
עוד לפני 'צוק איתן': תחנות האקטואליה רשת ב' וגל"צ נחלשות, ירידה לאזוריות
בעיצומו של מבצע צוק איתן, כשהציבור צופה, קורא ומאזין לכלי התקשורת השונים, מציג סקר TGI כי נתוני האזנה לרשתות האקטואליה רשת ב' וגל"צ, דווקא ירדו בחצי השנה הראשונה של 2014. על פי הנתונים, האזנה לרשת ב' ירדה מ-25.7% בחצי השני של 2013 ל-25%, אולם היא עקפה את גל"צ שירדה בצורה דרסטית יותר מ-25.8% ל-24%.
בכך ממשיכות 2 התחנות לזגזג בכל 6 חודשים, בין נתוני שפל לרייטינג שיא, בין הובלה למקום שני.
סקר TGI בודק את שיעור החשיפה בקרב בוגרים בני 18 ויותר, של עיתונים ותחנות הרדיו, על סביב שנתי וחצי שנתי. את הסקר עורכת קנטאר מדיה מחקרי TGI מקבוצת קנטאר מדיה (לשעבר TNS טלגאל), תחת פיקוח ובקרה מקצועית של ועדת המחקר של איגוד חברות הפרסום.
מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4 מיליון נפש. סקרTGI בישראל נערך משנת 1998, והנתונים החדשים מהווים את הגל ה-31 מאז השקתו.
גלגלצ המואזנת ביותר
גם בחציון הנוכחי מובילה גלגלצ את רשימת התחנות המואזנות ביותר, עם חשיפה של 29.4%, ירידה קלה מ-29.8%. אחריה נמצאות רשת ב', גל"צ ורשת ג', היחידה מבין הארבעה שהתחזקה - כשקיבלה 13.8%, ובכל ממשיכה את מגמת ההתחזקות שרשמה ב-4 החציונים האחרונים, מאז שעמדה על חשיפה של 10.7% בחצי השני של 2012.
- נוקד, הראל, מור והפניקס ישקיעו 45 מיליון שקל ב-TGI - הנחה של 7%
- סקר TGI: מעריב זינק - ואיך השפיעה פרשת NSO על כלכליסט?
גם רשת א' נהנתה מעלייה בחשיפה, כשעלתה מ-4.1% ב-6 החודשים האחרונים של 2013, ל-4.8% בחצי השנה האחרונה. 88FM נחלשה מ-6.5% ל-6.1%.
בסך הכל החשיפה לרשתות קול ישראל ירדה מ-39% בחצי השני של 2013 ל-37.9% בחצי הראשון של השנה, וכך גם החשיפה של תחנות גל"צ - עם ירידה מ-42.7% ל-40.8%. החשיפה לתחנות הרדיו האזוריות שמשווקים על ידי שפ"א ירדה אף היא מ-33.8% ל-33%.
התחנות האזוריות: ירידה לרובן, אקו99 זינקה
כרגיל, התחנה האזורית הכי מואזנת היא רדיו ללא הפסקה, אולם החשיפה אליה ירדה מ-10% בחצי השנה האחרונה של 2013, ל-9% ב-6 החודשים הראשונים של השנה.
אקו99 ממשיכה לזנק - הפעם קיבלה 8%, עליה חדה מ-6.9% בחצי השני של 2013, ו-5.3% לפני שנה. למעשה, התחנה, ממנה פרשה רק לאחרונה המנכ"לית מישל קרמרמן, זינקה בתוך 12 חודשים ב-50%.
לפני שנה קרסה רדיוס ב-30% ל-5%, כעבור 6 חודשים היא זינקה ב-50% ל-7.4%, וב-6 החודשים האחרונים החשיפה לתחנה ירדה שוב - הפעם ל-6.8%.
ומה עשו שאר התחנות? רדיו חיפה נחלשה ב-20% מ-4.5% ל-3.6%, רדיו לב המדינה התרסקה ב-40% מ-5.7% ל-3.6%, רדיו תל אביב ירדה ב-20% מ-3.6% ל2.9%, אמצע הדרך ירדה מ-2.3% ל-1.8%, צפון ללא הספקה ירדה ב-35% מ-2.4% ל-1.6%, קול רגע התחזקה מ-2.4% ל-2.6. רדיו דרום נחלשה מ-2.4% ל-1.9%, וגם השלוחה שלה 101.5% ירדה מ-1.9% ל-1.5%.
- קשת הובילה את הרייטינג בערב יום השואה - 13.9%
- "זמן אמת" הפתיעה בפריים טיים - כאן 11 עקפה את ערוץ 14 ואת רשת
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
מתחזקים, בעזרת השם
בגזרת התחנות הדתיות חרדיות, רשמה קול חי התחזקות מרשימה מ-5% ל-5.6%, אולם היא לא הצליחה לעקוף את קול ברמה הצעירה, ששמרה על רמת חשיפה של 6.1%.
תחנת הרדיו גלי ישראל, הפונה לקהל חובשי כיפות סרוגות והמתיישבים ביהודה ושומרון, המשיכה במגמת ההתחזקות, ולאחר שכבר לפני חצי שנה זינקה ב-44%, מ-1.2% ל-1.7%, משלימה התחנה זינוק של 66% בשנה - ל-2% בסקר הנוכחי.
- 5.פרסומאי 01/08/2014 09:58הגב לתגובה זוהיא לא רק משעממת ונפוחה, היא בלתי נסבלת
- 4.שושנה 28/07/2014 20:47הגב לתגובה זולדעתי אותו הדבר נכון גם לגבי רשת א'. ראו מה מצוטט מהסקר: גם רשת א' נהנתה מעלייה בחשיפה, כשעלתה מ-4.1% ב-6 החודשים האחרונים של 2013, ל-4.8% בחצי השנה האחרונה. ועוד אומרים שישראל מדינה שקשה לחיות בה.
- 3.דני שובבני 28/07/2014 13:59הגב לתגובה זוזה הרי ברור, ככל שגיל המוות עולה, כך שיעור המאזינים בקול ישראל יעלה. ובהתאמה, שיעור המאזינים בגילאים 60+ מהווה למעלה מ- 70% מאזינים ברשת ב'. כל מה שמתחת ועד גיל 30 מתחלק פחות או יותר חצי בגלי צה"ל וחצי בכל שאר הרשתות האזוריות. שלא תגידו שלא אמרנו לכם!
- נילס 28/07/2014 18:26הגב לתגובה זואפילו רחוקה מכך
- נירה 29/07/2014 10:46אכן יש טעות, גיל המאזינים עומד על 59+ ולא 60. אז אם זו הטעות דיינו. תנו לצה"ל לנצח! והרוב זה מאזינים ולא מאזינות אם לדייק ממש.
- gil 28/07/2014 14:40הגב לתגובה זוצודק, זו בערך המשוואה, בלי להיכנס לנוסחאות מורכבות.
- 2.עדי 28/07/2014 12:35הגב לתגובה זורדיו ת"א ,לב המדינה,ללא הפסקה ועוד?
- 1.עידו לב 28/07/2014 12:21הגב לתגובה זוהתחנה נשמעת מדכאת ברמות! לא כיף להאזין לה