סקר ה-ADP בארה"ב: תוספת של 188 אלף משרות - הרבה מעל הצפי

שני נתוני מאקרו אשר עוסקים בשוק העבודה בארה"ב התפרסמו טרם פתיחת יום המסחר בארה"ב והיו בסימן חיובי, סקר ה-ADP עם תוספת של 188 אלף משרות ונתון דורשי דמי האבטלה שירד ב-3,000 דורשים
דניאל קביליו | (1)

טרם פתיחת יום המסחר הנוכחי בוול סטריט התפרסמו שני נתוני מאקרו מרכזיים אשר מעידים על מצב שוק התעסוקה בארה"ב. בשעה 15:15 (שעון ישראל) התפרסם דו"ח ה-ADP אשר מבשר על כמות המשרות החדשות שנוספו לשוק הפרטי בחודש יולי ובשעה 15:30 התפרסם נתון דורשי האבטלה לשבוע האחרון לחודש יולי.

סקר ה-ADP)

סקר ה-ADP אשר בוחן את תוספת המשרות לשוק הפרטי היה טוב במיוחד והעיד על תוספת של 188 אלף משרות חדשות לשוק הפרטי בארה"ב. הכלכלנים מוול סטריט היו אופטימיים פחות וחזו תוספת של 165 אלף משרות חדשות לשוק. לסקר המדובר חשיבות רבה עקב התחזית שהוא מעניק לדו"ח התעסוקה המלא אשר יתפרסם ביום ו'. נזכיר כי בחודש מאי נוספו למשק 134 אלף משרות חדשות.

דורשי האבטלה

כרבע שעה לאחר מכן, משרד התעסוקה בארה"ב פירסם את נתון דורשי דמי האבטלה לשבוע האחרון לחודש יוני. מספר דורשי האבטלה ירד ב-3,000 דורשים לרמה שנתית משוקללת של 343 אלף דורשים. הכלכלנים מוול סטריט חזו כי בשבוע המדובר כמות דורשי האבטלה ירד ב-1000 דורשים לרמה משוקללת של 345 אלף.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יוסי 03/07/2013 23:39
    הגב לתגובה זו
    בוול סטריט ברגע שיתחילו ירידות פתאום כל הנתונים יהיו שליליים
twitter logo טוויטר
צילום: לוגו

המלצה חזקה: "לאחר פרסום הדוחות, מניית טוויטר תזנק עד ל-60%"

ההערכה של אנליסט ג'וזף גרינקורן מגיעה בעקבות החשיפה של שיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות בתחום החיפוש והתוכן
שרות Bizportal |
נושאים בכתבה טוויטר
ארבעה ימים לאחר פרסום דוחות הפיננסיים של טוויטר וזינוק של 16%, חלק מהאנליסטים עדיין לא נרגעו מהתוצאות וחוזים כי זו רק ההתחלה בעליית הערך של המניה. בדוח  הפיננסי האחרון של טוויטר נצפתה העלייה המתונה ביותר בגידול מספר המשתמשים של טוויטר מאז החלה לדווח החברה – 1.4% בלבד המשקפים הצטרפות של 4 מיליון משתמשים בלבד. מאידך באותו דו"ח טוויטר דיווחה על הכפלה של ההכנסות שלה ל-479 מיליון דולר, בשורת ההכנסות, עקפה טוויטר את תחזיות האנליסטים ב-97% ולכן המניה שלה הגיבה בהתאם. "פוטנציאל הצמיחה של טוויטר הוא עצום, במיוחד במדינות מחוץ לארה"ב, טוויטר הוכיחה שהמודל העסקי שלה עובד מצוין והוא צפוי להניב לה הכנסות ורווחים גדולים עוד יותר בטווח הארוך", כך אמר ג'וז'ף גרינקורן, מומחה מדיה חברתית ומנכ"ל מוריס גרופ.  טוויטר הושפעה כמעט לחלוטין מעלייה בכל הפרמטרים בתחום הפרסום של החברה. מחיר קליק על מודעות עלה בממוצע ב-10% ובמקביל נרשמה עלייה של כ-70% ב-Ad engagement כשהמשמעות היא שטוויטר מפרסמת יותר עבור הלקוחות שלה.   גרינקורן ציין כי החדשות הטובות לעתיד של טוויטר הן משיתופי פעולה עם מספר חברות מרכזיות מתחום החיפוש והתוכן. החברה המהותית ביותר שטוויטר חתמה איתה לאחרונה על שיתוף פעולה היא גוגל ששולטת כיום בכ-75% משוק החיפוש האמריקני שלה בלבד יש 12 מיליארד חיפושים בחודש. עמודים רלוונטיים בטוויטר צפויים להיכנס באופן אורגני לשורות החיפוש של גוגל, דבר שאמור להגדיל משמעותית את השימוש בטוויטר מצד הגולשים של גוגל. טוויטר תיהנה גם מהגדלה של עוגת הפרסום של גוגל. בניגוד למערכת הסגורה יחסית של פייסבוק, טוויטר אמורה לצאת החוצה לכלל משתמשי האינטרנט בעולם בהתאם לנושא הרלוונטי. חברות נוספות שמשתפות פעולה בתחום הפרסום הן יאהו יפן ופליפבורד. גרינקורן מעריך כי טוויטר תחתום על עסקות נוספות לשיתופי פעולה עם חברות כמו באיידו – מנוע החיפוש הגדול ביותר בסין, בינג של מיקרוסופט ו-AOL. בסין פוטנציאל הצמיחה במיוחד בהתחלה יהיה מעט מוגבל בשל הצנזורה הסינית אך בסופו של דבר, השוק הסיני עצום ויש בו פוטנציאל צמיחה גדול במיוחד. אנליסטים ומשקיעים לא באמת הפנימו את צמיחת עולם האינטרנט והחיבור של המשתמשים לרשת בכל זמן ובכל מקום. כבר היום יש כ-3 מיליארד משתמשים באינטרנט ברחבי העולם, מדובר בעלייה של כ-6.5% לעומת השנה שעברה כשיותר ויותר משתמשים ממשיכים להתחבר לאינטרנט במדינות מתפתחות כשבראשן סין והודו. מדובר כאן בקצב גידול המאפשר צמיחה לכל חברות האינטרנט והמדיה החברתית מעבר לגבולות הקיימים כיום. גרינקורן מעריך כי שיתוף הפעולה של טוויטר עם גוגל חשוב לטוויטר לא רק בשל השליטה של גוגל בשוק האמריקני, אלא גם בזכות הגישה של גוגל לכלל העולם. שיתוף הפעולה הזו צפוי בעתיד ליצור אפיק הכנסה חשוב נוסף ממפרסמים במקומות אחרים בעולם מחוץ לארה"ב. להערכתו, שיעור המשתמשים האקטיביים הקבועים בטוויטר גם הוא צפוי לעלות ברבעונים הקרובים, דבר שיעלה את ערך הפרסומות בטוויטר וכך גם את המחיר שלהן למפרסמים.