פייג' ביוקרס (X)
פייג' ביוקרס (X)

כוכבת כדורסל עם שכר זעום - הבעיה בליגת הכדורסל בארה"ב

פייג' ביוקרס, כוכבת הכדורסל שנבחרה כבחירה מספר 1 בדראפט ה-WNBA על ידי דאלאס ווינגס, חתמה על חוזה שנתי של 78 אלף דולר. ב-NBA זה קרוב לפי 100

נושאים בכתבה כדורסל

פייג' ביוקרס, כוכבת הכדורסל שנבחרה כבחירה מספר 1 בדראפט ה-WNBA 2025 על ידי דאלאס ווינגס, חתמה על חוזה רוקי של ארבע שנים בשווי 350,000 דולר, עם משכורת שנתית של 78,000 דולר בשנה הראשונה. למרות מעמדה ככוכבת עם למעלה מ-2 מיליון עוקבים באינסטגרם, שכרה נמוך משמעותית בהשוואה לספורטאים בליגות גברים, מה שהוביל את איגוד השחקניות לבטל את ההסכם הקיבוצי (CBA) לאחר עונת 2024 ולפתוח במשא ומתן מחודש ב-2025 לשיפור השכר. ביוקרס מפצה על כך עם עסקאות פרסום עם נייק וגייטורייד, והסכם עם ליגת Unrivaled, שם תרוויח מעל 350,000 דולר בעונה אחת – יותר מכל חוזה ה-WNBA שלה – ותקבל מניות בליגה.  

ליגת הכדורסל המקצוענית לנשים (Women’s National Basketball Association, WNBA) היא ליגת הכדורסל המובילה לנשים בארצות הברית, הכוללת 12 קבוצות כמו ניו יורק ליברטי ודאלאס ווינגס. נוסדה ב-1996, היא מושכת קהל צעיר ונחשבת למובילה בעולם בכדורסל נשים, אך סובלת מהכנסות נמוכות של כ-200 מיליון דולר בשנה, לעומת 10 מיליארד דולר ב-NBA. ה-WNBA פועלת תחת הסכם קיבוצי שמגביל את שכר השחקניות, מה שיוצר פער משמעותי בין כוכבות למשכורותיהן.  

השכר הנמוך ב-WNBA נובע מהכנסות מוגבלות מזכויות שידור וחסויות, בהשוואה לליגות גברים. שחקנית ממוצעת מרוויחה כ-120,000 דולר בשנה, לעומת מיליונים ב-NBA. Unrivaled, ליגת 3 על 3 שפועלת בחורף ומאפשרת לשחקניות לשחק בארצות הברית במקום בחו"ל, הכניסה 27 מיליון דולר בעונתה הראשונה ומציעה אלטרנטיבה כלכלית. ביוקרס, שזכתה באליפות המכללות עם קונטיקט, משתמשת בפופולריות שלה כדי ללחוץ על ה-WNBA לשפר את התנאים. המשא ומתן ב-2025 עלול להוביל לשביתה אם דרישות השחקניות לא ייענו, מה שישפיע על העונה ועל האוהדים.  

המקרה של ביוקרס ממחיש את האתגרים של ספורט נשים. כוכבות כמו ביוקרס מביאות תשומת לב והכנסות, אך השכר הנמוך מאלץ אותן לעבוד בעבודות נוספות או לשחק בליגות זרות. Unrivaled מראה שיש פתרונות חדשים, אך ה-WNBA חייבת להשתנות כדי לשמור על הכישרונות שלה. עבור האוהדים, זה מבטיח יותר הזדמנויות לראות כוכבות, אך גם סיכון לשביתות. הצלחתה של ביוקרס מחוץ ל-WNBA, דרך חסויות ו-Unrivaled, מדגישה את הכוח של ספורטאיות צעירות לבנות מותג עצמאי.  

המשא ומתן על ההסכם הקיבוצי ב-WNBA ב-2025 יהיה קריטי. האם הליגה תצליח להגדיל את השכר מבלי לפגוע בקבוצות קטנות? ואיך Unrivaled תשפיע על עתיד הכדורסל לנשים?



תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    קופמן 20/04/2025 04:16
    הגב לתגובה זו
    הבדיחה של הנשים כנראה לא ממש מעניינת....
  • 3.
    דרורz 19/04/2025 16:42
    הגב לתגובה זו
    אם הפער בין הכנסות הnba לwnba הוא פי מאה זה הגיוני שככה גם יהיה בשכר.
  • 2.
    נח 19/04/2025 10:40
    הגב לתגובה זו
    יש בקבוצות גם שחקניות זרות לא יודע מהיכן התקציב.
  • 1.
    אם אין הכנסות מאיפה ישלמו להן אולי הממשלה תשלם להם חחח (ל"ת)
    אנונימי 19/04/2025 08:18
    הגב לתגובה זו
אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".

אליפות A2RL. קרדיט: יח"צאליפות A2RL. קרדיט: יח"צ

הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים

לראשונה בעולם, אליפות A2RL הציגה שישה רכבים אוטונומיים על מסלול אחד, בגרנד פיינל עם מהירויות של מעל 250 קמ"ש, עקיפות נועזות ובינה מלאכותית שמקבלת החלטות בזמן באמת; TUM הגרמנית זכתה שוב בתואר וזכתה ב-2.25 מיליון דולר; במרוץ אדם נגד מכונה, דניאיל קוויט ניצח את האלגוריתם בפער של 1.58 שניות בלבד

רן קידר |

עולם המרוצים האוטונומיים עשה קפיצה משמעותית לעבר העתיד באבו דאבי, כאשר אליפות A2RL קיימה את הגרנד פיינל העולמי הראשון בהיסטוריה שכלל שישה רכבי מרוץ אוטונומיים לגמרי על אותו מסלול. האירוע, שהתקיים במסלול יאס מרינה כחלק משבוע האוטונומיה של אבו דאבי (ADAW), ריכז טכנולוגיות קצה, הנדסה פורצת דרך ומופע מרהיב של בינה מלאכותית שמנווטת, מאיצה ומבצעת עקיפות בדיוק של אלפיות השנייה. כ-8,000 צופים מילאו את הטריבונה וצפו ברגע היסטורי של ממש, שבו טכנולוגיות שעד לא מזמן היו בתחום המחקר הפכו למציאות דוהרת.

הגרנד פיינל הפגיש בין שש מהקבוצות החזקות בעולם: TUM ואונימורה (Unimore) מאיטליה, Kinetiz ו-TII Racing מהאמירויות, PoliMOVE האיטלקית ו-Constructor מגרמניה. כבר מההקפה הראשונה היה ברור שהמרוץ הזה אינו רק הדגמה של טכנולוגיה, אלא קרב אמיתי. TUM, שזינקה מהפול פוזישן, מצאה את עצמה תחת לחץ של Unimore שהציגה קצב יוצא דופן ועקפה אותה כבר בפנייה השישית של ההקפה השנייה.

שתי המכוניות התנהלו זה לצד זו לאורך 10 ההקפות הבאות במהירויות שהגיעו ל–250 קמ"ש, כאשר הפער ביניהן עמד על פחות משנייה רוב הזמן. באמצע המרוץ, ניסיון עקיפה של Unimore מול Constructor הסתיים בהתנגשות שהוציאה את שתי המכוניות מהמסלול. TUM ניצלה את האירוע, חזרה לראש הדבוקה ולא איבדה את ההובלה עד לקו הסיום. למרות התאונה, Unimore רשמה את הסיבוב המהיר ביותר בתחרות כולה.

אחת עשרה קבוצות מכל העולם השתתפו בעונה השנייה של האליפות, שהתמודדו על פרס כולל של 2.25 מיליון דולר. הגמר הגדול השנה סימן לא רק הישג טכנולוגי מרשים אלא גם אבני דרך הנדסיות המקרבות את עולם הרכב האוטונומי לשימושים יומיומיים, מנסיעה עירונית ועד ליישום תעשייתי.

פייסל אל בנאי, יועצו של נשיא איחוד האמירויות והוגה תחרות A2RL, תיאר את האירוע כ"מתקן ניסוי שמאיץ את עתיד המערכות האוטונומיות". לדבריו, "האליפות מוכיחה כיצד שילוב של שאפתנות מדעית ותחרותיות מוביל לפריצות דרך בקצב מסחרר".