נובאק גוקוביץ
צילום: טוויטר ATP

23 תארי גראנד סלאם: כמה כסף יש בחשבון הבנק של נובאק ג'וקוביץ'?

הטניסאי הפך לגדול הטניסאים בעולם וגם עשה כסף גדול במגרש ומחוצה לו. המספרים בפנים

מיכאל וייסרמן | (4)

הטניסאי הסרבי, נובאק ג'וקוביץ', זכה אתמול (ראשון) באליפות הרולאן גארוס, כאשר ניצח בגמר את קספר רוד הנורבגי בתוצאה 6:7, 3:6 ו-5:7 והפך לטניסאי עם מספר התארים הגדול ביותר. הוא גבר על יריבו המושבע, רפאל נדאל, שלא השתתף בטורניר בשל פציעה. לג'וקוביץ' זה היה תואר הגראנד סלאם ה-23. מדובר במספר הגבוה בטניס הגברים והוא משתווה למספר התארים של סרינה ווילימאס בנשים.

הגדול בהיסטוריה? ג'וקוביץ' (צילום: טוויטר ATP)

אז כמה שווה הטניס הגדול בכל הזמנים? הנה מבט על המספרים מאחורי הקריירה המדהימה שלו עד כה.

כספי פרסים מתחרויות - 170 מיליון דולר

הטניסאי זכה באליפות צרפת ויגרוף סכום של 2.5 מיליון דולר, אבל עד כה עשה בקריירה הסרבי סכום של 170 מיליון דולר מהאליפויות השונות. נדאל הרוויח עד כה 135 מיליון דולר ואילו רוג'ר פדרר הרוויח 131 מיליון דולר. במקום הרביעי נמצא אנדי מארי שהרוויח 64 מיליון דולר.

ג'וקוביץ' גם קבע את שיא הפרסים הכספיים של סבב ה-ATP (ארגון הטניס העולמי) לעונה אחת עם 21.6 מיליון דולר ב-2015; הוא עומד השנה על 5.1 מיליון דולר.

כספי פרסים מחסויות: 340 מיליון דולר

הכנסות הקריירה של ג'וקוביץ' מחוץ למגרש, מחסויות, הופעות, רישוי והכנסות ממזכרות, כולל יותר מ-20 מיליון דולר ב-12 החודשים האחרונים. יריבו, נדאל, הרוויח מחסויות סכום של 390 מיליון דולר. בראש הרשימה נמצא פדרר שהרוויח מעל 990 מיליון דולר ונחשב לאחד הספורטאים המרוויחים בעולם גם לשנת 2023, למרות שכבר הודיע על פרישה בחודש ספטמבר 2022.

ג'וקוביץ', 36, הפך לאלוף המבוגר ביותר שזוכה באליפות צרפת. הוא עשה זאת בגיל 36 ו-20 ימים ואילו נדאל זכה בעונה שעברה בתחרות כאשר היה בן 36 ויומיים.

עבור הסרבי זאת הייתה הזכייה השלישית בצרפת. רק שני טניסאים זכו ביותר אליפויות צרפת והם רפאל נדאל וביורן בורג, שזכה בשנות ה-80'. לג'וקוביץ' יש, כולל הניצחון האחרון, 10 תארי אליפות אוסטרליה הפתוחה, 7 זכיות בווימבלדון ו-3 זכיות אליפות ארצות הברית הפתוחה. פדרר זכה ברולאן גארוס רק פעם אחת, ב-2009, ונדאל זכה רק בשני תארים באליפות אוסטרליה הפתוחה ובאליפות ארצות הברית הפתוחה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אמיר יצחק 12/06/2023 08:36
    הגב לתגובה זו
    פדרר הוא בצורה ברורה הטניסאי הגדול בהיסטוריה אחריו נדאל ואחריו גוקוביץ
  • אין ויכוח נולה 12/06/2023 10:21
    הגב לתגובה זו
    פדרר אמנם בעל טכניקה שובת עין זה לא הופך אותו לגדול מכולם, לנולה יש הכי הרבה נצחונות על כל הגדולים , הכי הרבה שבועות במקום ראשון , היחידי בעל שלושה תארים בכל משטח , הכי הרבה גרנדסלמים ,בעל אופי ויכולת עמידה בלחצים ברמה ששום ספורטאי בהיסטוריה לא מתקרב אליה , עם עובדות לא ניתן להתווכח ,גוקוביץ הגדול בכל הזמנים בלי צל של ספק
  • טניסאי 24/07/2023 13:48
    ירצה לקחת את התואר האחרון השנה באליפות ארהב הפתוחה ואז לפרוש בשיא. ספק אם מישהו יוכל לשחזר את ההישגים שלו אי פעם
  • טניסאי 24/07/2023 13:45
    בעקר החוסן הנפשי שלו מעורר השתאות . ללא ספק ווינר אמיתי
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.