מוריניו בדרך לפיטורים, כמה קבוצות שילמו לו פיצויים בעבר?
לחץ גדול במועדון האיטלקי, רומא, לאחר פתיחת עונה מזעזעת שהגיעה לשיא ביום חמישי - עם הפסד משפיל לגנואה בתוצאה 1:4. רומא מדורגת במקום ה-16 בטבלה עם נקודה אחת מעל הקו האדום ועם ניצחון בודד העונה. אתמול (ראשון) כבר ניצחה רומא את פרוזינונה בתוצאה 0:2 ועדיין לא שקט במועדון האיטלקי.
יפוטר שוב? מוריניו (צילום: טוויטר רומא)
רוב הביקורת מופנית כלפי ז'וזה מוריניו והפסד נוסף עשוי להכריע את גורלו של המאמן. נושא הפיטורים והפיצויים אינו זר למאמן שנחשב לאחד הבכירים בעולם. מוריניו פוטר בקריירה גם מצ'לסי, ריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם. על פי ההערכות, רק מתשלום הפיצויים הרוויח המאמן יותר מ-80 מיליון ליש"ט.
בעת עבודתו בצ'לסי שם מוריניו פוטר בשתי קדנציות כאשר בקדנציה הראשונה שילם הבעלים דאז, רומן אברמוביץ', למאמן 18 מיליון ליש"ט ושמונה שנים מאוחר יותר שילם פיצויים על סך 12.5 מיליון ליש"ט.
- משפחת לואיס מזרימה 100 מיליון ליש"ט לטוטנהאם אחרי עזיבת דניאל לוי
- האיש שעומד מאחורי טוטנהאם והקשר שלו לישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל המועדונים האלה למדו מה זה באמת לעבוד עם המיוחד אבל גם כמה יקר לפטר אותו. לפי ההערכות, כאמור הוא הרוויח יותר מ-80 מיליון ליש"ט כפיצויי פיטורים.
בנוסף, המאמן פוטר גם מריאל מדריד אליה הגיע לאחר הצלחה גדולה באינטר. למרות הצלחות גדולות בהתחלה אז לאחר מכן הגיע כישלון כאשר הקבוצה סיימה שנייה לברצלונה והודחה בחצי גמר ליגת האלופות. המאמן קיבל פיצויים של 17 מיליון ליש"ט.
במנצ'סטר יונייטד אימן מוריניו לאחר סיום הקדנציה השנייה בצ'לסי. הוא לא הצליח להטביע את חותמו ואף היה בפער גדול מהיריבה העירונית, סיטי. ביונייטד החליטו להיפרד ממנו ושילמו לו פיצוי של 17 מיליון ליש"ט.
לטוטנהאם הגיע מוריניו בהחתמה אדירה שלא הוכיחה את עצמה ובעלי הספרס, דניאל לוי, נאלץ לשלם פיצויים של 18 מיליון ליש"ט.
- 3.מאלדיני 02/10/2023 18:20הגב לתגובה זומוריניו הביא להם תואר אירופי ראשון , ושנה לאחר מכן עוד הופעה בגמר ליגה אירופית. בזכותו שחקנים חופשיים חותמים ברומא. מייצר להם הרבה הכנסות. קשה לי להאמין שיוותרו על זה וישלמו לו פיצויים מי מבטיח שהמאמן הבא יצליח יותר
- 2.אלי תל אביב 02/10/2023 14:36הגב לתגובה זועדיף לו בעת הזאת לאמן נבחרת לאומית. בקבוצות הגדולות הדלת חסומה לו.
- 1.קשקש 02/10/2023 08:54הגב לתגובה זוהליגה האיטלקית בין החלשות בליגות הבכירות באירופה וגם היא לא נקייה משחיתות .על פי דעתי "המיוחד" רוצה לחזור לאמן בפורטוגל או במדינות המפרץ
לקלר והמילטוןעוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן
פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק.
פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”
בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.
המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק.
- פרארי מציגה צמיחה בהכנסות ושמירה על רווחיות חרף האטה עולמית
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קרלוס סיינץ יחזור?
לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.
