פרסום ראשון

במגרש של הגדולים: לביא מדיה זכתה במכרז הרכבת, בחוזה ל-3 חודשים בלבד

המכרז על הפרסום ברכבת, לאחר פרישתה של ברעם, לא משך אף מציע. ברכבת הוחלט לגייס זכיין ל-3 חודשים בלבד, שיטפל בפני הפרסום על הרציפים
משה בנימין | (12)

חברת פרסום החוצות לביא מדיה בבעלותו של גבי לביא מתחילה לשחק במגרש של הגדולים, אבל 'בקטנה'. החברה זכתה לאחרונה במכרז-קול קורא שפרסמה רכבת ישראל. עם זאת, החוזה המדובר הוא ל-3 חודשים בלבד ואינו כולל את כל היצע הפרסום של הרכבת.

כזכור, במהלך דצמבר 2012 החליטה חברת ברעם פרסום מקורי בבעלותו של גיא ברעם, לוותר על הזכיון בן 10 השנים לפרסום ברכבת בו זכתה שנתיים לפני כן. עם פרישתה של 'ברעם' יצאה הרכבת למכרז חדש שזכה להתעלמות מצד חברות החוצות בעקבות תנאי סף שאינם אטרקטיביים. ברכבת דרשו מחיר מינימום שנתי של 3.5 מיליון שקלים (שיועבר לרכבת עבור הזכיון) ולצידו ערבות ביצוע של 1.5 מיליון שקלים.

הכשלון בגיוס מציעים ומתמודדים למכרז הוביל את הרכבת לפרסום קול קורא לכל חברות שילוט החוצות, לפיו תוכל כל חברה (שעומדת בתנאים שהרכבת פרסמה) לרכוש שטחי פרסום של הרכבת עבור המפרסמים. גורמים בשוק טוענים כי מודל זה של עבודה הוא "לא פחות מהזוי". הם מציינים כי פתיחת שוק הפרסום ברכבת לכל החברות הוביל למצב בו חברות שונות רכשו שטחי פרסום עבור אותו המפרסם במחירים שונים.

המכרז הנוכחי בו זכתה 'לביא מדיה' פורסם אף הוא במתכונת של 'קול קורא' ולאור ניסיונה המר מהחודשים האחרונים, הרכבת ויתרה מראש על סעיף תנאי הסף. זיכיון הפרסום שעומד על 3 חודשים בלבד 'רזה' יותר מהרגיל ולא כולל את כל שטחי הפרסום שיש לרכבת להציע. השילוט בתוך ועל קרונות הרכבת לא נכלל בו, כמו גם הבילבורדים ופעילויות הקד"מ השונות בשטחי הרכבת. מה שכן נכלל בו הם 1,200 פני פרסום המוצבים ברציפים, באולמות, במעברים ובתחנות, בגודל של 1.60 על 1.20.

למרות ה'כוכבית' בזכיון המקוצר, עבור 'לביא מדיה' מדובר בצעד משמעותי קדימה. החברה שמתמחה בשילוט חוצות על קירות ובניינים המיועדים לשיפוץ פוסעת פנימה לקטגוריה חדשה שמצד אחד נחשבת לנחשקת מאוד ומנגד מהווה אתגר עסקי ומקצועי שרבים בשוק החוצות ניסו להתמודד עימו ללא הצלחה.

החברה תציע חבילות פרסום בהיקף קטן כדי למשוך מפרסמים חדשים ומקומיים שבעבר לא ראו ברכבת פלטפורמה מתאימה לפרסום. חבילות השילוט יתחילו ב-50 פני פרסום ומשם ל-100, 200, 300 וכן הלאה. לנגד עיניה של 'לביא מדיה' עומדים מספר דברים בחודשים הקרובים. בעוד שבשוק מציינים כי חוזה כזה לטווח קצר הוא בעייתי, מכיוון שההשקעה במתקנים עשויה להפוך לכסף שירד לטימיון, בחברה הזוכה בונים על הקמפיינים לבחירות המקומיות ברחבי הארץ וכן על תקופת החגים בספטמבר הקרוב.

גבי לביא אומר לאייס: "אנחנו שמחים להרחיב ולהגדיל את פלטפורמת פני הפרסום שלנו בפריסה ארצית מלאה ובטוחים שזה יתן לנו ערך מוסף ללקוחות שמפרסמים בפלטפורמת הקירות".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

במקביל לזכייה בזיכיון, מונה יוסי מאיר לסמנכ"ל שיווק ב'לביא מדיה'. מאיר הגיע מחברת החוצות רפיד בה שימש כמנהל מכירות למשך שנתיים, ויהיה אחראי על תחום הרכבת. הוא יחליף את כפיר ביטון שקודם לתפקיד המשנה למנכ"ל לאחר 3 שנים בחברה. כמו כן, תום לביא ימונה לתפקיד סמנכ"ל התפעול ולוגיסטיקה של הפרסום ברכבת. פעילות זו כוללת החלפת 1,200 פני הפרסום אחת ל-10 ימים, ובמילים אחרות 3,600 החלפות שילוט בכל חודש.

את תגובת רכבת ישראל לא היה ניתן להשיג עד למועד פרסום הידיעה.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    חיים 05/07/2013 19:06
    הגב לתגובה זו
    יוסי מאיר כל הכבוד על הקידום !! אתה תותח !! מגיע לך ! בהצלחה
  • 7.
    וותיק בענף 04/07/2013 17:41
    הגב לתגובה זו
    לביא אחלה חברה. גבי, כפיר ותום סופר מקצועיים ואדיבים. כיף לעבוד איתם. אבל מה קשור יוסי מאיר??? ברפיד הוא לא עשה כלום! היה רק הפאפי של יוגב... מוזר שגייסו כזה חסר כישרון...
  • פחחחח יוסי מאיר.....גם כן חנאג' (ל"ת)
    פיליפ 05/07/2013 12:45
    הגב לתגובה זו
  • רונן 05/07/2013 08:34
    הגב לתגובה זו
    חבל שבחרת להשמיץ , מהיכרותי את המערכת אני יכול להגיד שההפך היה הנכון . יוסי איש מקצועי ואמין , עבדתי איתו בשיתוף פעולה ארוך טווח ותמיד היה חוויה . חב לביא , הרווחתם איש מקצוע נדיר ואישיות במעלה ראשונה , אנשים טובים באמצע הדרך ינסו להמשיך ולטרפד ורק מפחד . יוס
  • רונן 05/07/2013 08:29
    הגב לתגובה זו
    חיב להתייחס לשטויות שהותיר בענף כתב (אנו יודעים מי זה) אתה כנראה לא מחובר לכלום כי אם כבר יוגב היה הפאפי של יוסי. יוסי אחד מאנשי השיווק והמכירות המובילים בכלל ובתחום בפרט. תתבייש לך למסות להכפיש ואם היית מספיק גבר לעמוד מאחורי המילים האלו היית מזדהה . יוסי ולביא אני מאחל לכם הצלחה והרבה ממנה , הרווחתם אדם מקצועי ומוכר . רכש פצצה
  • 6.
    תותחים!!! כל הכבוד!!! (ל"ת)
    דורון 04/07/2013 16:52
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    כל הכבוד ללביא- תותחים (ל"ת)
    דויד 04/07/2013 16:48
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    לביא חברה של אנשים טובים, כל הכבוד תמשיכו כך (ל"ת)
    איציק 04/07/2013 16:10
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אין תגובות מאנשים שאינם גרופי'ס של לביא ? (ל"ת)
    מהרישי 04/07/2013 14:43
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מדהים , כל הכבוד ללביא !!! (ל"ת)
    ירון 04/07/2013 14:04
    הגב לתגובה זו
  • קרן 26/08/2013 07:14
    הגב לתגובה זו
    לביא חברה קטנה אבל איכותית. אני עובדת איתם שנים. מהיום הראשון הראו שהם ישרים, שעומדים במילה שלהם. בכל חבילת פרסום שהציעו לי עמדו, וגם אם היו תקלות, פיצו. יש להם את היכולת שיש לגדולים עם היחס ששמור לקטנים ולטובים. גבי, בהצלחה!! מאמינים בכם!!
  • 1.
    גבי אתה להיט! (ל"ת)
    אדרי 04/07/2013 13:11
    הגב לתגובה זו
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״