צרכנות: קאיה תחשוף בשבוע הבא רכב SUV חדש
* קאיה תציג לראשונה - בשבוע הבא, את הרכב כביש שטח (SUV) החדש שלה - MESA בתערוכת דטרויט בארה"ב. הרכב החדש עוצב ותוכנן בהתאם לדרישותיו של השוק האמריקאי. העיצוב בוצע על ידי מרכז העיצוב של קאיה בקליפורניה. ה-MESA באה לבטא את יכולתו הגבוהה של קונצרן קאיה-מוטורס בייצור רכבי כבש-שטח ברמה גבוהה. היא תשווק רק בשוק האמריקאי החל משנת 2006. לדברי מנהלי קאיה העיצוב הפנימי של הרכב החדש הוא ארגונומי וידידותי למשתמש. הרכב כולל 3 שורות מושבים. לנוסעים מאחור מותקנת מערכת בידור מבוססת DVD ובמושבי הנוסעים מותקנים מסכי LCD בגודל 9 אינטש. לאורך כל הרכב יש גג שקוף. רוחב הגלגלים 294 ס"מ.
* הרדוף תוצרת מזון אורגני, מקבוצת תנובה, יוצאת בימים אלה לשוק עם סדרת פירות יבשים אורגניים לרגל ט"ו בשבט. הסדרה כוללת: תמר מג'הול אורגני, משמשים מיובשים אורגניים, תאנים מיובשות אורגניות וצימוקים אורגניים.
היא מבוססת כולה על טהרת עקרונות גידול המזון האורגני, קרי - נקייה משימוש בחומרי הדברה, הורמונים, הנדסה גנטית, חומרים משמרים וצבעי מאכל. ייחודה של הסדרה האורגנית הינו בתהליך יצירתה הכולל ייבוש טבעי של הפירות באמצעות קרני השמש בלבד, באופן המסייע בשימור הערכים התזונתיים של המוצרים. הסדרה נמכרת ברשתות השיווק, בחנויות לממכר מזון אורגני ובבתי הטבע.
* רשת האופנה ויצרנית הביגוד - פוקס, הקימה אתר אינטרנט משותף עפ הפורטל MSN ישראל, בו תציג את קטלוג הקיץ הבא שלה: http://web.msn.co.il/msn/FOX/default.htm
* חברת ewave תקים את אתר השיפוט של הקקטוס (התחרות השנתית של ענף הפרסום בישראל). אם בעבר נדרשו משרדי הפרסום המשתתפים בתחרות, להגיש את עבודותיהם, בדרך מסורבלת, על ידי הדבקת מודעות על לוחות ומילוי טפסים באופן ידני, הרי שבתחרות השנה כל התהליך יהיה דיגיטלי. משרדי הפרסום יכנסו לאתר השיפוט מהמחשב במשרד, ימלאו את הטפסים און ליין באתר, ויעלו את העבודות מהמחשב בקבצים דיגיטלים ישירות לאתר השיפוט. מיון העבודות לפי קטגוריות יעשה ישירות באתר. האתר יפתח לשופטים למשך שבועיים והם יכנסו לשפוט באמצעות קוד וסיסמא. כל הנתונים יהיו מאובטחים ובלתי נגישים למשתמש חיצוני. בסיום תהליך השיפוט, יפתח האתר לצפייה רחבה ברשת האינטרנט.
* פריסקיס של נסטלה-פורינה מתרחבת. סדרת החטיפים לחתולים תצע ארבעה טעמים חדשים: עוף מובחר, דגי אוקיינוס וטונה, הודו מעודן, סלמון ופירות ים. חטיף פריסקיס הנו חטיף לח למחצה, באריזה המאפשרת פתיחה וסגירה חוזרת, על מנת לשמר את טריותו של המוצר לאחר פתיחת האריזה. החטיף בעל ערכים תזונתיים, מכיל ויטמינים ומינרלים.
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026
בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות
התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.
בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.
בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.
על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- יו"ר ועד עובדי אל על נגד רגב: "מהלך מסוכן"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.
