ברנלי
צילום: טוויטר ברנלי רשמי

כמה שווה קבוצה שעולה לפרמייר ליג וכמה זה ביחס לליגה הבכירה?

ברנלי הייתה הקבוצה הראשונה מליגת המשנה שעלתה לליגה הראשונה, שישה מחזורים לסיום העונה. שווי השוק של שחקניה עומד על 131 מיליון יורו. מה שכר המאמן וכמה זה לעומת קבוצות בפרמייר ליג?

מיכאל וייסרמן |
אחרי עונה בליגת המשנה עלתה קבוצת ברנלי חזרה לפרמייר ליג. הקבוצה ניצחה במחזור האחרון את מידלסבורו בתוצאה 1:2 ופתחה פער של 19 נקודות מהמקום השלישי - שישה מחזורים לסיום העונה. אבל שווה בכלל קבוצה שעולה ליגה, כלומר מעפילה מהצ'מפיונסשיפ לליגה הבכירה - הפרמייר ליג? ובכן, ברנלי סיימה את העונה עם 25 ניצחונות, 12 תוצאות תיקו ושני הפסדים בלבד וסיימה כאחת העולות המהירות והמרשימות ביותר בתולדות הכדורגל האנגלי. היא העמידה תקציב לא קטן, אבל שווי השוק של שחקניה גם הוא מרשים. זה כמובן לא מבטיח העפלה לליגה הבכירה ובכל זאת, ברנלי הצליחה לעשות עונה מרשימה. אז כמה שווה קבוצה שעולה לליגה הבכירה? על פי אתר 'טרנספרמרקט' שווי השוק הכולל של שחקני ברנלי הוא 131.55 מיליון אירו. הסכום הכולל מתחלק בין שוערים שערכם הכולל הוא 7.15 מיליון אירו; שחקני הגנה מגיעים לערך של 52 מיליון אירו; שחקני הקישור שווים 30.5 מיליון אירו; שחקני ההתקפה עם ערך של 41.9 מיליון אירו. על מנת לקבל פרופורציות באשר לתקציב, אז שווי השוק של מוליכת הפרמייר ליג, ארסנל, עומד על 890 מיליון יורו. סהות'המפטון שערב המחזור הייתה במקום האחרון שווה 397 מיליון יורו. כלומר - הרבה פחות.   השחקן היקר ביותר ברשימה הוא הבלם הצעיר טיילור הרווד-בליס. האחרון, בן ה-21, גדל באנדרלכט ואף עבר דרך מנצ'סטר סיטי וכעת ערכו מגיע לכ-15 מיליון אירו. שחקן נוסף שערכו עלה משמעותית בעונה האחרונה בשל ההצלחה בברנלי הוא הקשר ג'וש ברונהיל. ברונהיל, בן ה-27, שיחק בעיקר בליגה השנייה באנגליה בקבוצות כמו פרסטון ובריסטול סיטי וכעת נמצא בעונה מצוינת בברנלי שם ערכו עלה ב-8 מיליון אירו כאשר בקיץ היה שווה רק 7 מיליון אירו. שחקן נוסף ששווה התייחסות הוא שחקן הכנף נתן טלה. טאלה, בן ה-23, גדל בסאות'המפטון וכעת פורח בברנלי וערכו כעת הוא 12 מיליון אירו כאשר בקיץ היה 4.5 מיליון אירו בלבד. מי שמוביל את הקבוצה הוא המאמן המצוין וינסנט קומפני. קומפני, בן ה-36, נחשב לאחד השחקנים הגדולים בנבחרת בלגיה עם עבר במועדוני פאר כמו אנדרלכט, מנצ'סטר סיטי והמבוגר. ב-17 לאוגוסט 2020 פרש קומפני ממשחק פעיל והפך למאמן של אנדלכט ולאחר שנתיים בתפקיד בחר לעבור לליגה השנייה באנגליה וכבר בעונתו הראשונה בברנלי רשם הצלחה כבירה עם עלייה לפרמיירליג.  ומהו שכרו של המאמן בליגה שנייה באנגליה? הוא היה הגבוה ביותר בליגה ועמד על 2.9 מיליון אירו לעונה לא כולל בונוסים. קומפני אמר לאחר העלייה: "לא חשבתי שנעלה חזרה כזה מהר. לא ציפינו לזה, לא היה קל אבל מצאנו דרך. אנחנו יכולים להשתפר מכאן, השחקנים חוגגים כמו ילדים".    

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.