אורקל
צילום: טוויטר
דוחות

אורקל חתמה על 30 הסכמי AI - המניה מזנקת ב-12%

החברה רשמה הכנסות של 14.3 מיליארד דולר, עלייה של 4% משנה קודם לכן. הרווח למניה עמד על 1.63 דולר, לעומת 1.67 דולר אשתקד. בוול-סטריט ציפו לעלייה של 5.5% בהכנסות ל-14.6 מיליארד דולר, עם רווח למניה של 1.65 דולר
אדיר בן עמי | (1)

חברת התוכנה אורקל ORACLE CORP אמרה בעבר כי היא מסוגלת לבנות מרכזי נתונים קטנים יותר בזול יותר ממובילות השוק אמזון, מיקרוסופט וגוגל. עם זאת, בוול-סטריט תוהים האם החברה תצליח בכלל להוות אתגר לענקיות הטכנולוגיה. נדמה כי אורקל מאותתת למשקיעים כי היא לא מתכוונת להישאר מאחור וחתמה ברבעון האחרון על 30 חוזי בינה מלאכותית.

אורקל אמרה בדוחותיה לרבעון מאי כי חתמה על 30 חוזים בשווי של 12.5 מיליארד דולר, כולל אחד עם OpenAI. החדשות הללו עזרו למשקיעים להתעלם מהעובדה שהחברה פספסה את הציפיות לרבעון ולהתמקד בתחזית החברה לצמיחה בהכנסות של אחוז דו ספרתי בשנה כולה, לעומת צפי לצמיחה של כמעט 9%.

"רבים מסטרטאפי הבינה המלאכותית נהרו לאמן את המודלים שלהם בתשתית הענן של אורקל (OCI), אך ל-OCI היה חסר משהו שיבליט אותה. OpenAI כעת השלימה את החוסר", כתבו ב-KeyBanc.

לא רק זה, החברה פועלת להפוך את המתחרות שלה לשותפות. לאורקל הייתה כבר עסקה המאפשרת ללקוחות לגשת לשירות מסדי הנתונים שלה דרך מרכזי הנתונים של Azure של מיקרוסופט. כעת אורקל הוסיפה הסדר דומה גם מול גוגל.

מספר אנליסטים עדיין לא משוכנעים כי צמיחת הבינה המלאכותית של אורקל היא בת קיימא, כאשר הם צופים שבסופו של דבר תהיה דעיכה בביקוש לאימון מודלים של בינה מלאכותית. "לזכות בהסכמים חדשים ביניהם עם OpenAI זה דבר מצוין. עם זאת, יש לנו עדיין תהיות. בדוחותיה לרבעון מרץ, אמרה מיקרוסופט כי יש לה מגבלות קיבולת ויכול מאוד להיות שמדובר פשוט בסיטואציה בה לאורקל יש את הקיבולת הנדרשת בזמן הנכון", כתבו בג'יי פי מורגן. 

 

הדוחות לרבעון מאי

אורקל פספסה את הציפיות אבל יחד עם העסקאות החדשות כאמור והתחזית החזקה להמשך, המשקיעים נשארו אופטימיים. החברה רשמה הכנסות של 14.3 מיליארד דולר, עלייה של 4% משנה קודם לכן. הרווח למניה עמד על 1.63 דולר, לעומת 1.67 דולר אשתקד. בוול-סטריט ציפו לעלייה של 5.5% בהכנסות ל-14.6 מיליארד דולר, עם רווח למניה של 1.65 דולר.

המשקיעים העדיפו להתמקד בהזדמנויות הצמיחה בעסקי תשתיות הענן של אורקל, וכל אזכור של AI תרם לעליות. ההכנסות מתשתיות ענן זינקו ב-42% ברבעון, ל-2 מיליארד דולר. העובדה שהחברה הצליחה לחתום על הסכם עם OpenAI מהווה ניצחון מבחינת האמינות של אורקל כתשתית לשירותי בינה מלאכותית.

קיראו עוד ב"גלובל"

החברה מודדת את מומנטום העסקות שלה על ידי מה שהיא מכנה "התחייבויות שנותרו לביצוע". העסקאות החדשות העלו את המדד הזה ב-44% לעומת השנה הקודמת ל-98 מיליארד דולר. מדובר בזינוק של 18 מיליארד דולר לעומת רבעון פברואר 2024. הביקוש לתשתיות ענן גובר על הקיבולת בתעשייה, במיוחד עבור לקוחות המחפשים לאמן מודלים על השבבים של אנבידיה.

בשנת הכספים הפיסקאלית שלה שהסתיימה במאי, הסתכמו ההכנסות של אורקל ל-53 מיליארד דולר, עלייה של 6%. הרווח למניה השנתי עלה ב-8% ל-5.56 דולר למניה.

במחיר הסגירה של מניית החברה אמש (שלישי) של 124 דולר, מניית אורקל השיגה ביצועים טובים יותר מרוב מניות התוכנה בשלושת החודשים האחרונים, עם עלייה של 10%, לעומת ירידה ממוצעת של 10% בקרב המתחרות. למרות העלייה, מניית אורקל נסחרת עם מכפיל רווח עתידי לשנה כולה של 21, לעומת מכפיל של יותר מ-20 שהמשקיעים נותנים למניות של חומרת AI ובוול-סטריט סבורים כי הביצועים הטובים יותר של אורקל ביחס למתחרותיה בתחום התוכנה יימשכו. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    Ix 12/06/2024 19:21
    הגב לתגובה זו
    מי היה מאמין ?! שימו לב איך המניה צמחה בחמש השנים האחרונות! כנראה עושים משהו טוב באורקל, כל הכבוד!
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

וול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-2.2%, אנבידיה איבדה 3%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט

שווקי המניות בארה"ב ממשיכים לאבד גובה, כשההתאוששות שנרשמה לאחר דוחות אנבידיה התפוגהה במהירות. מדד S&P 500, שטיפס בתחילת היום כמעט 2%, מחק את העליות ועבר לירידה של כ־1.5%. הנאסד״ק 100 נפל בכ־2.2%, ואנבידיה עצמה ירדה 3% לאחר שהמשקיעים חזרו לחשוש מהסיכונים בבינה מלאכותית ומהשאלה האם ההשקעות העצומות בתחום באמת יצדיקו את עצמן.

התמחור הגבוה של שוק המניות הוא אחד הגורמים המרכזיים ללחץ. ה־S&P 500 נסחר בשווי של 22 פעמים הרווח החזוי, גבוה משמעותית מהממוצע בעשור האחרון ורבים בוול סטריט חוששים שמדובר בחזרה לתקופות של אופטימיות מוגזמת. גם מדד הפחד, VIX, עלה מעל רמת 20 שנחשבת סימן אזהרה למסחר תנודתי. מניות השבבים הובילו את הירידות, עם ירידה של 1.7% במדד הסמיקונדקטור.

במקביל למסחר התנודתי, המשקיעים קיבלו גם נתוני תעסוקה בעייתיים. הדוח הרשמי לחודש אוקטובר בוטל בשל השבתת הממשלה, כך שהנתונים היחידים שמתפרסמים הם חלקיים ומבוססים על חודש ספטמבר. הם הצביעו על עלייה במשרות לצד עלייה באבטלה, שילוב שמשאיר את התמונה מעורפלת. ירידה במספר מבקשי דמי אבטלה מלמדת שהמעסיקים עדיין שומרים על עובדים, אך אי־הוודאות סביב החלטת הריבית הבאה של הפדרל ריזרב מתגברת.


אורקל הופכת למדד החדש לסיכוני ה-AI: שוק האשראי שולח אותות אזהרה - היקף גיוסי החוב, קפיצה חריגה במחירי ה-CDS ונפילה של כשליש במניה מציבים את אורקל במרכז הוויכוח על היציבות הפיננסית של מהפכת הבינה המלאכותית ומהווים אינדיקציה לסיכונים שמסתתרים מאחורי מרוץ ההשקעות בתשתיות AI


מאקרו

הטור של זיו סגל: בתוך הסייקל הכללי של וול סטריט ישנם סייקלים משניים ולכן אנחנו צריכים לעבוד במספר מימדים: המימד הכללי של מידת החשיפה שלנו למניות, מדינות ומטבעות ובתוכו מימד הסקטורים, הענפים והמניות שמרכיבות אותן. עין אחת רואה סיכונים. עין שניה רואה הזדמנויות אלו הם החיים של מנהל ההשקעות - מורכבים אבל מעניינים - לחזור למניות הקוואנטום?