מחקר של אונ' הרווארד: ארה"ב תהפוך למעצמת אנרגיה בעשור הקרוב
האזרחים והמשקיעים בארה"ב תוהים זה זמן רב אם ההספקה הגדולה של הדלקים מתוך המדינה עצמה, ללא התערבות הסעודים הינה זמנית בלבד או שאפשר לטעון שארה"ב תהפוך מעצמת אנרגיה בעשור הקרוב.
במחקר חדש שנערך באוניברסיטת הרווארד, לאונרדו מגורי, בכיר בעולם הדלקים מתוקף תפקידו כמנהל ב-ENI (ענקית חיפושי הנפט והגז מאיטליה) טוען כי נראה שהספקת הדלקים מ-3 המאגרים המרכזיים בארה"ב תימשך עוד הרבה זמן.
מגורי טוען במחקר המדובר כי שלושת המאגרים המרכזיים של פיצלי שמן, ה-Bakken שנמצא בדרום דקוטה, ה- Eagle Ford וה-Permian Basin בטקסס צפויים להחזיק לעוד עשור לפחות.
מגורי מגיע למסקנה המדוברת על סמך הצפיפות במאגרים בארה"ב, כמה מאגרים יש באיזור מסויים, היעילות ממאגר אשר נבחנת לפי זמן הקידוחים ועלויות הולכות ופוחתות של הקידוחים עצמם. בנוסף לשיקולים הללו מציין מגורי כי תשתיות חדשות צפויות להוזיל את עלויות הקידוח עוד יותר.
לעומת זאת, טוען מגורי כי ישנה אי בהירות מסויימת ביחס ליתר המאגרים בארה"ב. למרות זאת מגורי טוען שארה"ב צפויה להיות יצרנית הנפט הגדולה בעולם בתוך עשור ותעקוף את רוסיה וערב הסעודית.
- 4.זהבי עצבני 28/06/2013 17:46הגב לתגובה זואמר פעם מישהו מפורסם ממפלגתך(_נדמה לי דיין) שרק חמור לא משנה דעותיו... לא מאוחר לבא ולאמר טעיתי..את לא יכולה לאמץ מדיניות של אנטי ושל לא לכל דבר כמצע מפלגתי.......רק תסבירי לי שני דברים:את אמורה לעמוד בראש מחנה השלום..מה יכול לקרב אותנו לשלום יותר מיצוא גז לרשות הפלשתינית? ודבר שני....מי ישתה את כל הגז שאת רוצה לקבור באדמה לעוד 3ם שנה.....מה תגידי אז-- סליחה טעיתי? ךמי זה כבר יעזור???????????
- 3.עשרה ימים לא ביצעתי שום מכירה וקנייה בשוק ההון (ל"ת)משה. ששון ישר 28/06/2013 15:16הגב לתגובה זו
- 2.ברטוב 28/06/2013 14:02הגב לתגובה זומדינת ישראל שמנהלת מדיניות כלכלית על פי דרישות האספסוף .
- Xantippe 02/07/2013 15:38הגב לתגובה זותייצא את כל הגז, תעשיר את הטייקונים והספיחים שלהם, ומה יהיה על הדורות הבאים בעוד 30 שנה? זה לא מעניין אותך. ואת עלות הדלק, שיהיה יקר מאוד ואותו נאלץ למכור במקום הגז המיוצא לא לקחת בחשבון, כי אתה ספיח של טייקון מסריח.
- 1.חי אבי 28/06/2013 11:42הגב לתגובה זואו שונאי תשובה מההיסתדרות מנתניה
- איתן שרון 28/06/2013 21:38הגב לתגובה זובייצוא מידי של כל הגז המדינה מקבלת 70% מהכסף. רק עם הריבית ניתן יהי לרכוש בעתיד כל כמות גז שתידרש. אני מציע ששלי לא תקבל משכורת מהכנסת במשך 30 שנה ותצבור אותה לעת זקנה. העובדה שכרגע היא צריכה כסף לא רלוונטית. רצוי להשאיר הכסף לדורות הבאים.
קולט קרס (אנבידיה)סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"
מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה
מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03% ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".
המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.
קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.
מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.
דורון מאירסדורף, סטורדוט. קרדיט: פולסטאר (פרס קיט)ממסלול המרוצים לנאסד"ק: סטורדוט מתמזגת לספאק של אנדרטי בשווי 800 מיליון דולר
החברה מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, נכנסת למיזוג עם חברת הספאק של משפחת אנדרטי; השווי התאגידי בעסקה, כ-882 מיליון דולר, עם פוטנציאל לטעינה של 100 מייל בחמש דקות
סטורדוט מהרצליה, שמפתחת סוללות לטעינה מהירה במיוחד לרכב חשמלי, חתמה על הסכם מיזוג עם חברת הרכישה למטרות מיוחדות אנדרטי אקויזישן קורפ 2 (Andretti Acquisition Corp. II 0% ) . אחרי המיזוג, החברה המשותפת תיקרא "אקס אף סי בטרי" ומניותיה צפויות להיסחר בנאסד"ק, לפי שווי הון של 800 מיליון דולר ושווי תאגידי מוערך של כ-882 מיליון דולר, בהנחה שבעלי המניות של הספאק לא יממשו פדיונות.
סטורדוט מציגה טכנולוגיית טעינה מהירה במיוחד, שמכוונת לטפל ישירות בחסם זמן הטעינה ברכב החשמלי. לפי הנתונים שפורסמו, תאי הסוללה של החברה מאפשרים להוסיף כ-100 מייל של טווח נסיעה בתוך כ-5 דקות טעינה, כשעל הפרק תוכנית להוריד את הזמן הזה לכ-3 דקות עבור אותו טווח. בחברה מדגישים שהטכנולוגיה מותאמת לקווי ייצור קיימים של סוללות ליתיום-יון, כך שהמודל העסקי מבוסס על רישוי לקווי ייצור קיימים ולא על הקמה של מפעלים חדשים.
הנהג האגדי ומשפחת המרוצים שמאחורי הספאק
מאחורי אנדרטי אקויזישן קורפ 2 עומדת קבוצת ספונסרים שבה שניים מהשמות הבולטים הם מריו ומייקל אנדרטי - אב ובן, שנחשבים לדמויות מרכזיות בהיסטוריה של המרוצים. מריו אנדרטי זכה באליפות העולם בפורמולה 1 בשנת 1978, ניצח במרוץ אינדיאנפוליס 500 ב-1969 ובדייטונה 500 ב-1967, והוא הנהג היחיד שזכה גם באליפות פורמולה 1, גם באינדיאנפוליס 500 וגם בדייטונה 500. בגלל הרצף הזה שמו הפך בארצות הברית כמעט לשם נרדף למהירות.
מייקל אנדרטי, בנו, זכה באליפות סדרת קארט בתחילת שנות ה-90 ונחשב לאחד הנהגים המצליחים ביותר במרוצים פתוחים בצפון אמריקה, עם 42 ניצחונות במרוצי אליפות, נתון שממקם אותו גבוה בטבלת כל הזמנים. לאחר הפרישה מההגה הוא עבר לצד הניהולי כראש קבוצת מרוצים ותיקה.
בהודעה המשותפת נאמר כי השם אנדרטי מזוהה עם מהירות, חדשנות וניצחונות, והחיבור לסטורדוט ממוסגר כמעין מעבר מעולם הפיט-סטופ המהיר במסלול אל עמדת הטעינה של הרכב החשמלי. מייקל אנדרטי, שמשמש כדירקטור ויועץ מיוחד באנדרטי אקויזישן קורפ 2, מדגיש כי מבחינתם מדובר לא רק בהזרמת הון אלא גם בניסיון להאיץ את הפריסה בפועל של טכנולוגיית הטעינה המהירה ולהציב את החברה הממוזגת כשחקנית מובילה בתחום.
