MIFA7
צילום: יואב פולס

האם UMI עומדת לנער את סגמנט ה-7 מקומות עם דגמי MIFA7?

UMI השיקה את דגמי השבעה ושמונה מקומות החשמליים של מקסוס ה-MIFA7 וה MIFA9 במחירים שעשויים לשנות את שיווי המשקל גם בסגמנט של רכבי שבעה מקומות. 
יואב פולס | (1)
נושאים בכתבה MAXUS MIFA 7 MIFA 9 UMI

UMI יבואנית שברולט, קדילאק איסוזו ועוד, השיקה היום גם את דגמי MIFA של מותג מקסוס המיוצר על ידי SAIC.

SAIC מיוצגת בישראל על ידי קבוצת לובינסקי המייבאת את דגמי MG ועל ידי צ'יינה מוטורס ו'אוטו חן' המייבאים את דגמי מקסוס, שעד היום לא הותירו באמת חותם על השוק המקומי, למרות החיבוק החם של המותגים הסיניים על ידי הצרכן הישראלי. יש לי התחושה שהפעם עם דגמי MIFA ו UMI זה יהיה כבר שונה.

דגמי MIFA7 ו MIFA9 הם כלי רכב חשמליים עם שבעה מקומות ב MIFA7 ושתי גירסאות מושבים ב MIFA9 - שבעה מושבים או שמונה מושבים.

MIFA 7

ה MIFA7 הוא כאמור וואן חשמלי גדול מימדים עם אורך כולל של 4.9 מטר ובסיס גלגלים של 2.975 מטר. ל MIFA7 מנוע חשמלי בהספק של 245 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ המניעים את הגלגלים הקדמיים ומאיצים את הרכב מעמידה ל 100 קמ"ש בתוך 8.7 שניות.

ל MIFA7 שתי רמות גימור הנבדלות ביניהן גם באיבזור וגם בגודל הסוללה. דגם הכניסה ברמת גימור לקשרי מצוייד בסוללה בקיבולת 77Kwh וטווח של 410 ק"מ בתקן WLTP. דגם הפרימיום עם סוללה בקיבולת 90Kwh וטווח מוצהר של 480 ק"מ. שני הדגמים נטענים בטעינה איטית AC בקצב של 11Kw או טעינה מהירה DC בקצב של 130Kw.

לנהג מציעה ה MIFA7 איבזור כמקובל היום כמו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'', ומסך מולטימדיה בגודל זהה, לרבות חיבורים לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.  

בהיבטי איבזור מציעה ה MIFA7 איבזור מפנק כבר ברמת הכניסה עם תצורת מושבי קפטן בשורה השניה ושלושה מושבים בשורה השלישית, המציעה גם מרווח נדיב מאוד ליושבים מאחור, ריפודי עור סינטטי, ולא פחות משישה שקעי טעינה.

בהיבטי בטיחות נהנית ה MIFA7 ממערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות בכל הרמות, ציון איבזור בטיחות 7 וחמישה כוכבי בטיחות חשובים במבחן הבטיחות של ה EuroNcap.

הבשורה הגדולה באמת של ה MIFA7 היא המחיר, כאשר דגם הכניסה משווק במחיר של 215.0 אש"ח ואילו הדגם המפואר יותר משווק במחיר של 250.0 אש"ח.

MIFA 9

הדגם השני שהושק היום הוא האח הגדול יותר ה MIFA9, גם הוא חשמלי מלא עם אורך כולל של 5.27 מטר ובסיס גלגלים של 3.2 מטר מרשימים מאוד. ה MIFA9 משווקת בארבע גירסאות שונות החל מהקומפורט עם שמונה מושבים, לקשרי בתצורת שבעה מושבים או שמונה מושבים, ופרימיום עם שבעה מושבים בלבד.

ה MIFA9 נעזר באותו מנוע חשמלי עם 245 כ"ס ו 35.7 קג"מ. הסוללה כאן היא הגדולה יותר עם קיבולת של 90Kwh ונתוני טעינה של 11Kw / 120Kw לטעינה איטית / מהירה בהתאמה.  הטווח המוצהר עומד על 430 ק"מ לפי תקן WLTP.

גם ה MIFA9 נהנה איבזור נדיב ומפנק כבר ברמת הכניסה, כאשר לוח המחוונים הוא בגודל 7'' בלבד בכל רמות הגימור. רמת הגימור הגבוהה 'פרימיום' כבר שמה את הדגש על הנוסעים, עם מושבי קפטן הכוללים חימום ואיוורור, שמונה סוגי עיסוי, ומסך אישי לכל מושב לשליטה על הפונקציות השונות. גם ה MIFA9 נהנית מסט מערכות בטיחות אקטיביות מקיפות.

ה MIFA9 משווקת במחירים של 275.0 אש"ח רמת הגימור קומפורט, 305.0 אש"ח ללקשרי 8 מקומות, 315.0 אש"ח ללקשרי 7 מקומות ו 355.0 אש"ח לפרימיום.

אחריות ושירות

האחריות לשני הדגמים MIFA7 ו MIFA9 עומדת על 5 שנים או 100,000 ק"מ, ואילו האחריות על הסוללה עומדת על שמונה שנים או 200,000 ק"מ. מרווח הטיפולים עומד על 30,000 ק"מ או שנתיים, ולרשות הלקוחות 35 מרכזי שירות של UMI ברחבי הארץ.

מה אנחנו חושבים

דעתנו הצנועה - ה MIFA7 ברמת הכניסה יכולה לייצר שינוי משמעותי בשוק, ויש לה פוטנציאל הצלחה גדול. במחיר של 215.0 אש"ח מתכנסות כמה מכוניות שבעה מקומות שונות מאוד זו מזו, החל מ KGM רקסטון בגירסת 4X2 ומנוע טורבו דיזל, סקודה קודיאק החדש עם מנוע טורבו בנזין ברמת גימור אדוונס, ועכשיו ה MIFA7 שמציגה חלופה חשמלית באותו המחיר, וללא ספק הוצאות תפעול (דלק וטיפולים) נמוכות משמעותית משתי המתחרות.

יש לזכור כי המחירים הנקובים יתייקרו בוודאות ב 1.1.25 עם עליית המע"מ ל 18% ובהתאם לעליית המס על כלי רכב חשמליים שעלולה לטרוף את הקלפים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    נדב 02/12/2024 10:26
    הגב לתגובה זו
    מנסיון העבר לא קונה מ - UMI רכב. קניתי מהם שברולט באחריות יצרן ויבואן, הרכב רק נכנס וייצא מהמוסך. קרוב ל-10-12 פעמים היה צריך לגרור למוסך. אחד המקרים ההזויים, שהרכב ייצא מהמוסך ובדרך הביתה נדלקו נורות התרעה. הגיע מנהל המוסך לבדוק, גם השאירו ברכב פלייר וגם לא תקנו את התקלה. גם בשביל להחליף אותו הם דרשו כסף. בקיצור, אני מהטעות שלי למדתי, לא קונה שברולט ולא קונה רכב מ- UMI & AVIS
טויוטה (יצרן)טויוטה (יצרן)

רכב בליסינג מהעבודה - כדאי?

כ-80 אלף עובדים במשק עומדים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג. הגורמים המשפיעים על ההחלטה הם רבים, לרבות - מס שווי השימוש שנקבע לפי מחירון ולא מחיר שוק,  הטבות המס על רכבים חשמליים שפוחתות ב-2026 ומס נסועה שעשוי להיכנס לתוקף בטווח הקרוב

מנדי הניג |

כ-80 אלף עובדים במשק נמצאים לפני החלטה על חידוש או שינוי רכב הליסינג הצמוד שלהם, וההכרעה הופכת מאתגרת בחודשים הבאים. המצב בשוק הרכב מבלבל מתמיד והופך את ההחלטה לקשה. מחירי המחירון מול מחירי השוק, מבצעי אפס קילומטר, מגמות מעבר להנעה חשמלית והטבות מיסוי שעתידות להתעדכן - כל אלה מייצרים מצבים שונים לאנשים שונים. יש כאלו שרכב בליסינג עדיין כדאי להם, הרבה אחרים יעדיפו פתרונות אחרים. 

הנה מדריך דרך שאלות ותשובות בנושא. אבל עוד קודם מומלץ להבין כמה רכב צמוד עולה לכם - כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?



האם ליסינג תפעולי עדיין משתלם לעובד?

לרוב כן, בעיקר בגלל השירות, אבל זה פחות ברור מבעבר. העובד נהנה משירותים מלאים וראש שקט, אך מס שווי השימוש שנקבע לפי מחיר המחירון ולא מחיר השוק פוגע בכדאיות. במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים, מה שגורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות שקלים לחודש. העובד משלם מס על שווי תיאורטי שאינו משקף את מה שהמעסיק אכן שילם, והפער הזה הולך ומתרחב עם התמורות בשוק הרכב.

מהו הפער בין מחיר המחירון למחיר השוק?

במקרים רבים הפערים מגיעים לעשרות אלפי שקלים. דוגמאות נפוצות כוללות רכבי יוקרה ורכבים חשמליים שבהם מחיר המחירון יכול להיות גבוה ב-20%-30% ממחיר השוק האמיתי. הפער הזה גורם לתשלום עודף במס שווי שימוש של מאות ואף אלפי שקלים לשנה, כאשר העובד למעשה משלם על "שווי" שלא קיים בפועל. חברות ליסינג רבות מקבלות הנחות משמעותיות מיבואני הרכב, אך אלו לא באות לידי ביטוי במחיר המחירון המשמש לחישוב המס.

האם כדאי לעבור לרכישת רכב בבעלות פרטית?

ייתכן. במצב הנוכחי, רכישה פרטית יכולה להיות כלכלית יותר, בעיקר כאשר המעביד משתתף בהוצאות או מציע מענקים חלופיים. חישוב מדויק דורש התחשבות במספר גורמים: עלות המימון, ביטוח, טיפולים שוטפים, פחת צפוי, והעלות האמיתית של הזמן המושקע בניהול הרכב. במקרים רבים, עובדים מוצאים שהחיסכון השנתי במס שווי שימוש עולה על העלות הנוספת של טיפול עצמאי ברכב. עם זאת, יש לקחת בחשבון גם את הסיכון של ירידת ערך חדה או תקלות יקרות שאינן מכוסות באחריות.

מהם היתרונות המרכזיים של רכב צמוד?

רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסרכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולס

ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם

השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.

המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן. 

על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.

יואב פולס |
נושאים בכתבה ענף הרכב

אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).

מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.

אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.

Revers Accounting

כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.

ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.