שרשראות האספקה חזרו לפעול - האם זה הזמן לקנות מכוניות יד-שנייה?
לאחר קצת יותר משנתיים של מגפת הקורונה שגררה בעקבותיה סגרים מסביב לעולם ובמיוחד במדינות שמוכרות כיצרניות רכב גדולות - בעיקר במזרח - נראה כי שרשראות האספקה חוזרות לפעילות בקצב איטי אמנם אבל בטוח. קטיעת שרשראות האספקה הביאה לעליית מחירי הרכב יד-שנייה מאחר שכמות המכוניות החדשות אצל היבואנים פחתה משמעותית, ואילצה צרכנים רכבים "להתפשר" על רכב משומש.
כעת, ומשחוזרת אספקת הרכבים לקצב ונמצאת בדרך להדביק את קצב הגידול בביקוש למכוניות חדשות, הביקוש למכוניות יד-שנייה פוחת, מה שיוצר קושי אצל המוכרים הפרטיים ומגרשי הרכב השונים בארץ. מנגד - הרוכשים שמעוניינים ברכב יד-שנייה עשויים להרוויח מהמשוואה החדשה על ידי ירידה במחירים שצוברת תאוצה בחודשים האחרונים.
חזרת שרשראות האספקה של הרכבים החדשים הופכת את ההליך לקל יותר לעומת השנים האחרונות שכן לא נדרשת המתנה ארוכה כפי שהיה עד כה, ולכן רוכשים רבים מעדיפים מכונית חדשה ולא משומשת. כתוצאה מכך, מחירי המשומשות יורדים וזמני המכירה שלהן הולכים ומתארכים. נתונים מצביעים על זמן מכירה ממוצע של כחודשיים וחצי למכוניות משומשות, לאחר שבזמן הקורונה הן "נחטפו" בתוך חודש אחד ולעתים אף פחות מכך.
הירידה במחיר בין היד הראשונה לשנייה היא חדה יותר מאשר הירידה במחיר מהיד השנייה והלאה. הירידה בשווי בין רכב בשנתו הראשונה לרכב בשנים הבאות היא גם חדה יותר. כלומר, ברגע שרכשתם רכב חדש, הפסדתם במידי עשרות אלפי שקלים. אם רכב חדש בממוצע עולה 130 אלף שקל, אזי יש ירידת ערך מקובלת של 15% תוך שנה - כ-20 אלף שקל. בהמשך זה הולך ופוחת.
- אזורים בסין מקלים את הגבלות הקורונה, האם נראה פרסה מלאה של הממשל?
- משבר המים בסין עלול לחלחל למדינות נוספות בעולם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לכן זה לא מפתיע שבעיקר אנשים אמידים כלכלית מרשים לעצמם את השחיקה המהירה וחסרת הפרופורציות בערכו של רכב חדש. זה אולי מסביר את ה-300 אלף רכבים פלוס שעולים כל שנה לכביש. יש כאן 1 מיליון רכבים בני עד 3 שנים. כלכלית כנראה לא כדאי לקנות רכב חדש. אבל מבחינת ביטחון, הנאה ונוחות, רכב חדש שווה לרבים את התוספת לעומת רכב ישן - ועובדה שהם קונים חדש.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
ג'אקו 5 היברידי מצטרף לג'אקו 5 החשמלי והבנזין. צילום יצרןג'אקו 5 היברידי - הפיכה שקטה בטכנולוגיה ההיברידית
כלמוביל החלה בשיווק הג'אקו 5 עם הנעה היברידית, המצטרף לג'אקו 5 החשמלי ולג'אקו 5 עם מנוע בנזין.
הג'אקו 5 ההיברידי ממשיך מהפיכה שקטה בתחום ההנעה ההיברידית, בה ההנעה העיקרית היא באמצעות המנוע החשמלי, ואילו מנוע הבנזין הוא מנוע העזר.
מערכות דומות משווקות גם על ידי מותגים נוספים, בניגוד להנעה ההיברידית המסורתית בה המנוע העיקרי היה מנוע הבנזין, ואילו ההנעה החשמלית היתה רק לסיוע עירוני.
כלמוביל יבואנית דגמי ג'אקו לישראל ממשיכה בהרחבת היצע דגמי ג'אקו בישראל עם הג'אקו 5 ההיברידי. עד עתה שווקו בישראל דמי גא'קו 5 עם מנוע טורבו בנזין או עם הנעה חשמלית, מהם נמכרו עד עתה 452 יחידות (301 יח' בנזין, 151 יח' חשמליות). עתה מוסיפה כלמוביל גם גירסה היברידית מסקרנת.
הג'אקו 5 נזכיר הוא קרוסאובר בסגמנט B-SUV אך מהגדולים שבסגמנט שלו, עם אורך כולל של 4.38 מטר, רוחב של 1.86 מטר, גובה 1.65 מטר ובסיס גלגלים של 2.62 מטר. לג'אקו 5 מרווח גחון של 17 ס"מ, והנתונים הרשמיים מעידים שאתם תוכלו לחצות את ההצפות בחורף עד גובה של 45 ס"מ.
לג'אקו 5 ההיברידי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 141 כ"ס ומומנט של 21.9 קג"מ, ומנוע חשמלי בהספק של 201 כ"ס ומומנט של 31.6 קג"מ. את מרבית הנסיעה יעשה הג'אקו 5 בעזרת המנוע החשמלי, כשמנוע הבנזין משמש כגנרטור להטעין את סוללת הרכב או לספק כח ישירות למנוע החשמלי. הביצועים בדומה לרכב חשמלי עם תאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות ומהירות מירבית של 175 קמ"ש.
צריכת הדלק הרשמית 18.9 ק"מ לליטר, והטווח המוצהר 905 ק"מ, אם כי נכון יהיה להמתין למבחן אמיתי עם הרכב ולא להסתמך על נתוני יצרן.
- מרצדס CLA EQ החדשה- החל מ 300.0 אש"ח
- ג'נסיס G90 החדשה - החל מ 850,000 ש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הג'אקו 5 ממשיך מגמה מעניינת מאוד בטכנולוגיית ההנעה ההיברידית. עד עתה היינו רגילים לקבל רכבי הנעה היברידית מטויוטה או יונדאי כאשר המנוע הראשי הוא מנוע בנזין וההנעה החשמלית היא המשנית. טכנולוגיית ההנעה ההיברידית העדכנית עושה שימוש עיקרי במנוע החשמלי, ואילו מנוע הבנזין משמש בעיקר כגנרטור, ובמקרה הצורך מחובר לגלגלים באמצעות תמסורת לטובת הנעה. כלומר היפוך יוצרות – המנוע החשמלי הוא העיקרי, מנוע הבנזין הוא המשני.
