מניות פנדורה זינקו; האנליסטים מחאו כפיים נוכח הזינוק במכירות

"פנדורה היא פשוט גדולה מדי כדי להתעלם ממנה", וכנראה שהמשקיעים לא מתעלמים, כאשר מניות חברת הקשורת והפרסום שהונפקה בקיץ שעבר זינקו כמעט 38% בחודש האחרון
עידן קייסר | (1)

מניותיה של חברת פנדורה (סימול: P) זינקו היום במהלך המסחר עד 18%, והתקרבו לשבור את השיא של 52 השבועות האחרונים. הרקע לזינוק במחיר המניה שייך לפרסום דו"חות רבעוניים, אשר הסעיף המפתיע בהם היה זינוק במכירות, והודעה של החברה כי החברה שנייה לגוגל (סימול: GOOG) בפרסום בשוק המובייל בארה"ב.

האנליסטים המשיכו היום (ה') למחוא כפיים נוכח שיעורי הצמיחה שהחברה הציגה אמש, למרות שהיא כמעט ושילשה את ההפסד למניה ברבעון הראשון. האנליסטים ציינו כי ההפסד לא היה חריף כפי שהם ציפו, והעובדה כי המכירות זינקו ב-58% לסה"כ של 80.8 מיליון דולרים, זאת לעומת תחזיות שצפו מכירות ברמה של 74.3 מיליון דולרים בלבד.

בנק JP מורגן (סימול: JPM) העלה היום את המלצתו למחיר היעד של המניה לסך של 16 דולרים ממחיר של 14 דולרים, והעלה את המלצתו ל'ביצועים מעל השוק'. בברקליס העלו אף הם את מחיר היעד בדולר אחד, אם המשיכו בדירוג של 'משקל חסר' למניות החברה.

העלייה במכירות ברבעון הראשון השנה נבעה בעיקר משיפורים משמעותיים בסטרימר המדייה המוסיקלי שאיפשרו יותר פרסום. ההכנסות מענף המובייל יצרו כ-55% מסה"כ ההכנסות של החברה במהלך התקופה, מה שמסמל את ההכנסות הגדולות ביותר שרשמה החברה בהיסטוריה שלה. שעות ההאזנה לתוכניות החברה זינקו ב-92%.

נציין כי החברה עדיין לא התעלתה מעל מחיר המניה בו היא הונפקה לציבור בקיץ שעבר. המחיר הראשוני ב-IPO עמד על 16 דולרים למניה, ולחברה יש עדיין אתגרים משמעותיים (כולל לחתוך את ההוצאות הגבוהות שלה) אם היא רוצה לעלות חזרה לאזור המחיר בו היא הונפקה לראשונה לציבור.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    קורא נתונים 24/05/2012 22:36
    הגב לתגובה זו
    אם פייסבוק היא בועה מנופחת הי זאת פנדורה "האמא של הבועות" נסחרת במכפיל של למעלה מ 250 !!

משקיעים במניות לפני דוחות? זה מה שאתם צפויים לקבל

בנק ההשקעות האמריקני גולדמן סאקס מנתח את כדאיות ההשקעה במניות בימים שלפני פרסום הדוחות
מתן בן ברוך |
נושאים בכתבה וול סטריט
עונת הדוחות בוול סטריט נמצאת בעיצומה ובינתיים למרות כל האזהרות, החברות הגדולות מצליחות להכות את תחזיות האנליסטים. רבים מאמינים כי השקעה במניות לפני אירוע משמעותי כגון דוחות כספיים משולה להימור. ואכן, ברוב המקרים הדבר לא רחוק מכך, גם האנליסטים הוותיקים ביותר בשוק מתקשים לסמן את כיוון המניה ערב פרסום הדוחות. כעת, מחקר חדש של מחלקת האופציות בבנק ההשקעות גולדמן סאקס מספק כמה תובנות מעניינות. המחקר שניתח נתונים של 19 השנים האחרונות הראה כי לא רק שמניות נוטות לעלות לאחר פרסום הדוחות, אלא גם מצליחות להכות את השוק בימים שלאחר מכן. "על פי המחקר שלנו, המניה הממוצעת עולה לאחר הדוח 0.7% ומשיגה תשואה טובה יותר בשיעור של 0.4% משל מדד ה-S&P500 בחמשת הימים הבאים" ציינו בגולדמן סאקס. אז נכון, לא מדובר פה בזינוק מרשים או בעליה מטאורית אך שימוש נכון, עקבי ומושכל במידע הזה יכול בהחלט להעניק רווחים נאים למשקיעים מסוימים. "קנייה של אופציות CALL לפני דוחות של חברות, העניקה רווח ממוצע של 14% והייתה רווחית לאורך השנים בין 1996 ל-2015." הוסיפו בגולדמן. יחד עם זאת בבנק מציינים ואומרים כי זוהי לא אסטרטגיה מצוינת וכי מצוי בה סיכון רב שאינו מתבטא בתשואה. עוד ממצא מעניין במחקר של הבנק היה כי מניות שסבלו מביצועים חלשים בשבועיים שלפני הדוח "נטו לתגובה חיובית חזקה לאחר פרסום הדוח". אחת הסיבות לכך על פי הבנק היא שמשקיעים רבים נוטים לצמצם פוזיציה בימים שלפני פרסום הדוח בכדי להימנע מסיכון של אכזבה גדולה ונפילת המניה ולאחר מכן משקיעים מחדש במניה לאחר שאי הוודאות סביבה נעלמה.