צרכנות: קאיה תחשוף בשבוע הבא רכב SUV חדש
* קאיה תציג לראשונה - בשבוע הבא, את הרכב כביש שטח (SUV) החדש שלה - MESA בתערוכת דטרויט בארה"ב. הרכב החדש עוצב ותוכנן בהתאם לדרישותיו של השוק האמריקאי. העיצוב בוצע על ידי מרכז העיצוב של קאיה בקליפורניה. ה-MESA באה לבטא את יכולתו הגבוהה של קונצרן קאיה-מוטורס בייצור רכבי כבש-שטח ברמה גבוהה. היא תשווק רק בשוק האמריקאי החל משנת 2006. לדברי מנהלי קאיה העיצוב הפנימי של הרכב החדש הוא ארגונומי וידידותי למשתמש. הרכב כולל 3 שורות מושבים. לנוסעים מאחור מותקנת מערכת בידור מבוססת DVD ובמושבי הנוסעים מותקנים מסכי LCD בגודל 9 אינטש. לאורך כל הרכב יש גג שקוף. רוחב הגלגלים 294 ס"מ.
* הרדוף תוצרת מזון אורגני, מקבוצת תנובה, יוצאת בימים אלה לשוק עם סדרת פירות יבשים אורגניים לרגל ט"ו בשבט. הסדרה כוללת: תמר מג'הול אורגני, משמשים מיובשים אורגניים, תאנים מיובשות אורגניות וצימוקים אורגניים.
היא מבוססת כולה על טהרת עקרונות גידול המזון האורגני, קרי - נקייה משימוש בחומרי הדברה, הורמונים, הנדסה גנטית, חומרים משמרים וצבעי מאכל. ייחודה של הסדרה האורגנית הינו בתהליך יצירתה הכולל ייבוש טבעי של הפירות באמצעות קרני השמש בלבד, באופן המסייע בשימור הערכים התזונתיים של המוצרים. הסדרה נמכרת ברשתות השיווק, בחנויות לממכר מזון אורגני ובבתי הטבע.
* רשת האופנה ויצרנית הביגוד - פוקס, הקימה אתר אינטרנט משותף עפ הפורטל MSN ישראל, בו תציג את קטלוג הקיץ הבא שלה: http://web.msn.co.il/msn/FOX/default.htm
* חברת ewave תקים את אתר השיפוט של הקקטוס (התחרות השנתית של ענף הפרסום בישראל). אם בעבר נדרשו משרדי הפרסום המשתתפים בתחרות, להגיש את עבודותיהם, בדרך מסורבלת, על ידי הדבקת מודעות על לוחות ומילוי טפסים באופן ידני, הרי שבתחרות השנה כל התהליך יהיה דיגיטלי. משרדי הפרסום יכנסו לאתר השיפוט מהמחשב במשרד, ימלאו את הטפסים און ליין באתר, ויעלו את העבודות מהמחשב בקבצים דיגיטלים ישירות לאתר השיפוט. מיון העבודות לפי קטגוריות יעשה ישירות באתר. האתר יפתח לשופטים למשך שבועיים והם יכנסו לשפוט באמצעות קוד וסיסמא. כל הנתונים יהיו מאובטחים ובלתי נגישים למשתמש חיצוני. בסיום תהליך השיפוט, יפתח האתר לצפייה רחבה ברשת האינטרנט.
* פריסקיס של נסטלה-פורינה מתרחבת. סדרת החטיפים לחתולים תצע ארבעה טעמים חדשים: עוף מובחר, דגי אוקיינוס וטונה, הודו מעודן, סלמון ופירות ים. חטיף פריסקיס הנו חטיף לח למחצה, באריזה המאפשרת פתיחה וסגירה חוזרת, על מנת לשמר את טריותו של המוצר לאחר פתיחת האריזה. החטיף בעל ערכים תזונתיים, מכיל ויטמינים ומינרלים.

"לשלם מס של 2% או לחלק דיבידנד?"
חוק הרווחים הכלואים מאפשר לשלם קנס של 2% על הרווחים הכלואים או מס על דיבידנדים של 5% מהרווחים הכלואים - מה עדיף, והאם יש בכלל העדפה?
השאלה שעסקים וראי החשבון שלהם מתעסקים בה כעת היא האם לשלם מס-קנס של 2% על הרווחים העודפים או לחלק דיבידנד מתוך הרווחים העודפים? תזכורת מהירה: חוק הרווחים הכלואים מגדיר רווחים מהעבר תחת חישובים והגדרות כרווחים שמחוייבים בחלוקה כדיבידנד באופן מדורג - 5% השנה, 6% בשנה הבאה. אם לא מחלקים משלמים קנס-מס של 2% על יתרת הרווחים האלו.
המטרה של האוצר ורשות המסים היתה להגדיל את הקופה ולצד מהלכים נוספים הם הצליחו - ""אני ברווחיות של כמעט 30%, בגלל שאני מרוויח ויעיל, אני צריך לשלם יותר מס?". השאלה מה צריך לעשות בעל עסק שנכנס להגדרה הזו שהיא אגב כוללנית מאוד ועל פי ההערכות יש מעל 300 אלף גופים כאלו. בפועל, כל בעל שליטה שהעסק שלו לא ציבורי (חברות ציבוריות), לא עולה על מחזור של 30 מיליון שקל ומרוויח מעל 25% הוא בפנים.
יש הגדרות מדויקות לרווחיות, אבל ככלל אלו ההגדרות ואם תחשבו על זה - כמעט כל עסקי מתן השירותים והייעוץ בפנים, סיכוי טוב שגם עסקים קטנים, חנויות, רשתות, אפילו מאפיות, מסעדות וכו' בפנים. המונים בפנים והם מקבלים את ההודעות מרואי החשבון שלהם בשנה האחרונה.
ברגע שהם בפנים שי שני סוגי מיסוי - הראשון על הרווחים של שנים קודמות והשני על השוטף. נתחיל בשני - אם אתם עומדים בהגדרות האלו, אז המיסוי השוטף שלכם יהיה לפי המס השולי, יעלו בעצם את הרווחים מהעסק אליכם, יורידו את "המחיצה" שבינכם לבין העסק. המיסוי יהפוך להיות אישי, לא "ישותי".
- מחלבות גד: צמיחה בהכנסות, שחיקה ברווחיות - ודיבידנד ראשון כחברה ציבורית
- אחרי 12 שנה, סלקום תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חוץ מזה, ממסים כאמור את העודפים. מגדירים מה הם הרווחים העודפים, אלו לא הרווחים החשבונאיים, ואת הסכום הזה רוצים שתחלקו כדיבידנד כדי שקופת המדינה תתמלא במס. יש שתי אפשרויות - תחלקו 5% שיעלו ל-6% מסכום הרווחים העודפים או תשלמו קנס של 2% על העודפים. מה עדיף, שואלים בעלי החברות: "לשלם מס של 2% או לחלק דיבידנד?"

משקיעים בחאקי: כך הפכו החיילים את הבסיסים לחממת השקעות לוהטת
יום שלישי, 23:00. חדר המגורים בבסיס האימונים בדרום שקט יחסית. אור יחיד בוקע מהפינה שבה יושב סמל איתי כהן. רוב חבריו לפלוגה כבר קרסו מותשים מיום מפרך בשטח, אך הוא לא מצליח לעצום עין. הראש שלו עובד שעות נוספות על הגרף האדום המהבהב באפליקציית המסחר בטלפון הנייד שלו. איתי, לוחם בגדוד חי"ר, לא חולם רק על סוף המסלול או על הדרגות הבאות.
במקום סתם לגלול באינסטגרם, הוא מנצל את השעות השקטות כדי לנהל תיק השקעות קטן. "כשהחבר'ה מדברים על המשחק כדורגל אתמול, אני בודק מה עשה הביטקוין", הוא מספר בחיוך קטן.
בין שמירה לשמירה ובין אימון ניווט למארב, איתי חולם במספרים, והוא לא לבד. בשנתיים האחרונות, המסכים של הסמארטפונים השתנו: אפליקציות משחקים פינו את מקומן לאפליקציות בנקאות, ושיחות על כדורגל או יציאות לסופ"ש הוחלפו בדיונים על מדדי S&P 500, קרנות מחקות וגם קריפטו. בסיסי צה"ל הפכו, בניגוד גמור לדימוי המסורתי של "תקופת ביניים" חסרת דאגות כלכליות, לחממת השקעות לוהטת, והשינוי הזה אינו מקרי.
נקודת המפנה המשמעותית התרחשה בינואר 2022, אז נכנסה לתוקף העלאה דרמטית בשכר החיילים הסדירים - זינוק של 50%. עבור לוחם כמו איתי, מדובר בתוספת משמעותית שהפכה את המשכורת החודשית מכסף כיס סמלי לסכום המאפשר חיסכון משמעותי. "פתאום אתה רואה 'נכנס לחשבון 2,400 שקל'", הוא מסביר, "זה סכום שאפשר לעשות איתו משהו. להשאיר אותו בעו"ש זה פשוט לבזבז אותו על שטויות. הבנתי שאני רוצה שהכסף הזה יעבוד בשבילי".
- בנק ישראל פרסם תכנית כוללת להקלות כלכליות לחיילי חובה
- יפן מתכננת תקציב ביטחון שיא של 60 מיליארד דולר: רחפנים ורובוטים במקום חיילים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלק מהשגרה, כמו טיול לשק"ם
הגורם השני שתרם לשינוי הוא הזמן. במיוחד בקרב המשרתים בתפקידי לחימה, שגרת השירות כרוכה בימים ארוכים של המתנה, שעות רבות בבסיס ויציאות מצומצמות הביתה (מגמה שהתעצמה משמעותית מאז ה-7 באוקטובר). הזמן הזה, שבעבר נוצל למנוחה או שיחות בטלות, מתועל כיום ללימוד. "אנחנו יושבים באוהל, אחרי שסיימנו את המשימות, במקום סתם לגלול בטיקטוק, אנחנו רואים סרטוני הסבר על בורסה. זה הפך להיות חלק מהשגרה, כמו טיול לילי לשק"ם", מספר איתי.
