עדן חסון פייסבוק הערוץ הרשמי עדן חסוןעדן חסון פייסבוק הערוץ הרשמי עדן חסון

איך עדן חסון גדל מהכנסות קטנות למיליוני שקלים בשנה?

עדן חסון התחיל מהכנסות קטנות ביוטיוב והגיע למיליונים מהופעות וקמפיינים. בשנים האחרונות הוא נהיה אחד הזמרים הכי מצליחים בישראל איך זה קרה?

בן פלמון | (1)
נושאים בכתבה עדן חסון

עדן חסון נולד לפני קצת יותר משלושים שנה בפרדס חנה־כרכור. הוא גדל בבית דתי צנוע,  אבא נהג משאית ואמא גננת. המוזיקה תמיד הייתה חלק ממנו, אבל היא לא נראתה כמשהו שיכול להפוך למקצוע. רק אחרי הצבא הוא התחיל לשבת לכתוב ברצינות, לנגן, ולהקליט כמה שירים.

בשלב מסוים הוא החליט לנסות לפרוץ ולהוציא שיר החוצה ולראות מה יקרה. שיר אחד שהקליט לבד עלה ליוטיוב ותפס חזק, משהו יעצור אותי. מאותו רגע הקריירה התחילה לרוץ. עוד שירים יצאו, חלקם הפכו ללהיטים גדולים שהושמעו בלי הפסקה. הוא מצא לעצמו סגנון ברור, שילוב של מזרחי עם פופ פשוט ונגיש, וזה דיבר להרבה אנשים. מילים ישירות, לחנים קליטים וקול ייחודי הפכו אותו לאחד הזמרים המושמעים ביותר.
חסון החל להופיע בפני קהלים גדולים יותר. ההופעות הראשונות היו במקומות קטנים, אך ככל שהפופולריות שלו גדלה, הוא עבר לאולמות גדולים יותר. הכרטיסים לאירועים אלה נמכרו במהירות. 

יחד עם הפופולריות הגיעו גם הכספים, ההערכות מצביעות על תמונה די ברורה, עדן חסון התחיל להרוויח בערך 1,200 דולר בחודש מיוטיוב בערוץ הראשוני שלו, סכום קטן יחסית. בשנים הראשונות לקריירה שלו, בסביבות 2017-2018, ההכנסות של עדן חסון מיוטיוב היו די צנועות, והוערכו בכ-1,200 דולר בחודש. זה היה סכום התחלתי שרמז על הפוטנציאל הכלכלי של המוזיקה שלו.

כמה שנים לאחר מכן, ב-2020-2021, כשמעמדו כאמן מוביל התבסס, המספרים קפצו משמעותית. ההערכות הן שהכנסותיו מערוץ היוטיוב שלו בלבד הגיעו לכ-9,200 דולר בחודש, שהם כ-110,000 דולר בשנה. באותה תקופה, גם האינסטגרם שלו הפך למקור הכנסה נוסף, עם הערכות של 5,600 עד 7,700 דולר בחודש מעסקאות עם מפרסמים, שהם כ-70,000 עד 90,000 דולר בשנה.

אך עיקר הכסף הגיע מהופעות חיות. החל מ-2022 ואילך, חסון החל להופיע באולמות גדולים ובאירועים מיוחדים, שם הסכומים היו גבוהים בהרבה. הופעה בודדת ביום העצמאות, למשל, הוערכה בכ-200,000 ש"ח. ההשתתפות שלו בפסטיגל הכניסה לו כ-1.4 מיליון ש"ח בסך הכל עבור כ-120 הופעות, שהם כ-11,000 ש"ח לכל הופעה.

בנוסף, הוא השתתף בקמפיינים פרסומיים גדולים כמו זה של ויזה, שהכניסו לו מאות אלפי שקלים נוספים.

תוך זמן קצר עדן חסון עבר מהכנסות צנועות מיוטיוב לסכומים שמגיעים לעשרות אלפי דולרים בחודש ומהופעות שמכניסות מאות אלפי שקלים, קפיצה מהירה שמעמידה אותו בשורה הראשונה של תעשיית המוזיקה הישראלית – בניגוד להרבה זמרים אחרים שהדרך שלהם הייתה ארוכה ואיטית יותר.

ההופעות החיות הן רק חלק מהסיפור. בשנים האחרונות הוא הפך לפנים של קמפיינים גדולים שמכניסים סכומים שלא נופלים מהכנסות של סדרות הופעות.
אחד הקמפיינים המשמעותיים היה עם חברת ויזה. חסון שימש בו כפרזנטור ראשי, והקמפיין רץ במשך כמה חודשים. על פי ההערכות הוא קיבל עליו מאות אלפי שקלים, מה שהפך אותו לאחד המהלכים המסחריים הרווחיים ביותר בקריירה שלו עד היום.


קמפיין נוסף היה עם מותג המזון אלפרו. במסגרת המהלך הוא ביצע גרסה מחודשת לשיר מוכר של יהודה פוליקר. גם כאן מדובר בסכומים ניכרים שנעו בין 200,000 ל־350,000 שקלים. מהלך כזה לוקח זמן עבודה קצר יחסית, אך התמורה הכלכלית גבוהה מאוד.

כמו אצל רוב האמנים, ההכנסות של עדן חסון מורכבות מכמה מקורות עיקריים – סטרימינג דיגיטלי, הופעות חיות, קמפיינים פרסומיים ותוכן מסחרי ברשתות.
יוטיוב וספוטיפיי נותנים לו עשרות אלפי דולרים בשנה, זה כסף קבוע שנכנס גם כשהוא לא מופיע. באינסטגרם הוא מוסיף עוד כמה אלפי דולרים בכל חודש מפרסומות ושיתופי פעולה.

כשמחברים את הכול יחד, מדובר בהכנסות שמגיעות כבר למיליוני שקלים בשנה. זה שינוי חד מאוד לעומת תחילת הדרך, כשבבקושי הכניס כמה אלפי דולרים בחודש. היום ההכנסות שלו מזכירות את האמנים הכי גדולים בארץ, והוא עושה את זה בזמן קצר יחסית.


הרבנים קראו לבטל האם זה פגע בהכנסות?

למרות הקריאות של קבוצת רבנים בבנימין לבטל את ההופעה בפועל לא נגרם נזק כלכלי לעדן חסון. ההופעה התקיימה במועד כמעט כל הכרטיסים נמכרו מראש ורק מספר קטן מאוד של מפגינים הגיעו להפגין מחוץ למתחם. מאחר והחוזה עם המועצה האזורית נחתם ושולם מראש לא הייתה ירידה בהכנסה מהאירוע. יתרה מזאת הסיקור התקשורתי הרחב סביב הניסיון למנוע את ההופעה גרם לפרסום נוסף ולעניין מוגבר מצד הקהל.

עדן חסון עצמו התייחס לנושא ואמר: "מדובר בקומץ קטן של אנשים קיצוניים שמנסה למנוע ממני להופיע לא בגלל שפגעתי במישהו אלא רק בגלל שאני שונה מהם. השירים שלי עוסקים באהבה ברגשות ובחיים האישיים ואין בהם שום דבר שנוגד את הערכים או המסורת".
בפועל ההכנסות נשארו כפי שתוכננו והאירוע המחיש שהמעמד שלו כאמן מספיק חזק כדי לעמוד מול התנגדויות נקודתיות מבלי שזה ישפיע על הצד הכלכלי.



תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אנונימי 27/08/2025 05:36
    הגב לתגובה זו
    איזה טירול של מדינה מחר תעשו כתבה על ההכנסות פועל במפעל מצות את מי זה מעניין
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.