דעה

גולן טלקום חסמה בפייסבוק פוסטים של אוהדים: פעלה נכון?

איתי צמיר, היועץ לשיווק דיגיטלי על הטעות של גולן טלקום ברשת החברתית. "אחת החלופות: להגדיר את העמוד מראש כסגור בפני פוסטים של אוהדים"
איתי צמיר | (18)

קשה מאד היה להתחמק מהצונאמי הסלולרי ששוטף את מדינתנו הקטנה בשבועות האחרונים. אחת ה"אשמות" בגל הגדול היא גולן טלקום (להלן ג"ט), מפעיל חדש בשוק שחרת על דגלו (ועל הלוגו שלו) את המוטו "מספיק להיות פראיירים". 30 עובדים בסה"כ יש בחברה, והשבוע נתבשרנו שגייסה כבר למעלה מ-50 אלף לקוחות.

כחלק ממהלך ההשקה, מיהרה ג"ט להקים עמוד פייסבוק בו הספיקה לצבור כ-25,000 אוהדים (כנראה שלפעמים קל יותר לגייס לקוחות מלגייס אוהדים). למרות זאת, מסתבר ש"מרבה אוהדים, מרבה דאגה" - הקהילה הפעילה של ג"ט הספיקה כבר לייצר אלפי שיחות ואינטראקציות סביב המותג הצעיר וכפי שניתן להניח, לא כולן מלבבות.

בג"ט לא התבלבלו (או שאולי דווקא כן) והחליטו לסגור את העמוד לפוסטים של אוהדים. באשר לסגירת עמוד פייסבוק של מותג זה או אחר נאמר, נכתב ואף הושר רבות - לא נדון בכך שוב. מה שכן שווה דיון הוא החלופות. מיכאל גולן, מנכ"ל ואחד מבעלי החברה, התנצל השבוע על הקושי בהשגת נציגי השירות במוקד שירות הלקוחות וטען שחסרים לחברה כ-100 (!) נציגים, פי 3 מסך עובדי החברה. אם אכן זהו המצב, נשאלת השאלה אם היה טעם מלכתחילה לפתוח ערוץ שירות נוסף, יתר על כן, כזה שחשוף כל העת לעיני כל (one to many).

אז מה האלטרנטיבות שעמדו בפני ג"ט ?

1. להמתין עם פתיחת העמוד עד לייצוב השירות והכשרת נציגים מתאימים לטיפול בזירה הזו. שום אסון לא היה קורה אם היו פותחים את העמוד בעוד רבעון או שניים.

2. להגדיר את העמוד מראש, זמנית, כשופר ולא כשפופרת ולסגור אותו מ-day 1 לפוסטים של אוהדים. כך הייתה נהנית החברה משני העולמות: צמצום מסויים בכמות הפניות לשירות הטלפוני באמצעות שימוש בפייסבוק כסוג של עמוד Q&A ועדכונים, אולם מבלי להופכו לזירת ניגוח. אין ספק שצעד כזה היה עלול גם כן להתפס כבעייתי, אבל הרבה פחות מהמצב הנוכחי.

לסיכום ניתן לאמר, כי הפיכת הקערה על פיה וסגירת עמוד לפוסטים לאחר שהיה כבר היה פתוח, זה כמו לקחת סוכריה מילד - עדיף כבר לא לתת אותה מלכתחילה.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    אחלה חברה- חיסכון עצום לכל משפחה (ל"ת)
    מרוצה מגולן 30/06/2012 17:15
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    עזריאלה לא מפחדת 17/06/2012 13:46
    הגב לתגובה זו
    הנכם מוזמנים לבצע 4פעולות פשוטות -והכי פשוט תשאירו לנו פרטי כרטיס אשראי ותהפכו להיות אצלנו מספר במחשב ...ואם תרצו לבטל עיסקה תשלחו לפקס המופיע בלוגו של גולן.... בכל שאלה הנכם מוזמנים לפנות לאתר ואם תרצו פרטים נוספים תפנו לפייסבוק כדי להכיר אותי ...ואני מבטיח להשיב לכל מייל של לקוח הנמצא במאגר הלקוחות שלי... ובאם תרצו לדבר בעניין תשלומים וחשבונית הקישו 1 ותדברו עם הקירות במשרדי גולן .... ואם תרצו להמשיך להתלונן על תקלה שתדעו שאנחנו כבר נדע ״לטפל בכם ״....כמו שצריך כי אנחנו זה גולן בבריונים עלומי שם שכל עבודתנו לטקבק ולאיים עליכם להפסיק להטריד אותנו ולהפר את מנוחתנו ואת השם הטוב שלנו ... ואם לא מתאים לכם להיות לקוחות שלנו אז תתנתקו מגולן ולכו לקיבינימט ... או שתקנו קו חדש שלא יהיה בו כל בעיה כמו במנוייד... תזכרו שאנשי גולן צדיקים שהביטוי "גזל" גזלנים ושקרנים ועושקים זה בלקסיקון היומי שלהם בכל תגובה כאן ובכלל... תזכרו ששר התקשורת לא הטיב במכרז עם גולן בכלל ואנחנו ציונים שבאו לתרום מכספם לאזרחי המדינה כי אנחנו אוהב ישראל מאווד .. תזכרו שגולן יש לה תשתיות והיא לא על תשתיות סלכלום ... וכן לקוחות לא יוותרו כח מטקבקי גולן כאן ובכל מקום החליטו להשמיץ כאלו היינו מושתלים בתגובות מבחילות . אז ..פתחו מלחמה יקבלו תגובות בכל מערכה ...מאיתנו הלקוחות שזועקים על תקלות לאוזנו האטומות של מר גולן.
  • עזריאל 02/07/2012 20:30
    הגב לתגובה זו
    מגיבה ואז נותנת לעצמה לייקים.. חחח מעניין אם אתם באמת חושבים בחברות הותיקות שהציבור והעם ישכח לכם כל כך מהר את השוד הציבורי והרמאות שלכם במשך שנים כלפי מיליוני לקוחות תמימים..
  • הומלס מטקבק לפרנסתו 17/06/2012 17:53
    הגב לתגובה זו
    ועכשיו יסתערו עלינו מטקבקי גולן במיידית ...תיכף נקבל תגובות שאנחנו מושתלים מהוותיקות ושכדאי שנענה לטלפונים ...בקיצור - יישר כוח !!! לקוחות שיצאו לטקבק בתגובות מחץ כפרנציף על כל שזלזלו בנו לאורך כל הדרך בגולן - מול הים זה הכי הכי כנראה מכאיב ויכאיב לגולן הפעם ...
  • ליאור 30/06/2012 17:17
    לפחות תשנו קצת את דף המסרים והלוקשים המטופשים שאמרו לכם לרשום בחברת יחסי הציבור שמשלמת לכם 20 ש"ח לשעה..
  • 8.
    (ל"ת)
    מי שכותב את זה זה שק 13/06/2012 13:16
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אבי 11/06/2012 14:31
    הגב לתגובה זו
    כי היו מלא סמויים מהחברות המתחרות ואני אומר את זה בוודאות, שהשמיצו בכוונה, מילאו את הקיר של הפייסבוק בשקרים וסיפורים רעים רק כדי לנסות ולהפיל אותו. אז אולי צריך לחשוב פעמיים לפני שנותנים במה פתוחה ככה בפייסבוק כי יש מי שמנצלים אותה ממש לרעה...
  • 6.
    ערן 11/06/2012 13:27
    הגב לתגובה זו
    קודם כל מה זה ג"ט? התעצלתם לכתוב גולן טלקום? האם הוט מובייל תכתבו ה"מ? שנית, מה זה "לאמר"? אין מילה כזאת. כותבים לומר. תבדקו ברב מילים ואם אתם קמצנים שלא עשו מינוי (כן, מינוי, לא מנוי), אז תבדקו במורפיקס. זה בחינם. טוב, אתם כותבים ג"ט, כלומר אתם עצלנים, אז הנה אני אעשה לכם את העבודה. http://www.safa-ivrit.org/form/lemor.php עכשיו תעמדו בפינה ותתביישו, שאתר שחלק מעבודתו זה להעביר ביקורת על כלי תקשורת אחרים, כותב בצורה כל כך מביכה.
  • קטנונייאדה 11/06/2012 14:37
    הגב לתגובה זו
    הפוסל במומו....
  • ערן 11/06/2012 17:24
    שלח שאילתה לשאלות ותשובות באתר האקדמיה ללשון עברית ותראה שאתה מגוחך
  • 5.
    מאיר 11/06/2012 13:11
    הגב לתגובה זו
    עכשיו בדקתי ועדיין ניתן לכתוב הודעות.
  • 4.
    חי נשמה 11/06/2012 12:33
    הגב לתגובה זו
    ככה זה , מנסים לשבור אותו כדי שלא ישבור להם את המונופול הגנבים שלהם
  • 3.
    אילן 11/06/2012 11:33
    הגב לתגובה זו
    ובכל זאת, מה כן עושים במצב כזה? מה היו יכולים לעשות קודם פחות רלוונטי - האם למישהו יש עצה בונה למה כן עושים במצב כזה, שיש בחירה בין שתי אופציות רעות?
  • 2.
    מסכים. אבל זה גם לא היה עוזר להם (ל"ת)
    הוט 11/06/2012 11:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גולש בעמוד 11/06/2012 10:33
    הגב לתגובה זו
    לדעתי היה להם יותר מידי רעש בעמוד, פניתי עשרות פעמים בהתחלה בלי שום מענה. ברגע שהם ריכזו את הפניות בעמוד להודעות הצלחתי לקבל תשובה תוך כמה שעות. מהלך מבורך
  • צודק 11/06/2012 11:02
    הגב לתגובה זו
    החוק הקבוע שאומר לא לסגור לתגובות, לא תפס במקרה הזה. אנשים פשוט הגיבו על גבי הפוסטים של ג"ט והתחילו גם סוף סוף לקבל מענה.
  • מיכל 11/06/2012 13:28
    אנחנו אנשי יחסי הציבור של גולן טלקום ונמשיך לפרסם בשמות בדויים כמו "גולש בעמוד" או "מנוי של גולן" או "הם דווקא בסדר" תגובות לטובתם.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.