כמה עולה למכבי תל אביב זעזוע בעמדת המאמן?
זה היה באוויר ומוקדם בבוקר (ראשון) זה הפך לרשמי: מכבי תל אביב הודיעה על סיום דרכו של המאמן אייטור קראנקה. האחרון הגיע לפני חצי שנה כמחליפו של ולדימיר איביץ' שעבר לקרסנודאר הרוסית וחתם לעונה וחצי, אבל כאמור עזב כבר בקיץ הנוכחי. את מקומו עשוי לתפוס הכוכב האירי רובי קין.
נפרד ויקבל פיצוי. קראנקה (צילום: מכבי תל אביב)
במהלך השבועות האחרונים הציגו אוהדי מכבי תל אביב התנגדות חריפה ואף תלו מספר רב של שלטים וכעת נראה כי הלחץ עבד והבעלים, מיץ' גולדהאר, החליט על פרידה. מי שעוד היה שותף להחלטה הוא המנכ"ל החדש, בן מנספורד. קראנקה אומנם פרסם לאחרונה ברשתות החברתיות כי החל את ההכנות לעונה הבאה אבל הבוקר הבין שסיים את דרכו בישראל.
מדובר בהחלטה משמעותית - לא רק מקצועית, אלא גם כלכלית. קראנקה החזיק בחוזה לעונה נוספת שמוערך בכ-800 אלף אירו ללא סעיף פיצוי ולכן הצהובים ישלמו את מלוא שכרו. לגולדהאר לא הייתה ברירה: מחאת הקהל התרחבה והמאמן לא היה רצוי בקרית שלום. בנוסף, גם עוזר המאמן והאנליסט שהגיעו העונה עם קראנקה יעזבו באופן מיידי. בין ה אר מדובר בחואן פאבלו וחואן טוריחו, כאשר עלותם של השניים במשך חצי עונה יחד הייתה כ-200 אלף אירו. המשמעות היא שהצוות הספרדי כולו היה עולה כמיליון אירו לחצי עונה.
בהודעה הרשמית של הצהובים נכתב: "מועדון הכדורגל מכבי תל אביב מודיע על פרידה מהמאמן הראשי אייטור קראנקה ומהצוות שלו שיעזבו את תפקידם באופן מיידי".
גולדהאר עצמו אמר לאתר הרשמי בנושא: "כולם במכבי תל אביב, ברצוננו להודות לאייטור ולצוות שלו על מאמציהם ותרומתם למועדון. אייטור תמיד נהג ביושרה ובמקצועיות ואנו מאחלים לאייטור בהצלחה בעתיד". קראנקה הגיע בינואר וסיים במקום השלישי העונה עם שמונה נקודות פחות ממכבי חיפה והודח בחצי הגמר מול בית"ר ירושלים.
ההערכות כי במכבי תל אביב כבר מצאו מאמן חדש שיגיע לפתיחת האימונים ויוצג בהמשך השבוע. מנספורד נפגש בימים האחרונים עם מספר מאמנים באירופה ועלותו של המאמן החדש תהיה כ-700 אלף אירו לעונה. גם המאמן החדש צפוי להביא מספר אנשי צוות וזה אומר שהצוות החדש גם כן ירוויח לפחות מיליון אירו לעונה. המטרה של מכבי תל אביב להחזיר את תואר האליפות ונראה כי ההיחלשות של מכבי חיפה מביאה רוח חדשה בקריית שלום.
- 2.מתן 26/06/2023 08:28הגב לתגובה זוגולדהאר אתה מאבד את זה עם קין וזרים...
- 1.הגיע הזמן שיילך הביתה לא שווה שקל (ל"ת)אוהד מכבי 26/06/2023 08:26הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
