באפט מסגיר - על איזה 'נייר' היה פותח שורט ל-5 שנים כבר היום

האורקל מאומהה מספק את 2 הסנט שלו על המקום שמושך אש - ואין לו ספקות // צפו בקטע
וורן באפט, צילום: גטי אימג'ס
האורקל מאומהה, וורן באפט, שיגר היום בראיון לרשת CNBC מסר שלא משתמע לשתי פנים בכל הנוגע לשיגעון המטבעות הדיגיטליים, כשאמר כי בשורה התחתונה - הסיפור הזה צפוי להסתיים לא טוב.
באפט אמר: "אני יכול להגיד כמעט בוודאות כי הסיפור של המטבעות הדיגיטליים ייגמר רע". או במלים שלו: "ALMOST CERTAIN CRYPTOCURRENCIES WILL HAVE BAD ENDING". לדבריו שוק המטבעות הדיגיטליים יהיה חסך ערך בסופו של דבר.
לגבי השאלה מתי ייגמר הסיפור או איך בדיוק? באפט אמר כי אין לו מושג. לדבריו, לעולם לא תמצאו אותו עם ביטקוין. יותר מכך, באפט אמר כי הוא היה שמח לפתוח פוזיציית שורט (מכירה בחסר) של 5 שנים על כל מטבע דיגיטלי שקיים כעת בשוק. "יש לי מספיק צרות לגבי עניינים שאני יודע לגבי הם דבר או שניים, אז למה שאשקיע במשהו שאין לי מושג לגביו", אמר. בנוגע לשוק המניות, באפט אמר כי השווקים לא יקרים אם לוקחים בחשבון את התשואות בשוק האג"ח.
הדעה של האורקל מאומהה לגבי שוק המטבעות הדיגיטליים מגיעה בניגוד לעמדתו של מנכ"ל ג'י.פי מורגן ג'ימי דיימון ששינה את דעתו והביע אתמול חרטה על כך שקרא לביטקוין בועה. (לכתבה המלאה)
מוקדם יותר היום ברייקשייר של באפט הודיעה על מינוי שני סגני יו"ר חדשים: אג'יט ג'יין, בתחום הביטוח, וגרגורי האבל לפעילות שאינה בתחום הביטוח. עליהם אמר באפט: "הם דמויות המפתח, לשניהם זורמת ברקשייר בדם". באפט (84) יישאר בתפקיד היו"ר ומנכ"ל החברה, ושותפו הוותיק צ'ארלי מנגר (94) יישאר בתפקידו כסגנו המושבע. בתוך כך, הדירקטוריון החליט להגדיל את מספר חבריו ל-14 על מנת לצרף את הסגנים החדשים.
צפו בקטע:
תגובות לכתבה(30):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    אין הבדל בין כסף
    דודי 17/01/2018 15:34
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של מונופול לביטקוין. ולכלהמגיבים בגנות באפט- אני בטוח שמי שמספיק טיפש לגנות אותו יהיה גם מספיק טיפש לבנות על הביט.
    סגור
  • 16.
    הוא אמר שהיה קונה פוט לחמש שנים לא שורט- ההבדל ברור (ל"ת)
    איציק 14/01/2018 19:19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 15.
    נו תפתח שורט נו יא פחדן
    שלומי 14/01/2018 15:45
    הגב לתגובה זו
    0 5
    פחדן תפתח שורט . אל תדבר תעשה
    סגור
  • טיפש--אם תדע בעוד 100 שנים מה שהוא שכח אתה גאון (ל"ת)
    gidi12 15/01/2018 00:37
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 14.
    ניתן לייצר אין סוף מטבעות כאלה ( בשמות שונים)
    rubh 14/01/2018 09:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם מדינה היתה מדפיסה שקלים בלי סוף ערך הכסף היה נשחק ומתקרב לאפס ( אנפלציה). העובדה שאין מדינות מאחורי המטבעות הללו לא הופכת אותם לטובים יותר בהקשר הזה
    סגור
  • 13.
    הבן אדם גאון שיודע לעשות כסף מהדברים האמיתים (ל"ת)
    פופי 12/01/2018 00:50
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 12.
    פשוט מה הבסיס הכלכלי למטבעות וירטואלים?
    גדי 11/01/2018 13:06
    הגב לתגובה זו
    10 1
    אלו מטבעות שלא מבוססים על כלום! לא נכס כמו קרקע, לא סחורה כמו זהב, לא שירות כמו ייעוץ וכולי. אם המטבעות הוירטואלים היו מבוססים על משהו כלכלי אז אפשר לדון אותם כמטבע מגובה עם ערך ולא בועה. זה מה שבאפט אומר וחושב שאתם מספיק חכמים להבין שאין כלום במטבעות הללו. הבועה הזאת תתפוצץ בסוף!
    סגור
  • גם לש"ח ודולר אין בסיס כלכלי
    עמוס 14/01/2018 16:14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו כל המטבעות בעולם, הם מטבעות פיאט לא מגובים. אבל כן, אני גם חושב שזאת בועה
    סגור
  • הנקודה היא שגם המטבעות הריאליים לא מבוססים על כלום!
    אחד מהעם 14/01/2018 02:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היתה תקופה שמדינה לא יכלה להדפיס כסף מבלי שיש לזה כיסוי למשל בזהב. כיום עם ההרחבות הכמותיות בכל המדינות הבנקים המרכזיים תאכלס מדפיסים כסף ללא שום כיסוי. רק אימון של אנשים נותן ערך לכסף (בדיוק כמו בימי קדם). ימים יגידו כמה אנשים יאמינו במטבע וירטואלי מסוים וכמה סוחרים יסכימו לקבל אותו תמורת סחורות או שירותים שהם מספקים.
    סגור
  • 11.
    אם אין לו מושג בזה, על סמך מה הוא יפתח short? (ל"ת)
    דניאל 11/01/2018 10:17
    הגב לתגובה זו
    4 8
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    "יש לי מספיק צרות לגבי עניינים שאני יודע..."
    בחור 11/01/2018 07:53
    הגב לתגובה זו
    8 2
    "יש לי מספיק צרות לגבי עניינים שאני יודע לגבי הם דבר או שניים, אז למה שאשקיע במשהו שאין לי מושג לגביו" בדיוק.
    סגור
  • 9.
    הייתי מקשיב לו.. מדובר שקזינו שהוקם ..
    רועי 11/01/2018 00:03
    הגב לתגובה זו
    8 1
    רק כי הריבית נמוכה ואנשים מחפשים השקעה חלופית.. בניגוד למניות שנותנות דיבדנד לרוב. הביטקוין הוא אמצעי תשלום ולא השקעה שיוצרת ערך.. אנשים יפלו וחזק. הגלגל מסתובב ותמיד יש בועות אבל זו אחת הדבליות שהיו אי פעם..
    סגור
  • 8.
    אין לי מושג מה זה חחחחח
    יוסי 10/01/2018 23:03
    הגב לתגובה זו
    5 9
    אז למה אתה מדבר על ביטקוין אם אין לך מושג מה זה ביטקוין עדיף שתשתוק לא.
    סגור
  • גם לך אין מושג אבל אתה מדבר כאילו יש לך מושג
    שט 11/01/2018 08:02
    הגב לתגובה זו
    7 3
    טכנולוגיית בלוקצ'יין זה רק חלק קטן מהסיפור. הסיפור המחא הוא חבורת הפושעים שמריצה את ביטקוין ודומיו, אילו הם נוכלים שמסתתרים מאחורי אלמוניות ומסםרים לנו סיפורי סבתא על כמה טוב הוא מעשה הנוכלות שלהם ( ואתה מספיק פרייר כדי להאמין לסיפורי הבדיות שלהם )
    סגור
  • 7.
    צודק 10000 אחוז. מזה כסף שהמציאו ברור כל
    אלי 10/01/2018 21:58
    הגב לתגובה זו
    6 2
    אלה שקנו רוצים שזה יעלה למיליון מה איכפת להם הם קנו בשקל וחצי חחח.חפשו תחברים שלכם אין נאמן מי כסף מזומן לכו לעבוד.
    סגור
  • מוזר ה 10000 אחוז שרשמת.......
    שימי 11/01/2018 15:47
    הגב לתגובה זו
    1 4
    כי זה בדיוק הרווח שלי מהביטקויין, תמשיך להיות נאמן למזומן בזמן שאני הפכתי 45 אלף שקל , לשני דירות בתל אביב.
    סגור
  • אין סיכוי שקניתה ביטקויין ב-45 אלף לפני ששזה עלה ב10000
    למה לשקר 14/01/2018 20:18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מכיר מלא שקנו ביטקויין בכמה מאות דולרים שהוא היה על עשרים וזה רחוק מלהיות חצי דירה בת"א
    סגור
  • הפרשי שומה לשנת 2017
    פקיד שומה 5 תל אביב 12/01/2018 06:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    עפ"י הצהרתך הינך נדרש לשלם לאלתר הפרשי שומה בגין הכנסות לא מדווחות ע"ס 1274658 ש"ח שבת שלום פקיד שומה 5 מס הכנסה
    סגור
  • שמענו עליך...
    יאיר 11/01/2018 18:31
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הצלחת למצוא קבלן שמקבל ביטקוין?! כי למשוך מזומון החוצה ברור שלא הצלחת.
    סגור
  • 6.
    בוואלס פארגו ןמפחד שירדו הדיבידנדים השנתיים (ל"ת)
    הוא מושקע 10/01/2018 21:17
    הגב לתגובה זו
    0 8
    סגור
  • 5.
    מגיבים בגרוש
    שמואל 10/01/2018 17:25
    הגב לתגובה זו
    18 0
    הנה החלו התגובות של משקיעים קטנים, שלא השקיעו עד כה יותר מ- 100K בכל החיים שלהם. וחושבים שיש להם מושג קלוש בטכנולוגיה, אז הם מבינים גדולים, יען כי מומחים, כי השקיעו ב- "מטבע" וירטואלי. ההיסטוריה מלאה במשקיעים, שהלכו אחר בועה, והפסידו את כל כספם. היום הם באים ומלמדים את אבא איך לעשות ילדים. תגובות כנגד האיש שטרם למדו את משהוא שכח.
    סגור
  • 4.
    תקשיבו לבאפט (ל"ת)
    שמשון 10/01/2018 17:09
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 3.
    אשמדאי זקן (ל"ת)
    הילד 10/01/2018 16:17
    הגב לתגובה זו
    1 12
    סגור
  • 2.
    באפט סוס מת אמר גם שלא יקנה אפל בסוף קנה פיסבוק הודה בט
    שועלי 10/01/2018 16:02
    הגב לתגובה זו
    8 29
    בטעות הוא איש כלכלה ישנה וזה אומר הכול
    סגור
  • באפט אומנם סוס זקן אבל בטח יותר כחם ממך ......
    לשועלי 12/01/2018 17:06
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ויש לו ידע בשוק ההון שאתה עוד לא התחלתה ללמוד . מה אתה חושב שאתה משקיע בביטקוין אז כבר אתה פטיש השקעות . ביטקוין זה בועת פקעות הטכנולוגיה אומנם עתידית אבל אין שום קשר בין הטכנולוגיה לבין בועת מטבע הקריפטוגרפי הביטקוין .
    סגור
  • מי שמנהל את הביטקוינים הם פושעים. מי שקונה ביטקוין הוא
    שט 10/01/2018 16:51
    הגב לתגובה זו
    14 1
    אידיוט שמוכן לסמוך על פושעים. גניבה וגזל זו לא כלכלה חדשה, תמיד היו גנבים ותמיד היו גזלנים. תמיד הגנבים מתחפשים לחוכמולוגים, בלי ההתחפשות לחוכמולגים הנוכלים לא מצליחים לרמות את הקורבנות שלהם.
    סגור
  • שטוית (ל"ת)
    מה? בלבולי שכל בגרוש 12/01/2018 03:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • חחחח רואים שאין לך מושג קלוש שבקלושים בשוק ההון. (ל"ת)
    ' 10/01/2018 16:20
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 1.
    סופו של ה"אליטה" הזה קרוב
    repilled 10/01/2018 15:57
    הגב לתגובה זו
    3 28
    הוא והחונטה העולמית שלו נמצאים בקרב על החיים שלהם והם מפסידים. שיהיה בהצלחה בגוואנטאנאמו.
    סגור
  • זה באפט!
    שיבי 10/01/2018 16:33
    הגב לתגובה זו
    18 0
    אתה לא חושב קצת על לדבר בצניעות? האיש הזה עשה הרבה מעבר לכל מה שתעשה גם אם אתה מחזיק 100 ביט כבר 10 שנים...
    סגור