פרסום ראשון

תקציב הפרסום של 'קו-אופ' על המדף: הרשת מגששת בקרב משרדי הפרסום

בשנים האחרונות גזרת הפרסום של רשת קו-אופ טופלה בידי ג.יפית וקונספטיקה. תקציב הפרסום השנתי צפוי לעמוד על כ-6 מיליון שקלים
משה בנימין | (20)

קו-אופ ישראל (קו-אופ ירושלים), רשת השיווק השלישית בגודלה בישראל, החליטה לערוך שינוי במערך הפרסום, ובימים אלו היא מנהלת מגעים עם מספר משרדים בענף לקראת מהלך שכזה - כך נודע לאייס.

בשנים האחרונות גזרת הפרסום של רשת קו-אופ טופלה בידי ג.יפית וקונספטיקה. למרות השינוי הצפוי, לאייס נודע כי על הפרק לא עומד מהלך אסטרטגי משמעותי ו/או מיתוג מחדש. על פי יפעת בקרת פרסום ב-2010 עמד התקציב על כמיליון דולר, ב-2011 זינק התקציב ל-4 מיליון דולר (במחירי מחירון) ואילו בשנתיים האחרונות מיעטה הרשת לפרסם. לאייס נודע כי תקציב הפרסום השנתי צפוי לעמוד על כ-6 מיליון שקלים.

היקף המכירות של רשת קו-אופ חוצה את קו מיליארד השקלים מדי שנה. הרשת מפעילה 112 נקודות מכירה הפזורות ברחבי ישראל באמצעות 4 מותגים: קו-אופ שופ במרחב העירוני, קו-אופ אקסטרא במרחב האיזורי, קו-אופ בכפר וקו-אופ סטופ בעיר. כמנכ"ל הרשת כיום משמש עופר פיינשטיין, שבעברו הועסק כיועץ המשפטי של האגודה. ירון קפלן משמש כראש אגף השיווק והאסטרטגיה.

רשת קו-אופ נוסדה ב-1939 ועד לתחילת שנות ה-2000 פעלה אך ורק בירושלים. ההחלטה להרחיב את הפעילות אל מחוץ לבירה הובילה לצמיחה מהירה של הרשת, כאשר במקביל היא החלה לרכוש מיני-מרקטים מקומיים ברחבי הארץ וצירפה אותם לפעילות הרשתית. הרשת קנתה את הפעילות של חברת ממן, חלק מסניפי קו-אופ צפון וכן, את מעדניות מניה.

ירון קפלן, ראש אגף השיווק ברשת קואופ ישראל: רשת 'קו-אופ ישראל', מפעילת 'קו-אופ שופ', מצויה בעיצומו של תהליך גדילה והתרחבות. במסגרת זו החלטנו לבחון מחדש את אסטרטגיית הפרסום של הרשת. יודגש, כי מהלך זה אינו נוגע להתקשרות המוצלחת והפורייה של הרשת עם משרדה של ג. יפית, שממשיכה כסידרה .

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 14.
    ירון קפלן תותח !! (ל"ת)
    משה 12/11/2013 12:47
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    יניב 07/11/2013 13:33
    הגב לתגובה זו
    הבנאדם מלאך!
  • שימעון מערבי. 07/11/2013 14:55
    הגב לתגובה זו
    פשוט איש שיווק ברמח אבריו
  • 12.
    הילית 07/11/2013 12:48
    הגב לתגובה זו
    אלו היו הדקות הטובות שלי בשיווק!!!
  • אל ריס 07/11/2013 13:19
    הגב לתגובה זו
    הבנתי באיזה תותח על מדובר!
  • 11.
    אאא 07/11/2013 12:25
    הגב לתגובה זו
    עבדתי עם קפלן, הוא מאוד מוכשר. איש חד שמבין שיווק, מהמדרגה הראשונה. הקואופ הרוויחו!!
  • 10.
    אלונה 07/11/2013 11:11
    הגב לתגובה זו
    יביא אותם רחוק!
  • אלון 07/11/2013 11:40
    הגב לתגובה זו
    ירון יביא אותם רחוק. ואפילו מאד. אחד מתמסחי השיווק האדירים שיש בתחום. פשוט אדיר וענק!
  • 9.
    החנטר(ז)יש 07/11/2013 10:52
    הגב לתגובה זו
    כל פעם מברברים על תקציבי ענק, ואז מגלים שאחרי "השקה" צ נ ו ע ה שלא עושה כלום למותג, עוברים לפלאיירים ומקסימום לרבע תשדיר רדיו שרק אומר "עוף בזול זה אנחנו" (אפס בידול, אפס מיצוב, אפס נאמנות לקוח ואפס אפקטיביות). לדברי כל הטוקבקיסטים (שאמינותם מפוקפקת בעיני) מנהל השיווק הוא תותח - אז חובת ההוכחה היא עליך. מכזה מחזור של מכירות אמור להיות תקציב פרסום הרבה יותר גדול.. תן תקציב, תן יד חופשית לעבודה שתבנה מותג ולא רק תגרום תסכול ומרמור לכל המעורבים ותוכיח שאפשר אחרת. בהצלחה :) אני רק אשמח לראות את זה קורה ולאכול את הכובע (או את העוף.. קראתי בפלאייר שהוא ממש זול שם...).
  • 8.
    ציפורה 07/11/2013 10:31
    הגב לתגובה זו
    לא לגעת ולא להתקרב!!!
  • שוקו 07/11/2013 10:59
    הגב לתגובה זו
    למה לא להתקרב?
  • 7.
    ליאורה 07/11/2013 10:12
    הגב לתגובה זו
    אסטרטגיה? שיווק? חחחח
  • 6.
    שומר נפשו ירחק (ל"ת)
    מידע פנימי 07/11/2013 10:10
    הגב לתגובה זו
  • ירון בהצלחה מכל הלב! (ל"ת)
    יוני 07/11/2013 21:25
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    נטע 07/11/2013 09:38
    הגב לתגובה זו
    יצא לי לעבוד איתו כמה שנים ומדובר באישיות מקסימה מלאה בנשמה ונקצוענות!!!
  • נטע לי זלצרמיינד 07/11/2013 10:58
    הגב לתגובה זו
    יצא לי לעבוד איתו כמה שעות. הוא 10!
  • 4.
    אשת שיווק בכירה 07/11/2013 09:35
    הגב לתגובה זו
    אין על קפלן כל מה שאני יודעת למדתי ממנו! בלעדיו לא היתי מגיעה לשום מקום, איזה כיף לקואופ
  • 3.
    מיכל 06/11/2013 23:54
    הגב לתגובה זו
    עבדתי עם ירון כשהוא היה עוד סמנכ"ל לקוחות. הוא ניהל את התקציב שלנו. אני מאחלת לו המון הצלחה. במשך זמן רב ניסינו להביא אותו אלינו. לצערינו זה לא צלח. איש מוכשר וחד שמבין שיווק
  • 2.
    בכיר בשוק ההון 06/11/2013 20:16
    הגב לתגובה זו
    הרוויחו בקו אופ מנהל שיווק מדהים!! עבדתי עם ירון במספר פרוייקטים, איש רציני יסודי ובעיקר יצירתי. הלוואי אחד כזה אצלנו בארגון!
  • 1.
    יניב 06/11/2013 20:12
    הגב לתגובה זו
    יש להם המון מזל שאחד כזה מנהל להם את השיווק, איש מבריק ייקח אותם לגבהים שהם לא הכירו, נתקלתי פה מספר פעמים בעבר... תותח אמיתי!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.