כמה שווה קבוצה שעולה לפרמייר ליג וכמה זה ביחס לליגה הבכירה?
ברנלי הייתה הקבוצה הראשונה מליגת המשנה שעלתה לליגה הראשונה, שישה מחזורים לסיום העונה. שווי השוק של שחקניה עומד על 131 מיליון יורו. מה שכר המאמן וכמה זה לעומת קבוצות בפרמייר ליג?
השחקן היקר ביותר ברשימה הוא הבלם הצעיר טיילור הרווד-בליס. האחרון, בן ה-21, גדל באנדרלכט ואף עבר דרך מנצ'סטר סיטי וכעת ערכו מגיע לכ-15 מיליון אירו. שחקן נוסף שערכו עלה משמעותית בעונה האחרונה בשל ההצלחה בברנלי הוא הקשר ג'וש ברונהיל. ברונהיל, בן ה-27, שיחק בעיקר בליגה השנייה באנגליה בקבוצות כמו פרסטון ובריסטול סיטי וכעת נמצא בעונה מצוינת בברנלי שם ערכו עלה ב-8 מיליון אירו כאשר בקיץ היה שווה רק 7 מיליון אירו. שחקן נוסף ששווה התייחסות הוא שחקן הכנף נתן טלה. טאלה, בן ה-23, גדל בסאות'המפטון וכעת פורח בברנלי וערכו כעת הוא 12 מיליון אירו כאשר בקיץ היה 4.5 מיליון אירו בלבד. מי שמוביל את הקבוצה הוא המאמן המצוין וינסנט קומפני. קומפני, בן ה-36, נחשב לאחד השחקנים הגדולים בנבחרת בלגיה עם עבר במועדוני פאר כמו אנדרלכט, מנצ'סטר סיטי והמבוגר. ב-17 לאוגוסט 2020 פרש קומפני ממשחק פעיל והפך למאמן של אנדלכט ולאחר שנתיים בתפקיד בחר לעבור לליגה השנייה באנגליה וכבר בעונתו הראשונה בברנלי רשם הצלחה כבירה עם עלייה לפרמיירליג. ומהו שכרו של המאמן בליגה שנייה באנגליה? הוא היה הגבוה ביותר בליגה ועמד על 2.9 מיליון אירו לעונה לא כולל בונוסים. קומפני אמר לאחר העלייה: "לא חשבתי שנעלה חזרה כזה מהר. לא ציפינו לזה, לא היה קל אבל מצאנו דרך. אנחנו יכולים להשתפר מכאן, השחקנים חוגגים כמו ילדים".We're not done yet. pic.twitter.com/Pkeba0atVv
— Burnley FC (@BurnleyOfficial) April 7, 2023
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
