מטוס של אייר חיפה
צילום: סיון פרג'

שנה באוויר: אייר חיפה חוצה את רף 200 אלף נוסעים ומרחיבה פעילות לאילת ולחו"ל

מאילת ועד יוון: אייר חיפה מסכמת שנה ראשונה עם תפוסה ממוצעת של 80% ומודיעה על תוכניות להגדלת צי המטוסים וחיזוק הקווים
מנדי הניג | (5)
נושאים בכתבה אייר חיפה

אייר חיפה מציינת היום שנה להמראת טיסת הבכורה שלה. מאז ספטמבר שעבר הטיסה החברה כ־200 אלף נוסעים, עם תפוסה ממוצעת של 80%. היא מפעילה כיום שלושה מטוסים ובמהלך החודשים הקרובים צפויה להרחיב את הצי לחמישה. לקראת תקופת החגים הקרובה החברה מעריכה שתטיס כ-30 אלף נוסעים מ/אל חיפה.

כחלק מהתרחבות הפעילות, החברה מודיעה על תגבור בקו חיפה–אילת: החל מסוף אוקטובר יופעלו שתי טיסות יומיות, ובתחילת 2026 מתוכננות כבר שלוש טיסות ביום. מחיר הכרטיסים יתחיל ב־149 שקל לכיוון. בנוסף, ובכפוף לאישורים, צפויות להיפתח טיסות ערב שבת מאוחרות במוצאי שבת, כדי לתת מענה למשפחות ותיירים המגיעים מהצפון ומהדרום לסופי שבוע.

המהלך הזה נועד לשפר את הנגישות בין אילת לצפון ולאפשר לנוסעים מהעיר הדרומית לטוס בקלות ליעדים קרובים באירופה - יוון וקפריסין בראשם - דרך חיפה, בלי מעבר טרמינל ובלי שימוש בשאטלים.

מנכ"ל החברה, גונן אוסישקין, אומר כי "שנה לאחר טיסת הבכורה, עם כ־200 אלף נוסעים ואלפי טיסות מאחורינו, זו הזדמנות לומר תודה ללקוחות שבחרו והאמינו בנו, ולכל אנשי אייר חיפה שהקדישו לילות כימים להמראת החברה, במיוחד בתקופה מאתגרת. נמשיך לגדול, להשקיע, ולהיות חברת התעופה של הצפון וגם של אילת".

בחברה גם מדגישים כי כל כרטיסי הטיסה נמכרים במתכונת Flex: אפשרות לשינוי או ביטול עד 24 שעות לפני ההמראה בתמורה לקרדיט עתידי, תיק יד ללא תשלום ואפשרות בתוספת מחיר להוסיף מזוודה, טרולי או לבחור מקום ישיבה מראש.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לקוחה פחות מרוצה 01/10/2025 11:35
    הגב לתגובה זו
    מתעלם מפניות חוזרות ונשנות עד שלא מפרסמים אותן ברשתות החברתיות אז הם נזכרים להתעורר.
  • 4.
    אנונימי 01/10/2025 09:02
    הגב לתגובה זו
    אם.אתם תטוסו פעם אחת איתם בחיים לא תחזרו לנתבג.20 דקות מרגע שחניתם אתם בגייט מחכים למטוס!מחירי טיסה של 199 דולר ליוון באוגוסט הבא בזמן שארקיע ואל על לאותו יעד 549 דולר. טסנו משפחה של 3 במחיר של קצת יותר מכרטיס אחד מנתבג. תבדקו אותי.
  • 3.
    אנונימי 30/09/2025 17:23
    הגב לתגובה זו
    חברה צעירה ומעולהטייסים מקצועיים ושירות מצויין
  • 2.
    שוקי 30/09/2025 12:49
    הגב לתגובה זו
    ישראלים חייבים להעדיף את היזמים הקטנים ולהפוך אותם לגורם תחרותי . יוקר המדינה תלוי מאוד בקונים חכמים .
  • 1.
    אנונימי 30/09/2025 11:43
    הגב לתגובה זו
    צוות חייכןיוצאים בזמןשינוי מרענן!
שלמה קרעי הליכוד
צילום: הגר כהן

משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת

החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה

רן קידר |

מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה. 

לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.

לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם. 

עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל.  שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.

הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.

הדמיית פרויקט הרברט סמואל - THE CRAFTהדמיית פרויקט הרברט סמואל - THE CRAFT

200 אלף שקל למ"ר- זה המחיר לדירת יוקרה על קו החוף של תל-אביב

עוד עסקת ענק מדווחת בעיר תל-אביב: דירה נמכרה ב-58 מיליון שקלים בפרויקט יוקרה על קו החוף של העיר

הדס ברטל |

דירת יוקרה, ששייכת לפרויקט היוקרה הרברט סמואל SIX-8 שעל חוף ימה של תל-אביב, נמכרה בכ-58 מיליון שקלים. משתרעת על פני שטח של כ-275 מ"ר, מה שאומר שהיא נמכרה בכ-200 אלף שקל למ"ר.

פרויקט הרברט סמואל SIX-8 של קבוצת אביב יתנשא לגובה של 19 קומות ויכלול כ-50 דירות. כאשר דירה זו נמצאת בקומה העשירית. הפרויקט נמצא ברחוב הרברט סמואל בתל-אביב, בסמיכות לשכונת נווה צדק, מרכז העיר ונמל יפו. הוא צפוי לשלב מגורים, מלונאות ומסחר בשטח כולל של 18 אלף מ"ר שמתוכו 6,000 מ"ר מיועד למלונאות ומסחר והיתר למגורים. צפי סיום המגדל הוא בעוד כ-3 וחצי שנים.

הדיירים בפרויקט ייהנו משירותי קונסיירז', בריכה על הגג, חדר כושר, ספא ונוף פנורמי לכל רחבי תל אביב, קו הים של תל-אביב ויפו העתיקה.

את התכנון האדריכלי מוביל משרד האדריכלים משה צור, ואילו את עיצוב הפנים והחללים הציבוריים מובילה מעצבת העל הבינלאומית פטרישיה אורקיולה. ששת קומות המסד יכללו מלון בוטיק יוקרתי עם 120 חדרים, שיספק שירותים גם לדיירי הבניין, 500 מ"ר נוספים משטח הבניין ישמש למסחר, שיכללו בית קפה ומסעדה הפונים לטיילת. 

קבוצת אביב, שבשליטת דורון אביב ודפנה הרלב  מחזיקה בבעלותה 51% מהפרויקט ומשמשת גם כקבלן המבצע.