדול בעולם. גם הפעם, אלו שירצו להפציץ עם "הכלים הכבדים", לא ידלגו על קידום ממומן ברשת החיפוש וברשת התוכן של גוגל. קידום התוכן המפלגתי/אישי באמצעות ביטויי חיפוש נפוצים (מפלגה מתחרה, שמות של יריבים, תקציב ביטחון וכו') יחד עם באנרים באתרי שותפים רלבנטיים, לרוב יעשו את העבודה ויכינו את הקרקע עבור המשך הקמפיין. לסיכום, ממש בקרוב, כנראה כבר עכשיו, הפיד של כולנו ייכנס לכוננות ספיגה. מי שיתפוס אותנו יהיה מי שיפנה אלינו באופן אישי, ידבר אלינו כמו שאנחנו אוהבים, ייגע בנושאים רלבנטיים אלינו ויידע גם כיצד להגיע אלינו בזמן ובמקום הנכון. שיהיה לנו בהצלחה, נתראה מאחורי הפרגוד. הכותבת היא מנכ לית משותפת ב-kanibal media
- 5.נייס וואן (ל"ת)רקאומר 08/12/2014 14:41הגב לתגובה זו
- 4.מעניין מאוד (ל"ת)אילת 07/12/2014 18:13הגב לתגובה זו
- 3.לענין. (ל"ת)עופר 07/12/2014 18:00הגב לתגובה זו
- 2.מעולה! (ל"ת)תום 07/12/2014 16:38הגב לתגובה זו
- 1.עושה סדר :-) (ל"ת)רועי 07/12/2014 11:58הגב לתגובה זו
- רוית תותחית. נקודה (ל"ת)נקודה 07/12/2014 14:26הגב לתגובה זו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד.
הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11.
רצועות נוספות
רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים.
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.