5 המכוניות האוטונומיות המובילות - מי תעלה ראשונה על הכביש?
מתי כבר נראה מכוניות אוטונומיות על הכביש? יצרניות הרכב הגדולות מוציאות מיליארדי דולרים על פיתוח הרכב האוטונומי המלא. מה שנקרא גם שלב 5. אז מתי זה יקרה ומי המובילות במרוץ?
גוגל? טסלה? או אולי בכלל ג'נרל מוטורס? מי תהיה יצרנית הרכב האוטונומי הראשונה בעולם ומתי כבר נוכל לרכוש מכונית כזאת לעצמנו - הנה הרשימה:
במקום החמישי חברת הסטארטאפ ארגו, בה שותפות פורד ופולקסוואגן, העלתה כבר 100 מכוניות אוטונומיות על כבישי ארה"ב כשהמטרה שלה היא לא לייצר את הרכבים עצמם אלא את הטכנולוגיה שאחר כך תימכר לשאר יצרניות הרכב.
במקום הרביעי ביידו, ענקית האינטרנט הסינית, שהעלתה מעל 300 רכבים אוטונומיים לנסיעות מבחן על כבישי סין והכריזה השבוע שהמערכת הממוחשבת ברכב ללא-נהג הושלמה. כרגע בודקים בביידו את שלב 4, רכב אוטונומי עם נהג נוכח, וצופים שיגיעו לרכב אוטונומי מלא ב-2025.
במקום השלישי ג'נרל מוטורס עם צי של 180 רכבים אוטונומיים על הכביש שכבר נסעו מעל מיליון וחצי קילומטר. לג'נרל מוטורס יש גם יכולת ייצור גבוהה והם מתכננים להשיק בשנה הבאה קאדילק חצי-אוטונומית וב-2022 שברולט חצי-אוטונומית.
- גוגל זכתה בזיכיון לשידורי פוטבול על חשבון אפל, לא בטוח שזה מטריד את טים קוק
- למה מימון ישיר רוכשת את מגזין אוטו?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקום השני טסלה, שאמנם המנכל המפורסם שלה איילון מאסק הכריז בעבר שהרכב האוטונומי יהיה על הכביש עוד ב-2020, אבל נכון לעכשיו זה נראה מוקדם מדי. אגב, הרכבים של טסלה, להבדיל מהרכבים האוטונומיים האחרים הם היחידים ברשימה ללא טכנולוגית לידר, אותם קרני לייזר שנשלחים מהמכונית ומאתרים מה קורה סביבה. מאסק טוען שמדובר בטכנולוגיה יקרה ומיותרת והוא מעדיף להשתמש במצלמות.
והזוכים במרוץ – בינתיים - הם גוגל עם הרכב האוטונומי ווימו. גוגל ביצעו הכי הרבה סימולציות ונסיעות בשטח. וווימו הוא הרכב היחיד בעולם, נכון להיום, שמאפשר נהיגה אוטונומית ללא נהג ביטחון, אבל רק באזור מאד מוגדר ומסוים באריזונה. על פי התכנון של גוגל נוכל לרכוש לעצמנו רכב כזה כבר ב-2024. נראה ששווה לחכות.
עם זאת, מומחים רבים טוענים שההערכות האלה אופטימיות מדי ושמכוניות אוטונומיות יוכלו לעלות על הכביש רק אחרי שכל התשתיות יותאמו ושהמכוניות כולן יוכלו לתקשר אחת עם השנייה – עניין של מעל עשור.
- 13.לירן 03/05/2021 00:17הגב לתגובה זובמה יעבדו ,אם יהיה רכב אוטונומי שזה מעולה כל הטכנולוגיה המתקדמת להפליא ,אך עם זאת חשבתם כמה מובטלים יהיו עם יהיה רכבים כאלו לא יהיה יותר מוניות ואם יפיצו כמו בכל העולם שזה להיט הרובוטים שמגיעים לכם עד הבית עם משלוח מה יעשו כל מי שעובד בתחום יהיו מובטלים , יתפסו על הקירות ויתאבדו ,מה שגם בסופר התחילו לשווק את העגלת הקניות האלקטרוני וגם שאין את הצורך בקופאיות ,בקצב כזה לא יהיה לאנשים עבודה והרובוטים ישלטו בעולם כולו .
- 12.הנביא 14/08/2020 21:44הגב לתגובה זווגוגל, עם כל העוצמה שלה, לא מגיעה לרגליים של טסלה. טסלה זה איכות על!!!
- 11.דוד ש 13/08/2020 16:51הגב לתגובה זורכב כזה אינו יודע להחליף גלגל עם תקר. האם גם זה נלקח בחשבון ?
- 10.א 11/08/2020 14:35הגב לתגובה זוכל הסנסורים ברכב מיועדים רק למניעת התנגשות. בשביל שרכב יזוז נכון בעיקר בצמתים הוא חייב HD-map עם קורדינטות נתיבים, ולזוז בצורה מאוד מדויקת בתוך נתיב. על מנת לעבור נתיבים בצורה בטוחה רכב חייב לשדר לסביבה שלו על כוונה לעבור נתיב, ובשביל זה יצטרכו V2V, את התכנון מסלול בתוך הצומת גם מאוד מומלץ לשדר לרכבים אחרים. התנועה תהיה רובוטית- מאוד מדויקת, מבוססת מיקום, וקורדינטות נתיבים, כשהסנסורים ישמשו למניעת תאונות, והתקשורת בין רכבים למעבר נתיבים ולסנכרון תנועה של מספר רכבים ביחד באותו נתיב-platoon. 10 שנים? בקצב שחברות הרכב עובדות והרגולציה? אופטימיים....
- 9.אריאל 11/08/2020 14:15הגב לתגובה זואז לא נמות מתאונות דרכים נמות מהקרינה הגבוה ברכב ובסביבתו.
- תקרא קצת 12/08/2020 13:29הגב לתגובה זוואני די בטוח שכתבת את התגובה מהסמארטפון שמקרין לך כל היום את הב**צ*ם...
- ליאור 12/08/2020 11:46הגב לתגובה זונקודה למחשבה.
- 8.האם ניתן יהיה לתבוע את יצרני הרכב אם אנשים ימותו בתאונה (ל"ת)שלומי 10/08/2020 21:33הגב לתגובה זו
- 7.אא 10/08/2020 19:17הגב לתגובה זוותגידו גם שלום לדוחות, ובפרט לדוחות החניה, ולחניונים היקרנים
- 6.לרון 10/08/2020 18:25הגב לתגובה זועד "השתבשות" השווקים כלפי מטה,הזהרו,לא לעולם חוסן!
- 5.ישראלי בקנדה 10/08/2020 18:13הגב לתגובה זוהוכיחו את זה כבר מיליון פעם טסלה. הגלאים לא יודעים לזהות אנשים, בע"ח קטנים ובינוניים ואופנועים. תאונות תמיד יהיו ובייחוד באזור של מעברי חציה. נושא דופלר למרחק בין מכוניות הוצג ע"י פולקסוואגן כבר לפני 25 שנים ואולי יותר. יתרה מכך הם גם הציגו טכנולוגיה בה רכב מוביל טור מכוניות. זו לא הבעיה. הבעיה היא אנשים שהינם יחסית צרים (לעומת רכב), לא תמיד בגובה הנכון בשביל הגלאי ולא מתנהגים כמו רכב. שלא נדבר על בע"ח ובייחוד באזורים כפריים. אופנועים ניכנסים לקטגוריה כיון שהפרופיל מאחור צר. לא ברור מה המחשב של האוטונומיה יחליט לגביהם. שישארו בגדר מערכות שתעזורנה לא שתשתלטנה על הנהיגה.
- 4.אא 10/08/2020 18:05הגב לתגובה זומה שטסלה יודעת לעשות היום אף אחד לא מתקרב
- 3.לא שכחתם את mobileye? (ל"ת)אנונימי 10/08/2020 16:55הגב לתגובה זו
- 2.שרון 10/08/2020 15:38הגב לתגובה זוכשהכול תלוי בטכנולוגיה יהיו כשלים ותאונות ביזריות. גם תאונות יזומות וחיסול חשבונות.
- הפוך גוטה הפוך (ל"ת)ירוחם משל 10/08/2020 17:42הגב לתגובה זו
- 1.יאיר 10/08/2020 15:34הגב לתגובה זוולכן משמיצים

סטיב ויטקוף מכר מניות ב-120 מיליון דולר; הונו: מעל 350 מיליון דולר
השליח של טראמפ במזרח התיכון והאיש שאחראי בצד האמריקאי על השיחות לשחרור החטופים, נכנס לממשל כאיש עסקים אמיד; מחזיק במניות אובר, סיסקו, קריפטו, נדל"ן ועוד
סטיב ויטקוף, איש העסקים ואיש אמונו של טראמפ במזרח התיכון מכר חלק ממניותיו בחברת הנדל"ן שבשליטתו. בדיווח שלו נחשף היקף אחזקות מרשים שכולל השקעות במקרקעין, סטארט-אפים, מטבעות דיגיטליים, כלי טיס וחשבון מזומן בסך 50 מיליון דולר
ויטקוף, מכר אחזקות בשווי 120 מיליון דולר בחברת הנדל"ן הפרטית שלו Witkoff Group, במסגרת מהלך שנועד להפחית סיכונים של ניגוד עניינים. לפי הדיווח, המכירה בוצעה כחלק מתוכנית כוללת להקטנת חשיפות והכנסות פוטנציאליות שעלולות להתנגש עם תפקידו הדיפלומטי. ויטקוף משמש כשליח מיוחד מטעם טראמפ למזרח התיכון ומשימות שלום נוספות, כולל מעורבות פעילה במגעים בין ישראל לחמאס ואף הרחבת סמכויות לאזור אוקראינה.
הצצה לנכסים של ויטקוף
לפי המסמכים, לויטקוף שווי מינימלי של 350 מיליון דולר - אך מדובר בגילוי חלקי. ככל הנראה שוויו האמיתי גבוה בהרבה. בין הנכסים: נדל"ן יוקרתי במיאמי, ניו יורק ודרום פלורידה, מניות ברדיט, אובר, סיסקו ו-SpaceX והשקעות בקרנות גידור, מטבעות קריפטוגרפיים ואפילו כלי טיס.
המסמך כולל גם את פירוט ההכנסות מהשנה החולפת: 35 מיליון דולר שהתקבלו כדיבידנדים מאחת מחברות ההחזקות שבשליטתו - המחזיקה בין היתר בנדל"ן, חברת ניהול גולף, מלונות וחברת הקריפטו World Liberty Financial.
World Liberty Financial - שיתוף פעולה כלכלי עם משפחת טראמפ
ויטקוף ובניו הקימו בשנה שעברה את חברת הקריפטו World Liberty Financial יחד עם שלושת בניו של טראמפ: דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ וברון טראמפ. החברה אחראית על השקת מטבע הקריפטו USD1, ששימש את קרן MGX מאבו דאבי להשקעת ענק של 2 מיליארד דולר בבורסת Binance. מדובר בקרן השקעות ממשלתית של איחוד האמירויות.
לפי גילוי קודם, טראמפ עצמו גרף רווחים של 58 מיליון דולר מהמיזם. ויטקוף, לעומת זאת, לא פירט את חלקו בהכנסות.

מדד המחירים באוגוסט עלה ב-0.7%; מחירי הדירות החדשות ירדו ב-0.8%
מדד מחירי הדירות (יד שנייה וחדשות) ירד ב-0.2%, מחירי הדירות מקבלנים ללא דירות בהנחה ירדו ב-0.3%; ומה קרה במדד תשומות הבנייה?
מדד המחירים לצרכן עלה בחודש אוגוסט ב-0.7%, בדומה להערכות הכלכלנים. מחירי הדירות המשיכו לרדת. מחירי הדירות החדשות ירדו ב-0.8%, מדד מחירי הדירות (יד שנייה וחדשות) ירד ב-0.2%, מחירי הדירות מקבלנים ללא דירות בהנחה ירדו ב-0.3%.
בשנים עשר החודשים האחרונים (אוגוסט 2025 לעומת אוגוסט 2024), מדד המחירים לצרכן עלה ב-2.9%. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: תרבות ובידור שעלה ב-2.9%, תחבורה ותקשורת שעלה ב-1.6%, ירקות טריים שעלו ב-1.5%, דיור שעלה ב-0.8% ותחזוקת הדירה שעלה ב-0.3%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: פירות טריים שירדו ב-2.7%, הלבשה והנעלה שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-0.5%.
בשכר הדירה החודשי, עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, נרשמה עליה של 2.7% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 5.5%.
- מדד המחירים באוגוסט - מה הצפי והאם הריבית תרד?
- ה-CPI של אוגוסט: הקריאה השנתית תואמת לצפי, אבל הקצב החודשי מפתיע ללמעלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7