הסטארט-אפ הישראלי אפריל גייס 10 מיליון דולר בגיוס סיד
הסטארט-אפ אפריל (April) מודיע על גיוס סיד בסך 10 מיליון דולר. הטכנולוגיה של החברה מתרגמת את חוק המס האמריקאי ובונה על בסיסו מערכת גמישה ונוחה לשימוש תוך התבססות על מנוע בינה מלאכותית וממשקי API. המוצר מספק ללקוח ממשק דיווח מס מהיר ונטול חיכוכים במטרה להקל על התהליך המסורבל ולהגדיל את העצמאות וההבנה של הלקוח במהלכו.
הגיוס התבצע בהובלת Team8 ובהשתתפות NYCA Partners , Bolt by QED, Euclidean Capital, iAngels ו- The Treasury שהוקמה על ידי מייסדי חדי הקרן Acorns ו-Betterment. בסבב השתתפו גם שי וינינגר, מייסד Lemonade ולואל פוטנאם, מייסד הסטארט-אפ Quovo שנמכר לענקית הפינטק Plaid. הפתרון שפיתחה April מציע פלטפורמה חדשנית שמפשטת ומייעלת את תהליך הגשת דוחות המס בארה"ב ומאפשרת תכנון פיננסי חכם לאורך השנה. החברה פועלת בשיתוף עם מספר גופים פיננסיים בארה"ב.
אפריל הוקמה על ידי היזמים דניאל מרקוס ובן בורודך. מרקוס, סמנכ״ל הטכנולוגיות של החברה, מוביל את מרכז המחקר והפיתוח של החברה בישראל העומד בפניי התרחבות משמעותית וגיוס עובדים נרחב בעיקר לתפקידי פיתוח.
מרקוס בעברו כיהן כ-CTO משותף ב-Waze, ולאחר רכישתה כיהן כמדען נתונים מוביל ב-Google ישראל. בורודך, המוביל את פעילות החברה בארהֿ״ב, כיהן בעברו כיועץ אסטרטגי ב-Deloitte FinTech והוביל את תחום האסטרטגיה בקבוצת Team8. למייסדי החברה הצטרפה רואת החשבון ג'ודי פדר, מרואות החשבון המובילות בארה"ב, המובילה את תחום אסטרטגיית המס של April.
- כיצד מטמיעים מערכות ERP בארגונים ועסקים
- היוניקורן הישראלי קפיטוליס רוכש את Capitalab ב-46 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בארה״ב כל אזרח מחויב על פי חוק בדיווח ותיאום מס שנתי, תהליך הידוע כמסובך, מלחיץ, גוזל זמן וברוב המקרים יקר. בנוסף, המחסור בהתאמה אישית של התהליך מוביל לכך שכ- 75% מהאמריקאים משלמים מקדמות מס גבוהות מהנדרש, לפי נתוני ה-IRS התשלום העודף עומד על היקף כולל של יותר מ-300 מיליארד דולר מדי שנה. בתהליך הדיווח המסכם של השנה, על האזרח האמריקאי לדרוש בחזרה את התשלום העודף, במידה ויש כזה. כיום, האופציות העומדות בפני האזרח האמריקאי לצורך אותו דיווח הדרוש על פי חוק הן פנייה לרואה חשבון יקר, או שימוש בתוכנות עזר ספורות וברובן מיושנות. יותר משבעים מיליון אמריקאים משתמשים מדי שנה במערכות המס הקיימות הגוזלות זמן רב, עולות כסף ובמקרים של מורכבויות נפוצות דורשות ייעוץ של רואה חשבון והוצאה כספית נוספת. שוק תוכנות המס מוערך ב-13.5 מיליארד דולר לשנת 2021, ועל פי התחזיות הוא צפוי להגיע ללמעלה מ 20 מיליארד דולר עד 2026.
החברה פועלת באמצעות שיתופי פעולה עם גופים פיננסיים המנגישים את המערכת שלה ללקוחותיהם. באופן זה היא מייצרת ערך מוסף לאותם גופים ומאפשרת להם לחסוך זמן וכסף ללקוחותיהם תוך ראייה הוליסטית של מצבם הפיננסי. בימים אלו,April פועלת להשקת מוצריה עם מספר מוסדות פיננסיים בארה״ב אליהם חברה, בדיוק בזמן לעונת המיסים בארה״ב הנפתחת בינואר ומסתיימת בחודש אפריל (מכאן שם החברה).
דניאל מרקוס, מייסד שותף וה- CTO של April: "הפתרון שלנו יכול לייצר שיפור משמעותי בהתנהלות הפיננסית של כל אזרח אמריקאי באמצעות מעקב וחיזוי החזרי מס, אופטימיזציות מיסוי אוטומטיות ואינטראקציה רצופה עם מערכת המסייעת להם לקבל החלטות פיננסיות מושכלות.״
- עומרי כספי משלים גיוס של 100 מיליון דולר לקרן אופורטוניטי
- מיקרוסופט ו-OpenAI בלב פרשת רצח-התאבדות בקונטיקט
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ככה לא תיפלו בהונאות פיננסיות דיגיטליות - מדריך חשוב
"ההתמודדות עם דרישות המיסוי בארה"ב הינה סבוכה ביותר ומצריכה ידע מקצועי רב, מרבית האזרחים לא מבינים את תקנות המיסוי ואינם יודעים כיצד לבצע אופטימיזציה של הכנסותיהם", אמר רונן אסיא, שותף מנהל ב-Team8, "הגישה ההוליסטית של April המתמקדת במשתמשים מעניקה הזדמנות נפלאה לבנקים ולחברות פינטק לייצר ערך ללקוחותיהם".
אחד מהגופים הפיננסיים שאיתם April משתפת פעולה הוא Propel, המסייעת למשקי בית בארה"ב לשלוט טוב יותר בתמונת המצב הפיננסית שלהם, לנצל הטבות שונות, לרבות הטבות ממשלתיות מייסד ומנכ"ל Propel, ג'ימי צ'ן התייחס לשיתוף הפעולה ואמר: "הגשת דוחות המס היא תהליך מלחיץ ומסובך, במיוחד עבור משפחות עם הכנסה נמוכה. אנו נרגשים לשתף פעולה עם April כדי להציע למשפחות אלו פתרון פשוט המספק להן גישה להטבות כגון זיכוי מס ילדים וזיכוי מס הכנסה, הטבות המהוות גלגל הצלה למשקי בית פגיעים כלכלית."
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובחוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה
ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר
בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב
במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.
לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.
במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.
גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- צים עולה 4.5%, טאואר יורדת 3%, המדדים במגמה מעורבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.

עומרי כספי משלים גיוס של 100 מיליון דולר לקרן אופורטוניטי
כספי מרחיב את פעילות Swish Ventures באמצעות הקרן החדשה, עם יכולת להשקיע בחברות פורטפוליו משלב הסיד לשלב הצמיחה בין חברות הפורטפוליו של סוויש: Cognition, EON, Upwind, Irregular, Applied Compute, Tenzai
משקיע ההון סיכון וכוכב ה-NBA לשעבר, עומרי כספי, מרחיב את פעילות קרן Swish Ventures עם גיוס של 100 מיליון דולר לקרן השקעות המשך (Opportunity Fund). הגיוס מעלה את היקף הנכסים המנוהלים ל-300 מיליון דולר ומרחיב את פעילות הקרן להשקיע בחברות פורטפוליו גם בהמשך להשקעות שביצעה דרך קרן הסיד בהיקף של 63 מיליון דולר, ובכך להמשיך לתמוך בחברות גם בשלבי הצמיחה ועד להפיכתן לחברות גלובליות בוגרות.
קרן האופורטוניטי מתכננת להצטרף לכשמונה השקעות בתחומי הסייבר, תשתיות טכנולוגיות ו-AI. עם צ’קים בטווח ממוצע של 10 מיליון דולר. במקביל, היא תמשיך להיות שותפה אקטיבית בעבודה עם היזמים ובבניית החברה. בין חברות הפורטפוליו של סוויש נמנות: Cognition, EON, Upwind, Irregular, Applied Compute, Tenzai. המשקיעים בקרן כוללים גופים מוסדיים מישראל ומארה”ב, לצד פמלי אופיס. המצטרפים למשקיעים קודמים בהם קרן סקוייה.
לדברי עומרי כספי: “יש לנו הזכות לעבוד עם יזמים יוצאי דופן שבונים חברות שמשנות תעשיות שלמות בסייבר, AI ותשתיות טכנולוגיות. מהיום הראשון בנינו את סוויש סביב עיקרון אחד: לעמוד מאחורי
היזמים שלנו לאורך כל הדרך. אנחנו לא רק כותבים צ’ק - אנחנו זמינים בשביל החברות שלנו בכל רגע, כדי לעזור להם בגיוסי כספים, עובדים, בפתיחת דלתות ובכל מה שצריך כדי לבנות חברה גדולה. הקרן החדשה מאפשרת לנו להמשיך את הליווי גם כשהחברות גדלות, לתמוך בסבבי גיוס מתקדמים
וליצור הזדמנויות השקעה נוספות למשקיעים שלנו.” קרן Swish Ventures, שהושקה בתחילת 2025, מתמקדת בהשקעה בסטארטאפים המובלים על ידי יזמים מובילים, הפונים לשווקים גדולים. הקרן מנוהלת על ידי עומרי כספי, המשמש מייסד ושותף מנהל, ואורי שטרייכמן, מוביל טכנולוגי והשקעות.
כספי, שיחק במשך עשור בליגת ה-NBA והיה קפטן נבחרת ישראל בכדורסל. הוא לא הראשון מענף הכדורסל שעושה זאת. קדמו למשל קווין דוראנט וסטף קרי ששיחקו עם כספי בגולדן סטייט, ביצעו השקעות רבות במיזמים במקביל לקריירת הכדורסל. כך כספי החל להיחשף לפעילות ולאורך הקריירה השקיע במספר חברות סטארט-אפ, שהבולטות שבהן הן DocuSign שהונפקה בנאסד"ק ו-DayTwo המאפשרת לאזן
את רמות הסוכר בדם. לאחר השהות הארוכה בארה"ב והחזרה לישראל, הגביר כספי את פעילותו כמשקיע אנג'ל במיזמים בשלב מוקדם, בהם Boards המפתח פלטפורמה לאנשי שיווק ועוד.
