צרכנות: קאיה תחשוף בשבוע הבא רכב SUV חדש
* קאיה תציג לראשונה - בשבוע הבא, את הרכב כביש שטח (SUV) החדש שלה - MESA בתערוכת דטרויט בארה"ב. הרכב החדש עוצב ותוכנן בהתאם לדרישותיו של השוק האמריקאי. העיצוב בוצע על ידי מרכז העיצוב של קאיה בקליפורניה. ה-MESA באה לבטא את יכולתו הגבוהה של קונצרן קאיה-מוטורס בייצור רכבי כבש-שטח ברמה גבוהה. היא תשווק רק בשוק האמריקאי החל משנת 2006. לדברי מנהלי קאיה העיצוב הפנימי של הרכב החדש הוא ארגונומי וידידותי למשתמש. הרכב כולל 3 שורות מושבים. לנוסעים מאחור מותקנת מערכת בידור מבוססת DVD ובמושבי הנוסעים מותקנים מסכי LCD בגודל 9 אינטש. לאורך כל הרכב יש גג שקוף. רוחב הגלגלים 294 ס"מ.
* הרדוף תוצרת מזון אורגני, מקבוצת תנובה, יוצאת בימים אלה לשוק עם סדרת פירות יבשים אורגניים לרגל ט"ו בשבט. הסדרה כוללת: תמר מג'הול אורגני, משמשים מיובשים אורגניים, תאנים מיובשות אורגניות וצימוקים אורגניים.
היא מבוססת כולה על טהרת עקרונות גידול המזון האורגני, קרי - נקייה משימוש בחומרי הדברה, הורמונים, הנדסה גנטית, חומרים משמרים וצבעי מאכל. ייחודה של הסדרה האורגנית הינו בתהליך יצירתה הכולל ייבוש טבעי של הפירות באמצעות קרני השמש בלבד, באופן המסייע בשימור הערכים התזונתיים של המוצרים. הסדרה נמכרת ברשתות השיווק, בחנויות לממכר מזון אורגני ובבתי הטבע.
* רשת האופנה ויצרנית הביגוד - פוקס, הקימה אתר אינטרנט משותף עפ הפורטל MSN ישראל, בו תציג את קטלוג הקיץ הבא שלה: http://web.msn.co.il/msn/FOX/default.htm
* חברת ewave תקים את אתר השיפוט של הקקטוס (התחרות השנתית של ענף הפרסום בישראל). אם בעבר נדרשו משרדי הפרסום המשתתפים בתחרות, להגיש את עבודותיהם, בדרך מסורבלת, על ידי הדבקת מודעות על לוחות ומילוי טפסים באופן ידני, הרי שבתחרות השנה כל התהליך יהיה דיגיטלי. משרדי הפרסום יכנסו לאתר השיפוט מהמחשב במשרד, ימלאו את הטפסים און ליין באתר, ויעלו את העבודות מהמחשב בקבצים דיגיטלים ישירות לאתר השיפוט. מיון העבודות לפי קטגוריות יעשה ישירות באתר. האתר יפתח לשופטים למשך שבועיים והם יכנסו לשפוט באמצעות קוד וסיסמא. כל הנתונים יהיו מאובטחים ובלתי נגישים למשתמש חיצוני. בסיום תהליך השיפוט, יפתח האתר לצפייה רחבה ברשת האינטרנט.
* פריסקיס של נסטלה-פורינה מתרחבת. סדרת החטיפים לחתולים תצע ארבעה טעמים חדשים: עוף מובחר, דגי אוקיינוס וטונה, הודו מעודן, סלמון ופירות ים. חטיף פריסקיס הנו חטיף לח למחצה, באריזה המאפשרת פתיחה וסגירה חוזרת, על מנת לשמר את טריותו של המוצר לאחר פתיחת האריזה. החטיף בעל ערכים תזונתיים, מכיל ויטמינים ומינרלים.

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות
מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?
הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.
למה נועד הפטור?
להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.
מה החשש של הקמעונאים?
תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.
טענת המתנגדים העיקרית?
אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.
הצרכנים באמת יחסכו?
כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.
מי ירוויח הכי הרבה?
עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.
איך דואר ישראל יתמודד?
כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.
מה עם נקודות איסוף?
יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.
השפעה על חברות ישראליות?
פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.
כמה המדינה תפסיד?
כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.
יש קשר פוליטי?
רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.
עמדת אתרי הסחר הישראליים?
חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.
יש חלופות טובות יותר?
פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.
מתי זה נכנס לתוקף?
צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.
מה אומר הדרג המקצועי?
התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.
ילכו לבג"ץ?
איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.
