צחי אבו
צילום: ארי נדלן

חשיפה: מה תהיה הדרישה של אוהדי עירוני אשדוד מאיש העסקים צחי אבו?

?בשבועות האחרונים מתנהלת יריבות עסקית בין ג'קי בן זקן לבין צחי אבו שגם שותפים באחד העסקים. כעת היריבות תעבור למגרש הכדורגל. ומי הדמויות הבכירות שכבר עובדות במועדון?
מיכאל וייסרמן |

עולם הכדורגל באשדוד סוער מתמיד. בימים האחרונים הודיע איש העסקים, צחי אבו, על רצונו לרכוש את זכויות הניהול של עירוני אשדוד שמשחקת בליגה א'. ההצעה הפתיעה רבים מאנשי אשדוד, כאשר עירוני שימשה בשנים האחרונות כקבוצת אוהדים. במידה ואבו ירכוש אז עירוני תהפוך לקבוצה תחת בעלות פרטית.

יגיע כבעלים. אוהדי עירוני אשדוד (צילום: אתר דאבל פס)

כבר אתמול (שלישי) קיבלו חברי עמותת האוהדים עירוני אשדוד הודעה להגיע לישיבה מיוחדת ב-12 באוקטובר בכדי להצביע לטובת אבו כבעלים הבלעדי של המועדון. על פי המידע שהגיע ל"ביזספורט", האוהדים צפויים לדרוש מספר תשלום ראשוני של מיליון שקל שחלקו יגיע לסגירת החובות וחלקו כדי לנסות ולהביא שחקני רכש בולטים כדי להעלות כבר העונה לליגה הלאומית.

אחיו של אבו, שי, אומנם נחשב לחבר ותיק בעמותת האוהדים ואף ביקש מאחיו לתמוך כבר בקיץ האחרון בכחצי מיליון שקל, אבל נראה כי הרצון של צחי אבו להשקיע במועדון הכדורגל גם נובעת לכאורה בשל היריבות עסקית מול ג'קי בן זקן, מבעלי מועדון ספורט אשדוד מליגת העל.

השניים נראו בשבוע שעבר במסעדה בעיר ואף נחשבים לשותפים בחברת "ארי נדל"ן", אך השניים נמצאים גם ביריבות פוליטית. בן זקן תומך בראש העיר הנוכחי, יחיאל לסרי, ואילו אבו מעדיף לראות בתפקיד את המועמד ברק סרי.

מקבוצת אבו נמסר: "אם וכאשר חברי העמותה המנהלת יחליטו להעביר את הקבוצה לידיים פרטיות - מי שעתיד לעמוד בקבוצת הרכישה הוא שי אבו, ולא אחיו צחי (המשמש כמנכ"ל ובעלים של החברה). שי מלווה את הקבוצה הצהובה מגיל ילדות והיא אהבת חייו. המשפחה והחברה ימשיכו לתמוך בשי ובקבוצת עירוני אשדוד ככל שיידרשו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.