TV

רובי ברזני - הגרסה המוסיקלית: "יש לי שאיפה טבעית לקבל הכרה ולהופיע"

לא רק פרסום. הבעלים של ברזני לוי הוציא שיר ראשון בשם 'מינילומן' בהפקת שמוליק נויפלד. "מנסה להביע רגשות שלעיתים מקורן בחוסר בטחון"
משה בנימין | (5)

"כל אחד יודע מה יהיה כשקר כל אחד נוגע בסודות של המחר, ואני כמו אבקן חולם על משהו כמו רוח, רוח מאושר. כל אחד שומע ריחות וחזיונות, כל אחד הולך לו בדרכים הידועות, משוטט לי כהלך באוטוסטרדה של ניצחונות, מבקש לא יותר מקטנות ונצורות". לטקסט הזה אחראי הפרסומאי רובי ברזני, שמטפח במקביל לקריירת הפרסום שלו (ברזני הוא מבעליו של משרד הפרסום ברזני לוי) קריירה די טריה בעולם המוסיקה.

הטקסט הוא חלק מהשיר מינילומן שהוציא ברזני לאחרונה, ועליו עבד עם המפיק שמוליק נויפלד שעבד בין היתר עם איפה הילד, טיפקס, ירמי קפלן ומירי מסיקה. לנויפלד וברזני הכרות מוקדמת במסגרת עבודה משותפת בענף הפרסום.

ברזני בן ה-35 כותב ומנגן מאז שהיה נער ומינילומן הוא השיר הראשון שהפיק אי פעם. לכך אחראית בת זוגו מריה קניגין, המשמשת גם כסמנכ"ל לקוחות במשרד הפרסום ברזני לוי. "מריה היא זו שדוחפת אותי קדימה" כך אומר רובי ברזני לאייס. "לאחר שמספר אנשי מקצוע שמעו את החומרים ואהבו, היא החליטה שלא מעניין אותה כלום, שצריך ללכת עם זה קדימה והיא רוצה שכולם ישמעו".

על תהליך הפקת השיר מספר ברזני: "החיבור שלי לשמוליק נויפלד המפיק הוא על רקע מקצועי, מהמקום של הפרסום. דיברנו על זה שאני שר ומלחין, לאחר מכן הוא שמע את החומרים, ואמר שיש כח טוב בטקסטים ושהחומרים טובים. כשהוא שאל אותי לאן אני רוצה להגיע עם זה, אמרתי שאשמח לשמוע את זה ברדיו יום אחד וגם להפיק אלבום מלא".

לגבי העתיד אומר ברזני: "יש לי שאיפה טבעית לקבל הכרה ולהופיע". לדבריו הוא מעריך שתוך שנתיים הוא יגיע ליעד הנכסף - אלבום שכתב והלחין את כולו. יעד נוסף שהוא מסמן כבר מעכשיו הוא הופעות בפני קהל, עם חומרים משלו, במהלך השנה הקרובה.

על החיבור בין מוסיקה לענף הפרסום הוא אומר: "למוסיקה יש חיבור למקצוע - זה משפיע על דברים שאתה עושה, בין אם זה רדיו ובין אם זה טלוויזיה, למרות שבמשרד לא עשינו הרבה טלוויזיה. למרות זאת, בסוף אמנות היא אמנות, וליצירתיות יש מקום גם בפרסום וגם במוסיקה".

ברזני מספר שהשיר הראשון שכתב בחייו היה בצעירותו, על אחיו הקטן ממנו ב-4 שנים וסובל מפיגור שכלי. כהשראה מוסיקלית הוא מציין את להקת ה-Cure הבריטית שהוקמה ב-1976, ועל הטקסטים שמופיעים בשיריו הוא אומר: "אני מנסה להביע רגשות, שלעיתים מקורן בחוסר בטחון, לנסות ולהביא ביטוי גשמי של מה שמתחולל אצלי בראש ובבטן".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

"מחפש את זה שמוצא, מקנא בזה שרוצה, להיות כל יכול, אפילו לא מת ויציב, אני רוקע ואיש לא מגיב, מינילומן".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    כל אחד 06/12/2013 08:47
    הגב לתגובה זו
    מה?
  • 4.
    מכירה את רובי 05/12/2013 21:12
    הגב לתגובה זו
    גם הפעם הצליח לך.
  • 3.
    שיר משעמם, אבל מריה קניגין כוסית (ל"ת)
    אברשה 05/12/2013 18:26
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    פעם ראשונה 05/12/2013 17:43
    הגב לתגובה זו
    איזה יופי
  • 1.
    אריאל 05/12/2013 17:29
    הגב לתגובה זו
    שיהיה בהצלחה רובי
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.