רוית בכמן
צילום: יח"צ
טור

אאוטבריין, וידאו בפייסבוק וקידום מדויק: איך ייראה הפיד שלנו בבחירות 2015?

רוית בכמן מ-kanibal media מוכנה לבחירות. לקראת מה הולכים הפעם? איך הפוליטיקאים ישכנעו אותנו להאמין? ומה תהיה המאסה הקריטית בדיגיטל?
רוית בכמן | (6)

נדמה כאילו רק אתמול התפעלנו מסרטון האנימציה המגניב של בנט על מפת הדרכים, שוחחנו עם יאיר לפיד ושלי יחימוביץ'בפייסבוק ושיחקנו באפליקציה השנונה של מרצ.

בבחירות הקודמות, הרגשנו את הפוליטיקאים קרובים אלינו מתמיד. הם שוחחו איתנו ממש כמו חברים, הם דיברו אלינו בגובה העיניים, הרפו מהסיסמאות של פעם.

והנה אנחנו שוב, בחירות 2015 - והשאלה הגדולה היא - לקראת מה הולכים הפעם? באיזה כלים דיגיטליים ישתמשו הפוליטיקאים בקמפיין הקרוב כדי לשכנע אותנו להאמין להם? והאם בכלל אפשר להפתיע אותנו? והרי התחזית:

תוכן פייסבוק - המאסה הקריטית

אמנם חלפה רק שנה, אבל בפייסבוק, אנו מתעוררים כל בוקר למשהו חדש.

בבחירות הקודמות כבר היו אלו שהבינו שהתוכן הוא הכל. יאיר לפיד, עיתונאי רהוט הבין שהמדיום הוא המסר, ניצל וסחט את יכולותיו המופלאות לתפארת. פוסטים מרגשים, אישיים, מהלב, עם קורטוב של שנינות - כל אלו עשו את העבודה. גם בנט, הכוכב העולה של המדיה החברתית דאז ושל הבחירות בכלל, הבין שמהפייסבוק, תגיע הבשורה.

בחירות 2015 בפייסבוק, גם הפעם, יתמקדו בייצור תוכן איכותי. מכיוון שלא כולם ניחנו בכישורי כתיבה מופלאים, כולם ניחנו בדוברים ויועצי תקשורת שלרוב אמונים על משבצת התוכן. לאחרונה, יותר מתמיד, פייסבוק שמה דגש על תוכן טהור ומנמיכה תוכן שיווק, לכן נצפה לראות מעט אימג'ים עם מסרים תעמולתיים או טקסטים שיווקיים שחוזרים על עצמם.

תוכן וידאו בפייסבוק

כחלק ממלחמתה הגוברת של פייסבוק בגוגל, נותנת הרשת החברתית את כל כולה בנושא הוידאו. ניגון אוטומטי על הוול, הגברת הויראליות של וידאו המועלה ישירות לפייסבוק (ולא דרך לינק יוטיובי) וקבלת סטטיסטיקות מפורטות לכמות צפיות ואיכותן. מכיוון שבחירות הן בסך הכל קמפיין של מס' חודשים וההסתכלות היא לטווח קצר, אין כל כך משמעות לקידום אורגני (אלא אם כן יש תכנונים קדימה, לאחר הבחירות) ולכן, עבור הפצה מיידית ועוצמתית לסרטון, נראה יותר ויותר כאלו שיעלו ישירות לפייסבוק.

קידום ממומן - מדויק, חכם ולא מפריע

היכולות של פייסבוק לטרגט את קהל היעד שלנו משתדרגות מדי יום וסביר להניח שהפוליטיקאים יעשו בו שימוש כדי להגיע לקהל בוחרים מפולח ברמת הפינצטה. אחד הכלים המשמעותיים ביותר הוא כלי ה-Audience המאפשר להזין מאות ואלפי כתובת מייל מרשימות שנאספו במרוצת השנים (מתפקדים, מתעניינים וכו') אל תוך מערכת הפרסום ומיד לאחר מכן להצליב אותה עם המידע שכבר יש לפייסבוק על אותם אנשים ובום - להגיע לקהל יעד, במקרה זה בוחרים, מטורגט ביותר.

דוגמא נוספת, מדהימה לא פחות, היא כלי ה-Look a like, המאפשר, ממש כפי שהוא נשמע, להזין את פייסבוק במידע שיש לנו על קהל יעד מסוים ולבקש ממנו לאתר קהל גולשים נוסף ברחבי הרשת, שיש לו מאפיינים אישיות והרגלי צריכה/גלישה דומים. כך שאם למשל יש בידי 'הבית היהודי' רשימת מיילים/ מבקרים באתר שומרי מסורת, בני 40 פלוס, שהתפקדו בעבר למפלגה, יוכל בנט בלחיצת כפתור, לאתר גולשים בפייסבוק בעלי מאפיינים דומים. צפוי שגם בו נראה לא מעט שימוש של פוליטיקאים במערכה הקרובה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אאוטבריין: קראת את המצע שלי? עכשיו בוא להצביע!

אל תתפלאו אם אחרי שתקראו כתבה מעניינת על יוקר המחיה, תקבלו המלצה לכתבה נוספת שמסבירה כיצד ניתן להילחם בתופעה, ש"במקרה" תשב באתר תוכן של אחד המתמודדים. זהו רבותי, השימוש שיעשו הפוליטיקאים בכלי הנהדר והטרי יחסית, אאוטבריין.

החברה הישראלית שהפכה למפלצת בינלאומית והשיגה את התואר "גוגל של המלצות התוכן" היא כוכב עולה במדיה האינטרנטית. עבודה נכונה עם הכלים של אאוטבריין, מאפשרת לנו להמליץ לגולש שקרא טקסט כלשהו ברחבי הרשת (כתבה, מאמר, בלוג) לקרוא גם את הטקסט שלנו מיד לאחר מכן.

בנוסף יאפשר הכלי למפלגות "לצבוע" את כל אותם גולשים שבחרו לקרוא את הטקסט שלהן ולהגיש להם את המסר שלנו באופן ייעודי בגוגל ובפייסבוק. וכך, אלפי גולשים ש"במקרה" קראו את הפתרון של מפלגה X להורדת מחירי הדיור, "במקרה" גם יקבלו מודעת פייסבוק המזמינה אותם להתפקד לאותה מפלגה ולהיאבק יחד במפלגה המתחרה.

גוגל נשאר גוגל

בל נשכח את המנוע הגדול בעולם. גם הפעם, אלו שירצו להפציץ עם "הכלים הכבדים", לא ידלגו על קידום ממומן ברשת החיפוש וברשת התוכן של גוגל. קידום התוכן המפלגתי/אישי באמצעות ביטויי חיפוש נפוצים (מפלגה מתחרה, שמות של יריבים, תקציב ביטחון וכו') יחד עם באנרים באתרי שותפים רלבנטיים, לרוב יעשו את העבודה ויכינו את הקרקע עבור המשך הקמפיין.

לסיכום, ממש בקרוב, כנראה כבר עכשיו, הפיד של כולנו ייכנס לכוננות ספיגה. מי שיתפוס אותנו יהיה מי שיפנה אלינו באופן אישי, ידבר אלינו כמו שאנחנו אוהבים, ייגע בנושאים רלבנטיים אלינו ויידע גם כיצד להגיע אלינו בזמן ובמקום הנכון. שיהיה לנו בהצלחה, נתראה מאחורי הפרגוד.

הכותבת היא מנכ לית משותפת ב-kanibal media

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    נייס וואן (ל"ת)
    רקאומר 08/12/2014 14:41
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מעניין מאוד (ל"ת)
    אילת 07/12/2014 18:13
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    לענין. (ל"ת)
    עופר 07/12/2014 18:00
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מעולה! (ל"ת)
    תום 07/12/2014 16:38
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    עושה סדר :-) (ל"ת)
    רועי 07/12/2014 11:58
    הגב לתגובה זו
  • רוית תותחית. נקודה (ל"ת)
    נקודה 07/12/2014 14:26
    הגב לתגובה זו
המהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשתהמהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשת
רייטינג

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג

כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג. 

מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים. 

פריים טיים

תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5% רייטינג ו-29 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.

המהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשתהמהדורה המרכזית חדשות 13. קרדיט: אתר רשת
רייטינג

המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג

כמויות הצופים במהדורות המרכזיות חזרו למספרים של טרום עסקת החטופים, אבל ההפתעה הגדולה נמצאת ברייטינג של חדשות 13, שמאבדת גובה באופן עקבי 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כבר כתבנו לכם על חזרתם של מספרים "רגילים" לצפייה במהדורות החדשות המרכזיות, אחרי תקופה ארוכה שבה סביב עסקת החטופים נתוני הצפייה היו בשיא, והנה עכשיו אנחנו רואים שלא רק שכמויות הצופים ירדו בכל המהדורות, אלא גם ישנה מובהקות חדשה, שבה ערוץ 14 מתבסס במקום השני, כשבאופן עקבי הוא עם יותר ממחצית הצופים של חדשות 12, שנמצאת תמיד בראש. ולא רק זה, אלא שחדשות 13 הולכת ויורדת מבחינת רייטינג וכמויות צופים, ולא רק שהיא כבר לא קרובה למקום השני אלא היא בתחתית טבלת הרייטינג. 

מבחינת המספרים עצמם, המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה עם 14.4% רייטינג ו-346 אלף צופים, אחריה המהדורה של ערוץ 14 עם 7.7% רייטינג ו-183 אלף צופים וההפתעה נמצאית במקומות 3 ו-4, כאשר חדשות כאן11 היו במקום השלישי, עם 4.5% רייטינג ו-99 אלף צופים ואילו חדשות 13 סגרו את הרשימה עם 4.4% רייטינג בלבד ו-102 אלף צופים. 

פריים טיים

תכנית ריאליטי חזקה תמיד תגבור על שאר השידורים ברצועה, וכך קרה גם בפריים טיים, כשמאסטר שף הותיקה עמדה על 17.8% רייטינג ו-432 אלף צופים. אחריה היה עוד ריאליטי אוכל, הפעם "בואו לאכול איתי" של התאגיד, שהצליח גם ברצועת הפריים טיים אמש, עם 8.7% רייטינג ו-225 אלף צופים. אחריו, במרחק נגיעה, היתה "הפטריוטים", אחרי שעברה מיתוג מחודש, עם 8.5% רייטינג ו-242 אלף צופים ואת הרשימה סגר שוב ערוץ 13, עם "חרדים העולם האמיתי", שהיה עם 4.1% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

רצועות חדשות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.8% ו-80 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים עם 2.7% רייטינג ו-64 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.5% רייטינג ו-29 אלף צופים.

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-60 אלף צופים, אחריו במקום השני היה פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-30 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר הפעם ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.1% בלבד ו-26 אלף צופים בלבד.