אפריל
צילום: דורון לצטר

הסטארט-אפ הישראלי אפריל גייס 10 מיליון דולר בגיוס סיד

הטכנולוגיה של החברה מתרגמת את חוק המס האמריקאי ובונה על בסיסו מערכת גמישה ונוחה לשימוש תוך התבססות על מנוע בינה מלאכותית וממשקי API, המוצר מספק ללקוח ממשק דיווח מס מהיר; אפריל הוקמה על ידי היזמים דניאל מרקוס שבעבר כיהן כ-CTO משותף ב-Waze
סתיו קורן |

הסטארט-אפ אפריל (April) מודיע על גיוס סיד בסך 10 מיליון דולר. הטכנולוגיה של החברה מתרגמת את חוק המס האמריקאי ובונה על בסיסו מערכת גמישה ונוחה לשימוש תוך התבססות על מנוע בינה מלאכותית וממשקי API. המוצר מספק ללקוח ממשק דיווח מס מהיר ונטול חיכוכים במטרה להקל על התהליך המסורבל ולהגדיל את העצמאות וההבנה של הלקוח במהלכו.

הגיוס התבצע בהובלת Team8 ובהשתתפות NYCA Partners , Bolt by QED, Euclidean Capital, iAngels  ו- The Treasury שהוקמה על ידי מייסדי חדי הקרן Acorns ו-Betterment. בסבב השתתפו גם שי וינינגר, מייסד Lemonade ולואל פוטנאם, מייסד הסטארט-אפ Quovo שנמכר לענקית הפינטק Plaid. הפתרון שפיתחה April מציע פלטפורמה חדשנית שמפשטת ומייעלת את תהליך הגשת דוחות המס בארה"ב ומאפשרת תכנון פיננסי חכם לאורך השנה. החברה פועלת בשיתוף עם  מספר גופים פיננסיים בארה"ב.

 

אפריל הוקמה על ידי היזמים דניאל מרקוס ובן בורודך. מרקוס, סמנכ״ל הטכנולוגיות של החברה, מוביל את מרכז המחקר והפיתוח של החברה בישראל העומד בפניי התרחבות משמעותית וגיוס עובדים נרחב בעיקר לתפקידי פיתוח.

מרקוס בעברו כיהן כ-CTO משותף ב-Waze, ולאחר רכישתה כיהן כמדען נתונים מוביל ב-Google ישראל. בורודך, המוביל את פעילות החברה בארהֿ״ב, כיהן בעברו כיועץ אסטרטגי ב-Deloitte FinTech והוביל את תחום האסטרטגיה בקבוצת Team8. למייסדי החברה הצטרפה רואת החשבון ג'ודי פדר, מרואות החשבון המובילות בארה"ב, המובילה את תחום אסטרטגיית המס של April.

 

בארה״ב כל אזרח מחויב על פי חוק בדיווח ותיאום מס שנתי, תהליך הידוע כמסובך, מלחיץ, גוזל זמן וברוב המקרים יקר. בנוסף, המחסור בהתאמה אישית של התהליך מוביל לכך שכ- 75% מהאמריקאים משלמים מקדמות מס גבוהות מהנדרש, לפי נתוני ה-IRS התשלום העודף עומד על היקף כולל של יותר מ-300 מיליארד דולר מדי שנה. בתהליך הדיווח המסכם של השנה, על האזרח האמריקאי לדרוש בחזרה את התשלום העודף, במידה ויש כזה. כיום, האופציות העומדות בפני האזרח האמריקאי לצורך אותו דיווח הדרוש על פי חוק הן פנייה לרואה חשבון יקר, או שימוש בתוכנות עזר ספורות וברובן מיושנות. יותר משבעים מיליון אמריקאים משתמשים מדי שנה במערכות המס הקיימות הגוזלות זמן רב, עולות כסף ובמקרים של מורכבויות נפוצות דורשות ייעוץ של רואה חשבון והוצאה כספית נוספת. שוק תוכנות המס מוערך ב-13.5 מיליארד דולר לשנת 2021, ועל פי התחזיות הוא צפוי להגיע ללמעלה מ 20 מיליארד דולר עד 2026.

 

החברה פועלת באמצעות שיתופי פעולה עם גופים פיננסיים המנגישים את המערכת שלה ללקוחותיהם. באופן זה היא מייצרת ערך מוסף לאותם גופים ומאפשרת להם לחסוך זמן וכסף ללקוחותיהם תוך ראייה הוליסטית של מצבם הפיננסי. בימים אלו,April  פועלת להשקת מוצריה עם מספר מוסדות פיננסיים בארה״ב אליהם חברה, בדיוק בזמן לעונת המיסים בארה״ב הנפתחת בינואר ומסתיימת בחודש אפריל (מכאן שם החברה).

 

דניאל מרקוס, מייסד שותף וה- CTO של April: "הפתרון שלנו יכול לייצר שיפור משמעותי בהתנהלות הפיננסית של כל אזרח אמריקאי באמצעות מעקב וחיזוי החזרי מס, אופטימיזציות מיסוי אוטומטיות ואינטראקציה רצופה עם מערכת המסייעת להם לקבל החלטות פיננסיות מושכלות.״

קיראו עוד ב"BizTech"

 

"ההתמודדות עם דרישות המיסוי בארה"ב הינה סבוכה ביותר ומצריכה ידע מקצועי רב, מרבית האזרחים לא מבינים את תקנות המיסוי ואינם יודעים כיצד לבצע אופטימיזציה של הכנסותיהם", אמר רונן אסיא, שותף מנהל ב-Team8, "הגישה ההוליסטית של April המתמקדת במשתמשים מעניקה הזדמנות נפלאה לבנקים ולחברות פינטק לייצר ערך ללקוחותיהם".

 

אחד מהגופים הפיננסיים שאיתם April משתפת פעולה הוא Propel,  המסייעת למשקי בית בארה"ב לשלוט טוב יותר בתמונת המצב הפיננסית שלהם, לנצל הטבות שונות, לרבות הטבות ממשלתיות מייסד ומנכ"ל Propel, ג'ימי צ'ן התייחס לשיתוף הפעולה ואמר: "הגשת דוחות המס היא תהליך מלחיץ ומסובך, במיוחד עבור משפחות עם הכנסה נמוכה. אנו נרגשים לשתף פעולה עם April כדי להציע למשפחות אלו פתרון פשוט המספק להן גישה להטבות כגון זיכוי מס ילדים וזיכוי מס הכנסה, הטבות המהוות גלגל הצלה למשקי בית פגיעים כלכלית."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיות

דפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם

הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת,  אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים

רן קידר |
נושאים בכתבה AI אינטרנט

המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות. 

עם זאת, למרות שכרגע הם אינם תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.

דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.

מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד. 

במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך, אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.