לידיעת אפל: ה-FBI שילם יותר מ-1.3 מיליון דולר בכדי לפרוץ את אבטחת האייפון

אלמוג עזר | (3)
נושאים בכתבה IP אפל שס

שירותי פריצה מעולם לא היו יקרים יותר: ג'יימס קומי, ראש ה-FBI טען היום כי הסוכנות הפדראלית שילמה הון רב כדי לפרוץ את האייפון של אחד מהמפגעים בפיגוע הירי בסן ברנרדינו שהתרחש בתחילת השנה בקליפורניה. למעשה, קומי טען כי התשלום היה גבוה כל כך עד אשר הוא גבוה יותר מסך המשכורת שלו שירוויח בשבע שנות השירות שעוד נותרו לו בארגון.

על פי הנתונים הרשמיים שמתפרסמים בארה"ב בנוגע לשכר של נושאי משרות בכירים בארגונים ממשלתיים, שכרו השנתי של קומי מגיע לכדי 183 אלף דולר. מבלי לקחת בחשבון בונוסים או העלאות שכר בלתי צפויות, קומי ירוויח 1.34 מיליון דולר עד לסיום תפקידו בארגון ה-FBI.

הערתו של קומי רומזת על כך שגבול התשלום ששילם ה-FBI לחברת זירודיום (Zerodium) כדי שזו תפרוץ אל תוך האייפון היה מעל למיליון דולר. לאחר שקומי נשאל למחיר ששילם ה-FBI בכנס לאבטחת מידע בלונדון הוא דאג לסיים ב-"זה בהחלט היה שווה את זה".

נזכיר כי בין ה-FBI לבין חברת אפל התקיים מאבק משפטי עיקש בחודש מארס בנוגע לאפשרות לפרוץ את האייפון של המחבל מסן ברנרדינו. לדברי אפל, הממשל בחר בדרך הקלה להשיג מידע תוך דריסה של זכיויות האזרחים לפרטיות. ה-FBI טען מצידו כי החברה מקשה על קיום הבטחון הלאומי.

לאחר יותר מחודש של מאבק משפטי, ה-FBI הודיע לפתע כי מצא דרך לפרוץ את הסמארט פון והוא מבטל את התביעה מאפל.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שכרו מנמוך משכר המפכ"ל בארץ (ל"ת)
    אמריקה 23/04/2016 18:45
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    צריך לצערי ללמוד ממשלת ארה"ב אין מקום לזכויות ברגע של (ל"ת)
    המעצמה... 22/04/2016 16:55
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שי אלוני 22/04/2016 16:41
    הגב לתגובה זו
    התכוונתם שיותר מ 1.3 מ ד, ולא שקל.
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.