למשקיע המרושש: דירות בזול, ב-10 ערים שונות - צפו ברשימה
הזינוק במחירי הדירות ב-5 השנים אינו מאפשר לרבים להגשים את חלום 4 הקירות בפחות ממיליון שקל. כיום מי שמעוניין בדירות בפחות ממיליון שקל יאלץ להתרחק יותר ויותר ממרכז הארץ. בנק ירושלים ביצע בחודש נובמבר מספר עסקאות בפחות מ-900 אלף שקל:
רמלה
ברחוב הכרמל נמכרה דירת 3 חדרים בשטח 70 מ"ר, קומה ג', ב-700 אלף שקל
אשדוד
ברחוב אחד העם נמכרה דירת 3 חדרים בשטח 66 מ"ר, קומה 6, ב-850 אלף שקל
אשקלון
ברחוב שלום עליכם נמכרה דירת 2 חדרים בשטח 34 מ"ר, קומה 4, ב-340 אלף שקל
חיפה
ברחוב מיכאל נמכרה דירת 4 חדרים בשטח 96 מ"ר, קומה 2, ב-730 אלף שקל
ברחוב הגנים נמכרה דירת 3 חדרים בשטח 100 מ"ר, קומה 2, ב-800 אלף שקל
ברחוב הפרסים נמכרה דירת 3 חדרים בשטח 90 מ"ר, קומה 1, ב-900 אלף שקל
ברחוב כרמייה נמכרה דירת 3.5 חדרים בשטח 65 מ"ר, קומה 4, ב-640 אלף שקל
קריית מוצקין
בשדרות משה גושן נמכרה דירת 3.5 חדרים בשטח 93 מ"ר, קומה 3, ב-670 אלף שקל
עכו
בדרך הארבעה נמכרה דירת 4 חדרים בשטח 100 מ"ר, קומה 8, ב-700 אלף שקל
ברחוב בן עמי נמכרה דירת 4 חדרים בשטח 94 מ"ר, קומה 3, ב-720 אלף שקל
נצרת עילית
ברחוב תבור נמכרה דירת 5 חדרים, 112 מ"ר, ב-717 אלף שקל
באר שבע
ברחוב בצלאל נמכרה דירת 3.5 חדרים בשטח 87 מ"ר, קומת קרקע, ב-550 אלף שקל
ברחוב שכם נמכרה דירת 4 חדרים בשטח 76 מ"ר, קומה 4, ב-490 אלף שקל
ברחוב מבצע יקב נמכרה דירת 3 חדרים בשטח 70 מ"ר, קומה 4, ב-370 אלף שקל
ברחוב רחבת הגלבוע נמכרה דירת 3 חדרים בשטח 72 מ"ר, קומה 4, ב-390 אלף שקל
נתיבות
ברחוב אבן דנן נמכרה דירת חדר בשטח 41 מ"ר ב-350 אלף שקל
ערד
ברחוב הערבה נמכרה דירת חדר בשטח 50 מ"ר, קומת קרקע, ב-230 אלף שקל
- 2.הייתי אומר מאוד יקר (ל"ת)g 04/12/2013 16:21הגב לתגובה זו
- 1.מתן 04/12/2013 11:17הגב לתגובה זולדירות רפש יהיה מחיר נמוך - זה הרי ברור! אבל השאלה מי קונה את דירות הרפש האלו המחיר מופקע של רבע מיליון דולר!! כן דולר!! לא שקל.
- xxx 05/12/2013 11:08הגב לתגובה זויחסית למחיר שיהיה לדירות אלו בעוד חמש שנים - הן זולות...
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
