207 מיליון דולר - גם כזה חוזה לא מבטיח שתשחק בליגה הטובה בעולם
ליגת ה-NBA נכנסת לשיאה. העונה הסדירה הסתיימה ובקרוב ייפתחו משחקי הפליי-אין. הישראלי היחיד בליגה הטובה בעולם, דני אבדיה, סיים את העונה בצורה מאכזבת עם קבוצתו וושינגטון ויזארדס אבל הוא לא היחיד - הכישלון הגדול של העונה עד כה היא אי העפלתה של דאלאס מאבריקס. היא הפסידה במשחק האחרון לשיקגו בתוצאה 115:112 - המשך לעונה הכושלת של המועדון.
הכוכב הגדול של דאלאס, לוקה דונצ'יץ', שותף רק ברבע הראשון בלבד מול שיקאגו וקלע 13 נקודות בלבד. העובדה ששותף רק ברבע אחד מסמנת על אי וודאות לגבי עתידו של אחד הכוכבים הגדולים בליגה. מאמנו של דונצ'יץ', ג'ייסון קיד, התייחס לכך ואמר: "אי שיתופו ברוב שלבי המשחק זאת הוראה מלמעלה". ההודעה של המאמן מסמלת שלא מן הנמנע שהסלובני יעזוב את הקבוצה ועשוי לחתום באחד המועדונים הגדולים.
רק בן 24, אבל פוטנציאל ההשתכרות עוד לפניו.
הקריירה של דונצ'יץ' בן ה-24 נמצאת במגמת עלייה לא רק מבחינה מקצועית אלא גם מבחינה כספית. הסלובני התחיל את הקריירה בריאל מדריד כאשר ערך את הבכורה בגיל 16 וחצי והיה הכדורסלן הצעיר בתולדות הקבוצה הספרדית שמשחק בקבוצת בוגרים. עונה לאחר מכן כבר הפך לשחקן מפתח ובשלוש השנים שלו בספרד זכה באליפות היורוליג, נבחר לשחקן המצטיין של הפיינל פור והטורניר כולו וגם זכה באליפות ספרד ובשחקן המצטיין בליגה הספרדית. בעונת 2018/2019 נבחר דונצ'יץ' כבחירה שלישית בדראפט על ידי אטלנטה הוקס אך מיד נשלח בטרייד לדאלאס מבריקס. החוזה הראשוני של הסלובני בדאלאס היה 14.5 מיליון דולר לשנתיים - כמקובל לשחקני רוקיז.
- הונאת ההימורים שמטלטלת את עולם הספורט ומאיימת על ה-NBA
- לאחר הסכם חדש עם NBA - וורנר ברוס עולה ב-3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר שנתיים נהדרות חתם דונצ'יץ על חוזה חסר תקדים בליגת ה-NBA כאשר קיבל שכר של 207 מיליון דולר לחמש שנים. דונצ'יץ' הפך לשחקן הראשון בתולדות ה-NBA שמקבל חוזה סופר-מקס בעודו חתום על חוזה רוקי. לרוב רק שחקנים ותיקים ומנוסים יותר יכולים להרוויח סכומים כאלו.
בינתיים הספיק דונצ'יץ' ב-NBA לזכות בפרס רוקי השנה, בחמישיית הרוקיז, 3 פעמים נבחרת לחמישיית העונה בליגה ו-4 נבחרת למשחק האולסטאר ב-NBA.
- 1.לילי 09/04/2023 08:37הגב לתגובה זואלו עסקים למטרות רווח . הזרמת הון ציבורי לקבוצות יגדילו את עניין הציבור .
לקלר והמילטוןעוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן
פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק.
פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”
בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.
המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק.
- פרארי מציגה צמיחה בהכנסות ושמירה על רווחיות חרף האטה עולמית
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קרלוס סיינץ יחזור?
לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.
