
משקיעי טסלה חיים בסרט
למרות זאת, אין דרך אפקטיבית לעשות שורט על טסלה. אופציות הפוט על המניה יקרות בטירוף ועלות השורט גבוהה. אין לנו דרך לדעת מתי הנושא הזה יתפוצץ, אבל ברור שזה יקרה
רבים רוצים להיות משקיעי ערך ומבינים באופן כללי מה נדרש ממשקיע כזה. הבעיה היא שכשמדברים עם משקיע ערך, מהר מאוד נכנסים לעובי הקורה בשביל לקבוע אם הרווחים של חברה מסוימת ימשכו בעתיד, מהן הדינמיות התחרותיות בענף ואיך מעריכים את השווי של החברה שלפנינו. מרוב עצים לא רואים את היער. בסופו של דבר, כשאנחנו נכנסים להשקעה, אנחנו צריכים לענות על שתי שאלות פשוטות למדי. כמה אני משלם ומה אני מקבל. זה הכל. אם מה שאני מקבל הוא יותר ממה שאני משלם זו עסקה טובה, אם לא, זה שורט פוטנציאלי. שיטת הערך הופכת את החיים לקלים יותר. היא עוזרת לניהול הרגשות – אם ביצענו מדידה של מה אנחנו מקבלים, מה זה משנה אם זה עולה או יורד בדרך? היא אומרת לנו מתי למכור – אם שווי השוק משקף את השווי שמדדנו, הגיע הזמן למכור. היא אומרת לנו מתי לא לקנות – אם לא הבנו את העסק בצורה מקיפה ואנחנו לא יודעים למדוד את השווי של החברה, לא קונים. אם היא יקרה מדי, לא קונים. אם תלכו לסופר ותקנו קילו מלפפונים, אתם יודעים מה אתם מקבלים. אם המחיר ירד לשקל לקילו, אתם יודעים שזה מחיר מצוין וקונים הרבה, אם המחיר עומד על 18 שקל לקילו, אתם יודעים שזה גבוה. בלי מילה על רמות תמיכה, קווי התנגדות או נרות יפניים. באחד הטורים הקודמים שלי כתבתי כבדרך אגב את המשפט "אם יש דבר אחד שמזיק למשקיעים זה מנכ"ל כריזמטי (ע"ע טסלה ושות')". שורה זו הפתיעה אנשים משום שבעת כתיבת אותה שורה, המניה עמדה על 300 דולר ואכן נתנה תשואות יפות לאורך שנים. נכון להיום, המניה עומדת על כ-230 דולר. בואו נראה איך מודדים שווי של חברה. איך בונים תזת השקעה? כאשר אנחנו בונים תזת לונג, כלומר אנחנו משערים ששווי החברה גבוה משווי השוק, אנחנו רוצים להניח את ההנחות הפסימיות ביותר. החברה על הפנים, הנכסים שלה לא שווים כלום, ההנהלה בלתי כשירה בעליל. אם אחרי כל ההנחות הללו, שווי החברה עדיין גבוה משווי השוק, אולי יש לנו השקעה טובה. ברוב המקרים, חלק מההנחות הפסימיות שלנו לא יתקיימו. אולי החברה לא כל כך נוראית, אולי ההנהלה בכל זאת יודעת מה היא עושה. כאשר בונים תזת שורט, זו תמונת מראה ללונג. אנחנו רוצים להיות האופטימיסטים הגדולים ביותר. החברה מדהימה, היא תצמח בלי סוף (כמעט), המנכ"ל כל כך חכם, מוכשר וטוב מראה שנשמח אם יתחתן עם הבת שלנו. אם אחרי כל זה עדיין לא הצלחנו להצדיק את המחיר שאנחנו נדרשים לשלם, אולי השורט יכול להיות בסדר. אמ;לק לפני שניגש לעומק הניתוח, אקפוץ לסוף. הניתוח שלי מראה שמשקיעי טסלה חיים בסרט. אולי, כמו המנכ"ל הם עישנו משהו. למרות זאת, אין דרך אפקטיבית לעשות שורט על טסלה. אופציות הפוט על המניה יקרות בטירוף ועלות השורט גבוהה. אין לנו דרך לדעת מתי הנושא הזה יתפוצץ, אבל זה ברור שזה יקרה. למעשה, אחת לכמה חודשים אנחנו בוחנים דרך לעשות שורט על הדבר הזה - ללא הצלחה. אפילו סדרת האג"ח של טסלה יקרה מדי לעשות שורט אפקטיבי. מה אנחנו משלמים? השאלה הזו זקוקה למעט הבהרה. אנחנו רוצים להבין כמה היינו צריכים לשלם על מנת לקנות את כלל הנכסים של החברה. חישבו על קניית דירה. כשמישהו מוכר לכם דירה, אתם לא מתייחסים רק לכסף שבעל הדירה הכניס לדירה, מחיר הדירה פחות המשכנתא שהוא הוציא או ההון העצמי. אתם מתייחסים למחיר הדירה. אתם גם לא מסתכלים רק על ההון שאתם נדרשים להכניס מבלי להתייחס למשכנתא. במקרה של טסלה, שווי ההון מחושב ככה 235 דולר למניה כפול 173 מיליון מניות נותן לנו שווי שוק 41 מיליארד דולר. בנוסף לזה, החברה מחזיקה 13 מיליארד דולר חוב. כנגד זה יש כ-5 מיליארד דולר של מזומנים ושווי מזומנים. אם היינו קונים את כל החברה, היינו צריכים להחזיר את החוב ומנגד היינו מקבלים את המזמנים לכיס שלנו. העלות האמיתית של החברה עומדת על 49 מיליארד דולר. בואו נראה אם אנחנו יכולים להתקרב לזה. מה אנחנו מקבלים? השאלה הזו היא עיקר הניתוח. על מנת לענות על השאלה הזו, נשתמש בכמה שיטות הערכת שווי שונות. השיטה הראשונה היא עלות ההחלפה או עלות הבניה מחדש. כמה כסף אנחנו צריכים על מנת לבנות "טסלה 2". נניח לרגע שיש לנו את כל הכסף בעולם, ואנחנו בונים את חברת אדיסון מוטורס (טסלה היא קריצה לממציא ניקולא טסלה שרבים השוו לתומס אדיסון. במאמר מוסגר, לפורד הייתה יוזמת רכב חשמלי בשם אדיסון). שימו לב שזה לא חייב להיות מאוד מדויק, דיוק יתר דורש יותר מדי עבודה ובכל מקרה אי אפשר למדוד הכל ברמת השקל הבודד. אחרי שיטת הערכת השווי של עלות החלפה, נבדוק את שווי הרווחים, כלומר נניח שהחברה תמשיך להרוויח כמו שהיא היום. אם צריך לשפץ או לתקן משהו בחברה, נסכים לשלם על זה אבל לא נשקיע בצמיחה עתידית. לבסוף נעריך את שווי הצמיחה. שימו לב שהבדיקות שנעשה מתחילות בנתונים הקשיחים ביותר, הברורים ביותר, והולכים ונהיים אווריריים. בהתחלה נסתכל על הנכסים שטסלה הצליחה לצבור עד היום, כלומר נכסים שאפשר לגעת בהם. אחרי שנראה את הנכסים, נראה איך היא משתמשת באותם נכסים, כלומר נעריך כמה רווח היא יודעת להפיק מאותם נכסים. בסוף נצטרך לעשות הנחות לגבי העתיד. העתיד, עד כמה שאני מכיר, אינו ידוע ולכן להסתמך עליו יכול להיות מסוכן לבריאות הפיננסית שלכם. אדיסון אדיסון לא מנסה לחדש שום דבר, היא חברת "גם אני". היא אומרת "גם אני" על כל נכס שיש לטסלה. כיוון שכבר לקחנו בחשבון את המזומן והחובות של טסלה, אנחנו רק צריכים לבנות את הנכסים שלהם. בואו נבנה את החברה יחד. טסלה מחזיקה:
- מלאי בשווי 3.4 מיליארד דולר
- 1.7 מיליארד בסעיף הלקוחות ותשלומים לספקים
- 6.2 מיליארד במערכות סולריות
- 10 מיליארד במפעלים
- 3 מיליארד בסעיפים שונים כולל זכות שימוש בנדל"ן כנגד שכירות
- 29.19/08/2020 19/08/2020 11:50הגב לתגובה זו??
- אדם 26/11/2020 14:11הגב לתגובה זוhttps://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%95%D7%A2%D7%94_%D7%9B%D7%9C%D7%9B%D7%9C%D7%99%D7%AA
- 28.אבי 08/08/2019 10:02הגב לתגובה זוזיין שכל
- מנכ"ל מה ?? 13/01/2021 14:10הגב לתגובה זושיפרוש בכבוד אבוי לי
- 27.משה 07/08/2019 23:26הגב לתגובה זוהאם תוכל לעדכן בעקבות הניסוי אפטר CE ודוחות רבעון שני.
- 26.מומחה לקנוניות 07/08/2019 12:23הגב לתגובה זוקניית פוט 450 ליוני 2021 עולה 224 דולר ואתה מוכר את טסלה ב 450-224 = 226 סה"כ הפסד 4 דולרשזה בערך 2 אחוז ממחיר האופציה(224) וממחיר המניה(230) פרמיה מאוד נמוכה כי זה לשנה ו 10 חודשים. לסיכום מי שמאמין שיעשה שורט אחרת סתם דיבורים.
- 25.שאלה 07/08/2019 12:09הגב לתגובה זולמה אתה מודאג מעלויות השורט?
- 24.אורי 07/08/2019 08:49הגב לתגובה זויהיו זועמים. דגדגת להם בנקודה כואבת. המשקיעים של טסלה הם מעריצים נלהבים וחסידים של נשיונל ג'אוגרפיק, הם לא באמת משקיעים. פעם אפילו שמעתי מישהו שהוא משקיע באילון רק בשביל העיקרון. מדובר באנשים הזיה אם אתם שואלים אותי. באמת חיים בסרט הוליוודי. אבל אחת לכמה זמן עוד בנאדם מתעורר וקופץ מהספינה הטובעת הזאת.
- כן, המנייה הוכפלה פי 6 והמשקיעים שלה 'הזויים' (ל"ת)אבי 19/08/2020 11:53הגב לתגובה זו
- 23.שי 06/08/2019 21:49הגב לתגובה זונכון, זו חברה שבאופן תיאורטי יכולה לפשוט רגל, אבל אני בטוח שבמידה וזה ייקרה אחת המתחרות (דיימלר, GM) תקנה אותה במחיר שגבוה מ0$. מצד שני, הפוטנציאל של המנייה פשוט מטורף, החברה הזאת מבחינה טכנולוגית מובילה על המובילות בשוק ב10 שנים, וגם המיתוג שלה יוצא דופן. תרחיש של 1000$ למניה מתישהו ב10 השנים הקרובות הוא סביר לגמרי.
- בול פגיעה תביא קצת (ל"ת)צדקת 13/01/2021 14:13הגב לתגובה זו
- 22.ס 06/08/2019 20:06הגב לתגובה זונתחיל מכמה נתונים טכניים כדי להבהיר מי זאת טסלה: 1. טסלה כיום מוכרת את הכמות רכבים הכי גדולה בארה״ב. בשנת 2018 מכרה 245,000 רכבים מתוך 350,000 רכבים חשמליים שנמכרו. 2. טסלה מייצרת 16% מכמות הבטריות בעולם+פנסוניק שותפה שלה במפעל בארה״ב. הבעיה העיקרית היום לכל המתחרות שגם עם יש להם אלפי מפעלים אין להם את הכמות בטריות בשביל לייצר רכבים. לכן חברה כמו פורשה 999 שנה בונה רכבים ומנועים אמרה שהיא תוכל ב2,020 למכור רק 20-35 אלף רכבים.. כשטסלה מוכרת את זה בחודש. 3. טסלה כיום מייצרת את הרכבים הכי בטיחותים שאי פעם נבדקו לפי התקנון האירופאי. טסלה מייצרת את המכונית הכי מהירה מ0-100 שזה הטסלה מודל S, עושה מ0 - 100 תוך 2.4 שניות. בחודש יוני בארה״ב טסלה מכרה 84% מהרכבים. כל שאר ה 14 מתחרות מכרו רק 16%, זה עד כמה טסלה שולטת בשוק. כל החברות רכבים מופסדות בתחום החשמלי. מה שטסלה בנתה ב15 שנה האלו הם רק מתחילות. סין, נורוובגיה, הולנד קבעו שב2025/2030 לא ימכרו יותר רכבים על בנזין. טסלה לא יכולה גם להשקיע את כל הכסף בפיתוח וגם להיות רווחית.
- 21.איילון מאסק 06/08/2019 20:05הגב לתגובה זודוגמא לניתוח לא רע מצד אחד. אבל מצד שני לא שכחל עוד מספר פרמטרים משמעותיים. תעשה טובה תזכור את הכתבה ומבין את שווי החברה בשנת 2029. ההימור שחי. הניתוח שלך טועה.
- 20.אא 06/08/2019 20:00הגב לתגובה זואתה טועה ומטעה. כנראה עם אגנדה.
- 19.אייל 06/08/2019 19:35הגב לתגובה זואז הנה עוד אנליסט
- 18.רותם 06/08/2019 17:54הגב לתגובה זומשקיעים בטסלה. בהצלחה
- ישראל לא ידועה באיכות מהנדסיה (ל"ת)חבל 07/08/2019 09:56הגב לתגובה זו
- 17.וצדק לכל 06/08/2019 17:54הגב לתגובה זוכתבה מענינת - יפה מאוד לכותב...למעט השנים שציינת את הרכב האוטונומי ..סתם זרקת נתון בלי שום בסיס ..כמו הפרשנים הפוליטיים ..זה לא מפחית מרמת הכתבה. בעולם הרכב הנוכחי אין לטסלה יתרונות .. הם היו החלוצים וזה נגמר .
- 16.אייל 06/08/2019 17:47הגב לתגובה זומשקיעי טסלה קונים את המניה בשביל למכור. טסלה לא מראה סימני רווח בעתיד אבל מי שקונה את המניה יכול למכור ברווח
- 15.אבי 06/08/2019 17:33הגב לתגובה זוהייתי שמח להרחבה לגבי האפשרויות בשורטים, למה אין שורט אפקטיבי?
- יוני 06/08/2019 22:55הגב לתגובה זוהכותב לא חכם כמו שהוא נשמע.
- 14.שרלוק הולמס 06/08/2019 17:24הגב לתגובה זותוסיף לכתבה תמונה של פוזיציית השורט שלך לשם אמינות או שתפסיק לברבר
- 13.ישראל צמרת 06/08/2019 17:22הגב לתגובה זומדוע לא לעשות שורט על המניה?
- 12.באפיט 06/08/2019 17:11הגב לתגובה זואם הפוט יקר - השוק לא מתמחר ברצינות אופציה לירידה. אם הפוט יקר ואתה עדיין מאמין בשורט - או שיש כאן בוננזה או שתפסיד את התחתונים. בהצלחה אליהו
- ג'וניור 07/08/2019 09:55הגב לתגובה זובאופציות אתה לא מבין
- מהר 13/01/2021 14:16בלי שנרגיש
- 11.דעה אחרת 06/08/2019 17:09הגב לתגובה זוטסלה זו חברה שמפתחת טכנולוגיה. אחד מהישומים שלה (המוביל כרגע) אלו המכוניות. אך לפניה ישומים רבים (לדעתי) בתחומי האנרגיה. ואם כבר מכוניות, אז טסלה איננה רק מוכרת מכוניות, אלא גם שרות (הטענה) וכמו כן עם הזמן תהפוך בכלל לחברת נדל"ן מניב (כמו פז בארץ לדוגמא). ונקודה אחרונה, אם השווי שלה יירד, אני לא רואה איך אחת מחברות הטכנולוגיעה הגדולות לא תסתער עליה. זו תהיה עסקה אדירה, שבה ירכשו תשתיות אדירות במחירי רצפה בהצלחה למנחשים
- 10.חבר של 06/08/2019 17:06הגב לתגובה זוחושב טיפה אחרת ממך. מבחינת הניסיון אני הולך עם גרינברג
- 9.צ'ארלי 06/08/2019 17:06הגב לתגובה זו"אולי, כמו המנכ"ל הם עישנו משהו..." אנחנו מזמן לא בעולם שבו לעשן משהו זה רע. תתבגר ותתחבר
- פיני 07/08/2019 09:54הגב לתגובה זושמחתי לעזור
- מאחל לך יכולת חשיבה כמו של אילון (ל"ת)רונן 07/07/2020 16:59
- 8.כתבה הזויה (ל"ת)שי 06/08/2019 17:02הגב לתגובה זו
- 7.10 שנים מהיום 06/08/2019 16:44הגב לתגובה זוTesla stock going to $4,000 — that would be an increase of 1,100%: Money manager Catherine Wood PUBLISHED WED, FEB 7 2018 7:08 AM ESTUPDATED WED, FEB 7 2018 8:40 AM EST “If we’re wrong,” Wood says, “our bear case is $600? on Tesla, which would still be nearly a double. The Ark Investment CEO isn’t the only money manager with high expectations for Musk and Tesla. Billionaire investor Ron Baron, a huge shareholder in the electric car company, told CNBC back in November that he believes he can make 20 times his money on the stock over the next 10 to 15 years.
- 6.אולי תנתח גם את יתר הבועות היותר גדולות מה דעתך!! (ל"ת)ברי 06/08/2019 16:40הגב לתגובה זו
- 5.ניתוח 06/08/2019 16:28הגב לתגובה זולאפחות,אך מה עם כאב הראש?טסלה היא מניה יחסית קלה לניתוח ברור שהיא יקרה גם ב 200$,אך מה עם העבודה המקיפה הזו על מניות פחות טרנדיות? מעניין בכל מקרה!כל הכבוד!
- 4.לא היה לי מושג 06/08/2019 16:25הגב לתגובה זואף פעם לא קראתי ניתוח כל כך מעמיק על טסלה ואני משקיע שנים
- חחחחח (ל"ת). 11/03/2021 14:43הגב לתגובה זו
- 3.. 06/08/2019 16:19הגב לתגובה זולמשל, לטסלה יש מרגין חיובי על רכבים - 18.9 אחוז על המכירות. לכן לאמר שהיא מפסידה 4200 דולר לכל רכב זה לא ממש נותן את התמונה, גם אם אני מניח שהמספר התקבל מחלוקת הרווח הנקי במספר הרכבים שנמכר. זה לא מאפשר התיחסות לרגישות של הרווח לעליה (או ירידה) בכמות הנמכרת.
- 2.משה 06/08/2019 16:17הגב לתגובה זואין סיבה שהיא לא תהיה שווה לפחות כמו חברת רכב גדולה אחרת, כלומר 200 מיליארד
- 1.לבעלי חזון 06/08/2019 16:17הגב לתגובה זוזווית מעניינת אפשר להתווכח על החברה כפורצת דרך בשוק העתיד.מחיר במניה מגלם ציפיות שכן..