דעה

גולן טלקום חסמה בפייסבוק פוסטים של אוהדים: פעלה נכון?

איתי צמיר, היועץ לשיווק דיגיטלי על הטעות של גולן טלקום ברשת החברתית. "אחת החלופות: להגדיר את העמוד מראש כסגור בפני פוסטים של אוהדים"
איתי צמיר | (18)

קשה מאד היה להתחמק מהצונאמי הסלולרי ששוטף את מדינתנו הקטנה בשבועות האחרונים. אחת ה"אשמות" בגל הגדול היא גולן טלקום (להלן ג"ט), מפעיל חדש בשוק שחרת על דגלו (ועל הלוגו שלו) את המוטו "מספיק להיות פראיירים". 30 עובדים בסה"כ יש בחברה, והשבוע נתבשרנו שגייסה כבר למעלה מ-50 אלף לקוחות.

כחלק ממהלך ההשקה, מיהרה ג"ט להקים עמוד פייסבוק בו הספיקה לצבור כ-25,000 אוהדים (כנראה שלפעמים קל יותר לגייס לקוחות מלגייס אוהדים). למרות זאת, מסתבר ש"מרבה אוהדים, מרבה דאגה" - הקהילה הפעילה של ג"ט הספיקה כבר לייצר אלפי שיחות ואינטראקציות סביב המותג הצעיר וכפי שניתן להניח, לא כולן מלבבות.

בג"ט לא התבלבלו (או שאולי דווקא כן) והחליטו לסגור את העמוד לפוסטים של אוהדים. באשר לסגירת עמוד פייסבוק של מותג זה או אחר נאמר, נכתב ואף הושר רבות - לא נדון בכך שוב. מה שכן שווה דיון הוא החלופות. מיכאל גולן, מנכ"ל ואחד מבעלי החברה, התנצל השבוע על הקושי בהשגת נציגי השירות במוקד שירות הלקוחות וטען שחסרים לחברה כ-100 (!) נציגים, פי 3 מסך עובדי החברה. אם אכן זהו המצב, נשאלת השאלה אם היה טעם מלכתחילה לפתוח ערוץ שירות נוסף, יתר על כן, כזה שחשוף כל העת לעיני כל (one to many).

אז מה האלטרנטיבות שעמדו בפני ג"ט ?

1. להמתין עם פתיחת העמוד עד לייצוב השירות והכשרת נציגים מתאימים לטיפול בזירה הזו. שום אסון לא היה קורה אם היו פותחים את העמוד בעוד רבעון או שניים.

2. להגדיר את העמוד מראש, זמנית, כשופר ולא כשפופרת ולסגור אותו מ-day 1 לפוסטים של אוהדים. כך הייתה נהנית החברה משני העולמות: צמצום מסויים בכמות הפניות לשירות הטלפוני באמצעות שימוש בפייסבוק כסוג של עמוד Q&A ועדכונים, אולם מבלי להופכו לזירת ניגוח. אין ספק שצעד כזה היה עלול גם כן להתפס כבעייתי, אבל הרבה פחות מהמצב הנוכחי.

לסיכום ניתן לאמר, כי הפיכת הקערה על פיה וסגירת עמוד לפוסטים לאחר שהיה כבר היה פתוח, זה כמו לקחת סוכריה מילד - עדיף כבר לא לתת אותה מלכתחילה.

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    אחלה חברה- חיסכון עצום לכל משפחה (ל"ת)
    מרוצה מגולן 30/06/2012 17:15
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    עזריאלה לא מפחדת 17/06/2012 13:46
    הגב לתגובה זו
    הנכם מוזמנים לבצע 4פעולות פשוטות -והכי פשוט תשאירו לנו פרטי כרטיס אשראי ותהפכו להיות אצלנו מספר במחשב ...ואם תרצו לבטל עיסקה תשלחו לפקס המופיע בלוגו של גולן.... בכל שאלה הנכם מוזמנים לפנות לאתר ואם תרצו פרטים נוספים תפנו לפייסבוק כדי להכיר אותי ...ואני מבטיח להשיב לכל מייל של לקוח הנמצא במאגר הלקוחות שלי... ובאם תרצו לדבר בעניין תשלומים וחשבונית הקישו 1 ותדברו עם הקירות במשרדי גולן .... ואם תרצו להמשיך להתלונן על תקלה שתדעו שאנחנו כבר נדע ״לטפל בכם ״....כמו שצריך כי אנחנו זה גולן בבריונים עלומי שם שכל עבודתנו לטקבק ולאיים עליכם להפסיק להטריד אותנו ולהפר את מנוחתנו ואת השם הטוב שלנו ... ואם לא מתאים לכם להיות לקוחות שלנו אז תתנתקו מגולן ולכו לקיבינימט ... או שתקנו קו חדש שלא יהיה בו כל בעיה כמו במנוייד... תזכרו שאנשי גולן צדיקים שהביטוי "גזל" גזלנים ושקרנים ועושקים זה בלקסיקון היומי שלהם בכל תגובה כאן ובכלל... תזכרו ששר התקשורת לא הטיב במכרז עם גולן בכלל ואנחנו ציונים שבאו לתרום מכספם לאזרחי המדינה כי אנחנו אוהב ישראל מאווד .. תזכרו שגולן יש לה תשתיות והיא לא על תשתיות סלכלום ... וכן לקוחות לא יוותרו כח מטקבקי גולן כאן ובכל מקום החליטו להשמיץ כאלו היינו מושתלים בתגובות מבחילות . אז ..פתחו מלחמה יקבלו תגובות בכל מערכה ...מאיתנו הלקוחות שזועקים על תקלות לאוזנו האטומות של מר גולן.
  • עזריאל 02/07/2012 20:30
    הגב לתגובה זו
    מגיבה ואז נותנת לעצמה לייקים.. חחח מעניין אם אתם באמת חושבים בחברות הותיקות שהציבור והעם ישכח לכם כל כך מהר את השוד הציבורי והרמאות שלכם במשך שנים כלפי מיליוני לקוחות תמימים..
  • הומלס מטקבק לפרנסתו 17/06/2012 17:53
    הגב לתגובה זו
    ועכשיו יסתערו עלינו מטקבקי גולן במיידית ...תיכף נקבל תגובות שאנחנו מושתלים מהוותיקות ושכדאי שנענה לטלפונים ...בקיצור - יישר כוח !!! לקוחות שיצאו לטקבק בתגובות מחץ כפרנציף על כל שזלזלו בנו לאורך כל הדרך בגולן - מול הים זה הכי הכי כנראה מכאיב ויכאיב לגולן הפעם ...
  • ליאור 30/06/2012 17:17
    לפחות תשנו קצת את דף המסרים והלוקשים המטופשים שאמרו לכם לרשום בחברת יחסי הציבור שמשלמת לכם 20 ש"ח לשעה..
  • 8.
    (ל"ת)
    מי שכותב את זה זה שק 13/06/2012 13:16
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אבי 11/06/2012 14:31
    הגב לתגובה זו
    כי היו מלא סמויים מהחברות המתחרות ואני אומר את זה בוודאות, שהשמיצו בכוונה, מילאו את הקיר של הפייסבוק בשקרים וסיפורים רעים רק כדי לנסות ולהפיל אותו. אז אולי צריך לחשוב פעמיים לפני שנותנים במה פתוחה ככה בפייסבוק כי יש מי שמנצלים אותה ממש לרעה...
  • 6.
    ערן 11/06/2012 13:27
    הגב לתגובה זו
    קודם כל מה זה ג"ט? התעצלתם לכתוב גולן טלקום? האם הוט מובייל תכתבו ה"מ? שנית, מה זה "לאמר"? אין מילה כזאת. כותבים לומר. תבדקו ברב מילים ואם אתם קמצנים שלא עשו מינוי (כן, מינוי, לא מנוי), אז תבדקו במורפיקס. זה בחינם. טוב, אתם כותבים ג"ט, כלומר אתם עצלנים, אז הנה אני אעשה לכם את העבודה. http://www.safa-ivrit.org/form/lemor.php עכשיו תעמדו בפינה ותתביישו, שאתר שחלק מעבודתו זה להעביר ביקורת על כלי תקשורת אחרים, כותב בצורה כל כך מביכה.
  • קטנונייאדה 11/06/2012 14:37
    הגב לתגובה זו
    הפוסל במומו....
  • ערן 11/06/2012 17:24
    שלח שאילתה לשאלות ותשובות באתר האקדמיה ללשון עברית ותראה שאתה מגוחך
  • 5.
    מאיר 11/06/2012 13:11
    הגב לתגובה זו
    עכשיו בדקתי ועדיין ניתן לכתוב הודעות.
  • 4.
    חי נשמה 11/06/2012 12:33
    הגב לתגובה זו
    ככה זה , מנסים לשבור אותו כדי שלא ישבור להם את המונופול הגנבים שלהם
  • 3.
    אילן 11/06/2012 11:33
    הגב לתגובה זו
    ובכל זאת, מה כן עושים במצב כזה? מה היו יכולים לעשות קודם פחות רלוונטי - האם למישהו יש עצה בונה למה כן עושים במצב כזה, שיש בחירה בין שתי אופציות רעות?
  • 2.
    מסכים. אבל זה גם לא היה עוזר להם (ל"ת)
    הוט 11/06/2012 11:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גולש בעמוד 11/06/2012 10:33
    הגב לתגובה זו
    לדעתי היה להם יותר מידי רעש בעמוד, פניתי עשרות פעמים בהתחלה בלי שום מענה. ברגע שהם ריכזו את הפניות בעמוד להודעות הצלחתי לקבל תשובה תוך כמה שעות. מהלך מבורך
  • צודק 11/06/2012 11:02
    הגב לתגובה זו
    החוק הקבוע שאומר לא לסגור לתגובות, לא תפס במקרה הזה. אנשים פשוט הגיבו על גבי הפוסטים של ג"ט והתחילו גם סוף סוף לקבל מענה.
  • מיכל 11/06/2012 13:28
    אנחנו אנשי יחסי הציבור של גולן טלקום ונמשיך לפרסם בשמות בדויים כמו "גולש בעמוד" או "מנוי של גולן" או "הם דווקא בסדר" תגובות לטובתם.
חיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיותחיים כהן "מאסטר שף". קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9. 


בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים. 

בוקר, אמצע היום ולייט נייט

חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד ו-25 אלף צופים בלבד.

כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.