פייסבוק נתנה, ולקחה: הרשת תגביל פוסטים לא ממומנים של עמודים מסחריים

החל מינואר החברה צפויה להדק את הפיקוח על פוסטים שיווקיים שאינם ממומנים, ולהקשות על עמודים מסחריים לפעול מבלי לשלם על פרסום
משה בנימין | (1)

פייסבוק נותנת - פייסבוק לוקחת, ותוך כדי בונה על זה שתהפכו להיות יותר ויותר תלותיים בה, ולא תצליחו להשתחרר ממלתעות הרשת החברתית, למרות הגזרות. הרשת הכריזה על מהלך חדש שיהפוך את חייהם של העמודים המסחריים לקשים יותר, בניסיון להוציא מהם עוד כמה דולרים לקופת צוקרברג העמוסה.

פייסבוק הודיעה כי תקשה על מותגים בעמודים מסחריים לפרסם לחברי העמוד באמצעים שאינם כוללים השקעה בערוצי הפרסום של פייסבוק. דהיינו, פוסטים שיווקיים, לא ממומנים, שעמוד מסחרי מפרסם במטרה לקדם מוצר או שירות כלשהו ינוטרו מעתה והלאה על ידי פייסבוק ויוגבלו.

החל מינואר הקרוב, פייסבוק תהדק את הפיקוח שלה על פוסטים שמוגדרים לשיטתה כשיווקיים יתר על המידה, ותגביל את תפוצתם. בפייסבוק ציינו כי המהלך הזה הוא תגובה לתלונות של גולשים על כך שהם נחשפים ליותר מדי פוסטים שקוראים להם לרכוש משהו, להוריד אפליקציה, או לפוסטים שהם למעשה פרסומות בהסוואה.

בתגובה למהלך של פייסבוק, האנליסטים של חברת המחקר פורסטר הגדילו לעשות והמליצו לחברות ומפרסמים לצמצם את המגע והתלות שלהם עם פייסבוק, ובמקום, לפנות לשיווק ישיר באמצעות מייל. אם צריך לבחור, אומרים בפורסטר, בין להוסיף נמענים לתפוצת המייל או לצרף חבר נוסף בפייסבוק, המייל עדיף.

על פי נתוני פייסבוק, החברה רשמה צמיחה נאה במחזור ההכנסות מפרסומות ברבעון האחרון. עלייה של 64% לכדי מחזור של מיליארד דולר. לצורך ההשוואה - פייסבוק מגלגלת מפרסום פי 25 יותר מיריבתה בשוק המדיה החברתית טוויטר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלון 25/11/2014 09:08
    הגב לתגובה זו
    של עמודים מסחריים. לא צריך להתחכם. זה לא תורם לי כקורא, רק מעיק
"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13"אח לילה" של רשת. קרדיט: אתר רשת 13

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12

כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים. 

מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים. 

בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים. 

מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.