גולן טלקום חסמה בפייסבוק פוסטים של אוהדים: פעלה נכון?
קשה מאד היה להתחמק מהצונאמי הסלולרי ששוטף את מדינתנו הקטנה בשבועות האחרונים. אחת ה"אשמות" בגל הגדול היא גולן טלקום (להלן ג"ט), מפעיל חדש בשוק שחרת על דגלו (ועל הלוגו שלו) את המוטו "מספיק להיות פראיירים". 30 עובדים בסה"כ יש בחברה, והשבוע נתבשרנו שגייסה כבר למעלה מ-50 אלף לקוחות.
כחלק ממהלך ההשקה, מיהרה ג"ט להקים עמוד פייסבוק בו הספיקה לצבור כ-25,000 אוהדים (כנראה שלפעמים קל יותר לגייס לקוחות מלגייס אוהדים). למרות זאת, מסתבר ש"מרבה אוהדים, מרבה דאגה" - הקהילה הפעילה של ג"ט הספיקה כבר לייצר אלפי שיחות ואינטראקציות סביב המותג הצעיר וכפי שניתן להניח, לא כולן מלבבות.
בג"ט לא התבלבלו (או שאולי דווקא כן) והחליטו לסגור את העמוד לפוסטים של אוהדים. באשר לסגירת עמוד פייסבוק של מותג זה או אחר נאמר, נכתב ואף הושר רבות - לא נדון בכך שוב. מה שכן שווה דיון הוא החלופות. מיכאל גולן, מנכ"ל ואחד מבעלי החברה, התנצל השבוע על הקושי בהשגת נציגי השירות במוקד שירות הלקוחות וטען שחסרים לחברה כ-100 (!) נציגים, פי 3 מסך עובדי החברה. אם אכן זהו המצב, נשאלת השאלה אם היה טעם מלכתחילה לפתוח ערוץ שירות נוסף, יתר על כן, כזה שחשוף כל העת לעיני כל (one to many).
אז מה האלטרנטיבות שעמדו בפני ג"ט ?
1. להמתין עם פתיחת העמוד עד לייצוב השירות והכשרת נציגים מתאימים לטיפול בזירה הזו. שום אסון לא היה קורה אם היו פותחים את העמוד בעוד רבעון או שניים.
2. להגדיר את העמוד מראש, זמנית, כשופר ולא כשפופרת ולסגור אותו מ-day 1 לפוסטים של אוהדים. כך הייתה נהנית החברה משני העולמות: צמצום מסויים בכמות הפניות לשירות הטלפוני באמצעות שימוש בפייסבוק כסוג של עמוד Q&A ועדכונים, אולם מבלי להופכו לזירת ניגוח. אין ספק שצעד כזה היה עלול גם כן להתפס כבעייתי, אבל הרבה פחות מהמצב הנוכחי.
לסיכום ניתן לאמר, כי הפיכת הקערה על פיה וסגירת עמוד לפוסטים לאחר שהיה כבר היה פתוח, זה כמו לקחת סוכריה מילד - עדיף כבר לא לתת אותה מלכתחילה.
- 10.אחלה חברה- חיסכון עצום לכל משפחה (ל"ת)מרוצה מגולן 30/06/2012 17:15הגב לתגובה זו
- 9.עזריאלה לא מפחדת 17/06/2012 13:46הגב לתגובה זוהנכם מוזמנים לבצע 4פעולות פשוטות -והכי פשוט תשאירו לנו פרטי כרטיס אשראי ותהפכו להיות אצלנו מספר במחשב ...ואם תרצו לבטל עיסקה תשלחו לפקס המופיע בלוגו של גולן.... בכל שאלה הנכם מוזמנים לפנות לאתר ואם תרצו פרטים נוספים תפנו לפייסבוק כדי להכיר אותי ...ואני מבטיח להשיב לכל מייל של לקוח הנמצא במאגר הלקוחות שלי... ובאם תרצו לדבר בעניין תשלומים וחשבונית הקישו 1 ותדברו עם הקירות במשרדי גולן .... ואם תרצו להמשיך להתלונן על תקלה שתדעו שאנחנו כבר נדע ״לטפל בכם ״....כמו שצריך כי אנחנו זה גולן בבריונים עלומי שם שכל עבודתנו לטקבק ולאיים עליכם להפסיק להטריד אותנו ולהפר את מנוחתנו ואת השם הטוב שלנו ... ואם לא מתאים לכם להיות לקוחות שלנו אז תתנתקו מגולן ולכו לקיבינימט ... או שתקנו קו חדש שלא יהיה בו כל בעיה כמו במנוייד... תזכרו שאנשי גולן צדיקים שהביטוי "גזל" גזלנים ושקרנים ועושקים זה בלקסיקון היומי שלהם בכל תגובה כאן ובכלל... תזכרו ששר התקשורת לא הטיב במכרז עם גולן בכלל ואנחנו ציונים שבאו לתרום מכספם לאזרחי המדינה כי אנחנו אוהב ישראל מאווד .. תזכרו שגולן יש לה תשתיות והיא לא על תשתיות סלכלום ... וכן לקוחות לא יוותרו כח מטקבקי גולן כאן ובכל מקום החליטו להשמיץ כאלו היינו מושתלים בתגובות מבחילות . אז ..פתחו מלחמה יקבלו תגובות בכל מערכה ...מאיתנו הלקוחות שזועקים על תקלות לאוזנו האטומות של מר גולן.
- עזריאל 02/07/2012 20:30הגב לתגובה זומגיבה ואז נותנת לעצמה לייקים.. חחח מעניין אם אתם באמת חושבים בחברות הותיקות שהציבור והעם ישכח לכם כל כך מהר את השוד הציבורי והרמאות שלכם במשך שנים כלפי מיליוני לקוחות תמימים..
- הומלס מטקבק לפרנסתו 17/06/2012 17:53הגב לתגובה זוועכשיו יסתערו עלינו מטקבקי גולן במיידית ...תיכף נקבל תגובות שאנחנו מושתלים מהוותיקות ושכדאי שנענה לטלפונים ...בקיצור - יישר כוח !!! לקוחות שיצאו לטקבק בתגובות מחץ כפרנציף על כל שזלזלו בנו לאורך כל הדרך בגולן - מול הים זה הכי הכי כנראה מכאיב ויכאיב לגולן הפעם ...
- ליאור 30/06/2012 17:17לפחות תשנו קצת את דף המסרים והלוקשים המטופשים שאמרו לכם לרשום בחברת יחסי הציבור שמשלמת לכם 20 ש"ח לשעה..
- 8.(ל"ת)מי שכותב את זה זה שק 13/06/2012 13:16הגב לתגובה זו
- 7.אבי 11/06/2012 14:31הגב לתגובה זוכי היו מלא סמויים מהחברות המתחרות ואני אומר את זה בוודאות, שהשמיצו בכוונה, מילאו את הקיר של הפייסבוק בשקרים וסיפורים רעים רק כדי לנסות ולהפיל אותו. אז אולי צריך לחשוב פעמיים לפני שנותנים במה פתוחה ככה בפייסבוק כי יש מי שמנצלים אותה ממש לרעה...
- 6.ערן 11/06/2012 13:27הגב לתגובה זוקודם כל מה זה ג"ט? התעצלתם לכתוב גולן טלקום? האם הוט מובייל תכתבו ה"מ? שנית, מה זה "לאמר"? אין מילה כזאת. כותבים לומר. תבדקו ברב מילים ואם אתם קמצנים שלא עשו מינוי (כן, מינוי, לא מנוי), אז תבדקו במורפיקס. זה בחינם. טוב, אתם כותבים ג"ט, כלומר אתם עצלנים, אז הנה אני אעשה לכם את העבודה. http://www.safa-ivrit.org/form/lemor.php עכשיו תעמדו בפינה ותתביישו, שאתר שחלק מעבודתו זה להעביר ביקורת על כלי תקשורת אחרים, כותב בצורה כל כך מביכה.
- קטנונייאדה 11/06/2012 14:37הגב לתגובה זוהפוסל במומו....
- ערן 11/06/2012 17:24שלח שאילתה לשאלות ותשובות באתר האקדמיה ללשון עברית ותראה שאתה מגוחך
- 5.מאיר 11/06/2012 13:11הגב לתגובה זועכשיו בדקתי ועדיין ניתן לכתוב הודעות.
- 4.חי נשמה 11/06/2012 12:33הגב לתגובה זוככה זה , מנסים לשבור אותו כדי שלא ישבור להם את המונופול הגנבים שלהם
- 3.אילן 11/06/2012 11:33הגב לתגובה זוובכל זאת, מה כן עושים במצב כזה? מה היו יכולים לעשות קודם פחות רלוונטי - האם למישהו יש עצה בונה למה כן עושים במצב כזה, שיש בחירה בין שתי אופציות רעות?
- 2.מסכים. אבל זה גם לא היה עוזר להם (ל"ת)הוט 11/06/2012 11:17הגב לתגובה זו
- 1.גולש בעמוד 11/06/2012 10:33הגב לתגובה זולדעתי היה להם יותר מידי רעש בעמוד, פניתי עשרות פעמים בהתחלה בלי שום מענה. ברגע שהם ריכזו את הפניות בעמוד להודעות הצלחתי לקבל תשובה תוך כמה שעות. מהלך מבורך
- צודק 11/06/2012 11:02הגב לתגובה זוהחוק הקבוע שאומר לא לסגור לתגובות, לא תפס במקרה הזה. אנשים פשוט הגיבו על גבי הפוסטים של ג"ט והתחילו גם סוף סוף לקבל מענה.
- מיכל 11/06/2012 13:28אנחנו אנשי יחסי הציבור של גולן טלקום ונמשיך לפרסם בשמות בדויים כמו "גולש בעמוד" או "מנוי של גולן" או "הם דווקא בסדר" תגובות לטובתם.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
שר התקשורת, שלמה קרעי. קרדיט: רשתות חברתיותשלב ב' ברפורמת השידורים: תחנות רדיו פרטיות יוכלו לשדר בפריסה ארצית
במהלך לחיבור בין הפריפריה והמרכז, לראשונה בישראל יתאפשר שידור רדיו מסחרי ארצי; משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל
משרד התקשורת מפרסם את תזכיר חוק התקשורת (רדיו) ובו מודל חדש לשידורי הרדיו המסחריים בישראל. מטרת הרפורמה היא להסיר חסמי כניסה לשוק הרדיו ולעבור לתצורת מכרז פתוח, שקוף ושוויוני, שיאפשר את הסבתן של תחנות רדיו אזוריות לשידורי רדיו בפריסה ארצית וכן את הקמתן של תחנות רדיו חדשות, כך שהציבור ייהנה ממגוון רחב יותר של אפשרויות, ויוכל להאזין לכל תחנה מכל מקום בארץ.
התזכיר שפורסם להערות הציבור יאפשר לראשונה לגופים עסקיים לשדר שידורי רדיו FM מסחריים ללא הגבלות גיאוגרפיות, וכך תינתן גמישות מלאה לתחנות בבחירת מודל השידור שלהם, לרבות האפשרות של שידור במודל האזורי הקיים. כיום ישנו "נתק" בין אזורי הנגב, יהודה ושומרון והגליל לבין מרכז הארץ וירושלים, מאחר שתחנה פרטית אינה רשאית לשדר באופן רחב למאזינים במספר אזורים.
הרפורמה המוצעת עתידה לשנות זאת ולאפשר לכולם להאזין לתחנות האהובות עליהם מכל מקום, לפי בחירת התחנה. במסגרת הרפורמה המוצעת, ייערך מכרז פתוח, שקוף ושוויוני להקצאת תדרי FM, בו יוכלו להתמודד הן שחקנים חדשים והן בעלי זיכיונות קיימים. המעבר למודל החדש יבוצע באופן הדרגתי, כך שתדרים פנויים חדשים יועמדו למכרז.
בעלי זיכיון קיים יוכלו להתמודד במכרז עוד לפני פקיעת זיכיונו, ואם יזכה במכרז יוכל לעבור לשידור במתכונת החדשה ואף לשדר בפריסה ארצית רחבה. המכרז יתבסס על מחיר, במטרה להבטיח שהמשאב הציבורי של תדר הרדיו יוקצה לגורם היעיל ביותר, כשכל גורם יוכל להחזיק ב-3 אפיקי תדר לכל היותר.
- מאזינים לרדיו? אילו תחנות הכי פעילות ומי הכי פופולארית בכל אזור?
- קמפיין חדש לאגודה למלחמה בסרטן: "בקיץ הקרוב כולם הולכים לסנן אותך"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הזוכים במכרז יידרשו להירשם במרשם ספקי הרדיו, ויוכלו לשדר ללא מגבלות של אזורי כיסוי וללא מעורבות בתוכן, מה שיאפשר ניצול יעיל יותר של משאב התדרים הציבורי ואף יביא לצמצום משמעותי בנטל הרגולטורי הקיים.
