פייסבוק נתנה, ולקחה: הרשת תגביל פוסטים לא ממומנים של עמודים מסחריים

החל מינואר החברה צפויה להדק את הפיקוח על פוסטים שיווקיים שאינם ממומנים, ולהקשות על עמודים מסחריים לפעול מבלי לשלם על פרסום
משה בנימין | (1)

פייסבוק נותנת - פייסבוק לוקחת, ותוך כדי בונה על זה שתהפכו להיות יותר ויותר תלותיים בה, ולא תצליחו להשתחרר ממלתעות הרשת החברתית, למרות הגזרות. הרשת הכריזה על מהלך חדש שיהפוך את חייהם של העמודים המסחריים לקשים יותר, בניסיון להוציא מהם עוד כמה דולרים לקופת צוקרברג העמוסה.

פייסבוק הודיעה כי תקשה על מותגים בעמודים מסחריים לפרסם לחברי העמוד באמצעים שאינם כוללים השקעה בערוצי הפרסום של פייסבוק. דהיינו, פוסטים שיווקיים, לא ממומנים, שעמוד מסחרי מפרסם במטרה לקדם מוצר או שירות כלשהו ינוטרו מעתה והלאה על ידי פייסבוק ויוגבלו.

החל מינואר הקרוב, פייסבוק תהדק את הפיקוח שלה על פוסטים שמוגדרים לשיטתה כשיווקיים יתר על המידה, ותגביל את תפוצתם. בפייסבוק ציינו כי המהלך הזה הוא תגובה לתלונות של גולשים על כך שהם נחשפים ליותר מדי פוסטים שקוראים להם לרכוש משהו, להוריד אפליקציה, או לפוסטים שהם למעשה פרסומות בהסוואה.

בתגובה למהלך של פייסבוק, האנליסטים של חברת המחקר פורסטר הגדילו לעשות והמליצו לחברות ומפרסמים לצמצם את המגע והתלות שלהם עם פייסבוק, ובמקום, לפנות לשיווק ישיר באמצעות מייל. אם צריך לבחור, אומרים בפורסטר, בין להוסיף נמענים לתפוצת המייל או לצרף חבר נוסף בפייסבוק, המייל עדיף.

על פי נתוני פייסבוק, החברה רשמה צמיחה נאה במחזור ההכנסות מפרסומות ברבעון האחרון. עלייה של 64% לכדי מחזור של מיליארד דולר. לצורך ההשוואה - פייסבוק מגלגלת מפרסום פי 25 יותר מיריבתה בשוק המדיה החברתית טוויטר.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלון 25/11/2014 09:08
    הגב לתגובה זו
    של עמודים מסחריים. לא צריך להתחכם. זה לא תורם לי כקורא, רק מעיק
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 2.53%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״