עדן חסון פייסבוק הערוץ הרשמי עדן חסוןעדן חסון פייסבוק הערוץ הרשמי עדן חסון

איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?

עדן חסון התחיל מהכנסות קטנות ביוטיוב והגיע למיליונים מהופעות וקמפיינים. בשנים האחרונות הוא נהיה אחד הזמרים הכי מצליחים בישראל איך זה קרה?

בן פלמון |
נושאים בכתבה עדן חסון

עדן חסון נולד לפני קצת יותר משלושים שנה בפרדס חנה־כרכור. הוא גדל בבית דתי צנוע,  אבא נהג משאית ואמא גננת. המוזיקה תמיד הייתה חלק ממנו, אבל היא לא נראתה כמשהו שיכול להפוך למקצוע. רק אחרי הצבא הוא התחיל לשבת לכתוב ברצינות, לנגן, ולהקליט כמה שירים.

בשלב מסוים הוא החליט לנסות לפרוץ ולהוציא שיר החוצה ולראות מה יקרה. שיר אחד שהקליט לבד עלה ליוטיוב ותפס חזק, משהו יעצור אותי. מאותו רגע הקריירה התחילה לרוץ. עוד שירים יצאו, חלקם הפכו ללהיטים גדולים שהושמעו בלי הפסקה. הוא מצא לעצמו סגנון ברור, שילוב של מזרחי עם פופ פשוט ונגיש, וזה דיבר להרבה אנשים. מילים ישירות, לחנים קליטים וקול ייחודי הפכו אותו לאחד הזמרים המושמעים ביותר.
חסון החל להופיע בפני קהלים גדולים יותר. ההופעות הראשונות היו במקומות קטנים, אך ככל שהפופולריות שלו גדלה, הוא עבר לאולמות גדולים יותר. הכרטיסים לאירועים אלה נמכרו במהירות. 

יחד עם הפופולריות הגיעו גם הכספים, ההערכות מצביעות על תמונה די ברורה, עדן חסון התחיל להרוויח בערך 1,200 דולר בחודש מיוטיוב בערוץ הראשוני שלו, סכום קטן יחסית. בשנים הראשונות לקריירה שלו, בסביבות 2017-2018, ההכנסות של עדן חסון מיוטיוב היו די צנועות, והוערכו בכ-1,200 דולר בחודש. זה היה סכום התחלתי שרמז על הפוטנציאל הכלכלי של המוזיקה שלו.

כמה שנים לאחר מכן, ב-2020-2021, כשמעמדו כאמן מוביל התבסס, המספרים קפצו משמעותית. ההערכות הן שהכנסותיו מערוץ היוטיוב שלו בלבד הגיעו לכ-9,200 דולר בחודש, שהם כ-110,000 דולר בשנה. באותה תקופה, גם האינסטגרם שלו הפך למקור הכנסה נוסף, עם הערכות של 5,600 עד 7,700 דולר בחודש מעסקאות עם מפרסמים, שהם כ-70,000 עד 90,000 דולר בשנה.

אך עיקר הכסף הגיע מהופעות חיות. החל מ-2022 ואילך, חסון החל להופיע באולמות גדולים ובאירועים מיוחדים, שם הסכומים היו גבוהים בהרבה. הופעה בודדת ביום העצמאות, למשל, הוערכה בכ-200,000 ש"ח. ההשתתפות שלו בפסטיגל הכניסה לו כ-1.4 מיליון ש"ח בסך הכל עבור כ-120 הופעות, שהם כ-11,000 ש"ח לכל הופעה.

בנוסף, הוא השתתף בקמפיינים פרסומיים גדולים כמו זה של ויזה, שהכניסו לו מאות אלפי שקלים נוספים.

תוך זמן קצר עדן חסון עבר מהכנסות צנועות מיוטיוב לסכומים שמגיעים לעשרות אלפי דולרים בחודש ומהופעות שמכניסות מאות אלפי שקלים, קפיצה מהירה שמעמידה אותו בשורה הראשונה של תעשיית המוזיקה הישראלית – בניגוד להרבה זמרים אחרים שהדרך שלהם הייתה ארוכה ואיטית יותר.

ההופעות החיות הן רק חלק מהסיפור. בשנים האחרונות הוא הפך לפנים של קמפיינים גדולים שמכניסים סכומים שלא נופלים מהכנסות של סדרות הופעות.
אחד הקמפיינים המשמעותיים היה עם חברת ויזה. חסון שימש בו כפרזנטור ראשי, והקמפיין רץ במשך כמה חודשים. על פי ההערכות הוא קיבל עליו מאות אלפי שקלים, מה שהפך אותו לאחד המהלכים המסחריים הרווחיים ביותר בקריירה שלו עד היום.


קמפיין נוסף היה עם מותג המזון אלפרו. במסגרת המהלך הוא ביצע גרסה מחודשת לשיר מוכר של יהודה פוליקר. גם כאן מדובר בסכומים ניכרים שנעו בין 200,000 ל־350,000 שקלים. מהלך כזה לוקח זמן עבודה קצר יחסית, אך התמורה הכלכלית גבוהה מאוד.

כמו אצל רוב האמנים, ההכנסות של עדן חסון מורכבות מכמה מקורות עיקריים – סטרימינג דיגיטלי, הופעות חיות, קמפיינים פרסומיים ותוכן מסחרי ברשתות.
יוטיוב וספוטיפיי נותנים לו עשרות אלפי דולרים בשנה, זה כסף קבוע שנכנס גם כשהוא לא מופיע. באינסטגרם הוא מוסיף עוד כמה אלפי דולרים בכל חודש מפרסומות ושיתופי פעולה.

כשמחברים את הכול יחד, מדובר בהכנסות שמגיעות כבר למיליוני שקלים בשנה. זה שינוי חד מאוד לעומת תחילת הדרך, כשבבקושי הכניס כמה אלפי דולרים בחודש. היום ההכנסות שלו מזכירות את האמנים הכי גדולים בארץ, והוא עושה את זה בזמן קצר יחסית.


הרבנים קראו לבטל האם זה פגע בהכנסות?

למרות הקריאות של קבוצת רבנים בבנימין לבטל את ההופעה בפועל לא נגרם נזק כלכלי לעדן חסון. ההופעה התקיימה במועד כמעט כל הכרטיסים נמכרו מראש ורק מספר קטן מאוד של מפגינים הגיעו להפגין מחוץ למתחם. מאחר והחוזה עם המועצה האזורית נחתם ושולם מראש לא הייתה ירידה בהכנסה מהאירוע. יתרה מזאת הסיקור התקשורתי הרחב סביב הניסיון למנוע את ההופעה גרם לפרסום נוסף ולעניין מוגבר מצד הקהל.

עדן חסון עצמו התייחס לנושא ואמר: "מדובר בקומץ קטן של אנשים קיצוניים שמנסה למנוע ממני להופיע לא בגלל שפגעתי במישהו אלא רק בגלל שאני שונה מהם. השירים שלי עוסקים באהבה ברגשות ובחיים האישיים ואין בהם שום דבר שנוגד את הערכים או המסורת".
בפועל ההכנסות נשארו כפי שתוכננו והאירוע המחיש שהמעמד שלו כאמן מספיק חזק כדי לעמוד מול התנגדויות נקודתיות מבלי שזה ישפיע על הצד הכלכלי.



הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.