זוזה מוריניו
צילום: טוויטר רשמי רומא

מוריניו בדרך לפיטורים, כמה קבוצות שילמו לו פיצויים בעבר?

הפתיחה הרעה של רומא העונה עלולה לעלות לפורטוגלי בתפקיד. יקבל גם הפעם פיצוי - אבל מי המועדון ששילם לו את הסכום הגבוה ביותר?
מיכאל וייסרמן | (3)

לחץ גדול במועדון האיטלקי, רומא, לאחר פתיחת עונה מזעזעת שהגיעה לשיא ביום חמישי - עם הפסד משפיל לגנואה בתוצאה 1:4. רומא מדורגת במקום ה-16 בטבלה עם נקודה אחת מעל הקו האדום ועם ניצחון בודד העונה. אתמול (ראשון) כבר ניצחה רומא את פרוזינונה בתוצאה 0:2 ועדיין לא שקט במועדון האיטלקי.

יפוטר שוב? מוריניו (צילום: טוויטר רומא)

רוב הביקורת מופנית כלפי ז'וזה מוריניו  והפסד נוסף עשוי להכריע את גורלו של המאמן. נושא הפיטורים והפיצויים אינו זר למאמן שנחשב לאחד הבכירים בעולם. מוריניו פוטר בקריירה גם מצ'לסי, ריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם. על פי ההערכות, רק מתשלום הפיצויים הרוויח המאמן יותר מ-80 מיליון ליש"ט.

בעת עבודתו בצ'לסי שם מוריניו פוטר בשתי קדנציות כאשר בקדנציה הראשונה שילם הבעלים דאז, רומן אברמוביץ', למאמן 18 מיליון ליש"ט ושמונה שנים מאוחר יותר שילם פיצויים על סך 12.5 מיליון ליש"ט.

כל המועדונים האלה למדו מה זה באמת לעבוד עם המיוחד אבל גם כמה יקר לפטר אותו. לפי ההערכות, כאמור  הוא הרוויח יותר מ-80 מיליון ליש"ט כפיצויי פיטורים.

בנוסף, המאמן פוטר גם מריאל מדריד אליה הגיע לאחר הצלחה גדולה באינטר. למרות הצלחות גדולות בהתחלה אז לאחר מכן הגיע כישלון כאשר הקבוצה סיימה שנייה לברצלונה והודחה בחצי גמר ליגת האלופות. המאמן קיבל פיצויים של 17 מיליון ליש"ט.

במנצ'סטר יונייטד אימן מוריניו לאחר סיום הקדנציה השנייה בצ'לסי. הוא לא הצליח להטביע את חותמו ואף היה בפער גדול מהיריבה העירונית, סיטי. ביונייטד החליטו להיפרד ממנו ושילמו לו פיצוי של 17 מיליון ליש"ט.

לטוטנהאם הגיע מוריניו בהחתמה אדירה שלא הוכיחה את עצמה ובעלי הספרס, דניאל לוי, נאלץ לשלם פיצויים של 18 מיליון ליש"ט.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מאלדיני 02/10/2023 18:20
    הגב לתגובה זו
    מוריניו הביא להם תואר אירופי ראשון , ושנה לאחר מכן עוד הופעה בגמר ליגה אירופית. בזכותו שחקנים חופשיים חותמים ברומא. מייצר להם הרבה הכנסות. קשה לי להאמין שיוותרו על זה וישלמו לו פיצויים מי מבטיח שהמאמן הבא יצליח יותר
  • 2.
    אלי תל אביב 02/10/2023 14:36
    הגב לתגובה זו
    עדיף לו בעת הזאת לאמן נבחרת לאומית. בקבוצות הגדולות הדלת חסומה לו.
  • 1.
    קשקש 02/10/2023 08:54
    הגב לתגובה זו
    הליגה האיטלקית בין החלשות בליגות הבכירות באירופה וגם היא לא נקייה משחיתות .על פי דעתי "המיוחד" רוצה לחזור לאמן בפורטוגל או במדינות המפרץ
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.

הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.