על הטלטלה שהציתה ג'נט יילן במהלך עדכון הריבית - וגם הסתכלות קדימה

פרשן וול סטריט של Bizportal, על הגלים שעוררה הודעת הפד לגבי הריבית בארה"ב, ועל היסטריית שוקי המניות
|
(102)

ליום הכיפורים הרשו לנו להתנצל, באמצעות הלהקה הטובה אי-פעם, הפלטרס, בפני כל פגועים / מאוכזבים / כועסים / מזוכיסטים, שמעדיפים להמשיך ולסבול את הכתבות שלנו, בשבילכם.

והעיקר, לשנה החדשה, תירגעו, זה רק כסף.
 

איך היו מתנהגים בעולם נורמלי?
בואו וננסה להבין בצורה הגיונית את תגובת השוק להחלטת הבנק המרכזי בארה"ב ביום ה' האחרון. הציפייה להחלטה, הפכה באמצעות הכותרות, לנושא המרכזי בוויכוח על המגמות העתידיות בבורסה ובכלכלה. למרות שמדובר היה באפשרות של העלאה פיצפונת מרמה אפסית, שהשפעתה פסיכולוגית נטו ובשטח לא תורגש על הכלכלה, האינפלציה או המניות. בכל מקרה, הוחלט שלא לעשות כלום, ולפי הנגידה ההחלטה קשורה יותר במצב הבינלאומי - וארה"ב החליטה לשחק את המבוגר האחראי.

<

בעולם נורמלי היינו מצפים שמכשירי ההשקעה היו מגיבים בהתאם. אבל לא בעולם הכותרות בו אנו חיים. התגובה הייתה תזזית של ממש בכל הסקטורים. נתחיל בתגובת אגרות החוב הממשלתיות, שאמורות להגיב ראשונות על כל החלטה בנושא הריבית. ב-31 השנים שבין קיץ 1981 לקיץ 2012 ירדה התשואה על אגרות החוב ל-10 שנים מ-15.9% ל-1.4%. היא ירדה בגלל שהאינפלציה ירדה, וכך גם הציפיות להמשך האינפלציה.

<

ביזפורטל מגייסת כתבי שוק הון. אולי זה אתם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

העלאה
* כל השדות חובה

תודה שהשארת פרטים, נשתדל לחזור אלייך בהקדם

הסיבה הכלכלית שמאחורי הירידה באינפלציה הייתה מהפכות הטכנולוגיה והגלובליזציה אבל זה נושא אחר. מאז קיץ 2012, למרות ששום דבר לא השתנה באינפלציה או בציפיות לאינפלציה בארה"ב, אגרות החוב והתשואה דורכים במקום - 1.7%-2.7% לערך, מגמת הירידה בתשואות נבלמה למעשה. הסיבה לכך קשורה גם בהפיכת האגחי"ם ל-Safe Haven, אבל לא פחות בגלל צונאמי הכותרות שהחל להבטיח העלאת ריבית כבר בקיץ 2012 והגיע לשיא בשנה האחרונה.

המתח ישבור את השוק
מה שבעצם מאותתות אגרות החוב בשלוש השנים האחרונות, שהמשקיע נקרע בין העובדות, שמצביעות על מצב של "אין אינפלציה", לבין הכותרות שמבטיחות העלאת ריבית והפחד מהלא ידוע. מה שקרה ביום ו' האחרון מוכיח זאת בצורה מדהימה - באותו יום לאחר הודעת הפד, ירדה התשואה על האג"חים בשלב מסוים ב-6.99% - דבר שלנו לא זכור מעולם. תחשבו לרגע בהיגיון מה זה אומר (מילא סכומי הכסף שמעורבים)? באותו שלב האמינו המשקיעים שהבנק המרכזי של ארה"ב, שאמור היה להתחיל במגמה של העלאות ריבית (הרי  איש לא דיבר על העלאה חד פעמית) בגלל  החשש מהתלבות האינפלציה לאחר ההתאוששות הכלכלית, מאותת על מיתון. המניות, הגיבו תחילה בעלייה, ולאחר מכן עברו לירידות חדות, מדוע? הרי דבר לא השתנה.

<

הטענה היא שיילן לא העלתה הריבית בגלל אימת המשבר הסיני - וזה בעצם משליך על כלכלת ארה"ב. השדרן / כוכב הרוק קריימר סיכם נכון את מה שיקרה, "לא משנה מה יחליטו", אמר, "השוק יחטוף חזק בגלל התפוגגות המתח". לדעתנו נוצרה אווירה שאינה מתבססת על עובדות - שהשוק עלה יותר מדי ומתחייב תיקון גדול, והחלטת הפד הייתה עוד זרז בכיוון. קריימר, שמעטים מכירים את השוק כמותו, צודק. והשאלה היחידה לגבינו היא היכן התחתית, כי באמת שום דבר מהותי לא השתנה. נכון, פרופסור שילר, מהגדולים שיש בכלכלה, טוען שהמחירים בועתיים. אבל פרופסור ג'רמי סיגל, מנכ"ל סיסקו, רובינס וביל אקמן טועים שזה לא כך.

<

אנחנו שוב בדקנו את ההיסטוריה, וחוזרים וטוענים שמצבן העסקי של 500 חברות ה-S&P טוב משהיה אי פעם בעבר - וזה, כפי שכתבנו בסקירה קודמת, "התיקון הרביעי הגדול מאז 2009" (ועדיין לא הכי גדול). כן, אנחנו לוקחים בחשבון את האיסלמיזציה של אירופה, התדרדרותה של ארה"ב למיתון והצמיחה השלילית של סין. אבל ברצינות, למשקיע ההגיוני אסור לנסות ולנחש תחתיות, ובטח לא לנסות ולתפוס  מניות קטנות וחלומיות בירידה או לברוח בבהלה - העולם לא נגמר וההתאוששות ממשיכה. צריך להמתין בשקט להתייצבות, ואז לבדוק ולנסות לאתר מניות של חברות מובילות עם מסורת של דיבידנד. 

<

בעיקר בגלל המהפכה הטכנולוגית, אחד הסלים היותר מעניינים למעקב הוא סל הטכנולוגיה XLK שמכיל את 74 חברות הטכנולוגיה המובילות שמניותיהן כלולות ב-S&P500. כדאי מאוד לעקוב אחרי הסל שאיבד עד כה כ-8.7% מהשיא, ועדיין מכיל לא מעט שומנים, למרות העלייה של כ-47% בשנתיים האחרונות. אבל החברות שכלולות בו הן מלכות הטכנולוגיה, הראשונות לפריצה כשתיקון נגמר. מעבר לכך, יש לא מעט סלים טכנולוגיים.

<

הרגולציה שומרת עלינו מפני כוחות השוק 

השבוע הודיעה יצרנית הבירה הענקית, סאבמילר (SAB.L בלונדון, SBMRY בניו יורק) שקיבלה הצעת רכש ממתחרתה, יצרנית הבירה הגדולה בעולם, Anheuser-Busch InBev. אם המיזוג יאושר, תיווצר מעצמה כלכלית ענקית בתחום הבירה (ועוד כמה משקאות) שתצטרף לשורה ארוכה של מעצמות כלכליות ענקיות בתחומים אחרים כמו קוקה קולה (KO), וולמארט (WMT), ג'נרל אלקטריק, בואינג (BA), סיסקו (CSCO), אינטל (INTC), מיקרוסופט (MSFT), אפל (AAPL), נסטלי (NSRGY), סמסונג (SSNLF), גוגל (GOOG), סטארבקס (SBUX), טיוטה (TM) ועוד.

<

גם בעבר, בגלל התחרות והשאיפה לגדול, נוצרו מעצמות, אבל לא בהיקף ובעוצמת השוק של השנים האחרונות. מה שמביא להתפתחות הזו הוא השילוב בין היכולת הניהולית, ההתפתחות הטכנולוגית שמאפשרת ניהול של מערכות ענק בשווקים שונים והגלובליזציה. יש לתופעה הזו לא מעט יתרונות ולא פחות חסרונות, אבל המגמה הזו רק תלך ותגדל, כי כוחות השוק הנוכחיים מובילים לכך. לכן הרגולציה כל כך חשובה - בלעדיה הכלכלה הגלובלית תהפוך מונופוליסטית.

המנועים שדוחפים את עוגת התחבורה
שוק התצוגה העילית בכלי רכב, עוד דוגמא לדרך בה נוצרים מנועי צמיחה חדשים, יציג שיעור צמיחה שנתית של למעלה מ-30% בהיקף הפעילות בעשור הבא (2015-2025) ועלייה של 23.2% לשנה בערכים כספיים. זה על פי מחקר שערכה חברת המחקר הבריטית Future Market Insights, אחת מחברות המחקר והמודיעין העסקי המובילות בעולם. תחום התצוגה העילית ברכב גלגל ב-2014 בארה"ב 167.5 מיליון דולרים בסך הכל. הוא צפוי להגיע ב-2025 ל-1.73 מיליארד דולרים ולסכום גבוה בהרבה גלובלית. הסקטור "נדחף" קדימה ע"י 2 מנועים. הראשון, בטיחות, והשני, המכונית שנוסעת בעצמה. כל זה לפני שמכניסים לתמונה את שוק התצוגה העילית במטוסים, רכבות, אוניות נוסעים ורכבים צבאיים. לא פלא לפיכך שכמה חברות ענק מקצות משאבים גדולים על מנת לנגוס בעוגה החדשה.

<

התחום מתחלק לשניים: תצוגה על השמשה (הקדמית בעיקר, windshield) שב-2014 היוותה 70% מהתחום, ותצוגת מכלול (combiner circuit). על פי אותו מחקר, תצוגת ה-windshield תמשיך להוביל לפחות עד 2022, אבל קצב החדירה של מערכות ה-combiner יהיה מהיר בהרבה. אותנו ההדיוטות לא כל כך מעניין איזו טכנולוגיה תנצח, אלא מי ירוויח מהסיפור מהיר הצמיחה הזה? אילו חברות מעורבות?

<

תחום ה-HUD מתחלק לחמישה מגזרים. מכוניות בינוניות, יוקרתיות , שטח ומכוניות ספורט. קבוצת ה-premium cars היא כרגע הקבוצה "הפופולרית" להתקנת התצוגה, אבל קצב ההתקנה בקבוצות השטח והספורט עולה במהירות. דווקא נתח השוק של מכוניות היוקרה, שב-2014 תפסו נתח של 18%, ירד. 43% מכל ההתקנות בעולם ב-2014 נעשו דווקא ביבשת אירופה, כאשר 32.7% נעשו לרכבים בצפון אמריקה, הרוב בארה"ב.

<

החברות המובילות בפיתוח, ייצור והתקנה של ה-HUD הן הענקיות היפניות פאנסוניק, Denso, והחברות הפרטיות הגדולות, Nippon Seiki ו-YAZAKI. החברות הגרמניות הגדולות, Continental AG ו-Bosch GmbH הפרטית. ישנה החברה הבריטית Delphi Automotive וכמה חברות אמריקניות מובילות כמו ג'ונסון קונטרול (JCI) (עליה עשינו כמה כתבות והיא "בנבחרת" שלנו מאז ומעולם), Robert Visteon ו-Harman International. לצד כל אלו פועלות חברות המכוניות הגדולות שמנסות גם הן לפתח מערכות בתוך הבית, וכמובן ישנן גוגל ואפל - אצלן הכל סודי ביותר.

<

כל החברות ושורה ארוכה של סטארט אפים ברחבי העולם מנסים (חלקם הצליחו) להיכנס להסכמי OEM עם ענקיות הרכב. לגבי השקעה בתחום אין כרגע, עד כמה שידוע לנו - שום סל או קרן מניות שמתמחים ב-HUD, אבל רוב החברות שהזכרנו ואחרות נמצאות בסלי הטכנולוגיה הגדולים מהסוג של XLK שכולל 74 חברות הטכנולוגיה שב-S&P. אפשרות אחרת היא להשקיע קצת ב-JCI - שזו, מאז ומעולם, השקעה טובה, עם או בלי HUD.

<


***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(102):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 47.
    OPKO
    איל 29/09/2015 01:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אשמח לדעתך על האופק של אופקו לאור הנפילה של 50% בחדשים האחרונים, צנרת המוצרים + רכישת BIO R ביוני האחרון. מעניין שפרוסט רכש מניות בכ22 מיליון דולר באוגוסט-ספטמבר.
    סגור
  • OPKO
    שלמה גרינברג 29/09/2015 08:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כתבתי דעתי מספר פעמים והעובדה שהמניה יורדת אינה צריכה לשנות דעה אלא אם יש שינויים לרעה. העובדה שד"ר פרוסט קונה אינה צריכה להשפיע, הוא קונה שנים ובמחירים שונים בכול החברות שלו.
    סגור
  • אייל מפנה אותך לתגובה 37 בכתבה מ 29/8
    עמית 29/09/2015 09:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הדבר הכי גדול בוול סטריט: למה איבדה מניית אפל 20%, והאם זו הזדמנות?
    סגור
  • 46.
    שאלה לשלמה RADA
    ICPA 29/09/2015 00:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה האם ידוע לך ע"ס מה כתבו בכתבה בישראל דפנס : " כעת ראדא נמצאת מבחינת סיאול בשלב ההתחרות הסופי לבחירת המכ"ם." זה פורסם לפני שנה ומאז לא ראיתי אינדיקציות נוספות למעט שבניספח להנפקה צויינה דרום קוריאה כלקוחה (עמוד 9). ראה כתבות מ 2014 http://www.arirang.co.kr/News/News_View.asp?nseq=160538 http://tunebox.net/video/682083/south-korea-to-purchase-10-israeli-radars-to-beef-up-air-surveillance.html
    סגור
  • אכן מוזר
    שלמה גרינברג 29/09/2015 08:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איני יודע מי כותב את הכתבות הללו. ניסיתי להגיע לכתב של הכתבה האחרונה שפורסמה ואין דרך, אפילו אין שם של הכותב. אמשיך לנסות ולבדוק
    סגור
  • טען עוד
  • תודה
    ICPA 29/09/2015 13:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשמח לעידכונים בנושא.
    סגור
  • מה עם שלומי? (ל"ת)
    קנידל 29/09/2015 15:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מי זה? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 30/09/2015 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 45.
    אבן קיסר
    מקסים 28/09/2015 19:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יורדת 15% הערב... עקב התפטרות 2 דירקטורים... שלמה מדובר בחברה איכותית. האם לדעתך הזדמנות מעניינת או שההתפטרות בעייתית להמשך?
    סגור
  • קיסריה
    שלמה גרינברג 28/09/2015 21:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני חושב שהתפטרות הדירקטורים , לצד התביעות ולאחר הסיפור עם התרמית כביכול בהרכב החומרים המשקיעים חוששים וההתפטרות רק הוסיפה לחששות. צריך להמתין ולראות מה הספור האמיתי. החברה אמורה לפרסם דוחות בתחילת נובמבר ואז נדע טוב יותר.
    סגור
  • אוקיי תודה על התגובה (ל"ת)
    מקסים 28/09/2015 22:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אני בצניה אחרי הניפלה האחורנה
    אורי 29/09/2015 10:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מה יש נחכה לנובמבר מקווה לטוב היום הכל שחור רק סבלנות
    סגור
  • 44.
    מתחילים שוק דווווובייי (ל"ת)
    יוספוס פלאביוס 28/09/2015 18:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 43.
    האם עקבת אחר שתי המלצותיך האחרונות?
    עידו 28/09/2015 17:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה שלום! לאחרונה המלצת על בנק סאנטנדר ועל חברת הקזינו Las Vegas Sands, מניות אלו ירדו בחוזקה אף יותר ממדדי הייחוס. אני מסכים שיש הגיון בהשקעה במניות אלו אך נראה כי עיתוי ההמלצה היה מעט בעייתי. בנוסף, אציין שלאחר המשבר באנזימוטק וההפסד האדיר שהיא גרמה למשקיעים, והכתבה שפרסמת בזמנו שהיה חריף מעין כמוהו - הופתעתי לראות אותך מתייחס בשנית לחברה ואף בצורה חיובית. אתה שמשמש מורה ומחנך להרבה משקיעים, מצופה ממך שגם אם מהיום ההשקעה במנייה תהיה הטובה ביותר שניתן להשיג, אני חושב ומאמין שזה לא המקום להמשיך לתת לחברה את הסיפוק בניתוח תוצאותיה. חג שמח, עידו
    סגור
  • "המלצותי"
    שלמה גרינברג 28/09/2015 21:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נראה לי שאלו 3 מניות שהחלטת לרכוש בעקבות כתבותיי. כפי שאני חוזר וכותב, מי שקונה או מוכר בעקבות המאמרים כאן עושה טעות. איני מייעץ, אני מתאר מצבים ומנסה להסביר מצבים. לייעוץ על מניות שמופיעות כאן צריך לפנות ליועץ השקעות שלך, על כך אני חוזר תמיד. המסקנה היא לפיכך שכנראה היועץ שלך המליץ לקנות מניות אלו. אגב, בכול מקרה של תיאור שלי על מניה מסויימת אני מציין במפורש שכדאי להמתין לתיקון ע"מ לקנות במחיר כלכלי וזה נכון לשתי המניות שהזכרת ולאחר שהתייעצת
    סגור
  • 42.
    אמנם חג בישראל - בוול סטריט עובדים...
    אורן 28/09/2015 14:29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה מתחת לסוכה ישנם משקיעים שקועים המבקשים התייחסות. נודה לך אם תפנה מזמנך ותתייחס . בתודה מראש !
    סגור
  • נודה לך אם תפנה מזמנך ותתייחס . בתודה מראש !
    שלמה גרינברג 28/09/2015 16:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסתכלת בתגובות לפני שכתבת תגובתך?
    סגור
  • 41.
    איפה הייתם לפני הגיוס?
    יחזקאל 28/09/2015 10:36
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דווקא אחרי שהחברה משפרת משמעותית את מצבה הפיננסי חוסכת בריבית שפגעה קשה ברווח הנקי ודווקא עכשיו כשהטכנולוגיה מקבלת הכרה הזמנות והתענינות מצד חברות בעולם נזכרים לדבר על קשיים וכיוצא בזה? זה לא נראה רציני .! למה אף אחד כולל שלמה לא אמר שהנייר היה ב 2 דולר לפני הגיוס ולפני ההכרה של משרד הביטחון שמבנה ההון מסוכן ?שהנייר יקר? ניראה לי שבגלל הירידות שיצרו השורטיסטים מתחילים להתאים את מצב החברה למצב המניה ולא להיפך. דעתי היא שמספיק שיחזרו למכירות ממוצעות כמו בשנים האחרונות כדי להציג רווח נקי ותזרים מזומנים שיסיר כל חשש מהשקעה בחברה.
    סגור
  • היינו גם היינו
    שלמה גרינברג 28/09/2015 13:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק שאתה כנראה לא עקבת. "אף אחד כולל שלמה לא אמר שהנייר היה ב 2 דולר לפני הגיוס ולפני ההכרה של משרד הביטחון שמבנה ההון מסוכן ?שהנייר יקר? בחייך ידידי. ניראה לך שבגלל הירידות שיצרו השורטיסטים מתחילים להתאים את מצב החברה למצב המניה ולא להיפך. השורטיסטים אגב לא מייצרים ירידות, ההפך השורטיסטים יכולים למכור רק כנגד UP TICK והירידות החלו הרבה לפני שפוזיציית השורט צמחה כך . אתה כותב, "דעתי היא שמספיק שיחזרו למכירות ממוצעות כמו בשנים האחרונות כדי להציג רווח נקי ותזרים מזומנים שיסיר כל חשש מהשקעה בחברה" וכאן אתה צודק אבל לזה מצפים מזה כשנתיים (לאור הנחיותיו של המנכ"ל אגב)
    סגור
  • 40.
    ראדא - תשובות ?
    רועי 27/09/2015 22:27
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עייפת ? בודק את המצב שנית ? הנושא חוזר על עצמו ? נכון , אבל מצפים לתשובות ולא לתיאור מצב . להתייחסותך נודה ...
    סגור
  • מצפה לתשובות?
    שלמה גרינברג 28/09/2015 14:10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    נפלא, בבורסה? תשובות ניתנו רק באי דלפי ביוון וגם הן היו דו משמעותיות.
    סגור
  • 39.
    ראדא
    ICPA 27/09/2015 16:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי הירידה המתמשכת במחיר המניה פועל יוצא של כישלון בהנפקה וחוסר הבנה בסיסית בהשלכות של טריגר כזה לציבור המשקיעים . שילוב של מחיר הנפקה נמוך מאוד + הודעות מעורפלות הניחו תשתית נוחה לשורטיסטים. בהנפקה נכתב : " In December 2014, we announced the first significant order for this product family, a $2.8 million order from a leading ministry of defense for its national alert system. Shipments under this order are not expected to begin until the fourth quarter of 2015. To date, we have not received any other significant "orders. לכן לדעתי הודיעו להם על זכייה בפרויקט אך עדיין לא קבלו הזמנות המשך ממשרד הביטחון ולכן ההודעה היא כללית ללא ציון סכומים . מעבר לכך איני סבור שהרצל בודינגר ושות' יסכנו את שמם הטוב בפרסום הודעות כוזבות.
    סגור
  • צודק (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/09/2015 13:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 38.
    לא להאמין
    שמריהו 27/09/2015 12:52
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קניתי בזמנו מניה שהומלצה בחום על ידי מר גרינברג, היא כמובן התרסקה לאחר מכן!!!! רוב הממליצים אינטרסנטים ועומדים אחרי בתי השקעות! ראו הוזהרתם!!!!!!!!!!!
    סגור
  • מר שמריהו היקר
    שלמה גרינברג 28/09/2015 13:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תואיל בבקשה לשלוח אלי את ההמלצה וגם תאיר עיני אחרי איזה בית השקעות אני עומד
    סגור
  • אתה לא היחידי. איזו מניה? (ל"ת)
    אבי 28/09/2015 13:05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 37.
    ראדא - תאור מצב חלקי נכון
    אוהד 27/09/2015 11:46
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כן ישנם קונים - הסחורה הצפה היא כ 6 מיליון מניות .מאז ההנפקה החליפו ידים מעל7 מליון מניות ( כולל השורט ..) כמו כן הודיעו על בעל עניין חדש. כלומר ישנם משקיעים שכן אוספים. השאלה שרובם שואלים : ממרום ניסיונך - החברה הולכת לפשיטת רגל או לעסקים משופרים עם עליות במחיר המניה ? תיאור המצב ידוע - תשובה לדילמה בבקשה לתת- בצורה שאינה מחייבת אותך כלל. רק דעתך ? ובקשה נוספת אל תשלח ליועץ - הם לא מבינים לכן השאלות מופנות אליך שוב ממרום ניסיונך.
    סגור
  • 36.
    הבדלים בין VGT לבין XLK
    סמי 27/09/2015 09:42
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שתיהן סלי טכנולוגיה האם VGT יותר ממוקד IT ? מי עדיף לדעתך ? תןדה
    סגור
  • דומים בהבדל
    שלמה גרינברג 28/09/2015 13:54
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ש VGT הוא סל של מניות העברת אינפורמציה ואילו XLK מייצג את 74 מניות הטכנולוגיה במדד ה 500 S&P
    סגור
  • 35.
    אפה אייל גורביץ תחזור
    *****סקר תצביעו **** 27/09/2015 09:04
    הגב לתגובה זו
    2 2
    לא תמיד אתה צודק בתחזיות שלך אבל זה לא מדע מדוייק, אל תיקח ללב , יש לך את הפורום הכי טוב וטכנאות אם זה לא קשור למציאות זה בטח לא באשמתך ,גם בזה אתה טוב. אז שלא תעלם לנו. שי האוטיסט
    סגור
  • למי השאלה? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/09/2015 13:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 34.
    ראדא - ההסברים נכונים אך חסרים ?
    אבירם 26/09/2015 18:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שלמה כיף שאתה שוב איתנו , ההסברים שלך וסימני השאלה לגבי ראדא נכונים ובחלקם התשובות ניתנו ע״י הקוראים . אך - במבט עומק איפה היית ממקם את עצמך ספציפית בסוגיה מי הצודק : הספקולטיבי שקונה את המניה או המוכר שרואה לנגד עיניו פשיטת רגל ???? מה דעתך הלא מחייבת עם כל הדיכוטומיה סביב התנהגות המניה שכה היטבת להסביר ...
    סגור
  • שאלה מוזרה
    שלמה גרינברג 27/09/2015 11:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה כותב, "איפה היית ממקם את עצמך ספציפית בסוגיה מי הצודק : הספקולטיבי שקונה את המניה או המוכר שרואה לנגד עיניו פשיטת רגל ???? ". היופי של הבורסה ושבלעדי זה אינה יכולה להתקיים הוא השוני בין בני האדם !! יש הרואה בראדא הזדמנות לכיסו ויש הרואה בה צרה צרורה לכיסו. אישית ואני חוזר וכותב זאת שנים, בין 90 ל 95 אחוזים מתיק המניות של המשקיע ההגיוני צריך להיות במניות המובילות ו 5-10 בספקולציות בין אם זו ראדא או כן פייט ומה שחשוב הוא שיידע שהסיכוי להרוויח מהספקולציות שווה או קטן מהסיכוי להפסיד את ההשקעה כולה.
    סגור
  • 33.
    אייל גורביץ קנתי מליון שקל קוילם אמרתה עליות (ל"ת)
    דוד 26/09/2015 17:21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • מה עושים עם כלל ביו (ל"ת)
    הפסדתי המון 27/09/2015 21:10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • איני עוקב אחרי החברה (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/09/2015 16:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מה זה קוילם ומה הקשר לגורביץ? (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/09/2015 11:54
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 32.
    טבע - החוט המקשר בין הכשלונות
    עמוס 26/09/2015 16:51
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כשהגנרל ינאי (שנכשל כשלון קולוסלי במכתשים) הגיע לטבע, הוא רצה להראות ששלו "יותר גדול". רכש את ספלון והעובדות ידועות. הגנרל הודח ע"י הדירקטוריון. ויגודמן, מתוסכל מעיסקת מיילן שלא הבשילה, רכש ב 41 מליארד דולר את החט' הגנרית של אלרגן. ציטוט: "בתוך שבועיים" אם היה מחכה עוד שבועיים, היה יכול לרכוש בכ 33 מיליארד. לא נורא. גם לו יש "גדול". אבל מי החוט המקשר בעיסקאות האלה? אייל דשא, "נפולאון" בפי המנהלים הבכירים והמפוחדים בטבע, שראה עצמו והצהיר על כך כראוי להיות מנ"כל. הלו? אתם שם בדירקטוריון ! אינכם רואים מה קורה מתחת לאף? אז ינאי וויגודמן אולי לא ישראל מקוב, אבל דשא בוודאי לא דן זיסקינד
    סגור
  • תסלח לי עמוס, כתבת שטויות. (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/09/2015 11:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אתה מגיב לא לעניין
    לוי 27/09/2015 08:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה ארז ידע שהשוק ירד
    סגור
  • 31.
    אנחנו ה=בירידות שכחו ממניות טובות ולא טובות וחרטה ברטה (ל"ת)
    המסביר הלאומי 26/09/2015 16:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 30.
    RADA
    ICPA 26/09/2015 16:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לשלמה : 1. בהנפקה קרן השקעות MMCAP INTERNATIONAL INC. SPC רכשה מליון מניות ומופסדת כרגע כ 40 אחוז על ההשקעה 2. לא נשמעה דעתך הלא מחייבת בנושא ( מי צודק, הספקולנטים או החברה ) 3. בשבועיים האחרונים (דווח אחרון ליום ה 15/09/2015 ) מחיר המניה ירד ב 24 אחוז וכמות השורט נישארה ללא שינוי .
    סגור
  • תודה
    שלמה גרינברג 27/09/2015 12:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הרכישה של קרן המגננה הזו מעניינת והעובדה שהם מופסדים, עד כה, % 40 אינה יוצאת דופן במקרים מהסוג הזה. דעתי נשמעה כמה פעמים בכול נושא שכתבת
    סגור
  • 29.
    ORBK שלמה שים לב למכפיל רווח צפוי לשנה הבאה
    CJ 26/09/2015 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    6.96 . האתה אתה חושב שיש סיבה אחרת למה המניה יורדת עם כזה מכפיל זול, חוץ מירידות בשוק ,האם אתה חושב שיש איזה בעיה עם החברה שלא יודעים עליה http://finance.yahoo.com/q/ks?s=ORBK+Key+Statistics
    סגור
  • orbk
    שלמה גרינברג 27/09/2015 12:06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גע זו הסיבה, השווה עם SOXX או עם AMAT ותגלה שהתנועה דומה.
    סגור
  • 28.
    כן פייט תעוף בקרוב ל1300 אבל קודם התרסקות (ל"ת)
    שלום 26/09/2015 14:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 27.
    לשלמה
    יוסי 26/09/2015 14:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה קבלנו סקירה מצויינת אך : 1. מה דעתך בנושא ? מי צודק הספקולנטים או החברה ? 2. האם לדעתך הרצל בודינגר ושות היו מסכנים את שמם הטוב עבור חברה שהשרידות שלה(עליבא הספקולנטים) בספק ?
    סגור
  • ראה תשובתי ל 34 (ל"ת)
    שלמה גרינברג 27/09/2015 12:07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 26.
    שלמה, דעתך על RPTP ? (ל"ת)
    יעל 26/09/2015 13:31
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • Raptor Pharmaceutical
    שלמה גרינברג 26/09/2015 16:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברה ביו פרמקולוגית שמתמקדת בתרופות לשיפור איכות החיים בעיקר. חברה שהצליחה לפתח כמה תרופות, לקבל אישורים ולמכור אבל עדיין מפסידה. המניה, שעלתה חזק בציפיות להצלחה של בדיקות ברמת הבדיקות הקליניות השנייה של תרופה שהיא מפתחת למחלת שומנים בכבד אצל ילדים. הניסויים לא עמדו בציפיות והמניה נפלה בכ % 40 כפי שקורה תכופות בימים אלו. יש לחברה עוד פיתוחים בצנרת והיא גם תמשיך בתרופה שלא עמדה בציפיות אבל חשוב לזכור שעדיין מדובר בחברת חלום.
    סגור
  • אם קיבלה כבר אישורים אז מדוע נקראת חברת חלום? (ל"ת)
    לא מבינה 27/09/2015 08:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • כי ההערכה עדיין מתבססת על תרופות בפתוח.
    שלמה גרינברג 28/09/2015 14:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ההערכה הנוכחית, כ 490 מיליון $, נדיבה למדי לחברה שמוכרת ב 84 מיליון, מפסידה 58 מיליון ותמשיך להפסיד בעתיד הנראה לעיין. האישורים שקבלה עד כה אינם על תרופות-על כך שכמניה ללא חלום היא שווה פחות מערכה הנוכחי. הערך יעלה ככול שאחת התרופות שהיא מפתחת (החלום) תתקרבנה לאישור, כפי שהיה לפני הנפילה האחרונה. זו מניית חלום עדיין כי ללא מימוש החלומות עתידה בספק.
    סגור
  • אבל היא כן קיבלה אישור על תרופה, procysbi . (ל"ת)
    לא מבינה 30/09/2015 08:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 25.
    יומיים של ביומד
    סם 26/09/2015 12:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמה שלום, איך ציבור משקיעי הביומד הדואליות צריכים להתייחס למפולת האחרונה? איך זה שהסקטור הפוליטי איי שם מצייץ , מהתחת סליחה, ומצליח להשפיע עמוקות במשקיעים? ועוד ברגישות כזו? איך להסתכל על זה לט״א?
    סגור
  • בדיוק כפי שמתייחס כול משקיע בביו
    שלמה גרינברג 26/09/2015 16:58
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתקופות של עליות בבורסה מקבלות מניות ביו רפואיות הערכות מופרזות (ואני מציין זאת שוב ושוב) ולא משנה אם מדובר בענקיות עם הוכחות הצלחה כמו AMGN או GILD או במניות שמייצגות חלומות בלבד. ולכן, כול משקיע חייב לקחת זאת בחשבון ותמיד, כשהמחירים מופרזים והמכפילים בחלל למכור חלק (כפי שחכם היה לעשות עם כן פייט בשבוע שעבר) ולהמתין לתיקון. רמות הכניסה והיציאה ממניות אלו הן החלטה של המשקיע לבדו. לטווח הארוך שום דבר לא השתנה ומי שמושפע מ"מומחים" ( מה שאני מכנה "כותרות") מגיע לו להיענש אם ציפה לתפוס את השמיים מבלי שיבדוק לעומק
    סגור
  • מצטרף לבקשה של סם
    אבי 26/09/2015 16:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סקטור הביומד (סל BBH כדוגמא) ירד בלמעלה מ 20% מהשיא, כשרב הירידה הייתה בשבוע האחרון. לא ייאמן
    סגור
  • "מהשיא" ידידי, תפעיל ההיגיון (ל"ת)
    שלמה גרינברג 28/09/2015 14:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • הבעיה היא לא הציוץ של קלינטון אלה המטומטם
    אורי 26/09/2015 15:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהעלה מחיר של תרופה ב 5700 אחוז (מ 13 דולר ל 750 דולר) ובכן גרם למפולת מטורפת בכול הסקטור (מתוך הנחה שיגבילו אותם בעתיד). אילולי המקרה הזה אף אחד לא היה מתרגש מהציוץ של קלינטון.
    סגור
  • 24.
    שוק האגח מנופח יותר משוק המניות. הנפילה תהיה גדולה
    אגח 26/09/2015 11:11
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בקרוב
    סגור
  • 23.
    אייל גרביץ כול הסמנים מראים למעלה (ל"ת)
    דוד 26/09/2015 10:54
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • אכן, הוא צודק אבל השאלה היא לעיתוי (ל"ת)
    שלמה גרינברג 26/09/2015 16:59
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • אחוות
    לשלמה 27/09/2015 22:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפספסים?
    סגור
  • 22.
    המשך על RADA
    שלמה גרינברג 26/09/2015 10:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לנו לא ידוע על מקרה דומה שבו אל מול הודעות כ"כ מרשימות המניה מתדרדרת במהירות כאשר פוזיציית השורט גדלה ובמחירים כאלו. המסקנה, מצב מעניין לספקולנטים, כפי שתמיד היה כזה בראדא וכול אחד צריך להחליט בעצמו אבל המניה לפחות מאותתת באדום בוהק וצווחת "סכנה" !!!
    סגור
  • 21.
    המשך על RADA
    שלמה גרינברג 26/09/2015 09:59
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המהלך האחרון שעשתה החברה, בצורה מטופשת אומנם מול המשקיעים אבל הכרחית להמשך קיומה, היה הגיוס שהצליח ושחרר החברה מנטל החוב. אבל במחשבה שניה הגיוס העלה, בעיני המשקיעים, בעיה גדולה שמשתקפת במחירי המניה המתדרדרים. מדוע? אם המוצרים החדשים כ"כ מוצלחים ועומדים לפני פריצה מסחרית, סרבו בעלי החוב להחליף החוב במניות כפי שהציעה להם החברה? הרי בעלי החוב הם גם בעלי החברה ומזה שנים והם ללא ספק מודעים היטב לאיכות המוצרים החדשים והפוטנציאל המסחרי שלהם. בנוסף עלתה השאלה מדוע, לאור הודעות החברה המרשימות על ההסכמים שנחתמו, אין שום קרן הון או חברה מתחרה שמנצלים המצב ורוכשים מבעלי החוב את דבוקת השליטה בחברה (מחזיקים ב % 62 מההון) או מנסים לפחות לארגן לעצמם פוזיציה במחירים הזולים?. "משהו כאן לא מסתדר", אמר לנו עושה שוק בניו יורק, "מה שקורה בראדא", אמר, "זה בניגוד לכול היגיון עסקי". ואם תוסיפו לכך את העובדה ש פוזיציית ה - SHORT הוכפלה ויותר מאז הגיוס האחרון ומול ירידה של % 42 נוספים במניה אז לא פלא שמתגברים הספקות לגבי יכולת החברה להמשיך ולהתקיים ומתחילות לעלות ספקות גם לגבי אמיתות הדיווחים על ההסכמים. (המשך
    סגור
  • 20.
    ראדא, הניתוח הצליח והחולה מת?
    שלמה גרינברג 26/09/2015 09:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דעתי הנוכחית על מה שקורה בחברה: ב 2007 מונה מנהל המכירות דאז של ראדא, צבי אלון (שהגיע לחברה ב 2000) לתפקיד המנכ"ל. אלון, טייס לשעבר, בעל תואר שני במתמטיקה ומחשבים שללא ספק מבין היטב את התעשייה, הבין שמוצריה ההיסטוריים של החברה הוותיקה בדעיכה וביצע מהפך לכיוון מוצרים חדשים שנשענים על ידע שהצטבר בחברה. נראה שהזמן שנדרש להכנסת המוצרים לשוק והצורך (למטרות שונות) במימון יצרו מצב שמצד אחד ראדא משלימה בהצלחה את מהפך הפתוח אבל מהצד השני זה קורה מאוחר מידי מהבחינה העסקית והחברה לא תצליח לשרוד, כך לפחות רואה זאת השוק היום. החוזים על המוצרים החדשים עליהם הודיעה החברה בשנתיים האחרונות, הם ללא ספק נפלאים אבל ביצועם בפועל נתון, בעיני המשקיעים, בספק. זו תופעה מוזרה אומנם אבל לא נדירה בעולם העסקים. (המשך)
    סגור
  • 19.
    Gilead מתחת 100
    מירי 25/09/2015 22:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    דווקא פרסמה דברים חיוביים לאחרונה... למה יורדת jQuery2030831020608311519_1443208209857 יש משהו ציפיות שליליות לאיחרונה?תודה וחג שמח
    סגור
  • GILD+NBI
    משה 26/09/2015 12:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להזכירך בשלוש השנים האחרונות,חווינו עליות מטורפות על בסיס פיננסי ברובו,gild קפצה פי שלוש,וגם חברותיה.הניקיון וחזרה למחירים שפויים יגיעו מתי שהוא,ללא ספק gild חברה סופר מצויינת ומעניינת לעתיד לבוא.
    סגור
  • מירי, איזו שאלה מוזרה?
    שלמה גרינברג 26/09/2015 10:25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשסקטור הביו נמצא תחת מתקפת מומחים והוא שמוביל את הירידות בנאסד"ק את שואלת על GILD, גם AMGN יורדת. אלו המניות שצריך לעקוב מקרוב בתיקונים וחשוב לזכור שמאז ומעולם הן גם "יקרות".
    סגור
  • צודקת
    אורי 26/09/2015 09:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אם כול סקטור הרפואה וביוטכנולוגיה יורד חזק, חברות ענק בתחום (שטבע היא הקטהטונת מהם) יורדות - עדיין החברה שאת מאוהבת בה לא אמורה לרדת.
    סגור
  • 18.
    xlk ? עדיף tdiv
    נתנאל 25/09/2015 17:08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם טכנולוגיה וגם דיווידנד ?
    סגור
  • אין שום הבדל
    שלמה גרינברג 26/09/2015 10:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אותו הרכב פשוט חברה אחרת מנפיקה. למעשה XLK מניב תשואה גבוהה יותר (תבדוק) ואגב, גם XLK מחלק דיווידנד, בדיוק כמו First Trust NASDAQ Technology
    סגור
  • 17.
    ראדא - נכון אבל ...
    אוהד 25/09/2015 14:49
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נכון ששווי החברה הכל כך וותיקה הוא כ 12 מליון דולר בלבד , נכון שהיה גיוס והתוצאה דילול . אך נא לשים לב לצד השני של המשוואה - החברה החזירה חוב מעיק עם ריבית נשך שהעיק מאוד על המאזן . כיום לאחר הגיוס והדילול מבנה המאזן הרבה יותר בריא ונוח לחברה שמעסיקה מעל 100 עובדים . החברה ערוכה לשינוי עסקי כנראה עם טכנולוגיה מתקדמת שזכתה להכרה ממשרד הבטחון . מוצרי החברה בבדיקות אצל מדינות וחברות שונות . במידה והזמנות מסחריות תגענה לחברה לא תיהיה לגייס סכומים בשוויים גבוהים מאוד . המהלכים האחרונים נעשו כנראה כהכנה לשלב הצמיחה ושם טמון האפסייד הגדול . חברה שיוצאת ממשבר , מטפלת במשבר ויוצאת לצמיחה מחודשת שווה הרבה הרבה יותר . כל הנ״ל דעה פרטית ואינה מחייבת . אבל כשזה יקרה אי אפשר יהיה להיכנס אלא בפרמיה משמעותית . שורטיסטים יכולים לחגוג על חברה ללא תוכן אך ברגע שיש תוכן הם יימעכו - לא תמיד ידם על העליונה.
    סגור
  • אתה כמו אלו שקברו דירות במנית גבעות עולם- נשארו עם
    איזה ביטחון סחטיין ! 25/09/2015 16:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    פירורים. מבחינתם לא קרה כלום כי הנפט ששווה מיליארדים עדיין נמצא באדמה. חבל שהסינים לא היו כאלה אופטימיים - ודרשו כסף בכיס וכמה שיותר מהר.....
    סגור
  • תשובה
    ICPA 25/09/2015 16:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה שלא ברור (וזה כנראה נותן לשורטיסטים את הרגשת הביטחות) מדוע בעל מניות העיקרי בחברה שהינו גם בעל החוב לא נתן לחברה אופציה לדחות את הגיוס ולחכות עוד קצת עד שהפוטנציאל ימומש. במצב הנוכחי הוא דולל משמעותית ע"מ לקבל את החזר החוב.
    סגור
  • ראדא והסיני ...
    אוהד 26/09/2015 01:29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסיני קיבל מזומן תמורת חוב ודילל עצמו ב 1.23 דולר למניה. בכך הוא ירד ל 32 אחוזים בחברה . עד אוגוסט 2016 הוא יכול לרכוש חזרה מניות במחיר שוק מינוס 15 אחוזים - ייתכן ויבצע זאת כבר בשבועות הקרובים כך שייתכן ויש לו אינטרס למחיר מניה נמוך. ולגבי החברה אשר חילקה לעובדים אופציות חדשות במחירים נוחים יש אינטרס למחיר נמוך . הדבר הטוב היחידי הוא שבעל השליטה הסיני ירד מ 50 אחוזים דבר המאפשר בעל שליטה חדש או אפילו שינוי בעלות . אבל איך שלמה אומר - יש עוד אלפי מניות מעניינות ...
    סגור
  • 16.
    אענה לשאלות מחר
    שלמה גרינברג 25/09/2015 09:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כשאחזור מוואדי צין
    סגור
  • 15.
    ראדא- נקודת כניסה מעניינת...
    גלעד 25/09/2015 04:55
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ראדא נסחרת בשווי של כ 12 מליון דולר . טכנולוגיה כנראה מובילה בתחומ. שוק חם עם ביקוש . חותמת כשרות של משרד הביטחון , נמצאת בניסויים אצל חברות מובילות עולמיות . לחובבי סיכוי סיכון - נקודת כניסה סופר מעניינת . לספקולנטים בלבד ! הזמנה רצינית אחת והיא טסה למעלה במכפלות . דעה אישית בלבד אשר אינה מחייבת . חברה קטנה אולי חבוי שם פוטנציאל ענק .
    סגור
  • גלעד כנס לאתר yahoo finance
    חיים 25/09/2015 09:24
    הגב לתגובה זו
    1 3
    תפתח שם גרף על max. את כול מה שאתה אומר אומרים ב 15 השנה האחרונות. כול פעם גל חדש של אוכלי חצץ. חדשות טובות יכולות להקפיץ את המניה ? כן- אבל מיד אחר כך הם ינצלו את זה לבצע דילול חזק כי החברה שחוטה ואין להם כסף. הם גם לא יכולים לקבל הזמנות בכמות מטורפת כי אין להם כסף לממן את ההוצאות שזה כרוך. הם גם לא כול כך מרוויחים ממה שהם כן מוכרים (אין יכולת לתמחר במחיר גבוה). החברה הזו היא לא יותר מחיש-גד בתיק ההשקעות. כסף זניח שאפשר להסתדר בלעדיו.
    סגור
  • 14.
    האם ראדא לפני עיסקת ענק...
    אברהם 25/09/2015 00:28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כנראה ניעור ידיים לפני משהו גדול...אני מקווה. לפי מיטב זכרוני אם יסגר בקוריאה מדובר בחוזה של עשרות מיליונים...
    סגור
  • 13.
    ראדא כתבה מהיום....בisrael defence
    אברהם 25/09/2015 00:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    http://www.israeldefense.co.il/content/%D7%94%D7%9E%D7%9B%D7%9E-%D7%A9%D7%9C-%D7%A8%D7%90%D7%93%D7%90-%D7%94%D7%95%D7%AA%D7%90%D7%9D-%D7%9C%D7%96%D7%99%D7%94%D7%95%D7%99-%D7%9B%D7%9C%D7%99-%D7%98%D7%99%D7%A1-%D7%91%D7%9C%D7%AA%D7%99-%D7%9E%D7%90%D7%95%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%9D
    סגור
  • 12.
    Bcli
    יהודה נאמן 24/09/2015 23:13
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שלמה שלום, אתה מסקר מדי פעם את ״חברת החלום״ ברייאנסטורם ורציתי לשאול אותך מדוע לדעתך הנשיא שלה חיים ליבוביץ מחליף את המנכ״ל טוני פיורינו?
    סגור
  • מוזר
    שלמה גרינברג 26/09/2015 10:17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פיורינו מונה לפני פחות משנה כך שקשה להבין מדוע הוחלף. לייבוביץ מהוותיקים בחברה. יכול להיות פער תרבויות? יכול גם להיות שפיורינו לא מתאים. נמתין ונראה.
    סגור
  • 11.
    קריופארם
    זוהר 24/09/2015 19:39
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שלמה שלום. מה דעתך על המניה בכלל ובמחירה הנוכחי ומטה בפרט,קרי 12.5$? בברכת חג שמח
    סגור
  • מנית חלום מאוד מעניינת (ל"ת)
    שלמה גרינברג 26/09/2015 10:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    קאטרפילר
    סטיב 24/09/2015 18:56
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הי שלמה תודה על המאמרמה דעתך על קאטרפילר.. 65$ הבעיות ידועות. האם יש אור בקצה המנהרה?
    סגור
  • CAT
    שלמה גרינברג 26/09/2015 10:11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שאלה קצת מוזרה. אתה מדבר על חברה שמובילה בתחום הציוד תשתיות בארה"ב מזה 90 שנה ובעולם מאז מלחמת העולם הראשונה. המניה עברה זעזועים גדולים בהרבה ב 70 שנות שהייתה בבורסה. הטענה הנוכחית, שאנחנו שומעים עלייה מידי פעם לאורך השנים שאנחנו מתעסקים בבורסה, היא שההאטה הגלובלית, המשבר בנפט, ירידת הביקוש לסחורות ובמיוחד "המשבר הסיני" יגרמו לפגיעה בחברה. תקרא על החברה, תסתכל בדוחות, בדיווידנד ותחליט אם יש אור או לא.
    סגור
  • 9.
    ראדא - למי להתקשר ?
    אריאל 24/09/2015 18:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין אף אחד בבית ...לא המנכ"ל ולא מנהלת הכספים. מתאים להם לפי שעה מחיר מניה נמוך...הסיני רוצה מניות ובזול...
    סגור
  • 8.
    סליחה מקורית. שיחקתה אותה עם השיר. אהבתי. (ל"ת)
    אלפא99 24/09/2015 18:53
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    ראדא
    דוד 24/09/2015 17:24
    הגב לתגובה זו
    0 2
    לדעתי מה שקורא הוא פשוט . לא שמענו עד עכשיו על הזמנה גדולה . נכון יש פוטנציאל המוצר נבדק ע"י כמה חברות גדולות , אבל בינתיים הדו"ח מדבר . וא"כ מחיר הגיוס מתאים . לשלמה הדבר הנכון לעשות (הרבה אנשים מחכים לחוות דעת שלך ואני בתוכם) להתקשר לצביקה אלון ולקבל תשובות לשאלות . הם לא מחזקים חברת יחסי ציבור
    סגור
  • 6.
    ראדא
    אריאל 24/09/2015 15:54
    הגב לתגובה זו
    0 2
    חברה עם טכנולוגיה ופוטנציאל אך מימוש הפוטנציאל דורש הרבה כסף שאין ... אז גיוס ודילול נוסף בדרך אז איך המניה תעלה עם מעגל קסמים שכזה ...
    סגור
  • 5.
    אף לא מובלאיי הישראלית ? (ל"ת)
    רוני 24/09/2015 14:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    שלמה שלום ,
    עמית 24/09/2015 13:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תודה על המאמר .מה דעתך על מניית פולסווגן שצנחה ב 35% ? האם מדובר בהזדמנות קניה או סכין נופלת? , תודה
    סגור
  • 2 שאלות שאלת
    נדי 24/09/2015 15:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם סכין נופלת? אמנם היה ארוע של סכין נופלת, 2 ימי ירידות חדות בתוספת לירידות של תחילת השנה. השאלה האם צפויה עוד ירידה חדה ? כנראה שהירידות מחקו שווי גדול יותר מסך הקנסות שהחברה תספוג אבל תהיה פגיעה במותג שתמשיך. קשה לראות עוד ירידות חדות במניה אבל בהחלט יתכן ירידות מתונות בתלות בכותרות. הנתח הגדול ירד. האם מדובר בהזדמנות קניה? יקח כמה שנים טובות לחברה לחזור למעמד שהיה לה ולשמה הטוב ולכן המניה לא תחזור למחירים שהיתה בהם בזמן הקצר (שנה שנתיים), הזדמנות קניה יש עבור מי שיש לו טווח זמן רחוק מספיק (מעבר לשנתיים שלוש ). זו דעתי האישית בלבד.
    סגור
  • לנדי
    עמית 24/09/2015 21:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תודה על תגובתך העניינית, מקבל את מה שאמרת ומסכים , בכל זאת אשמח לשמוע גם את דעתו של שלמה ..
    סגור
  • ראה מה שכותבת הגולשת (3) (ל"ת)
    שלמה גרינברג 26/09/2015 10:04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    תעשית הרכב ופולקסוואגן
    גולשת 24/09/2015 12:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    שלום רב לך שלמה. סביר שאת המאמר הכנת לפני הזעזוע (אי אפשר לכנות את זה אחרת) של פרשת פולקסוואגן. הרי ברור שכעת על תעשיית הרכב העולמית תהיה תחת זכוכית מגדלת משמעותית וסביר שעוד ימצאו זייפנים נוספים. לעניות דעתי הטלטלה בשוק הרכב העולמי אינה אפיזודה חולפת ויהיו לה משמעויות. בוא לא נשכח למשל שפולקסוואגן למשל מעסיקה מאו אלפי עובדים וחלקם עלול לשלם את המחיר.קיצורו של דבר אני חושבת שבתקופה זו כדי להשקיף על תעשיית הרכב מן הצד. דעתי המאוד מאוד סובייקטיבית כמובן. ועוד משהו - שמת לב שבוולסטריט גורנל הופיע מאמר שבעצם רואה בביוטק במצבו כיום סוג של הזדמנות? כל טוב וחג סוכות שמח לך.
    סגור
  • צודקת בהחלט בכול הנושאים (ל"ת)
    שלמה גרינברג 26/09/2015 10:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    שלמה כל טוב
    אורי 24/09/2015 12:16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני חושב כמוך לכן אני לא בורח וגם אין לאן רק סבלנות ועצבים מברזל
    סגור
  • 1.
    RADA
    יוסי 24/09/2015 11:12
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שלמה תודה רבה על תשובתך ושנה טובה. ניראה לך הגיוני שאדם מכובד כמו הרצל בודינגר יתן ידו לדיווחים לא נכונים ? יש לך העערכה מה פוטנציאל חוזה כזה יכול להיות ?
    סגור
  • יוסי - עוד בעיה איתם היא
    חיים 24/09/2015 13:04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שהם נסחרים כבר יותר מחודש מתחת לדולר - בקרוב יקבלו הודעה שלא עומדים בעקרונות השימור עם התראה לתאריך מחיקה מהמסחר- מה שעלול לגרום לעוד ירידה במניה. יתכן ויבצעו ספליט הפוך לחזור למחיר מעל דולר - במקרה כזה השורטיסטים עלולים להתחיל לחגוג על המניה.
    סגור
  • לפי החישוב שלי ב 15/10 יקבלו את ההודעה
    חיים 25/09/2015 13:00
    הגב לתגובה זו
    0 1
    Deficiency Notice Triggers בתאריך הזה הם ישלימו 30 ימי מסחר שבהם המניה סוגרת מתחת לדולר. יש להם 4 ימים להודיע לציבור על כך. בשלב זה נותנים להם 180 יום שבהם במניה חייבת לסגור מעל דולר במשך 10 ימים רצופים (הם כמובן יכולים גם לבצע ספליט הפוך) Failure of a company to meet a minimum closing bid price of at least $1 for 30 consecutive trading days can trigger delisting. When this happens Nasdaq issues a deficiency notice to the company. Another action that brings a deficiency notice is a company's failure to file periodic reports by dates specified by the Securities and Exchange Commission.
    סגור
  • לא רלבנטי
    ICPA 25/09/2015 16:34
    הגב לתגובה זו
    1 0
    גם אחרי 180 יום ניתן לקבל דחייה ארוכה ע"ס הגשת דוחות והסברים להנהלת הסק . כך שאם הביזנס אמיתי בחודשים הקרובים לאחר פרסום דוחות כספיים משופרים המניה תזנק כמו במקרה של אלטק. ואם לא אז גם אן לזה משמעות היכן תסחר המניה.
    סגור
חיפוש ני"ע חיפוש כתבות