פייסבוק נתנה, ולקחה: הרשת תגביל פוסטים לא ממומנים של עמודים מסחריים

החל מינואר החברה צפויה להדק את הפיקוח על פוסטים שיווקיים שאינם ממומנים, ולהקשות על עמודים מסחריים לפעול מבלי לשלם על פרסום
משה בנימין | (1)

פייסבוק נותנת - פייסבוק לוקחת, ותוך כדי בונה על זה שתהפכו להיות יותר ויותר תלותיים בה, ולא תצליחו להשתחרר ממלתעות הרשת החברתית, למרות הגזרות. הרשת הכריזה על מהלך חדש שיהפוך את חייהם של העמודים המסחריים לקשים יותר, בניסיון להוציא מהם עוד כמה דולרים לקופת צוקרברג העמוסה.

פייסבוק הודיעה כי תקשה על מותגים בעמודים מסחריים לפרסם לחברי העמוד באמצעים שאינם כוללים השקעה בערוצי הפרסום של פייסבוק. דהיינו, פוסטים שיווקיים, לא ממומנים, שעמוד מסחרי מפרסם במטרה לקדם מוצר או שירות כלשהו ינוטרו מעתה והלאה על ידי פייסבוק ויוגבלו.

החל מינואר הקרוב, פייסבוק תהדק את הפיקוח שלה על פוסטים שמוגדרים לשיטתה כשיווקיים יתר על המידה, ותגביל את תפוצתם. בפייסבוק ציינו כי המהלך הזה הוא תגובה לתלונות של גולשים על כך שהם נחשפים ליותר מדי פוסטים שקוראים להם לרכוש משהו, להוריד אפליקציה, או לפוסטים שהם למעשה פרסומות בהסוואה. בתגובה למהלך של פייסבוק, האנליסטים של חברת המחקר פורסטר הגדילו לעשות והמליצו לחברות ומפרסמים לצמצם את המגע והתלות שלהם עם פייסבוק, ובמקום, לפנות לשיווק ישיר באמצעות מייל. אם צריך לבחור, אומרים בפורסטר, בין להוסיף נמענים לתפוצת המייל או לצרף חבר נוסף בפייסבוק, המייל עדיף.

על פי נתוני פייסבוק, החברה רשמה צמיחה נאה במחזור ההכנסות מפרסומות ברבעון האחרון. עלייה של 64% לכדי מחזור של מיליארד דולר. לצורך ההשוואה - פייסבוק מגלגלת מפרסום פי 25 יותר מיריבתה בשוק המדיה החברתית טוויטר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלון 25/11/2014 09:08
    הגב לתגובה זו
    של עמודים מסחריים. לא צריך להתחכם. זה לא תורם לי כקורא, רק מעיק