מתחרה ראש בראש עם טיקטוק: פייסבוק רילס מגיע לישראל
ליצור סרטונים קצרים באמצעות הרילס, בדומה למתחרה הסינית טיקטוק ובדומה לפיצ'ר שקיים כבר ברשת האינסטגרם שאף היא נמצאת בבעלות החברה
ענקית הטכנולוגיה מטא FACEBOOK (פייסבוק לשעבר) הודיעה היום על השקת הפיצ'ר החדש שלה ה-רילס ל-175 מדינות נוספות ובהן ישראל. מדובר בעצם בפורמט הסרטונים שפיחתה החברה והוא המקבילה לטיקטוק שתפסה פופולריות אדירה בארץ.
הפורמט החדש של העלאת הסרטונים, שהיה זמין בחודשים האחרונים באינסטגרם ולמשתמשי פייסבוק במדינות צפון ומרכז אמריקה, זמין מעכשיו גם ברשת החברתית הגדולה בעולם, פייסבוק. ומאפשרת ליצור ולפרסם סרטונים בפיד, בקבוצות ובלשונית הווידאו של פייסבוק. הפיצ'ר יהיה זמין לשימוש במכשירי אנדרואיד ו-iOS.
הדמיון בין הרילס לטיקטוק אינו מקרי, הרילס הוא למעשה הדרך העיקרית של פייסבוק במלחמה נגד הפופולריות ההולכת וגוברת של טיקטוק, שהצליחה לגנוב מפייסבוק אחוז גבוה של משתמשים ברשתות החברתיות. מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד מטא, רואה ברילס פוטנציאל הצלחה גבוה במלחמה על קהל המשתמשים, והוא אף ציין בשיחת המשקיעים האחרונה כי הוא מודע לכוחה של טיקטוק ושהוא מכוון לכך שהרילס תהיה התשובה של החברה במלחמה נגדה.
"ברור לנו שאנשים יצרכו יותר ויותר סרטוני וידאו קצרים בעתיד, ורילס הוא פורמט התוכן שלנו שצומח בקצב הכי מהיר בפער גדול. הוא כבר התורם המשמעותי ביותר לגידול במעורבות המשתמשים באינסטגרם והוא צומח מהר מאוד גם בפייסבוק", אמר צוקרברג בשיחה שהתקיימה בתחילת החודש. שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול ויד ימינו של צוקרברג, הודתה כי רילס מייצר פחות הכנסות לעומת הפיד והסטוריז, "אבל אנחנו מצפים שזה ילך וישתפר עם הזמן. כבר עשינו מעברים מוצלחים בעבר - מהווב למובייל, ולאחר מכן מהפיד לסטוריז".
שבבי AI (AI)אנבידיה - תחילת הסוף? המניה צונחת
החודש הרע של אנבידיה - החודש הטוב של גוגל שכבר מתקרבת לשווי של 4 טריליון ומאתגרת את ההובלה של אנבידיה בוול סטריט; האם היא גם תאתגר את ההובלה בתחום השבבים? וגם - שאלות ותשובות על שבבים ועל מלחמת השבבים
(עדכון 18:00: מניית אנבידיה מתרסקת בוול סטריט ב-6%, גוגל עולה ב-2%)
בחודשים האחרונים גוגל Alphabet 0.88% חוזרת למרכז הבמה ובשבועות האחרונים היא פשוט - "הדבר החם ביותר בוול סטריט". אם עד לא מזמן היא היתה מאוימת על ידי הרגולטור שרוצה לחתוך ממנה חלקים בגלל כוחה המונופוליסטי, הרי שדווקא הבינה המלאכותית שמחלישה בהדרגה את מנוע החיפוש המסורתי, הופכת את התחום לתחרותי ומפחיתה את החשש מהרגולטור. כמו כן, דווקא הבינה המלאכותית שהחלה כאיום מתבררת כמוקד כוח עצום לגוגל. בתחרות מול OpenAI גוגל מצמצת פערים וההשקה של ג'ימיני 3 קיבלה תשבוחות גדולות והזניקה את המניה. גוגל דומיננטית מאוד במהפכת ה-AI והמשקיעים מפנימים שזה לא יפגע בחברה, אלא יוסיף לה.
ביום שני זה קורה: הוועידה הכלכלית של ביזפורטל. מוזמנים לשמוע את המנהלים הבכירים במשק, לקבל תובנות על השקעות, להבין את השפעות ה-AI על חברות והאם זה הזמן לצמצם פוזיציה במניות? וגם - לראות ולקבל את הדירוג של ביזפורטל למניות פיננסיות (הדירוג לחברות התשתיות שיצרנו לקראת הועידה הקודמת שהתמקדה בתשתיות ייצר תשואה עודפת) - להרשמה
בימים האחרונים המניה עולה כאילו היא "מניית יתר קטנה" - בשלושה ימים עלתה מעל 11%, אחרי סגירת המסחר היא עולה בכ-2.7% ובחודש האחרון עלתה ב-25%. השווי שלה נושק ל-4 טריליון (כשלוקחים בחשבון את העלייה אחרי המסחר אתמול היא ב-3.93 טריליון) וכל זה קורה כשמנגד - אנבידיה, מלכת שבבי ה-AI, מאבדת גובה וירדה בשבועות האחרונים כ-15% לשווי של 4.35 טריליון. אחרי המסחר אנבידיה NVIDIA Corp. -3.85% ירדה ב-3% וזה התמתן ל-2.1% - המגמה בתקופה האחרונה ברורה: גוגל עולה, אנבידיה יורדת וזה המשיך כאמור אחרי סגירת המסחר כשהסיבה היתה הצלחה לשבבי ה-AI של גוגל. כן, גוגל גם מפתחת שבבי AI ואתמול היתה לה בשורה.
גוגל עומדת לספק למטא שבבי TPU, שהם מעבדים ייעודיים לבינה מלאכותית, כך דווח בתקשורת האמריקאית וזה השפיע על המניות לאחר סגירת המסחר. זו דרמה גדולה, זה מעורר ספקות ראשונים לגבי הדומיננטיות של אנבידיה בשוק השבבים החם ביותר בעולם. מדובר בעסקה פוטנציאלית בשווי עשרות מיליארדי דולרים, שתכלול רכישה של שבבים למרכזי נתונים של מטא משנת 2027, לצד השכרה דרך שירותי הענן של גוגל כבר בשנה הבאה. המהלך הזה, שמגיע בעיצומו של בום AI, מדגיש את הלחץ הגובר על אנבידיה, ששולטת כיום בכ-85% משוק השבבים לאימון ולהרצת מודלים.
- אנבידיה ירדה, אבל האנליסט הזה מתעקש - "אפסייד של מעל 50%"
- תיקון זמני או שינוי בסנטימנט למניות ה-AI?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השליטה של אנבידיה מתבטאת גם בנתח השוק האדיר וגם ברווחיות יוצאת דופן. אין חברה בשוק תחרותי ובטח שלא בשוק השבבים עם רווחיות תפעולית של מעל 60% וגולמית של כ-74%. ברור לכל שזה עניין של זמן וכשתגיע ותתגבר התחרות והפער הטכנולוגי יצטמצם, המרווחים ירדו. אם זה יקרה כמו שזה קורה בדרך כלל במקביל לירידה בנתח השוק זה יהיה כואב פעמיים - גם פגיעה במכירות (בנתח השוק) וגם פגיעה ברווחיות.
וול סטריט השוק האמריקאיצים מזנקת ב-10%, הנפט יורד ב-2%; מגמה מעורבת בוול-סטריט
אנבידיה מושכת את מניות השבבים בעקבות הדיווחים על החדירה של גוגל לזירה; נתוני מאקרו מעורבים של עליה של 0.3% במדד ה-PPI לצד האטה במכירות הקמעונאיות מקשים על המשקיעים להעריך את המשך תוואי הורדות הריבית - וול סטריט במגמה מעורבת
המסחר בוול סטריט באווירה מעורבת, אחרי יום ראשון קצר אבל חזק שהחזיר לשוק תחושה של התאוששות, בעיקר במניות הטכנולוגיה. המשקיעים ממשיכים לעכל את שאלת הריבית של הפד, כשגל של התבטאויות בעד הורדה כבר בדצמבר מעלה את מפלס האופטימיות, גם אם הנתונים הכלכליים מגיעים באיחור בגלל השבתת הממשל. בינתיים, תמונת המאקרו ממשיכה להיות רכה, עם ביקושים קצת חלשים יותר במכירות הקמעונאיות ולחץ מחודש על מניות הצ’יפים.
אחרי העליות החדות של אתמול, המדדים עכשיו במגמה מעורבת הדאו עולה בכ-0.8%, ה-S&P עם 0.3% והנאסד״ק יורד בכ-0.1%.
הסנטימנט בשוק נשען על השילוב בין הציפייה להורדת ריבית לבין העליות שנרשמו אתמול, בעיקר במניות הטכנולוגיה הכבדות, שהובילו את הנאסד״ק לרשום את היום הטוב שלו מאז מאי. מניות כמו גוגל וברודקום דחפו את המדדים כלפי מעלה, בזמן שאנבידיה נחלשה בחדות בעקבות דיווחים על כך שמטא מנהלת מגעים להשקעה במעבדים של גוגל. במבט רחב יותר, למרות הריבאונד, שלושת המדדים עדיין מציגים ירידות חודשיות על רקע בחינה מחודשת של תמחור מניות ה-AI וצמיחה בכלל.
בגזרת המאקרו, נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש ספטמבר הפתיעו כלפי מטה ועלו רק ב-0.2%. גם קבוצת הבקרה, שמזינה את חישוב ה-GDP, רשמה ירידה, ומוסיפה עוד שכבת אי-ודאות רגע לפני עונת הקניות. התמונה הזו מתחברת לאינפלציית היצרן שחזרה לעלות בחודש ספטמבר, גם אם בקצב צפוי, וממשיכה לבנות את הטיעון של הפד להורדת ריבית כמענה לתנאי שוק רכים יותר.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע, עדיין מורגשת השפעה של ביטול פרסום האומדן המוקדם של צמיחת התמ״ג לרבעון השלישי, מה שמותיר את המשקיעים בלי נתון מרכזי שיכול היה לחדד את תמונת המאקרו. שבוע המסחר המקוצר בשל חג ההודיה מוסיף למתח: פחות ימי מסחר, פחות נפח, יותר רגישות לכותרת הבאה.
