תחנת דלק של Shell
צילום: Pixbay

העלייה במחירי הדלק פוגעת בחניות הנוחות ומאיימת על יצרניות המזון

העלייה במחירי הנפט הגולמי כבר נותנת את אותותיה בתחנות הדלק ברחבי ארה"ב, עם ירידה בכמות האנשים שנכנסים לתדלק, שמשפיעה על המכירות של מוצרי המזון בחנויות הנוחות; סקטור שירותי הנסיעות והמשלוחים כבר מנסה להתמודד עם הפגיעה
איתן גרסטנפלד | (2)

הפלישה הרוסית לאוקראינה ושיעורי האינפלציה הגבוהים, הביאו לעלייה במחירי הנפט הגולמי, שכבר מורגשים בכיסים של אזרחים רבים, בעיקר בקרב בעלי המכוניות ברחבי העולם. אך נדמה שלא רק סקטור הרכב והשירותים הנלווים אליו, עשוי להיפגע מהעליות אל גם יצרניות מוצרי השתייה והחטיפים דוגמת PEPSICO INC GENERAL MILLS INC CONAGRA FOODS עשויות להיפגע.

על פי הערכות של חברת המחקר IBISWorld, כ-80% מהדלק הנרכש בארצות הברית נעשה באמצעות חנויות נוחות מקומיות, שמכניסות כ-475 מיליארד דולר מדי שנה. רבע מההכנסות מגיעות מ-44% מהלקוחות, שנכנסים לחנויות כדי לרכוש מצרכים, חטיפים, בירה וסיגריות, בכל פעם שהם נכנסים לתדלק.

מחיר הגז הממוצע בארה"ב עמד ביום רביעי על כ-4.10 דולר לליטר, על פי נתונים שנאספו על ידי איגוד הרכב האמריקאי (AAA). למרות שזה קצת מתחת לשיא, מדובר עדיין בנתון גבוה מספיק כדי לגרום ל-60% מהאמריקאים לשקול מחדש את הרגלי הנהיגה שלהם ולבצע כמה שינויים באורח החיים, כך על פי סקר שהפיצה האגודה. נתונים אלו מתורגמים לפגיעה ישירה בחנויות הנוחות שכן פחות נסיעות, לא רק שמקטינות את הרווחים של החנויות, אלא גם מביאות לכך שהלקוחות מדירים את רגליהם מהחנויות ולעיתים מוותרים על חלק מהרכישות שהיו מבצעים בעבר.

"הקשרים שלנו עם הקמעונאים [בחנות הנוחות] הדגישו לאחרונה כמה סימנים של עומס על הוצאות הצרכנים מכיוון שמחירי הדלק נותרו גבוהים, כאשר קמעונאי אחד מבחין בהאטה ברכישות בחנויות בחודש מרץ", כתבה בוני הרצוג, מגולדמן זאקס. נראה כי עליית מחירי הדלק מכבידה גם על מכירות החטיפים הארוזים. "הוכחה לכך היא מגמת האטת הנפח שנראתה ברוב קטגוריות המזון הגדולות של חטיפים וירידה מוחלטת בנפח של שוקולד", כתבה.

סקטור נוסף, שסובל ממחירי הדלק הוא תחום שירותי הנסיעות ומשלוחי המזון. סקר שערך הבלוגר "The Rideshare Guy", חשף שכמעט מחצית מעובדי הסקטור הכולל נהגי UBER TECHNOLOGIES ו- LYFT INC CL A , ומשלוחי מזון של חברות כמו GRUBHUB INC , DOORDASH INC ו-Uber Eats, עוזבים או מבצעים פחות נסיעות בגלל העלייה האחרונה במחירי הדלק.

בכדי להתמודד עם התופעה ועם עליית המחירים, החליטה אובר על היטל דלק זמני בחודש שעבר. במסגרתו, חויבו הצרכנים לשלם סכום שנע בין 45-55 סנט נוספים על כל נסיעה או הזמנה. "אנחנו יודעים שהמחירים עלו בכל הכלכלה, אז עשינו כמיטב יכולתנו כדי לעזור לנהגים ולשליחים מבלי להטיל עומס נוסף על הצרכנים", נכתב בהצהרת החברה לאחר מכן.

צעד דומה נקטה חברת Lyft שהודיעה על תוספת של 55 סנט על כל נסיעה כדי לעזור לקזז את עלויות הדלק של הנהגים. Doordash לעומתה הציגה תוכנית החזר כספי של 10% על כל רכישות הדלק ואילו Grubhub הגדילה את התשלום לפי מייל.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אופיר 17/04/2022 08:48
    הגב לתגובה זו
    המחיר הוא לגלון שהוא 3.7 ליטר. ולא לליטק
  • 1.
    רק מזומן 15/04/2022 00:50
    הגב לתגובה זו
    ארבע דולאר לגלון...זה כמעט ארבע ליטר.עדיין חצי מליר מאשר ברפליקת הבננות הים תיכונית.