אורקל
צילום: טוויטר
דוחות

אורקל חתמה על 30 הסכמי AI - המניה מזנקת ב-12%

החברה רשמה הכנסות של 14.3 מיליארד דולר, עלייה של 4% משנה קודם לכן. הרווח למניה עמד על 1.63 דולר, לעומת 1.67 דולר אשתקד. בוול-סטריט ציפו לעלייה של 5.5% בהכנסות ל-14.6 מיליארד דולר, עם רווח למניה של 1.65 דולר
אדיר בן עמי | (1)

חברת התוכנה אורקל ORACLE CORP אמרה בעבר כי היא מסוגלת לבנות מרכזי נתונים קטנים יותר בזול יותר ממובילות השוק אמזון, מיקרוסופט וגוגל. עם זאת, בוול-סטריט תוהים האם החברה תצליח בכלל להוות אתגר לענקיות הטכנולוגיה. נדמה כי אורקל מאותתת למשקיעים כי היא לא מתכוונת להישאר מאחור וחתמה ברבעון האחרון על 30 חוזי בינה מלאכותית.

אורקל אמרה בדוחותיה לרבעון מאי כי חתמה על 30 חוזים בשווי של 12.5 מיליארד דולר, כולל אחד עם OpenAI. החדשות הללו עזרו למשקיעים להתעלם מהעובדה שהחברה פספסה את הציפיות לרבעון ולהתמקד בתחזית החברה לצמיחה בהכנסות של אחוז דו ספרתי בשנה כולה, לעומת צפי לצמיחה של כמעט 9%.

"רבים מסטרטאפי הבינה המלאכותית נהרו לאמן את המודלים שלהם בתשתית הענן של אורקל (OCI), אך ל-OCI היה חסר משהו שיבליט אותה. OpenAI כעת השלימה את החוסר", כתבו ב-KeyBanc.

לא רק זה, החברה פועלת להפוך את המתחרות שלה לשותפות. לאורקל הייתה כבר עסקה המאפשרת ללקוחות לגשת לשירות מסדי הנתונים שלה דרך מרכזי הנתונים של Azure של מיקרוסופט. כעת אורקל הוסיפה הסדר דומה גם מול גוגל.

מספר אנליסטים עדיין לא משוכנעים כי צמיחת הבינה המלאכותית של אורקל היא בת קיימא, כאשר הם צופים שבסופו של דבר תהיה דעיכה בביקוש לאימון מודלים של בינה מלאכותית. "לזכות בהסכמים חדשים ביניהם עם OpenAI זה דבר מצוין. עם זאת, יש לנו עדיין תהיות. בדוחותיה לרבעון מרץ, אמרה מיקרוסופט כי יש לה מגבלות קיבולת ויכול מאוד להיות שמדובר פשוט בסיטואציה בה לאורקל יש את הקיבולת הנדרשת בזמן הנכון", כתבו בג'יי פי מורגן. 

 

הדוחות לרבעון מאי

אורקל פספסה את הציפיות אבל יחד עם העסקאות החדשות כאמור והתחזית החזקה להמשך, המשקיעים נשארו אופטימיים. החברה רשמה הכנסות של 14.3 מיליארד דולר, עלייה של 4% משנה קודם לכן. הרווח למניה עמד על 1.63 דולר, לעומת 1.67 דולר אשתקד. בוול-סטריט ציפו לעלייה של 5.5% בהכנסות ל-14.6 מיליארד דולר, עם רווח למניה של 1.65 דולר.

המשקיעים העדיפו להתמקד בהזדמנויות הצמיחה בעסקי תשתיות הענן של אורקל, וכל אזכור של AI תרם לעליות. ההכנסות מתשתיות ענן זינקו ב-42% ברבעון, ל-2 מיליארד דולר. העובדה שהחברה הצליחה לחתום על הסכם עם OpenAI מהווה ניצחון מבחינת האמינות של אורקל כתשתית לשירותי בינה מלאכותית.

קיראו עוד ב"גלובל"

החברה מודדת את מומנטום העסקות שלה על ידי מה שהיא מכנה "התחייבויות שנותרו לביצוע". העסקאות החדשות העלו את המדד הזה ב-44% לעומת השנה הקודמת ל-98 מיליארד דולר. מדובר בזינוק של 18 מיליארד דולר לעומת רבעון פברואר 2024. הביקוש לתשתיות ענן גובר על הקיבולת בתעשייה, במיוחד עבור לקוחות המחפשים לאמן מודלים על השבבים של אנבידיה.

בשנת הכספים הפיסקאלית שלה שהסתיימה במאי, הסתכמו ההכנסות של אורקל ל-53 מיליארד דולר, עלייה של 6%. הרווח למניה השנתי עלה ב-8% ל-5.56 דולר למניה.

במחיר הסגירה של מניית החברה אמש (שלישי) של 124 דולר, מניית אורקל השיגה ביצועים טובים יותר מרוב מניות התוכנה בשלושת החודשים האחרונים, עם עלייה של 10%, לעומת ירידה ממוצעת של 10% בקרב המתחרות. למרות העלייה, מניית אורקל נסחרת עם מכפיל רווח עתידי לשנה כולה של 21, לעומת מכפיל של יותר מ-20 שהמשקיעים נותנים למניות של חומרת AI ובוול-סטריט סבורים כי הביצועים הטובים יותר של אורקל ביחס למתחרותיה בתחום התוכנה יימשכו. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    Ix 12/06/2024 19:21
    הגב לתגובה זו
    מי היה מאמין ?! שימו לב איך המניה צמחה בחמש השנים האחרונות! כנראה עושים משהו טוב באורקל, כל הכבוד!
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia
שיחת היום

בזמן שישנתם: התוצאות של ענקיות הטק ואיך הן ישפיעו על השווקים?

גוגל, מיקרוסופט, מטא פרסמו דוחות - איך הדוח ומה המניות עשו אחרי המסחר ואיך זה השפיע על אנבידיה? 

אדיר בן עמי |

שלוש מחברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם:אלפאבת (החברה האם של גוגל), מיקרוסופט ומטא, דיווחו אתמול אחרי המסחר על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. התגובות בשוק היו מגוונות, כאשר ההשקעות האגרסיביות ב-AI להיות מוקד מרכזי. מניית אלפאבת זינקה בכ-7% במסחר המאוחר, בעוד מניית מטא צנחה בכ-8% ומניית מיקרוסופט ירדה בכ-4%. ההשפעה ניכרה גם במניית אנבידיה, הספקית המובילה של שבבי AI, שמנייתה הוסיפה כ-2% במסחר שלאחר הסגירה, אך כעת באזור האפס, ועדיין מדובר על עלייה של כ-8.5%% בשלושת הימים האחרונים. 

(עדכון עם השלכות על השווקים - טראמפ ושי נפגשו - "מקווה שחתימת הסכם סחר תתרחש בקרוב מאוד")

התמונה הכוללת שמתגלה מהדוחות הללו היא של צמיחה מרשימה בהכנסות, אך גם של אתגרים משמעותיים: ההשקעות האגרסיביות ב-AI ממשיכות להיות מנוע הצמיחה העיקרי, אך הן מגיעות עם עלויות גבוהות, מגבלות קיבולת וחששות מפני תשואה ארוכת טווח. בעוד אלפאבת מציגה תוצאות טובות ואיזון בין השקעות לתשואה על השקעה, מטא ומקרוסופט מחפשות עדיין את "דרך המלך" של השקעות שיניבו תשואה מספקת  

אלפאבת: צמיחה מואצת בענן וב-AI, עם מודל עסקי עמיד ומתרחב

אלפאבת פתחה את גל הדוחות בעוצמה, עם תוצאות שמעבר לציפיות האנליסטים. ההכנסות ברבעון השלישי (יולי-ספטמבר) הגיעו ל-102.3 מיליארד דולר, עלייה של 16% בהשוואה לשנה קודמת, ועלייה של 15% בנטרול שינוי מטבע, ועקפו את התחזיות שעמדו על 99.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי זינק ב-33% ל-35 מיליארד דולר, והרווח למניה (EPS) המתואם עמד על 3.10 דולר, לעומת תחזית של 2.33 דולר בלבד. התגובה בשוק הייתה מיידית: המניה טיפסה ב-7.5% במסחר שלאחר השעה, מה שמעיד על אמון מחודש במנהיגותה של אלפאבת בתחום ה-AI. זהו הרבעון הראשון שבו אלפאבת חצתה את רף ה-100 מיליארד דולר בהכנסות רבעוניות.

המנוע העיקרי מאחורי הצמיחה היה יחידת Google Cloud, שהכנסותיה זינקו ב-35% ל-18.5 מיליארד דולר, הרבעון החזק ביותר בתולדותיה. הגידול הזה נובע בעיקר מביקוש גובר לשירותי ענן מבוססי AI, כולל מודלי Gemini המתקדמים, שמשמשים חברות סטארט-אפ ותאגידים גדולים לבניית יישומי AI. אלפאבת דיווחה על גידול של יותר מ-250% בהכנסות ממוצרים גנרטיביים, כאשר חוזים חדשים בתחום זה תורמים ליתרת חוזים בלתי ממומשים של 180 מיליארד דולר, סימן ברור להכנסות יציבות בשנים הקרובות. תחום החיפוש, שנותר עמוד התווך של החברה ומספק כ-60% מההכנסות, הניב 61.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות  הודות לשילוב AI בשיפור תוצאות החיפוש, מה שמגביר את זמן השהייה של משתמשים ומגדיל את ההכנסות מפרסום. גם יוטיוב תרמה חלק משמעותי, עם 11.8 מיליארד דולר בהכנסות מפרסום וידאו, עלייה של 20% שמיוחסת להתרחבות בפלטפורמות וידאו קצרות ומבוססות AI. מעבר למספרים, הדוח חשף התקדמות טכנולוגית: Gemini 2.0, שיושק בקרוב, צפוי לשפר את יכולות הרב-מודליות, מה שיאפשר שילוב טוב יותר בין טקסט, תמונה ווידאו – תחומים שכבר מניבים הכנסות נוספות מחברות בתחומי המדיה והפרסום.

אמזון
צילום: reuters
דוחות

אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%

ענקית המסחר והענן רשמה ברבעון השלישי רווח של 1.95 דולר למניה והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות. חטיבת AWS זינקה ב־20%, והרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, בין היתר בזכות השקעותיה באנתרופיק ובתחום הבינה המלאכותית

אדיר בן עמי |

אמזון Amazon.com Inc. -3.23% פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025 והציגה תוצאות חזקות מהצפוי. החברה רשמה רווח למניה של 1.95 דולר, לעומת תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.58 דולר, והכנסות של 180.2 מיליארד דולר, מעל הציפיות שעמדו על 177.8 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של 13% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד.


הצמיחה נרשמה בכל מגזרי הפעילות של החברה: המכירות בצפון אמריקה עלו ב־11% ל־106.3 מיליארד דולר, במגזר הבינלאומי נרשמה עלייה של 14% ל־40.9 מיליארד דולר, ואילו חטיבת הענן AWS, מנוע הצמיחה המרכזי של אמזון, זינקה ב־20% ל־33 מיליארד דולר, הקצב המהיר ביותר מאז 2022. מנכ"ל החברה, אנדי ג’סי, אמר כי "הבינה המלאכותית ממשיכה להניע שיפורים בכל תחום בעסק שלנו, ואנו רואים ביקוש חסר תקדים הן ב־AWS והן בתשתיות הליבה שלנו".


הרווח התפעולי של אמזון עמד על 17.4 מיליארד דולר, בדומה לשנה שעברה, אך כלל שני חיובים חריגים: 2.5 מיליארד דולר בגין הסדר משפטי עם רשות הסחר הפדרלית (FTC) ו־1.8 מיליארד דולר בהוצאות פיטורים. ללא אותם חיובים, הרווח התפעולי המתואם היה מגיע ל־21.7 מיליארד דולר. הרווח הנקי קפץ ל־21.2 מיליארד דולר, לעומת 15.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל, בין היתר הודות לרווחי השקעה של 9.5 מיליארד דולר מהחזקתה בחברת הבינה המלאכותית Anthropic.


בתחום הענן והבינה המלאכותית אמזון רשמה התקדמות ניכרת. החברה הודיעה על השקת Project Rainier, אשכול מחשוב אדיר שמכיל כמעט חצי מיליון שבבי Trainium2, שבבים ייעודיים שפיתחה אמזון בעצמה לטובת הרצת מודלים מתקדמים של Anthropic. בנוסף, הושקו שרתים חדשים המבוססים על שבבי NVIDIA Grace Blackwell, לצד הרחבת שירותי Amazon Bedrock עם מודלים של OpenAI, Anthropic ו־DeepSeek. AWS גם הציגה כלים חדשים למפתחים כמו AgentCore ו־Nova Multimodal Embeddings, שנועדו לשפר את החיפוש והאינטראקציה בין טקסט, תמונות, וידאו וקול.


ביחידת הקמעונאות, אמזון המשיכה להשקיע בהאצת המשלוחים, והרחיבה את שירות ה־Same-Day Delivery לעשרות מדינות וקהילות נוספות בארה"ב. שירות העוזר הקולי Rufus הגיע ל־250 מיליון משתמשים, והחברה מדווחת כי לקוחות המשתמשים בו נוטים להשלים רכישות בתדירות גבוהה יותר. במקביל, אמזון הרחיבה את יכולות ה־AI לסוחרים בפלטפורמה, כאשר יותר מ־1.3 מיליון מוכרים משתמשים כעת בכלים אוטומטיים ליצירת תיאורי מוצרים.