וואלה משתלטת גם על הלוחות: יוצאת בשת"פ עם אתר יד 2

אילן ישועה, מנכ"ל וואלה: "צעד זה משתלב במהלך הכולל של השקת הגרסה החדשה של ערוצי וואלה שהתחיל לפני כשבוע"
מאיה זיסר |

פורטל האינטרנט, וואלה, ואתר הלוחות יד2, הודיעו היום (ד') על כך שנחתם הסכם שיתוף פעולה רחב ביניהן. כאשר במסגרת ההסכם, לוח יד 2 יקודם מעמוד הבית של וואלה וממשקי החיפוש של יד2 ישולבו במגוון ערוצי תוכן מרכזיים בהם רכב, עסקים ו- TECH. ממשקים נוספים יאפשרו גישה ללוחות יד2 בתחום יד שנייה.

על פי ההודעה, הממשקים בערוצים השונים יעוצבו כ-widgets ויאפשרו גישה מהירה ונוחה לעשרות לוחות שונים. ההסכם בין הצדדים כולל מרכיבים נוספים ובהם שילוב של וואלה! שופס באתר יד 2.

שיתוף פעולה זה משמעותי מכיוון שהינו בין 2 אתרים בעלי טראפיק מאוד גבוהה. על פי נתוני סקר טים האחרון (חודש מאי) אתר וואלה בעל 67.6% שיעורי חשיפה שבועיים ומדורג במקום ה-2 בין האתרים המובילים ואילו לוח יד 2 בעל 24% שיעורי חשיפה ומוביל בין אתרי הלוחות (מדורג במקום ה-7)

לדברי אילן ישועה, מנכ"ל וואלה, "יד 2 הוא הלוח הפופולארי הגדול והמוצלח ביותר בישראל לפי כל פרמטר, בפער ניכר על כל מתחריו. אנו גאים על השת"פ החדש שמלבד תרומתו הכלכלית לוואלה, מרחיב את עושר השירותים שאנו מציעים לגולשינו. צעד זה משתלב במהלך הכולל של השקת הגרסה החדשה של ערוצי וואלה! שהתחיל לפני כשבוע".

שון תל, מנכ"ל יד 2 : "אין ספק כי שיתוף הפעולה בין שני האתרים המובילים בתחומם, מחזק הן את יד2 והן את וואלה. אנו צופים צמיחה נוספת לאור החיבור הזה ומאמינים כי זו התחלה טובה למיזמים משותפים נוספים".

בשנה האחרונה הרחיבה וואלה את היקף הפעילות שלה ובנוסף להשקעה בתחום הרשתות החברתיות, כאשר הגדילה לפני כ-3 חודשים את אחזקותיה במקושרים לכ-70%, רכשה כ-36% תמורת 4.5 מ' שקל. בנוסף לכך, הקימה וואלה את 'וואלה! jobs', בשותפות עם חברת רדמץ' לאחר שרכשה 50% ממיזם msn jobs. בתחום הסחר האלקטרוני, החלה בדצמבר 'וואלה! שופס' לנהל ולהפעיל את נענע שופס. בנוסף לכך יש לוואלה מיזם עם yes, להכנסת תכני פרסום בקטעי וידאו וכמו כן הסכם גם עם מפעילת תוכנת המסרים המיידיים icq.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexelsמטוס. צילום: Jimmy Chan, Pexels

מהפכת התעופה הירוקה: הסטארט-אפ השבדי שמאתגר את בואינג ואיירבוס

חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר. במרכז הזירה - שתי הענקיות המסורתיות. אבל בצד מתחמם סטארט-אפ שיכול להיות הראשון שיפעיל מטוס חשמלי מסחרי לטיסות קצרות 


עופר הבר |
נושאים בכתבה בואינג איירבוס


כשהנשיא ביל קלינטון אמר בתחילת שנות ה־2000 כי "המאבק על האקלים יהיה מבחן המנהיגות של דורנו", הוא לא העלה בדעתו עד כמה דבריו ינבאו את העתיד של עולם התעופה. הוא לא יכול היה לחזות שעשרים שנה מאוחר יותר הקרב בין ענקיות התעופה יתפתח לזירה חדשה לחלוטין - המרוץ אחר תעופה ירוקה, שבו גם סטארט-אפ קטן משבדיה מנסה לחטוף חלק מהשוק עם טכנולוגיות מהפכניות. 

תעופה ירוקה אינה רק חזון סביבתי, היא הזדמנות כלכלית ואסטרטגית. בעולם שבו תחבורה בת־קיימא הופכת לדרישה רגולטורית ולא רק מוסרית, מדינות וחברות שלא יאיצו את ההסתגלות יישארו על הקרקע בעוד האחרים ממריאים קדימה.

הקרב המסורתי בין בואינג לאיירבוס על שליטה בשמיים הפך כיום למרוץ מורכב יותר שבו יעילות הדלק, הפחתת פליטות פחמן וחדשנות סביבתית הן השדות החדשים שעליהם נחרץ עתיד התעופה האזרחית.

בעולם שבו שינויי האקלים הפכו לאיום גלובלי, גם השמיים נדרשים לעבור מהפכה. תעשיית התעופה, שאחראית לכ־3% מפליטת הפחמן הדו־חמצני בעולם, ניצבת בעשור האחרון בראש סדר היום הסביבתי. חברות תעופה, יצרניות מטוסים ואפילו גורמי ממשל החלו להשקיע מיליארדים בטכנולוגיות שיאפשרו טיסה נקייה, שקטה ויעילה יותר.

דלקים חדשים - הלב של השינוי

המעבר לדלקי תעופה בני־קיימא (SAF - Sustainable Aviation Fuels) הוא המפתח המיידי ביותר להפחתת פליטות פחמן דו חמצני. דלקים אלה מופקים משמנים צמחיים, פסולת אורגנית או אפילו מימן ירוק, ומאפשרים ירידה של עד 80% בפליטות הפחמן לעומת דלק סילוני מסורתי. חברות כמו בואינג, איירבוס ורולס רויס כבר ביצעו טיסות ניסוי מוצלחות בדלק "ירוק", ומדינות באירופה אף החלו לחייב ערבוב שלו בדלקים המסחריים.