אורקל חתמה על 30 הסכמי AI - המניה מזנקת ב-12%
חברת התוכנה אורקל ORACLE CORP אמרה בעבר כי היא מסוגלת לבנות מרכזי נתונים קטנים יותר בזול יותר ממובילות השוק אמזון, מיקרוסופט וגוגל. עם זאת, בוול-סטריט תוהים האם החברה תצליח בכלל להוות אתגר לענקיות הטכנולוגיה. נדמה כי אורקל מאותתת למשקיעים כי היא לא מתכוונת להישאר מאחור וחתמה ברבעון האחרון על 30 חוזי בינה מלאכותית.
אורקל אמרה בדוחותיה לרבעון מאי כי חתמה על 30 חוזים בשווי של 12.5 מיליארד דולר, כולל אחד עם OpenAI. החדשות הללו עזרו למשקיעים להתעלם מהעובדה שהחברה פספסה את הציפיות לרבעון ולהתמקד בתחזית החברה לצמיחה בהכנסות של אחוז דו ספרתי בשנה כולה, לעומת צפי לצמיחה של כמעט 9%.
"רבים מסטרטאפי הבינה המלאכותית נהרו לאמן את המודלים שלהם בתשתית הענן של אורקל (OCI), אך ל-OCI היה חסר משהו שיבליט אותה. OpenAI כעת השלימה את החוסר", כתבו ב-KeyBanc.
לא רק זה, החברה פועלת להפוך את המתחרות שלה לשותפות. לאורקל הייתה כבר עסקה המאפשרת ללקוחות לגשת לשירות מסדי הנתונים שלה דרך מרכזי הנתונים של Azure של מיקרוסופט. כעת אורקל הוסיפה הסדר דומה גם מול גוגל.
- המתנה של טראמפ לאיחוד האמירויות ואיך זה קשור לזינוק של 6% באורקל
- מהמחיר של חוק הגיוס ועד המחיר של ה-AI: תמונת מצב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מספר אנליסטים עדיין לא משוכנעים כי צמיחת הבינה המלאכותית של אורקל היא בת קיימא, כאשר הם צופים שבסופו של דבר תהיה דעיכה בביקוש לאימון מודלים של בינה מלאכותית. "לזכות בהסכמים חדשים ביניהם עם OpenAI זה דבר מצוין. עם זאת, יש לנו עדיין תהיות. בדוחותיה לרבעון מרץ, אמרה מיקרוסופט כי יש לה מגבלות קיבולת ויכול מאוד להיות שמדובר פשוט בסיטואציה בה לאורקל יש את הקיבולת הנדרשת בזמן הנכון", כתבו בג'יי פי מורגן.
הדוחות לרבעון מאי
אורקל פספסה את הציפיות אבל יחד עם העסקאות החדשות כאמור והתחזית החזקה להמשך, המשקיעים נשארו אופטימיים. החברה רשמה הכנסות של 14.3 מיליארד דולר, עלייה של 4% משנה קודם לכן. הרווח למניה עמד על 1.63 דולר, לעומת 1.67 דולר אשתקד. בוול-סטריט ציפו לעלייה של 5.5% בהכנסות ל-14.6 מיליארד דולר, עם רווח למניה של 1.65 דולר.
המשקיעים העדיפו להתמקד בהזדמנויות הצמיחה בעסקי תשתיות הענן של אורקל, וכל אזכור של AI תרם לעליות. ההכנסות מתשתיות ענן זינקו ב-42% ברבעון, ל-2 מיליארד דולר. העובדה שהחברה הצליחה לחתום על הסכם עם OpenAI מהווה ניצחון מבחינת האמינות של אורקל כתשתית לשירותי בינה מלאכותית.
- טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
- כולם רוצים לחגוג: האם עונת הכריסמס משפיעה גם עלינו - מי נהנה מזה ומי משלם ביוקר?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
החברה מודדת את מומנטום העסקות שלה על ידי מה שהיא מכנה "התחייבויות שנותרו לביצוע". העסקאות החדשות העלו את המדד הזה ב-44% לעומת השנה הקודמת ל-98 מיליארד דולר. מדובר בזינוק של 18 מיליארד דולר לעומת רבעון פברואר 2024. הביקוש לתשתיות ענן גובר על הקיבולת בתעשייה, במיוחד עבור לקוחות המחפשים לאמן מודלים על השבבים של אנבידיה.
בשנת הכספים הפיסקאלית שלה שהסתיימה במאי, הסתכמו ההכנסות של אורקל ל-53 מיליארד דולר, עלייה של 6%. הרווח למניה השנתי עלה ב-8% ל-5.56 דולר למניה.
במחיר הסגירה של מניית החברה אמש (שלישי) של 124 דולר, מניית אורקל השיגה ביצועים טובים יותר מרוב מניות התוכנה בשלושת החודשים האחרונים, עם עלייה של 10%, לעומת ירידה ממוצעת של 10% בקרב המתחרות. למרות העלייה, מניית אורקל נסחרת עם מכפיל רווח עתידי לשנה כולה של 21, לעומת מכפיל של יותר מ-20 שהמשקיעים נותנים למניות של חומרת AI ובוול-סטריט סבורים כי הביצועים הטובים יותר של אורקל ביחס למתחרותיה בתחום התוכנה יימשכו.
- 1.Ix 12/06/2024 19:21הגב לתגובה זומי היה מאמין ?! שימו לב איך המניה צמחה בחמש השנים האחרונות! כנראה עושים משהו טוב באורקל, כל הכבוד!
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
.jpg)