אפריל
צילום: דורון לצטר

הסטארט-אפ הישראלי אפריל גייס 10 מיליון דולר בגיוס סיד

הטכנולוגיה של החברה מתרגמת את חוק המס האמריקאי ובונה על בסיסו מערכת גמישה ונוחה לשימוש תוך התבססות על מנוע בינה מלאכותית וממשקי API, המוצר מספק ללקוח ממשק דיווח מס מהיר; אפריל הוקמה על ידי היזמים דניאל מרקוס שבעבר כיהן כ-CTO משותף ב-Waze
סתיו קורן |

הסטארט-אפ אפריל (April) מודיע על גיוס סיד בסך 10 מיליון דולר. הטכנולוגיה של החברה מתרגמת את חוק המס האמריקאי ובונה על בסיסו מערכת גמישה ונוחה לשימוש תוך התבססות על מנוע בינה מלאכותית וממשקי API. המוצר מספק ללקוח ממשק דיווח מס מהיר ונטול חיכוכים במטרה להקל על התהליך המסורבל ולהגדיל את העצמאות וההבנה של הלקוח במהלכו.

הגיוס התבצע בהובלת Team8 ובהשתתפות NYCA Partners , Bolt by QED, Euclidean Capital, iAngels  ו- The Treasury שהוקמה על ידי מייסדי חדי הקרן Acorns ו-Betterment. בסבב השתתפו גם שי וינינגר, מייסד Lemonade ולואל פוטנאם, מייסד הסטארט-אפ Quovo שנמכר לענקית הפינטק Plaid. הפתרון שפיתחה April מציע פלטפורמה חדשנית שמפשטת ומייעלת את תהליך הגשת דוחות המס בארה"ב ומאפשרת תכנון פיננסי חכם לאורך השנה. החברה פועלת בשיתוף עם  מספר גופים פיננסיים בארה"ב.

 

אפריל הוקמה על ידי היזמים דניאל מרקוס ובן בורודך. מרקוס, סמנכ״ל הטכנולוגיות של החברה, מוביל את מרכז המחקר והפיתוח של החברה בישראל העומד בפניי התרחבות משמעותית וגיוס עובדים נרחב בעיקר לתפקידי פיתוח.

מרקוס בעברו כיהן כ-CTO משותף ב-Waze, ולאחר רכישתה כיהן כמדען נתונים מוביל ב-Google ישראל. בורודך, המוביל את פעילות החברה בארהֿ״ב, כיהן בעברו כיועץ אסטרטגי ב-Deloitte FinTech והוביל את תחום האסטרטגיה בקבוצת Team8. למייסדי החברה הצטרפה רואת החשבון ג'ודי פדר, מרואות החשבון המובילות בארה"ב, המובילה את תחום אסטרטגיית המס של April.

 

בארה״ב כל אזרח מחויב על פי חוק בדיווח ותיאום מס שנתי, תהליך הידוע כמסובך, מלחיץ, גוזל זמן וברוב המקרים יקר. בנוסף, המחסור בהתאמה אישית של התהליך מוביל לכך שכ- 75% מהאמריקאים משלמים מקדמות מס גבוהות מהנדרש, לפי נתוני ה-IRS התשלום העודף עומד על היקף כולל של יותר מ-300 מיליארד דולר מדי שנה. בתהליך הדיווח המסכם של השנה, על האזרח האמריקאי לדרוש בחזרה את התשלום העודף, במידה ויש כזה. כיום, האופציות העומדות בפני האזרח האמריקאי לצורך אותו דיווח הדרוש על פי חוק הן פנייה לרואה חשבון יקר, או שימוש בתוכנות עזר ספורות וברובן מיושנות. יותר משבעים מיליון אמריקאים משתמשים מדי שנה במערכות המס הקיימות הגוזלות זמן רב, עולות כסף ובמקרים של מורכבויות נפוצות דורשות ייעוץ של רואה חשבון והוצאה כספית נוספת. שוק תוכנות המס מוערך ב-13.5 מיליארד דולר לשנת 2021, ועל פי התחזיות הוא צפוי להגיע ללמעלה מ 20 מיליארד דולר עד 2026.

 

החברה פועלת באמצעות שיתופי פעולה עם גופים פיננסיים המנגישים את המערכת שלה ללקוחותיהם. באופן זה היא מייצרת ערך מוסף לאותם גופים ומאפשרת להם לחסוך זמן וכסף ללקוחותיהם תוך ראייה הוליסטית של מצבם הפיננסי. בימים אלו,April  פועלת להשקת מוצריה עם מספר מוסדות פיננסיים בארה״ב אליהם חברה, בדיוק בזמן לעונת המיסים בארה״ב הנפתחת בינואר ומסתיימת בחודש אפריל (מכאן שם החברה).

 

דניאל מרקוס, מייסד שותף וה- CTO של April: "הפתרון שלנו יכול לייצר שיפור משמעותי בהתנהלות הפיננסית של כל אזרח אמריקאי באמצעות מעקב וחיזוי החזרי מס, אופטימיזציות מיסוי אוטומטיות ואינטראקציה רצופה עם מערכת המסייעת להם לקבל החלטות פיננסיות מושכלות.״

קיראו עוד ב"BizTech"

 

"ההתמודדות עם דרישות המיסוי בארה"ב הינה סבוכה ביותר ומצריכה ידע מקצועי רב, מרבית האזרחים לא מבינים את תקנות המיסוי ואינם יודעים כיצד לבצע אופטימיזציה של הכנסותיהם", אמר רונן אסיא, שותף מנהל ב-Team8, "הגישה ההוליסטית של April המתמקדת במשתמשים מעניקה הזדמנות נפלאה לבנקים ולחברות פינטק לייצר ערך ללקוחותיהם".

 

אחד מהגופים הפיננסיים שאיתם April משתפת פעולה הוא Propel,  המסייעת למשקי בית בארה"ב לשלוט טוב יותר בתמונת המצב הפיננסית שלהם, לנצל הטבות שונות, לרבות הטבות ממשלתיות מייסד ומנכ"ל Propel, ג'ימי צ'ן התייחס לשיתוף הפעולה ואמר: "הגשת דוחות המס היא תהליך מלחיץ ומסובך, במיוחד עבור משפחות עם הכנסה נמוכה. אנו נרגשים לשתף פעולה עם April כדי להציע למשפחות אלו פתרון פשוט המספק להן גישה להטבות כגון זיכוי מס ילדים וזיכוי מס הכנסה, הטבות המהוות גלגל הצלה למשקי בית פגיעים כלכלית."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנתרופיק קלוד (X)אנתרופיק קלוד (X)

350 מיליארד דולר ב-4 שנים: איך אנתרופיק הביסה את ChatGPT והפכה לענקית ה-AI השלישית בעולם

אנתרופיק, שנוסדה ב-2021 בסן פרנסיסקו, היא כיום אחת משלוש חברות הבינה המלאכותית הפרטיות הגדולות והחשובות בעולם, עם שווי של 350 מיליארד דולר



מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנתרופיק

אנתרופיק, שמחזיקה בצ'אט - קלוד, נוסדה ב-2021 בסן פרנסיסקו, והיא כיום אחת משלוש חברות הבינה המלאכותית הפרטיות הגדולות והחשובות בעולם, עם שווי של 350 מיליארד דולר.

החברה הוקמה על ידי שבעה עובדים בכירים לשעבר מ-OpenAI, בראשם האחים דריו אמודאי (מנכ"ל) ודניאלה אמודאי (נשיאה), שהיו בין האחראים המרכזיים על פיתוח GPT-4 ו-GPT-3. הם עזבו את OpenAI מתוך חשש שהחברה מתקדמת מהר מדי לכיוון מסחור ללא מספיק דגש על בטיחות, והקימו את אנתרופיק כחברת Public Benefit Corporation, מבנה משפטי שמחייב אותה לאזן בין רווח כלכלי לבין תועלת ציבורית ארוכת טווח.

הדגש על בטיחות הוא ה-DNA של החברה. אנתרופיק פיתחה את שיטת Constitutional AI, מערכת חוקה כתובה של עקרונות אתיים שהמודל מחויב להם באופן פנימי, ולא רק דרך פילטרים חיצוניים. השיטה הוכיחה את עצמה כיעילה במיוחד בהפחתת תופעות של הזיות, הטיות והתנהגות מסוכנת. בנוסף, החברה הקימה Long-Term Benefit Trust, גוף נאמנות עצמאי שבוחר חלק מדירקטוריון החברה ומטרתו היחידה היא להבטיח שהחברה לא תסטה ממשימתה המקורית גם כשלחצים מסחריים יגברו.

בארבע השנים האחרונות אנתרופיק התקדמה בקצב מטורף. Claude 3 (מרץ 2024) היה המודל הראשון שהתעלה על GPT-4 במרבית המבחנים. Claude 3.5 Sonnet (יוני 2024) הביא שיפור של 2–3× בביצועי קידוד וזרימות עבודה מורכבות, והוסיף את תכונת Artifacts, חלון אינטראקטיבי שבו המודל בונה אפליקציות, דיאגרמות וקוד בזמן אמת מול המשתמש.

באוקטובר 2024 הושקה תכונת "Computer use" – היכולת של Claude לשלוט במחשב כמו בן אדם: צילום מסך, הזזת עכבר, הקלדה, מה שהפך אותו לכלי אוטומציה חזק ביותר. ב-2025 כבר ראינו את Claude 4 Opus ו-Sonnet 4, Claude Sonnet 4.5 (ספטמבר) ו-Claude Haiku 4.5 (אוקטובר) – מודלים שמקבלים ציונים גבוהים מ-95% במבחני קידוד, מתמטיקה ומדעים ברמה גבוהה, ועולים בביצועים על GPT-4.5 ו-Gemini 2.5 Pro ברוב הקטגוריות.

עמוס פלד מיכאל ויינשטיין ודניאל סירוטה, גארדיו (עומר הכהן)עמוס פלד מיכאל ויינשטיין ודניאל סירוטה, גארדיו (עומר הכהן)

גרדיו מגייסת 80 מליון דולר להגנת סייבר לצרכן בעידן ה-AI

מתקרבת ל-ARR של 100 מיליון דולר בשנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סייבר גיוס הון

תחום הסייבר ממשיך לספר גיוסים ואקזיטים. Guardio, חברת סייבר ישראלית המתמקדת בהגנה על משתמשים פרטיים, גייסה 80 מיליון דולר בסבב שני בהובלת קרן ION Crossover Partners ובהשתתפות Vintage Investment Partners, Union Tech Ventures ו Emerge. לפי נתוני החברה, בשלוש השנים האחרונות רשמה Guardio צמיחה שנתית של מעל 100% בהכנסות החוזרות השנתיות (ARR, Annual Recurring Revenue, הכנסות חוזרות ממנויים בקצב שנתי), והיא מכוונת לחצות את רף 100 מיליון הדולר בתחילת 2026.

החברה מציינת כי ההון שגויס ישמש להרחבת פיתוח מנועי ההגנה והזיהוי שלה, התאמתם לעידן הבינה המלאכותית, חיזוק הנוכחות הגלובלית והעמקת שיתופי פעולה עם פלטפורמות טכנולוגיות. בנוסף, Guardio מתכננת לבחון רכישות נקודתיות בתחום הגנת הסייבר לצרכן הפרטי, במטרה להרחיב את היצע המוצרים. הסבב הנוכחי מגיע כארבע שנים לאחר סבב גיוס קודם שבו גייסה החברה 47 מיליון דולר, כך שמאז השלמת הסבב הקודם היקף ההון שגוייס מצטבר ל 127 מיליון דולר.

הצמיחה נובעת מביקוש גובר לפתרונות הגנה ייעודיים לצרכן הפרטי, במיוחד על רקע עלייה בהיקף ההונאות המקוונות ובשימוש בכלי בינה מלאכותית. Guardio מדגישה כי המשך ההשקעה בטכנולוגיה ובשיתופי פעולה מסחריים נועד לתמוך ביעד חציית רף 100 מיליון הדולר.

את סבב הגיוס הובילה כאמור קרן ION Crossover Partners (ICP ) , שהובילה סבבי השקעה בחברות צמיחה טרום-הנפקה ישראליות כגון Monday.com, Via, Fiverr ו-Taboola. בגיוס השתתפו גם המשקיעים הקיימים Vintage Investment Partners, Union Tech Ventures ו-Emerge.

מדובר בסבב גיוס שני לחברה, שמגיע כארבע שנים לאחר סבב הגיוס הקודם - אז גייסה החברה 47 מיליון דולר. הכסף שגויס, יושקע בהמשך פיתוח מנועי ההגנה והזיהוי של החברה ובבניית שכבות הגנה שמתאימות לעידן שבו בינה מלאכותית היא חלק בלתי נפרד מחיינו. במקביל, החברה תמשיך לחזק את המותג הגלובלי, תבסס שיתופי פעולה עם פלטפורמות טכנולוגיות מובילות, ותבחן רכישת חברות שיחזקו את היצע פתרונות ההגנה שהחברה מספקת.