5 המכוניות האוטונומיות המובילות - מי תעלה ראשונה על הכביש?
מתי כבר נראה מכוניות אוטונומיות על הכביש? יצרניות הרכב הגדולות מוציאות מיליארדי דולרים על פיתוח הרכב האוטונומי המלא. מה שנקרא גם שלב 5. אז מתי זה יקרה ומי המובילות במרוץ?
גוגל? טסלה? או אולי בכלל ג'נרל מוטורס? מי תהיה יצרנית הרכב האוטונומי הראשונה בעולם ומתי כבר נוכל לרכוש מכונית כזאת לעצמנו - הנה הרשימה:
במקום החמישי חברת הסטארטאפ ארגו, בה שותפות פורד ופולקסוואגן, העלתה כבר 100 מכוניות אוטונומיות על כבישי ארה"ב כשהמטרה שלה היא לא לייצר את הרכבים עצמם אלא את הטכנולוגיה שאחר כך תימכר לשאר יצרניות הרכב.
במקום הרביעי ביידו, ענקית האינטרנט הסינית, שהעלתה מעל 300 רכבים אוטונומיים לנסיעות מבחן על כבישי סין והכריזה השבוע שהמערכת הממוחשבת ברכב ללא-נהג הושלמה. כרגע בודקים בביידו את שלב 4, רכב אוטונומי עם נהג נוכח, וצופים שיגיעו לרכב אוטונומי מלא ב-2025.
במקום השלישי ג'נרל מוטורס עם צי של 180 רכבים אוטונומיים על הכביש שכבר נסעו מעל מיליון וחצי קילומטר. לג'נרל מוטורס יש גם יכולת ייצור גבוהה והם מתכננים להשיק בשנה הבאה קאדילק חצי-אוטונומית וב-2022 שברולט חצי-אוטונומית.
- גוגל זכתה בזיכיון לשידורי פוטבול על חשבון אפל, לא בטוח שזה מטריד את טים קוק
- למה מימון ישיר רוכשת את מגזין אוטו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום השני טסלה, שאמנם המנכל המפורסם שלה איילון מאסק הכריז בעבר שהרכב האוטונומי יהיה על הכביש עוד ב-2020, אבל נכון לעכשיו זה נראה מוקדם מדי. אגב, הרכבים של טסלה, להבדיל מהרכבים האוטונומיים האחרים הם היחידים ברשימה ללא טכנולוגית לידר, אותם קרני לייזר שנשלחים מהמכונית ומאתרים מה קורה סביבה. מאסק טוען שמדובר בטכנולוגיה יקרה ומיותרת והוא מעדיף להשתמש במצלמות.
והזוכים במרוץ – בינתיים - הם גוגל עם הרכב האוטונומי ווימו. גוגל ביצעו הכי הרבה סימולציות ונסיעות בשטח. וווימו הוא הרכב היחיד בעולם, נכון להיום, שמאפשר נהיגה אוטונומית ללא נהג ביטחון, אבל רק באזור מאד מוגדר ומסוים באריזונה. על פי התכנון של גוגל נוכל לרכוש לעצמנו רכב כזה כבר ב-2024. נראה ששווה לחכות.
עם זאת, מומחים רבים טוענים שההערכות האלה אופטימיות מדי ושמכוניות אוטונומיות יוכלו לעלות על הכביש רק אחרי שכל התשתיות יותאמו ושהמכוניות כולן יוכלו לתקשר אחת עם השנייה – עניין של מעל עשור.
- 13.לירן 03/05/2021 00:17הגב לתגובה זובמה יעבדו ,אם יהיה רכב אוטונומי שזה מעולה כל הטכנולוגיה המתקדמת להפליא ,אך עם זאת חשבתם כמה מובטלים יהיו עם יהיה רכבים כאלו לא יהיה יותר מוניות ואם יפיצו כמו בכל העולם שזה להיט הרובוטים שמגיעים לכם עד הבית עם משלוח מה יעשו כל מי שעובד בתחום יהיו מובטלים , יתפסו על הקירות ויתאבדו ,מה שגם בסופר התחילו לשווק את העגלת הקניות האלקטרוני וגם שאין את הצורך בקופאיות ,בקצב כזה לא יהיה לאנשים עבודה והרובוטים ישלטו בעולם כולו .
- 12.הנביא 14/08/2020 21:44הגב לתגובה זווגוגל, עם כל העוצמה שלה, לא מגיעה לרגליים של טסלה. טסלה זה איכות על!!!
- 11.דוד ש 13/08/2020 16:51הגב לתגובה זורכב כזה אינו יודע להחליף גלגל עם תקר. האם גם זה נלקח בחשבון ?
- 10.א 11/08/2020 14:35הגב לתגובה זוכל הסנסורים ברכב מיועדים רק למניעת התנגשות. בשביל שרכב יזוז נכון בעיקר בצמתים הוא חייב HD-map עם קורדינטות נתיבים, ולזוז בצורה מאוד מדויקת בתוך נתיב. על מנת לעבור נתיבים בצורה בטוחה רכב חייב לשדר לסביבה שלו על כוונה לעבור נתיב, ובשביל זה יצטרכו V2V, את התכנון מסלול בתוך הצומת גם מאוד מומלץ לשדר לרכבים אחרים. התנועה תהיה רובוטית- מאוד מדויקת, מבוססת מיקום, וקורדינטות נתיבים, כשהסנסורים ישמשו למניעת תאונות, והתקשורת בין רכבים למעבר נתיבים ולסנכרון תנועה של מספר רכבים ביחד באותו נתיב-platoon. 10 שנים? בקצב שחברות הרכב עובדות והרגולציה? אופטימיים....
- 9.אריאל 11/08/2020 14:15הגב לתגובה זואז לא נמות מתאונות דרכים נמות מהקרינה הגבוה ברכב ובסביבתו.
- תקרא קצת 12/08/2020 13:29הגב לתגובה זוואני די בטוח שכתבת את התגובה מהסמארטפון שמקרין לך כל היום את הב**צ*ם...
- ליאור 12/08/2020 11:46הגב לתגובה זונקודה למחשבה.
- 8.האם ניתן יהיה לתבוע את יצרני הרכב אם אנשים ימותו בתאונה (ל"ת)שלומי 10/08/2020 21:33הגב לתגובה זו
- 7.אא 10/08/2020 19:17הגב לתגובה זוותגידו גם שלום לדוחות, ובפרט לדוחות החניה, ולחניונים היקרנים
- 6.לרון 10/08/2020 18:25הגב לתגובה זועד "השתבשות" השווקים כלפי מטה,הזהרו,לא לעולם חוסן!
- 5.ישראלי בקנדה 10/08/2020 18:13הגב לתגובה זוהוכיחו את זה כבר מיליון פעם טסלה. הגלאים לא יודעים לזהות אנשים, בע"ח קטנים ובינוניים ואופנועים. תאונות תמיד יהיו ובייחוד באזור של מעברי חציה. נושא דופלר למרחק בין מכוניות הוצג ע"י פולקסוואגן כבר לפני 25 שנים ואולי יותר. יתרה מכך הם גם הציגו טכנולוגיה בה רכב מוביל טור מכוניות. זו לא הבעיה. הבעיה היא אנשים שהינם יחסית צרים (לעומת רכב), לא תמיד בגובה הנכון בשביל הגלאי ולא מתנהגים כמו רכב. שלא נדבר על בע"ח ובייחוד באזורים כפריים. אופנועים ניכנסים לקטגוריה כיון שהפרופיל מאחור צר. לא ברור מה המחשב של האוטונומיה יחליט לגביהם. שישארו בגדר מערכות שתעזורנה לא שתשתלטנה על הנהיגה.
- 4.אא 10/08/2020 18:05הגב לתגובה זומה שטסלה יודעת לעשות היום אף אחד לא מתקרב
- 3.לא שכחתם את mobileye? (ל"ת)אנונימי 10/08/2020 16:55הגב לתגובה זו
- 2.שרון 10/08/2020 15:38הגב לתגובה זוכשהכול תלוי בטכנולוגיה יהיו כשלים ותאונות ביזריות. גם תאונות יזומות וחיסול חשבונות.
- הפוך גוטה הפוך (ל"ת)ירוחם משל 10/08/2020 17:42הגב לתגובה זו
- 1.יאיר 10/08/2020 15:34הגב לתגובה זוולכן משמיצים
הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית
ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.
עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת 2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.
עיקרי ההסכם:
שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר.
תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית.
- פנסיה בגיל 50: כל הכלים לפרישה בטוחה בלי להתרסק
- פרישה לפנסיה בישראל: מהם הסימנים שמעידים שהגיע הזמן?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה.
בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנה הבאה - 662 מיליארד שקל
תקרת הגרעון בשנת 2026 תהיה בשיעור של 3.9% מהתוצר
אושר בממשלה התקציב לשנה הבאה - 662 מיליארד שקל. מדובר על גירעון של 3.9%, בהחלט סביר. התקציב, מסבירים באוצר, נועד להחזיר את הכלכלה הישראלית למסלול של צמיחה ואחריות בצד הוצאות הממשלה, לאחר שלוש שנים של תקציבי מלחמה בהן הכלכלה הישראלית תמכה את המערכה הבטחונית.
במסגרת התכנית הכלכלית תהיה הפתחה במס הכנסה בדרך של ריווח מדרגות המס. תקציב משרד הביטחון יגדל באופן משמעותי על מנת להבטיח את ביטחון אזרחי מדינת ישראל ואת יכולתו של צה"ל להתמודד עם האיומים הנשקפים, והוא יעמוד על סך 112 מליארד ש"ח. ערב המלחמה עמד תקציב הבטחון על 65 מליארד ש"ח.
השרים אישרו את הרפורמה בענף החלב שנועדה להתמודד עם המונופולים הגדולים השולטים בשוק החלב ולהביא להוזלת החלב והגבינות.
עוד מקצה התקציב תוספת משאבים משמעותית לשורת נושאים בעלי חשיבות ציבורית וכלכלית עליונה, ובהם הקצאה של למעלה מ-3 מיליארד ש"ח לתוכנית לקידום הבינה המלאכותית במשק והטמעתה במשרדי הממשלה, ונושאים רבים נוספים להרחבת ההשקעה בתשתיות והאצת הצמיחה במשק.
- לצאת מהמינוס אחת ולתמיד: המדריך המלא לבניית תקציב מנצח
- הפתעה חיובית באוצר: גביית המסים צפויה לשבור שיא עם 520 מיליארד שקל, הגירעון יהיה נמוך מהצפוי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בין הרפורמות הנכללות במסגרת התכנית הכלכלית תקודם חבילת צעדים בתחום הפיננסי, החלת מס רכוש על קרקעות פרטיות פנויות שאינן חקלאיות, וכן חבילת תיקוני חקיקה להאצת פרוייקטים של תשתיות לאומיות.
